Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Luxusná značka známa po celom svete vďaka filmu Diabol nosí Pradu úzko spolupracovala s architektmi, umelcami a dizajnérmi na vytvorení priestoru, ktorý by bol pútavý a zároveň by obsahoval hlbší, filozofický význam. Módny dom Prada sa tento rok na Frieze Weeku zameriava najmä na modernizáciu priestoru, praktickosť a estetiku. Týmto spôsobom si nanovo predstavuje Londýn ako splnený sen umelcov a návrhárov.

    Prada dorazila na Frieze Week. Oživila ho módou aj predstavením The Audience

    Frieze Week je jedným z najväčších umeleckých festivalov, ktorý sa každoročne koná v New Yorku a Londýne. V roku 2025 ste ho mohli navštíviť vo vznešenej štvrti Londýna, teda v Regent’s Parku od 15. do 19. októbra. Korene týždňa siahajú až do roku 2003, kedy ho založili významní umelci na britskej scéne Matthew Slotover a Amanda Sharp. Od tej doby sa stále rozrastá. Zámerom umelcov bolo prebudiť vo verejnosti záujem o umenie a jednoducho zviditeľniť prácu mladých umelcov.

    Zdroj: Prada

    Tento rok sme na udalosti mohli okrem inštalácií z dielne talianskej značky spozorovať taktiež expozíciu sôch umiestnených v Regent’s Parku alebo paralelné výstavy predstavujúce históriu umenia. Samotná Prada Mode, teda kultúrna platforma značky, ovšem na tohtoročnom týždni umenia predstavila exkluzívnu inštaláciu s názvom The Audience. Pracovala na nej spoločne so škandinávskymi umelcami Michaelom Elmgrenom a Ingarom Dragsetom.

    Inštaláciu predstavili v históriou oplývajúcej budove Town Hall, King’s Cross, kde bol hlavný sál pretvorený na kino so špeciálnou scénografiou. Sál tvorilo na 104 sedadiel, ktoré pokrývala zamatová látka. Umelci tak chceli navodiť atmosféru kinových sál minulého storočia. Niektoré sedadlá obsadili hyper realistické sochy divákov, z ktorých niektoré na sebe mali oblečenie značky Prada a tvárili sa zvedavo alebo znudene.

    Prada prepája pozorovateľa a objekt. Aká je úloha diváka v ére sociálnych médií?

    Značka potom na plátno premietla film, ktorého obraz bol zámerne nekvalitný a rozmazaný. Do hlavných úloh filmu boli obsadení spisovateľ a maliar, ktorí spolu diskutovali o svojej práci. Forma a téma filmu mali navodiť pocit nejednoznačnosti a nepohodlia z nedokonalého obrazu. Divák bol nútený viac premýšľať o tom, čo znamená byť divákom vo svete zahltenom vizuálnymi prvkami, ako sú najmä sociálne siete a médiá.

    Inštalácia tak vytvorila priestor „pozorovateľa a pozorovaného“ a vzťah medzi publikom a médiom, kde pozorujúci nie sú pasívni, ale stávajú sa súčasťou diela. Prada svojou účasťou na Frieze Weeku dáva najavo, že jej nestačí stáť na vrchole módneho priemyslu, chce sa tiež angažovať v hlbších sociálnych a kultúrnych témach. Frieze Week je nádherná ukážka spojenia umenia, vysokej módy a skrytého brandingu, ktorý nie je ľuďom agresívne vnucovaný ako bežná módna reklama.

    Zdroje: Wallpaper, HyperBeast, Instagram, Prada Mode London, Prada, YouTube 

    Autor článku:

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    ― Reklama ―

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Luxusná značka známa po celom svete vďaka filmu Diabol nosí Pradu úzko spolupracovala s architektmi, umelcami a dizajnérmi na vytvorení priestoru, ktorý by bol pútavý a zároveň by obsahoval hlbší, filozofický význam. Módny dom Prada sa tento rok na Frieze Weeku zameriava najmä na modernizáciu priestoru, praktickosť a estetiku. Týmto spôsobom si nanovo predstavuje Londýn ako splnený sen umelcov a návrhárov.

