Sociálna sieť TikTok vytvorila ďalší trend inšpirovaný jedlom. Tentoraz to však nie je roztomilé ovocie alebo zelenina, ale sardinky. Postupne sa začali objavovať na plagátoch, krytoch telefónov, plážových taškách a oversized tričkách. Poukazujú nielen na pretrvávajúcu popularitu „coastal“ a „fisherman“ estetiky, ale aj na túžbu po osobitosti a letnej hravosti.
Drobné sardinky sa z oceánu dostali na vrchol trendov tohto leta. S hravou eleganciou dokazujú, že internetová posadnutosť premenou potravín na populárnu módu sa ešte zďaleka neskončila. Minulým letám dominovalo ovocie ako jahody a čerešne. Tohtoročné nadšenie pre takzvanú fisherman estetiku a neutíchajúca popularita „coastal“ štýlu však do popredia vyniesli drobné rybky.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Sardinky sa plavia cez značky. Začali však v Bottega Veneta
Sardinky sa na internetovej scéne objavili už v roku 2023. Vtedy ich užívatelia sociálnych sietí Pinterest alebo TikTok zdieľali predovšetkým v spojení so Stredomorím a preň typickou kultúrou. Drobné rybky sa však z inšpiratívnych obrázkov ponúkajúcich inšpiráciu pre letné večere postupne presunuli rovnako do sveta módy. Influenceri preto tento rok dokonca vyhlásili takzvané „sardine girl summer“.


Zdroj: H&M, Annis View
Okrem zjavnej potlače sardiniek ide aj o istú formu hravosti. Predstavuje túžbu milovníkov módy po hravosti, osobitosti a autenticite. Sardinky nevyzerajú príliš uhladene, ale naopak, pôsobia dojmom ležérnosti. V súčasnosti ponúka kúsky s populárnymi rybkami väčšina módnych značiek, množstvo možností ale nájdete tiež na stránkach s ručnými výrobkami, ako Etsy.


Zdroj: Isle of Boho, Staud
Pôvodne ovšem sardinky využila jedna z najznámejších high fashion značiek. Talianska spoločnosť Bottega Veneta vytvorila kabelku Sardine bag pre svoju jesennú kolekciu už v roku 2022. Z hravej tašky sa pôvodne stala jedna zo súčasných „it bags“. Medzi ďalšie virálne „sardinkové“ kabelky potom patrí Staudine Tommy Bag z dielne značky Staud. Vlastné verzie má ale tiež Zara či J. Crew.


Zdroj: Bottega Veneta
Roztomilé rybky vedia zlákať. Za obrovské investície však nestoja
Súčasný trend ovšem berte s rezervou. Ak sardinky patria medzi vaše obľúbené rybky, kúsok s nimi už vlastníte, alebo ho nájdete za výhodnú cenu, potom vám v ceste nič nestojí. Vyvarujte sa ovšem drahých investícií, ktoré sa s veľkou pravdepodobnosťou nevyplatia. Už teraz módni znalci predpovedajú ďalšiu vlnu populárnych potlačí, napríklad s ančovičkami alebo polevou poliátymi donutmi.
the @dtcnewsletter Konzervy s rybami zrejme zažívajú svoj moment. od receptov na konzervované ryby na internete až po módu s potlačou sardiniek – konzervované ryby sú romantizované ako nikdy predtým. O čo ide? Nuž, buďme realisti: vždy sa nájde nejaký trendový motív, ktorý sa potlačí na všetko: pamätáte si, keď to boli fúzy v roku 2012? tento trend je však trochu iný. Nejde len o tričká s potlačou rýb, ľudia skutočne jedia sardinky. Keď sa nám zdá, že luxus je nedostupný, obrátime sa k cenovo dostupným „luxusom“, aj keď to znamená, že dáme nový život inak nudnému (a možno nechutnému?) jedlu.otázka znie: sú sardinky len trendy… alebo je to ďalší „indikátor recesie?“ #marketing #marketingtrendy #socialmedia #marketingtiktok #socialmediamarketing #sardinky #tinnedfish ♬ originálny zvuk – DTC Newsletter
Zdroje: WWD, L’Officiel, Opulence, Instagram, TikTok