Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Po Milánskom týždni pánskej módy prichádza na rad Paríž. Francúzska metropola sa v utorok zaplnila milovníkmi módy, ktorí sa tešili na niekoľko očakávaných prehliadok. Fashion week odštartoval okrem iného módny dom Louis Vuitton, ktorý tentoraz čerpal inšpiráciu z Indie. Úspešnú show plnú lákavej palety farieb predstavil tiež Saint Laurent.

    Louis Vuitton čerpá z Indie. Paríž zafarbil do hlbokých farieb

    Najnovšia kolekcia kreatívneho riaditeľa pánskej sekcie značky Louis Vuitton Pharrella Williamsa sa tentoraz vydala nezvyčajným smerom. Na rozdiel od predchádzajúcich návrhov upustila od dizajnérovho typického streetwearu a nahradila ho orientálnou eleganciou. V skutočnosti sa návrhár vybral do Indie, aby vytvoril návrhy na budúcu jar a leto. Do Paríža si priniesol nečakanú paletu hlbokých odtieňov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    „Nečakajte tuniky ani nič podobné. To, čo nás inšpirovalo v Indii, boli farby,“ komentoval Williams najnovšiu kolekciu. Do návrhov preto vniesol odtiene pripomínajúce korenie a čerstvo namletú kávu. Nechýbali ani náznaky škorice a kurkumy. Napriek tomu sa výsledná kolekcia niesla v jemne uvoľnenom duchu, ktorý evokovali najmä športové a outdoorové kúsky.

    Zdroj: Reuters

    India poslúžila ako inšpirácia aj pre dizajn samotného miesta. Pharrell Wiliams totiž premenil mólo na stolnú hru Snakes and Ladders, ktorá pôvodne vznikla v Indii. Na očakávanú prehliadku potom prišlo niekoľko hviezd. Speváčka Beyoncé, raper A$AP Rocky a herec Bradley Cooper zaujali svoje miesta v prvom rade. Nechýbali ani návrhári Nicolas Ghesquière a nový šéf značky Dior Jonathan Anderson.

    Anthony Vaccarello pokračuje v tradícii. Saint Laurent definuje výraznými odtieňmi

    Parížsky týždeň pánskej módy však odštartoval aj módny dom Saint Laurent. Kreatívny riaditeľ značky Anthony Vaccarello nadviazal na svoju poslednú prácu a predstavil kolekciu plnú neprehliadnuteľnej palety farieb. Zakomponoval totiž sofistikované odtiene mentolovej, khaki či tmavomodrej. Tieto farby spolu vytvárajú hravý a zároveň elegantný celok, ktorý doslova kričí Saint Laurent.

    Zdroj: Reuters

    „Menej tmavé, viac svetlé, zmyselnejšie, skrátka hravejšie,“ vyhlásil dizajnér. Ľahké košele v rôznych strihoch, odkazujúce na klasické tvary 80. rokov, sa stali kľúčovým kúskom kolekcie na nadchádzajúcu jar a leto. Anthony Vaccarello tentoraz usporiadal prehliadku v múzeu Bourse de Commerce. Súčasťou miesta sa stali aj bazény, kontrastujúce so samotnými návrhmi.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Štafetu preberá Paríž. Fashion week odštartoval Louis Vuitton aj Saint Laurent

    ― Reklama ―

    Po Milánskom týždni pánskej módy prichádza na rad Paríž. Francúzska metropola sa v utorok zaplnila milovníkmi módy, ktorí sa tešili na niekoľko očakávaných prehliadok. Fashion week odštartoval okrem iného módny dom Louis Vuitton, ktorý tentoraz čerpal inšpiráciu z Indie. Úspešnú show plnú lákavej palety farieb predstavil tiež Saint Laurent.

    Louis Vuitton čerpá z Indie. Paríž zafarbil do hlbokých farieb

    Najnovšia kolekcia kreatívneho riaditeľa pánskej sekcie značky Louis Vuitton Pharrella Williamsa sa tentoraz vydala nezvyčajným smerom. Na rozdiel od predchádzajúcich návrhov upustila od dizajnérovho typického streetwearu a nahradila ho orientálnou eleganciou. V skutočnosti sa návrhár vybral do Indie, aby vytvoril návrhy na budúcu jar a leto. Do Paríža si priniesol nečakanú paletu hlbokých odtieňov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Louis Vuitton (@louisvuitton)

    „Nečakajte tuniky ani nič podobné. To, čo nás inšpirovalo v Indii, boli farby,“ komentoval Williams najnovšiu kolekciu. Do návrhov preto vniesol odtiene pripomínajúce korenie a čerstvo namletú kávu. Nechýbali ani náznaky škorice a kurkumy. Napriek tomu sa výsledná kolekcia niesla v jemne uvoľnenom duchu, ktorý evokovali najmä športové a outdoorové kúsky.

    Zdroj: Reuters

    India poslúžila ako inšpirácia aj pre dizajn samotného miesta. Pharrell Wiliams totiž premenil mólo na stolnú hru Snakes and Ladders, ktorá pôvodne vznikla v Indii. Na očakávanú prehliadku potom prišlo niekoľko hviezd. Speváčka Beyoncé, raper A$AP Rocky a herec Bradley Cooper zaujali svoje miesta v prvom rade. Nechýbali ani návrhári Nicolas Ghesquière a nový šéf značky Dior Jonathan Anderson.

    Anthony Vaccarello pokračuje v tradícii. Saint Laurent definuje výraznými odtieňmi

    Parížsky týždeň pánskej módy však odštartoval aj módny dom Saint Laurent. Kreatívny riaditeľ značky Anthony Vaccarello nadviazal na svoju poslednú prácu a predstavil kolekciu plnú neprehliadnuteľnej palety farieb. Zakomponoval totiž sofistikované odtiene mentolovej, khaki či tmavomodrej. Tieto farby spolu vytvárajú hravý a zároveň elegantný celok, ktorý doslova kričí Saint Laurent.

    Zdroj: Reuters

    „Menej tmavé, viac svetlé, zmyselnejšie, skrátka hravejšie,“ vyhlásil dizajnér. Ľahké košele v rôznych strihoch, odkazujúce na klasické tvary 80. rokov, sa stali kľúčovým kúskom kolekcie na nadchádzajúcu jar a leto. Anthony Vaccarello tentoraz usporiadal prehliadku v múzeu Bourse de Commerce. Súčasťou miesta sa stali aj bazény, kontrastujúce so samotnými návrhmi.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Maison Margiela prepisuje anonymnú DNA. Prispôsobuje sa ére virálov

    Hovorí sa, že starého psa novým kúskom nenaučíš. V móde, kde rýchlo sa meniaca dynamika môže zaskočiť aj najsilnejších hráčov, to však neplatí. Pravidlám hry sa musel podriadiť aj Maison Margiela. Zakladateľ značky vybudoval biznis model na myšlienke brandu bez mena. Kreatívny riaditeľ Glenn Martens ho ale pomaly pretvára. Uvádza ho do súčasnosti, kde víťazí relevancia a pozornosť.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    ― Reklama ―