    Prada dorazila na Frieze Week. Oživila ho módou aj predstavením The Audience

    Frieze Week je jedným z najväčších umeleckých festivalov, ktorý sa každoročne koná v New Yorku a Londýne. V roku 2025 ste ho mohli navštíviť vo vznešenej štvrti Londýna, teda v Regent’s Parku od 15. do 19. októbra. Korene týždňa siahajú až do roku 2003, kedy ho založili významní umelci na britskej scéne Matthew Slotover a Amanda Sharp. Od tej doby sa stále rozrastá. Zámerom umelcov bolo prebudiť vo verejnosti záujem o umenie a jednoducho zviditeľniť prácu mladých umelcov.

    Zdroj: Prada

    Tento rok sme na udalosti mohli okrem inštalácií z dielne talianskej značky spozorovať taktiež expozíciu sôch umiestnených v Regent’s Parku alebo paralelné výstavy predstavujúce históriu umenia. Samotná Prada Mode, teda kultúrna platforma značky, ovšem na tohtoročnom týždni umenia predstavila exkluzívnu inštaláciu s názvom The Audience. Pracovala na nej spoločne so škandinávskymi umelcami Michaelom Elmgrenom a Ingarom Dragsetom.

    Inštaláciu predstavili v históriou oplývajúcej budove Town Hall, King’s Cross, kde bol hlavný sál pretvorený na kino so špeciálnou scénografiou. Sál tvorilo na 104 sedadiel, ktoré pokrývala zamatová látka. Umelci tak chceli navodiť atmosféru kinových sál minulého storočia. Niektoré sedadlá obsadili hyper realistické sochy divákov, z ktorých niektoré na sebe mali oblečenie značky Prada a tvárili sa zvedavo alebo znudene.

    Prada prepája pozorovateľa a objekt. Aká je úloha diváka v ére sociálnych médií?

    Značka potom na plátno premietla film, ktorého obraz bol zámerne nekvalitný a rozmazaný. Do hlavných úloh filmu boli obsadení spisovateľ a maliar, ktorí spolu diskutovali o svojej práci. Forma a téma filmu mali navodiť pocit nejednoznačnosti a nepohodlia z nedokonalého obrazu. Divák bol nútený viac premýšľať o tom, čo znamená byť divákom vo svete zahltenom vizuálnymi prvkami, ako sú najmä sociálne siete a médiá.

    Inštalácia tak vytvorila priestor „pozorovateľa a pozorovaného“ a vzťah medzi publikom a médiom, kde pozorujúci nie sú pasívni, ale stávajú sa súčasťou diela. Prada svojou účasťou na Frieze Weeku dáva najavo, že jej nestačí stáť na vrchole módneho priemyslu, chce sa tiež angažovať v hlbších sociálnych a kultúrnych témach. Frieze Week je nádherná ukážka spojenia umenia, vysokej módy a skrytého brandingu, ktorý nie je ľuďom agresívne vnucovaný ako bežná módna reklama.

    Zdroje: Wallpaper, HyperBeast, Instagram, Prada Mode London, Prada, YouTube 

    ― Reklama ―

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Rozhovor: Ak nevybočíš, nikto si ťa nezapamätá, myslí si návrhár Jeremiáš Fürst

    Začínajúci návrhár Jeremiáš Fürst stojí za kolekciou Dressed To Dream, ktorú tento rok predstavil na Budapeštianskom fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomedzí klasického pánskeho krajčírstva a jemného snívania. Skúma, ako môže muž vyzerať, keď odloží zbroj a dovolí si byť jemný, pokojný a prirodzený. V rozhovore hovorí dizajnér o novej mužskej identite, rivalite na českej scéne i o tom, prečo je návratnosť v móde často len ilúziou.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    Viete, kto stojí za vznikom Dior opätkov? Roger Vivier vdýchol značke inováciu

    Roger Vivier patrí medzi najvýraznejšie mená francúzskej módy 20. storočia. Obuvník, ktorý sa stal kľúčovým partnerom Christiana Diora, dokázal preniesť haute couture až k samotnej špičke topánky. Jeho práca pre Dior premenila obuv na neoddeliteľnú súčasť módneho príbehu. Po rokoch spolupráce si Roger Vivier vybudoval aj vlastnú značku, ktorá dodnes stelesňuje parížsky luxus s archívnou estetikou a rukopisom svojho zakladateľa.

    ― Reklama ―