Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Ultra fast fashion reťazec Shein mieri do Francúzska. Začiatkom októbra odhalil svoje plány na otvorenie prvej kamennej predajne, za ktorej sídlo vybrali jeho zástupcovia Paríž. Značka sa hodlá usídliť v historickom nákupnom centre BHV Marais z roku 1856, ktoré sídli oproti parížskej radnici. Rozhodnutie však vyvolalo silné negatívne reakcie, a to predovšetkým zo strany zamestnancov a značiek obývajúcich slávny obchodný dom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Brut (@brutamerica)

    Niektoré spoločnosti preto v reakcii oznámili, že priestory BHV Marais opustia. Shein totiž podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu. Spoločnosť čelí globálnej kritike kvôli neférovej konkurencii založenej na biznis modeli, ktorý zneužíva lacnú pracovnú silu a znečisťuje životné prostredie. Zástupcovia obchodného domu aj fast fashion reťazca však argumentujú snahou prilákať mladých zákazníkov.

    Zdroj: Reuters

    „Výberom Francúzska pre našu skúšobnú pobočku uctievame jej kľúčovú pozíciu na módnej scéne a vyzdvihujeme jej ducha kreativity a excelentnosti,“ prehlásil podľa serveru France24 výkonný predseda Shein Donald Tang. Spoločnosť hodlá otvoriť obchody taktiež v piatich pobočkách Galeries Lafayette. Zástupcovia Galeries Lafayette už nad lokalitami s jej menom kontrolu nemajú, s rozhodnutím však nesúhlasia.

    Shein vyšetruje Európska komisia. Reťazec podozrieva z predaja nelegálneho tovaru

    Svoje rozhorčenie v piatok popoludní vyjadrili taktiež zamestnanci BHV Marais, ktorí zorganizovali protest, a to pod záštitou piatich rôznych odborov. Nesúhlas s rozhodnutím majiteľa historického nákupného centra, teda Société des Grands Magasins (SGM), vyjadrila taktiež starostka Paríža. Vedenie obchodného domu pritom čelilo kritike už skôr, a to kvôli oneskoreným platbám jednotlivým značkám.

    @sheinfrance_ Ce n’est plus un rêve, c’est réel. Demain, on t’ouvre les portes de notre pop-up parisien. sHEIN Pop-Up Store Paris 116 Rue de Turenne, 75003 Paris Du 22 au 28 septembre, de 10 h à 20 h #StyleHuntParis #SHEINinParis #MeetSHEIN #SHEINFORALL ♬ 原聲 – SHEIN France

    Zástupcovia SGM uviedli, že na vine je prechod na nový platobný systém a všetky problémy by sa mali čoskoro vyriešiť. Nákupné centrum napriek tomu bojuje s nedostatkom tovaru a odchodom zamestnancov. Spoločnosť Shein potom čelí vyšetrovaniu zo strany Európskej komisie, a to kvôli podozreniu z predaja nelegálnych produktov. V júli na ňu zase talianske a francúzske úrady uvalili pokuty vo výške 191 miliónov eur.

    Zdroje: France24, Reuters, Fashion Network, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    ― Reklama ―

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Ultra fast fashion reťazec Shein mieri do Francúzska. Začiatkom októbra odhalil svoje plány na otvorenie prvej kamennej predajne, za ktorej sídlo vybrali jeho zástupcovia Paríž. Značka sa hodlá usídliť v historickom nákupnom centre BHV Marais z roku 1856, ktoré sídli oproti parížskej radnici. Rozhodnutie však vyvolalo silné negatívne reakcie, a to predovšetkým zo strany zamestnancov a značiek obývajúcich slávny obchodný dom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Brut (@brutamerica)

    Niektoré spoločnosti preto v reakcii oznámili, že priestory BHV Marais opustia. Shein totiž podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu. Spoločnosť čelí globálnej kritike kvôli neférovej konkurencii založenej na biznis modeli, ktorý zneužíva lacnú pracovnú silu a znečisťuje životné prostredie. Zástupcovia obchodného domu aj fast fashion reťazca však argumentujú snahou prilákať mladých zákazníkov.

    Zdroj: Reuters

    „Výberom Francúzska pre našu skúšobnú pobočku uctievame jej kľúčovú pozíciu na módnej scéne a vyzdvihujeme jej ducha kreativity a excelentnosti,“ prehlásil podľa serveru France24 výkonný predseda Shein Donald Tang. Spoločnosť hodlá otvoriť obchody taktiež v piatich pobočkách Galeries Lafayette. Zástupcovia Galeries Lafayette už nad lokalitami s jej menom kontrolu nemajú, s rozhodnutím však nesúhlasia.

    Shein vyšetruje Európska komisia. Reťazec podozrieva z predaja nelegálneho tovaru

    Svoje rozhorčenie v piatok popoludní vyjadrili taktiež zamestnanci BHV Marais, ktorí zorganizovali protest, a to pod záštitou piatich rôznych odborov. Nesúhlas s rozhodnutím majiteľa historického nákupného centra, teda Société des Grands Magasins (SGM), vyjadrila taktiež starostka Paríža. Vedenie obchodného domu pritom čelilo kritike už skôr, a to kvôli oneskoreným platbám jednotlivým značkám.

    @sheinfrance_ Ce n’est plus un rêve, c’est réel. Demain, on t’ouvre les portes de notre pop-up parisien. sHEIN Pop-Up Store Paris 116 Rue de Turenne, 75003 Paris Du 22 au 28 septembre, de 10 h à 20 h #StyleHuntParis #SHEINinParis #MeetSHEIN #SHEINFORALL ♬ 原聲 – SHEIN France

    Zástupcovia SGM uviedli, že na vine je prechod na nový platobný systém a všetky problémy by sa mali čoskoro vyriešiť. Nákupné centrum napriek tomu bojuje s nedostatkom tovaru a odchodom zamestnancov. Spoločnosť Shein potom čelí vyšetrovaniu zo strany Európskej komisie, a to kvôli podozreniu z predaja nelegálnych produktov. V júli na ňu zase talianske a francúzske úrady uvalili pokuty vo výške 191 miliónov eur.

    Zdroje: France24, Reuters, Fashion Network, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdýchol móde fantáziu

    Alessandro Michele predstavuje fascinujúce spojenie intelektu a extravagancie. Rodák z Ríma s dušou zberateľa príbehov vdýchol Gucci sviežosť, ktorá sa zapísala do dejín módnej scény a teraz formuje novú éru u Valentino. Jeho vízie prekračujú rámec trendov a premieňajú značky na poetické priestory, kde sa mieša filozofia, romantika a nečakaná sloboda.

    ― Reklama ―