Více

    ― Reklama ―

    V ďalší deň exkluzívneho parížskeho týždňa haute couture sa konali dve prehliadky pri príležitosti významných udalostí. Módny dom Armani Privé si svojou úchvatnou kolekciou uctil 20 rokov parížskej haute couture. Podobný dôvod na oslavu mala aj značka Chanel, ktorá však vzdala hold 110. výročiu svojho pôsobenia vo svete luxusnej haute couture.

    Chanel nie je len čiernobiely. Slávna značka predstavila módnu dúhu

    Módny dom Chanel stojí tento rok pred novým začiatkom. V apríli sa jeho vedenia ujme návrhár Matthieu Blazy. Svoju prvú kolekciu však odhalí až v októbri. O módnu tvorbu sa preto v súčasnosti stará tím návrhárov. Kolekcia haute couture na nadchádzajúcu jar však rozhodne nesklamala. Pri príležitosti 100. výročia značky v oblasti haute couture fanúšikom pripomenula, že móda Chanel nie je len čierna a biela.

    Zdroj: Chanel

    Výsledkom preto bola ohromujúca kolekcia odrážajúca dúhu. Počiatočné svetlé odtiene, stvárnené prostredníctvom klasických oblekov, postupne vystriedali jemné pastelové farby, kontrastné tóny a tmavomodré a čierne looky. Dotyk tradície slávneho francúzskeho módneho domu pomohli zmodernizovať vrstvy ľahkého tylu, ktoré sa modelkám ovíjali okolo členkov alebo ladne poletovali za ich chrbtom.

    Giorgio Armani zvíťazil v Paríži. Svojou slávnostnou kolekciou predbehol konkurenciu

    Návrhár Giorgio Armani svojou poslednou prehliadkou oslávil aj významné výročie. Uctil si 20. narodeniny značky Armani Privé, s ktorou kedysi vstúpil na pole francúzskej haute couture. Tohtoročná jarná kolekcia bola viac než dôstojná takejto významnej príležitosti. Slávny taliansky návrhár opäť dokázal, že napriek úctyhodnému veku 90 rokov má stále čo ponúknuť.

    Zdroj: Reuters

    Aj tentoraz sa inšpiroval svojou tradičnou fascináciou východnými a predovšetkým ázijskými kultúrami. Úchvatné róby modeliek preto dopĺňali tzv. malajské klobúky, zdobené oslnivými kryštálmi. Samotné modely niesli stopy vzdialených krajín, napríklad v podobe šifónových nohavíc alebo detailov odkazujúcich na bambus, vysoké palmy či pestrofarebné chryzantémy.

    Niet divu, že línia predstavená v novootvorenom Palazzo Armani si vyslúžila ovácie v stoji. „Haute couture mi umožňuje vstúpiť do ríše podmanivej fantázie a experimentovania,“ povedal návrhár o svojej práci. Značka Armani Privé vznikla 30 rokov po vzniku značky Armani. Jej názov pochádza z francúzskeho slova pre súkromie a odráža intímny proces tvorby haute couture.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, YouTube

    Foto:Chanel

    Prehliadky haute couture si uctili významné výročia. Slávny módny dom Armani Privé a Chanel

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V ďalší deň exkluzívneho parížskeho týždňa haute couture sa konali dve prehliadky pri príležitosti významných udalostí. Módny dom Armani Privé si svojou úchvatnou kolekciou uctil 20 rokov parížskej haute couture. Podobný dôvod na oslavu mala aj značka Chanel, ktorá však vzdala hold 110. výročiu svojho pôsobenia vo svete luxusnej haute couture.

    Chanel nie je len čiernobiely. Slávna značka predstavila módnu dúhu

    Módny dom Chanel stojí tento rok pred novým začiatkom. V apríli sa jeho vedenia ujme návrhár Matthieu Blazy. Svoju prvú kolekciu však odhalí až v októbri. O módnu tvorbu sa preto v súčasnosti stará tím návrhárov. Kolekcia haute couture na nadchádzajúcu jar však rozhodne nesklamala. Pri príležitosti 100. výročia značky v oblasti haute couture fanúšikom pripomenula, že móda Chanel nie je len čierna a biela.

    Zdroj: Chanel

    Výsledkom preto bola ohromujúca kolekcia odrážajúca dúhu. Počiatočné svetlé odtiene, stvárnené prostredníctvom klasických oblekov, postupne vystriedali jemné pastelové farby, kontrastné tóny a tmavomodré a čierne looky. Dotyk tradície slávneho francúzskeho módneho domu pomohli zmodernizovať vrstvy ľahkého tylu, ktoré sa modelkám ovíjali okolo členkov alebo ladne poletovali za ich chrbtom.

