Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Móda je o detailoch a v roku 2025 to platí dvojnásobne. Na prehliadkach zimnej aj jarnej sezóny sme si nemohli nevšimnúť špecifický prvok. Tenká šatka alebo „tiny scarf“ balansuje medzi formálnosťou a sviežim vkusom. Gucci, Saint Laurent a ďalšie módne domy ukázali, že tento drobný, ale významný doplnok bude na prehliadkových mólach a v šatníkoch zohrávať významnú úlohu.

    Tenká šatka, ktorá sa často prirovnáva ku krížencovi medzi šatkou a kravatou, je ideálnym spoločníkom ku klasickému saku alebo elegantnému kabátu. Osvieži však aj uvoľnený a ľahký letný outfit. Dodá outfitu zaujímavosť bez toho, aby pôsobil prekombinovane. Vďaka svojej jemnosti dokáže nenápadne zvýrazniť výsledný vzhľad a dodať mu potrebnú hĺbku.

    Z hodvábnej univerzálnej šatky sa stane neotrelý doplnok. Drobná šatka sa zameriava na krk

    Tento trend nadväzuje na popularitu hodvábnych šatiek, ktoré v posledných rokoch vďaka svojej multifunkčnosti ovládli sociálne médiá. Nosili sa okolo krku, ako čelenka, na kabelke, alebo dokonca ako top. Tenká šatka však posúva tento trend o krok ďalej. Je minimalistickejšia, primárne sa zameriava na krk a jej jednoduchosť ju dáva vyniknúť pri kombinovaní s odvážnejšími, ale jednoduchými outfitmi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by The Swiss (@swissmagazine_)

    Na sociálnych sieťach používatelia často improvizujú a namiesto značkovej šatky si jednoducho uväzujú okolo krku kus látky. Tento prístup len potvrdzuje, aký je súčasný trend univerzálny a kreatívny. Zatiaľ čo na prehliadkových mólach sa objavujú precízne luxusné šatky z hodvábu alebo saténu, „tiktok“ scéna dokazuje, že s trochou chuti sa dá podobný efekt dosiahnuť aj s tým, čo máme doma.

    Ako tenkú šatku nosiť? Stačí základné estetické vnímanie

    Ak hľadáte spôsob, ako zaradiť tenkú šatku do svojho šatníka, možností je nespočetne veľa. Pri formálnejších príležitostiach skombinujte šatku s čiernym sakom a bielou košeľou. Vytvoríte tak efekt, ktorý pripomína kravatu, ale zároveň pôsobí uvoľnenejšie. Naopak, na ležérny denný vzhľad si ho môžete voľne prehodiť cez ľahkú košeľu alebo si ho obliecť k tričku a džínsom, čím dodáte outfitu mierne bohémsky nádych.

    Zdroj: Saint Laurent

    Trend skvele funguje aj v pánskom podaní, kedy dodáva outfitu na sofistikovanosti, ale zároveň mu necháva priestor pre mužskú módnu rozvážnosť. Dámy však môžu šatku skombinovať aj s kabátom alebo voľnejšou košeľou, čo podčiarkne minimalistický vibe. Dobre sa hodí aj k splývavým šatám pre svieži jarný vzhľad, ktorý bude pôsobiť o to slobodnejšie. Len si dajte pozor, aby ste si nechtiac nevytvorili „fairy“ look.

    Zdroj: Gucci

    Tenká šatka je dokonalým príkladom toho, ako aj malý detail môže zmeniť celý outfit. Rok 2025 ho privítal ako nový módny must-have, ktorý sa rozhodne oplatí zaradiť do tohtoročného šatníka. Módne domy ako Gucci a Saint Laurent ju v súčasnosti propagujú priamo na úvodnej stránke svojich oficiálnych webových stránok. Je jasné, že z vrcholu aktuálnych luxusných trendov len tak nezmizne.

    Zdroje: Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.
    Foto:Gucci

    Tenká šatka kraľuje trendom roku 2025. Svedčí o tom Gucci aj Saint Laurent

    ― Reklama ―

    Móda je o detailoch a v roku 2025 to platí dvojnásobne. Na prehliadkach zimnej aj jarnej sezóny sme si nemohli nevšimnúť špecifický prvok. Tenká šatka alebo „tiny scarf“ balansuje medzi formálnosťou a sviežim vkusom. Gucci, Saint Laurent a ďalšie módne domy ukázali, že tento drobný, ale významný doplnok bude na prehliadkových mólach a v šatníkoch zohrávať významnú úlohu.

