Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Saudská Arábia nepatrí medzi štáty hostiace klasické svetové týždne módy. Od roku 2023 napriek tomu v Rijáde organizuje vlastný fashion week kombinujúci inováciu aj remeselnú tradíciu. Výnimkou nie je ani tohtoročný rok, ktorý privíta jeho tretiu, avšak doposiaľ najambicióznejšiu edíciu. Akcia totiž prvýkrát zapojí aj svetové módne domy. Svoje návrhy predstavia po boku lokálnych haute couture, streetwear aj ready-to-wear kolekcií.

    Vivienne Westwood spolupracuje s lokálnymi umelcami. Stella McCartney ponúkne archívne kúsky

    Týždeň módy, ktorý zahŕňa viac ako 30 prehliadok a trvá od 16. do 21. októbra, odštartuje kolekcia od Vivienne Westwood. Módny dom oslávi svoj debut na Blízkom východe. Potom predstaví návrhy na nadchádzajúcu jar a leto, ktoré už predstavil v Paríži. Doplnia ich však archívne kúsky a exkluzívna kolekcia vyšívaných haute couture šiat, ktoré vznikli v spolupráci s miestnymi umelcami a remeselníkmi.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    „Jedná sa o hmatateľný spôsob, ako propagovať lokálne tradície skrze medzinárodnú perspektívu,“ prehlásil podľa serveru NSS Magazine riaditeľ Vivienne Westwood Carlo D’Amario. „Globálne-lokálny koncept je pre nás zásadný, a preto sme spustili spolupráce na špeciálnych projektoch a shows, ako je práve aj táto,“ doplnil. Značka navyše na svoju prehliadku pozvala aj takmer 100 študentov z miestnych módnych škôl.

    Zdroj: Reuters

    Riyadh Fashion Week čaká taktiež slávnostný záver. Týždeň zakončí prehliadka z dielne Stelly McCartney. Aj ona sa pozrie do Saudskej Arábie prvýkrát. Predstaví ako kúsky z jarnej a letnej kolekcie, tak aj tie archívne. „Jej záväzok k udržateľnosti a inovácii reflektuje hodnoty, ktoré zastávame, zatiaľ čo budujeme zodpovedný a moderný módny ekosystém,“ popísal podľa WWD riaditeľ Saudi Fashion Commission Burak Cakmak.

    Rijád myslí aj na menšie projekty. Veľkolepé runway shows doplnia intímne prezentácie

    Okrem svetových módnych domov svoje najnovšie kolekcie v Rijáde predstavia haute couture značky ako Tima Abid či Atelier Hekayat. Chýbať nebude ovšem ani udržateľná ready-to-wear spoločnosť Abadia alebo súčasný brand Hindamme. Cieľom Rijádskeho týždňa módy je v skutočnosti zapojiť tak zavedené mená, ako aj začínajúce projekty, ktoré dostanú priestor v podobe trochu komornejších módnych prezentácií.

    Zdroje: WWD, Time Out, NSS Magazine, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Rijád privíta fashion week. Otvorí dvere aj svetovým módnym domom

    ― Reklama ―

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Saudská Arábia nepatrí medzi štáty hostiace klasické svetové týždne módy. Od roku 2023 napriek tomu v Rijáde organizuje vlastný fashion week kombinujúci inováciu aj remeselnú tradíciu. Výnimkou nie je ani tohtoročný rok, ktorý privíta jeho tretiu, avšak doposiaľ najambicióznejšiu edíciu. Akcia totiž prvýkrát zapojí aj svetové módne domy. Svoje návrhy predstavia po boku lokálnych haute couture, streetwear aj ready-to-wear kolekcií.

    Vivienne Westwood spolupracuje s lokálnymi umelcami. Stella McCartney ponúkne archívne kúsky

    Týždeň módy, ktorý zahŕňa viac ako 30 prehliadok a trvá od 16. do 21. októbra, odštartuje kolekcia od Vivienne Westwood. Módny dom oslávi svoj debut na Blízkom východe. Potom predstaví návrhy na nadchádzajúcu jar a leto, ktoré už predstavil v Paríži. Doplnia ich však archívne kúsky a exkluzívna kolekcia vyšívaných haute couture šiat, ktoré vznikli v spolupráci s miestnymi umelcami a remeselníkmi.