    Giorgio Armani zvíťazil v Paríži. Svojou slávnostnou kolekciou predbehol konkurenciu

    Návrhár Giorgio Armani svojou poslednou prehliadkou oslávil aj významné výročie. Uctil si 20. narodeniny značky Armani Privé, s ktorou kedysi vstúpil na pole francúzskej haute couture. Tohtoročná jarná kolekcia bola viac než dôstojná takejto významnej príležitosti. Slávny taliansky návrhár opäť dokázal, že napriek úctyhodnému veku 90 rokov má stále čo ponúknuť.

    Zdroj: Reuters

    Aj tentoraz sa inšpiroval svojou tradičnou fascináciou východnými a predovšetkým ázijskými kultúrami. Úchvatné róby modeliek preto dopĺňali tzv. malajské klobúky, zdobené oslnivými kryštálmi. Samotné modely niesli stopy vzdialených krajín, napríklad v podobe šifónových nohavíc alebo detailov odkazujúcich na bambus, vysoké palmy či pestrofarebné chryzantémy.

    Niet divu, že línia predstavená v novootvorenom Palazzo Armani si vyslúžila ovácie v stoji. „Haute couture mi umožňuje vstúpiť do ríše podmanivej fantázie a experimentovania,“ povedal návrhár o svojej práci. Značka Armani Privé vznikla 30 rokov po vzniku značky Armani. Jej názov pochádza z francúzskeho slova pre súkromie a odráža intímny proces tvorby haute couture.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, YouTube

    ― Reklama ―

    „It girls“ stratili svoje čaro. Sú stále nositeľkami trendov alebo len živými bilbordmi?

    Vo svete módy sa neustále hovorí o takzvaných "It girls". Sú to ženy, ktoré sa často považujú za ikony štýlu, ktoré určujú svetové trendy a inšpirujú milióny nasledovníkov na celom svete. Sú však naozaj také dôležité, ako sa na prvý pohľad zdá? Alebo sú skôr chodiacimi bilbordmi? A čo znamená byť módnou ikonou v dobe sociálnych médií?

    V hlavnej úlohe korzet. Parížsky týždeň haute couture odštartovali Dior a Schiaparelli

    Módne šialenstvo v Paríži nekončí. Po pánskych kolekciách na tohtoročnú jeseň a zimu vstúpila na scénu vysoká móda. Parížsky týždeň haute couture tentoraz odštartoval módny dom Schiaparelli s líniou, ktorá sa vracia ku koreňom elegancie, teda ku korzetom. Značnú pozornosť im venovala aj Maria Grazia Chiuri vo svojej najnovšej tvorbe pre Dior.

    Vyhnite sa svadbe ako v roku 2015. Zabudnite na dymovnice a pastelové farby

    Čaká vás svadba a premýšľate, ako ju urobiť originálnou a vkusnou? Potom ste na správnej adrese. V dnešnej dobe už naozaj nie je dôvod zostať v svadobnej minulosti s pastelovými farbami, dymovnicami a balónovými dekoráciami. Prejdite si zoznam toho, čomu sa na svadbe vyhnúť, aby ste svoj deň D posunuli na úroveň, ktorú si zaslúži.

    Čo nosí moderný muž v roku 2025? Nebojí sa kombinovať ženské a mužské kúsky

    Preč sú časy, keď si stačilo natiahnuť mikinu a obuť tenisky. Moderný muž teraz vládne šatníku s eleganciou hodnou prehliadkového móla. V roku 2025 mieša pánske oblečenie s dámskym a úzke strihy s vrecovitými kúskami. Inšpirácia? Pharrell Williams a Louis Vuitton alebo Mathieu Blazy v Bottega Veneta. Obaja módni majstri teda tento rok vsadili na sofistikovanosť.

    Tenká šatka kraľuje trendom roku 2025. Svedčí o tom Gucci aj Saint Laurent

    Móda je o detailoch a v roku 2025 to platí dvojnásobne. Na prehliadkach zimnej aj jarnej sezóny sme si nemohli nevšimnúť špecifický prvok. Tenká šatka alebo "tiny scarf" balansuje medzi formálnosťou a sviežim vkusom. Gucci, Saint Laurent a ďalšie módne domy ukázali, že tento drobný, ale významný doplnok bude na prehliadkových mólach a v šatníkoch zohrávať významnú úlohu.

    Nízky pás zažíva comeback. Oblečte low rise strihy štýlovo a bez obáv

    Móda je vrtkavá dáma, preto nie je prekvapením, že každý rok na vrchole trendov nájdeme iné prvky z minulosti. Tento rok je to prípad oblečenia s nízkym pásom. Po sezónach džínsov so super vysokým pásom prichádza éra ľahkých džínsov s nízkym pásom. Ak sa tohto prvku bojíte, vyskúšajte ho. Vyzerá to totiž lepšie, ako sa na prvý pohľad môže zdať.

    V hlavnej úlohe kortizol. TikTok chce poraziť stres ďalším „zázračným“ kokteilom

    Povedomie o negatívnych dopadoch stresu sa z roka na rok zvyšuje. Značky ponúkajú lákavé suplementy, sľubujúce pokojnejší spánok aj lepšiu náladu. Inteligentné aplikácie zase upozorňujú na najmenšie zvýšenie úrovne stresu. Niet preto divu, že sa z kortizolu, teda "stresového hormónu", stalo na TikToku nové buzzword slovo, spojené aj s vlastným mocktailom.