    Tenká šatka, ktorá sa často prirovnáva ku krížencovi medzi šatkou a kravatou, je ideálnym spoločníkom ku klasickému saku alebo elegantnému kabátu. Osvieži však aj uvoľnený a ľahký letný outfit. Dodá outfitu zaujímavosť bez toho, aby pôsobil prekombinovane. Vďaka svojej jemnosti dokáže nenápadne zvýrazniť výsledný vzhľad a dodať mu potrebnú hĺbku.

    Z hodvábnej univerzálnej šatky sa stane neotrelý doplnok. Drobná šatka sa zameriava na krk

    Tento trend nadväzuje na popularitu hodvábnych šatiek, ktoré v posledných rokoch vďaka svojej multifunkčnosti ovládli sociálne médiá. Nosili sa okolo krku, ako čelenka, na kabelke, alebo dokonca ako top. Tenká šatka však posúva tento trend o krok ďalej. Je minimalistickejšia, primárne sa zameriava na krk a jej jednoduchosť ju dáva vyniknúť pri kombinovaní s odvážnejšími, ale jednoduchými outfitmi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by The Swiss (@swissmagazine_)

    Na sociálnych sieťach používatelia často improvizujú a namiesto značkovej šatky si jednoducho uväzujú okolo krku kus látky. Tento prístup len potvrdzuje, aký je súčasný trend univerzálny a kreatívny. Zatiaľ čo na prehliadkových mólach sa objavujú precízne luxusné šatky z hodvábu alebo saténu, „tiktok“ scéna dokazuje, že s trochou chuti sa dá podobný efekt dosiahnuť aj s tým, čo máme doma.

    Ako tenkú šatku nosiť? Stačí základné estetické vnímanie

    Ak hľadáte spôsob, ako zaradiť tenkú šatku do svojho šatníka, možností je nespočetne veľa. Pri formálnejších príležitostiach skombinujte šatku s čiernym sakom a bielou košeľou. Vytvoríte tak efekt, ktorý pripomína kravatu, ale zároveň pôsobí uvoľnenejšie. Naopak, na ležérny denný vzhľad si ho môžete voľne prehodiť cez ľahkú košeľu alebo si ho obliecť k tričku a džínsom, čím dodáte outfitu mierne bohémsky nádych.

    Zdroj: Saint Laurent

    Trend skvele funguje aj v pánskom podaní, kedy dodáva outfitu na sofistikovanosti, ale zároveň mu necháva priestor pre mužskú módnu rozvážnosť. Dámy však môžu šatku skombinovať aj s kabátom alebo voľnejšou košeľou, čo podčiarkne minimalistický vibe. Dobre sa hodí aj k splývavým šatám pre svieži jarný vzhľad, ktorý bude pôsobiť o to slobodnejšie. Len si dajte pozor, aby ste si nechtiac nevytvorili „fairy“ look.

    Zdroj: Gucci

    Tenká šatka je dokonalým príkladom toho, ako aj malý detail môže zmeniť celý outfit. Rok 2025 ho privítal ako nový módny must-have, ktorý sa rozhodne oplatí zaradiť do tohtoročného šatníka. Módne domy ako Gucci a Saint Laurent ju v súčasnosti propagujú priamo na úvodnej stránke svojich oficiálnych webových stránok. Je jasné, že z vrcholu aktuálnych luxusných trendov len tak nezmizne.

    Zdroje: Instagram

    ― Reklama ―

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Maison Margiela prepisuje anonymnú DNA. Prispôsobuje sa ére virálov

    Hovorí sa, že starého psa novým kúskom nenaučíš. V móde, kde rýchlo sa meniaca dynamika môže zaskočiť aj najsilnejších hráčov, to však neplatí. Pravidlám hry sa musel podriadiť aj Maison Margiela. Zakladateľ značky vybudoval biznis model na myšlienke brandu bez mena. Kreatívny riaditeľ Glenn Martens ho ale pomaly pretvára. Uvádza ho do súčasnosti, kde víťazí relevancia a pozornosť.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    ― Reklama ―