    Zdroj: Vivienne Westwood

    „Jedná sa o hmatateľný spôsob, ako propagovať lokálne tradície skrze medzinárodnú perspektívu,“ prehlásil podľa serveru NSS Magazine riaditeľ Vivienne Westwood Carlo D’Amario. „Globálne-lokálny koncept je pre nás zásadný, a preto sme spustili spolupráce na špeciálnych projektoch a shows, ako je práve aj táto,“ doplnil. Značka navyše na svoju prehliadku pozvala aj takmer 100 študentov z miestnych módnych škôl.

    Zdroj: Reuters

    Riyadh Fashion Week čaká taktiež slávnostný záver. Týždeň zakončí prehliadka z dielne Stelly McCartney. Aj ona sa pozrie do Saudskej Arábie prvýkrát. Predstaví ako kúsky z jarnej a letnej kolekcie, tak aj tie archívne. „Jej záväzok k udržateľnosti a inovácii reflektuje hodnoty, ktoré zastávame, zatiaľ čo budujeme zodpovedný a moderný módny ekosystém,“ popísal podľa WWD riaditeľ Saudi Fashion Commission Burak Cakmak.

    Rijád myslí aj na menšie projekty. Veľkolepé runway shows doplnia intímne prezentácie

    Okrem svetových módnych domov svoje najnovšie kolekcie v Rijáde predstavia haute couture značky ako Tima Abid či Atelier Hekayat. Chýbať nebude ovšem ani udržateľná ready-to-wear spoločnosť Abadia alebo súčasný brand Hindamme. Cieľom Rijádskeho týždňa módy je v skutočnosti zapojiť tak zavedené mená, ako aj začínajúce projekty, ktoré dostanú priestor v podobe trochu komornejších módnych prezentácií.

    Zdroje: WWD, Time Out, NSS Magazine, Instagram

    ― Reklama ―

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Retailboss hlási návrat k detailu. Brošne ako symbol dostupného luxusu

    Server Retailboss potvrdzuje, že brošne vstúpili do svojej renesancie s energiou, ktorá premieňa módny trh. Z doplnku, kedysi vnímaného ako odkaz na minulosť, sa stáva kľúčový symbol súčasného štýlu. Štatistiky ukazujú rast tržieb o viac než 200 percent za posledné tri mesiace. Tento skok vyjadruje hlbokú premenu vzťahu medzi módou a emóciou. Brošňa sa mení v tichý luxus, ktorý paradoxne rozpráva príbeh o maximalizme.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Oscar Isaac čerí vody internetu. Prekvapil elegantnou módnou otočkou

    Sociálne siete po nedávnom filmovom festivale v Benátkach zaplavili komentáre používateľov, ktorí si všimli nečakanú premenu. Prekvapil ich štýl herca Oscara Isaaca, ktorý stvárnil hlavnú postavu v očakávanom filme Frankenstein. Na červený koberec totiž priniesol perfektnú rovnováhu medzi žiadanou eleganciou a hravou uvoľnenosťou, posúvajúcu jeho look na vyššiu úroveň.

    Móda v kocke: Swarovski oslavuje 130 rokov a Polo Bar putuje do Londýna

    Aj keď sa séria svetových týždňov módy skončila, módnu scénu naďalej zaplavujú nové produkty. Fenty Skin vydáva svoju debutovú kolekciu na telo a Ralph Lauren mieri do Londýna. V roku 2028 tam plánuje otvoriť Polo Bar. Vivienne Westwood po prvýkrát otvorí Rijádsky týždeň módy a Swarovski oslavuje 130 rokov. Tom Ford vymenoval svoju prvú make-up umelkyňu, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    ― Reklama ―