    Skutočný hit minulého roka práve dorazil. Medzi najlepšími filmami vyhráva Anora

    Pretty Woman pre generáciu Z. Tak kritici nazývajú minuloročnú Anoru. Napriek tomu, že film zažiaril v Cannes a dokonca získal prestížnu Zlatú palmu, do mainstreamu začína prenikať až tento rok. Divákov zaujal nielen hlboký príbeh mladej brooklynskej prostitútky, ale aj vychádzajúca hviezda, herečka Mikey Madison.

    Zomrel kontroverzný fotograf Oliviero Toscani. Prepísal pravidlá módnej reklamy

    Rodina slávneho fotografa Oliviera Toscaniho v pondelok oznámila jeho úmrtie. Vo svete módy prerazil vďaka svojej pútavej, ale kontroverznej tvorbe. Jeho meno sa spája najmä s 80. a 90. rokmi minulého storočia a talianskou značkou Benetton, ktorú v tom čase pomohol presláviť. Kvôli svojim odvážnym fotkám s ňou mal však dlhodobo rozporuplný vzťah.

    Emma Chamberlain čelí kritike fanúšikov. Stala sa z nej zhasínajúca hviezda internetu?

    Youtuberku a influencerku Emmu Chamberlain pozná každý z generácie Z. Niet divu, že na vrchole svojej kariéry oslovila prácou, s ktorou sa mohol stotožniť takmer každý. V posledných rokoch sa aj vďaka tomu z trochu nešikovnej tínedžerky stala hviezda módnych kampaní a Met Gala. Napriek tomu teraz čelí rastúcej kritike zo strany svojich dlhoročných fanúšikov.

    Autenticita ako základ úspechu. Čo robí módnu kampaň nezabudnuteľnou?

    Vitajte vo svete, kde sa módna kampaň ovláda pomocou paddleboardu a žehličky na šaty a kde priemyselné kamery dokážu predať viac ako najdrahší fotoaparát. Rok 2024 opäť ukázal, že kráľovnou marketingu je autenticita a že úspešná kampaň nie je len o luxusných kulisách. Závisí aj od príbehov, ktoré dokážu rezonovať s našou realitou.

    Škandinávske doplnky robia z bytu katalógový kúsok. Držte sa kontrastu a prírodných tónov

    Škandinávske bytové doplnky sú na vrchole trendov už niekoľko sezón. Možno je to vďaka ich univerzálnosti, vďaka ktorej sa dajú zakomponovať takmer do každej domácnosti. Isté je, že škandinávsky štýl ešte chvíľu z oblakov popularity nespadne. Ak teda vaše srdce túži po severskej atmosfére, nechajte sa ňou smelo pohltiť.

    Matcha latte zmení váš život. Len nepokazte jeho správnu prípravu

    Nie je ničím výnimočným, že vašu stránku na sociálnych sieťach zaplaví estetický hrnček so zelenou penou. V posledných rokoch sa matcha vymanila z tradičných japonských ceremoniálov a začala dominovať všetkým zákutiam internetu a trendy kaviarňam. Dokonalé matcha latte si môžete vychutnať aj v pohodlí domova, stačí dodržiavať základné pravidlá.

    Poddajte sa lyžovaniu na úrovni. Špičkové ski rezorty lákajú na luxus aj zjazdovky

    Najvyhľadávanejšie európske lyžiarske strediská ponúkajú oveľa viac než len dokonale upravené a dychberúce zjazdovky. Nachádza sa v nich aj nespočetné množstvo luxusných hotelov, špičkových reštaurácií a kaviarní či vyhľadávaných módnych butikov. Či už sa chystáte do Švajčiarska, Rakúska alebo Francúzska, v každom z týchto lyžiarskych rajov si nájdete niečo pre seba.

    Nechajte svoj preplnený šatník dýchať. Nový rok odštartuje prísnou čistkou

    Aj keď je to trochu klišé spájať nový rok s novým začiatkom, je v tom kus pravdy. Pocit bezchybného začiatku vytvára určitý tlak, ktorý často potrebujeme. Hodí sa to napríklad vtedy, keď sa rozhodnete konečne upratať svoj preplnený šatník. Naberte teda odvahu a nechajte ho poriadne sa nadýchnuť.

    Rok 2025 prináša zmeny. Módny priemysel čakajú v Európskej únii nové predpisy

    Začiatok roka 2025 znamená pre módny priemysel v Európskej únii významnú zmenu. Bude musieť splniť niekoľko nových legislatívnych povinností. Tie vyplývajú predovšetkým zo snahy znížiť množstvo textilného odpadu a s ním spojené negatívne vplyvy na životné prostredie. Medzi ďalšie ciele patrí zníženie odlesňovania a transparentnosť pôvodu výrobkov.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―