Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Pretty Woman pre generáciu Z. Tak kritici nazývajú minuloročnú Anoru. Napriek tomu, že film zažiaril v Cannes a dokonca získal prestížnu Zlatú palmu, do mainstreamu začína prenikať až tento rok. Divákov zaujal nielen hlboký príbeh mladej brooklynskej prostitútky, ale aj vychádzajúca hviezda, herečka Mikey Madison.

    Tohtoročná sezóna prestížnych filmových cien má niekoľko horúcich kandidátov. Jedným z najlepších filmov minulého roka je nepochybne Anora. Ide však o film, ktorý až do začiatku tohto roka nevyvolal medzi divákmi veľký rozruch. Kritici ho však chvália už od jeho premiéry. Na minuloročnom filmovom festivale v Cannes zaň režisér Sean Baker získal Zlatú palmu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by NEON (@neonrated)

    Film láka nielen na špičkovú kinematografiu, ale aj na hlboko koncipovaný príbeh sexuálnej pracovníčky Ani. Po tom, čo sa v klube zoznámi s Váňou, synom ruského oligarchu, a vezme si ho, sa jej život obráti naruby. Režisérovým cieľom bolo predovšetkým poodhrnúť oponu nad svetom sexuálnych pracovníčok. Preto je film podložený dlhoročným výskumom a rozhovormi, ktoré pomohli vykresliť fascinujúci svet Anor.

    Na scénu vstupuje Mikey Madison. Anora ju vystrelila do filmového popredia

    „Diváci môžu s našimi protagonistami súcitiť a fandiť im, čím sa odbúravajú stigmy, ktoré stále obklopujú prácu v sexbiznise,“ vysvetlil podľa RNZ režisér filmu Sean Baker. Ten stojí za úspešnými filmami ako The Florida Project a Tangerine. Určitú empatiu k hlavnej postave však dokázal vytvoriť nielen on, ale aj herečka Mikey Madison, ktorá stvárnila hlavnú postavu.

    Zdroj: Reuters

    Bola to jej prvá väčšia filmová úloha. V minulosti sa však objavila vo filme Quentina Tarantina Once Upon a Time…in Hollywood po boku ďalších mladých hviezd, ako sú Margaret Qualley, Austin Butler a Sydney Sweeney. S herectvom začala vo veku 14 rokov. Teraz pomaly všetkým dokazuje, že z filmovej scény len tak nezmizne.

    Dvadsaťpäťročná herečka už získala nomináciu na Zlatý glóbus. Do svojej role Ani sa naozaj vrhla naplno. Okrem toho dostala od režiséra povolenie podieľať sa na tvorbe jej make-upu, ale aj kostýmov. Okrem toho sa herečka naučila po rusky a prvýkrát si vyskúšala tanec pri tyči. Precvičila si aj umenie chôdze na naozaj vysokých podpätkoch, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou života klubových tanečníc.

    Zdroje: RNZ, Parade, W Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Reuters

    Skutočný hit minulého roka práve dorazil. Medzi najlepšími filmami vyhráva Anora

    ― Reklama ―

    Pretty Woman pre generáciu Z. Tak kritici nazývajú minuloročnú Anoru. Napriek tomu, že film zažiaril v Cannes a dokonca získal prestížnu Zlatú palmu, do mainstreamu začína prenikať až tento rok. Divákov zaujal nielen hlboký príbeh mladej brooklynskej prostitútky, ale aj vychádzajúca hviezda, herečka Mikey Madison.

    Tohtoročná sezóna prestížnych filmových cien má niekoľko horúcich kandidátov. Jedným z najlepších filmov minulého roka je nepochybne Anora. Ide však o film, ktorý až do začiatku tohto roka nevyvolal medzi divákmi veľký rozruch. Kritici ho však chvália už od jeho premiéry. Na minuloročnom filmovom festivale v Cannes zaň režisér Sean Baker získal Zlatú palmu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by NEON (@neonrated)

    Film láka nielen na špičkovú kinematografiu, ale aj na hlboko koncipovaný príbeh sexuálnej pracovníčky Ani. Po tom, čo sa v klube zoznámi s Váňou, synom ruského oligarchu, a vezme si ho, sa jej život obráti naruby. Režisérovým cieľom bolo predovšetkým poodhrnúť oponu nad svetom sexuálnych pracovníčok. Preto je film podložený dlhoročným výskumom a rozhovormi, ktoré pomohli vykresliť fascinujúci svet Anor.

    Na scénu vstupuje Mikey Madison. Anora ju vystrelila do filmového popredia

    „Diváci môžu s našimi protagonistami súcitiť a fandiť im, čím sa odbúravajú stigmy, ktoré stále obklopujú prácu v sexbiznise,“ vysvetlil podľa RNZ režisér filmu Sean Baker. Ten stojí za úspešnými filmami ako The Florida Project a Tangerine. Určitú empatiu k hlavnej postave však dokázal vytvoriť nielen on, ale aj herečka Mikey Madison, ktorá stvárnila hlavnú postavu.

    Zdroj: Reuters

    Bola to jej prvá väčšia filmová úloha. V minulosti sa však objavila vo filme Quentina Tarantina Once Upon a Time…in Hollywood po boku ďalších mladých hviezd, ako sú Margaret Qualley, Austin Butler a Sydney Sweeney. S herectvom začala vo veku 14 rokov. Teraz pomaly všetkým dokazuje, že z filmovej scény len tak nezmizne.

    Dvadsaťpäťročná herečka už získala nomináciu na Zlatý glóbus. Do svojej role Ani sa naozaj vrhla naplno. Okrem toho dostala od režiséra povolenie podieľať sa na tvorbe jej make-upu, ale aj kostýmov. Okrem toho sa herečka naučila po rusky a prvýkrát si vyskúšala tanec pri tyči. Precvičila si aj umenie chôdze na naozaj vysokých podpätkoch, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou života klubových tanečníc.

    Zdroje: RNZ, Parade, W Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Dior blúdi v magickom labyrinte. Módny dom víta tohtoročné Vianoce

    Slávnostná atmosféra doľahla aj na módny dom Dior. Značka koncom minulého týždňa odkryla tohtoročnú tému vianočnej kampane. V Paríži navyše slávnostne odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na najnovšiu cruise kolekciu, ktorú ešte návrhárka Maria Grazia Chiuri predstavila v tajomných rímskych záhradách Villa Albani Torlonia.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    Zlato, striebro a transformácia. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperkov

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a striebrom vyšívané, ale princezná to nie je, jasný pane. Aj tak by sa dala popísať práca Outhouse Jewellery, spoločnosti, ktorá redefinovala nosenie šperkov. Už vám nemusia len visieť z uší alebo zdobiť krk, do zlata sa môžete doslova obliecť a zažiariť s ním na každom večierku. Úspešná značka prichádza s novou revolučnou kolekciou Alchemy of 13.

    Konečne romantika. Leto, keď som skrásnela prináša melancholického hrdinu

    Romantická "vzťahovka" založená na milostnom trojuholníku? To už tu predsa toľkokrát bolo. Áno, ale obrovský úspech a fanúšikovský zásah tretej série seriálu Leto, keď som skrásnela potvrdil, že každá generácia potrebuje poriadnu dávku klasickej romantiky. A taktiež mužského hrdinu, ktorý skôr mlčí, je otravne nedostupný, ale napriek tomu príťažlivo tajomný.

    Ukradol Ralph Lauren Vianoce? Sviatky ozdobí estetika amerického návrhára

    Tohtoročné vianočné dekorácie ovládol štýl amerického návrhára Ralpha Laurena. Sociálna sieť TikTok praská vo švíkoch návalom videí, ktoré zdieľajú vianočnými stromčekmi zdobené interiéry plné kockovaných prikrývok, zamatových látok a trblietavých krištáľových pohárov. Estetika Ralph Lauren Christmas pripomína tradičné Vianoce, ukrýva však nádych nostalgie a nadčasovej elegancie.

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    ― Reklama ―