Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Keď sa na trhu objaví nová kultová senzácia, málokedy sa niekto pýta, čo za sebou zanechá. Labubu, postavička pôvodne určená pre zberateľov umenia a dizajnu, sa behom chvíle pretavila v lavínu napodobenín, ktoré zaplavujú medzinárodný trh. V Česku sa s týmito „fejkami“ stretávame v podobe plyšákov, príveskov na kľúče či obalov na mobil. Všetky ale niečo spája. Úplne chýbajúce informácie o výrobcovi, zložení a bezpečnosti.

    Labubu bol pôvodne vytvorený ako umelecká figúrka hongkonským dizajnérskym štúdiom Kasing Lung pre značku Pop Mart. Zberateľské figúrky si získali obrovskú popularitu vďaka svojmu osobitému vzhľadu. Roztomilé veľké oči, špicaté zuby a tajomný úsmev. Originálny umelecký predmet sa však rýchlo stal celosvetovým trendom, ktorý inšpiroval aj vlnu lacných, neautorizovaných napodobenín, často bez akejkoľvek kontroly kvality.

    Neoficiálne Labubu predstavuje zdravotné riziko. Okrem toho zaťažuje planétu

    Ak si niekto kúpi neoficiálne figúrky Labubu, v podstate si kupuje viac chémie ako radosti. Zákazník sa tak stáva súčasťou tichého ekologického problému. Minulý rok koalícia EcoWaste Coalition upozornila na prítomnosť ťažkých kovov a plastov z PVC v týchto neoficiálnych výrobkoch. Viaceré z testovaných figúrok obsahovali nebezpečné olovo aj PVC, ktoré sa spájajú s viacerými zdravotnými komplikáciami. Olovo je neurotoxín, ktorý má ničivé účinky najmä na deti. Môže viesť k vývojovým poruchám, problémom so správaním a v extrémnych prípadoch k poškodeniu mozgu. Na druhej strane PVC je plast, ktorý často obsahuje ftaláty.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Kým sa deti hrajú, ich telá absorbujú tiché jedy. Medzitým planétu dusia ďalšie tony zbytočného plastu. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako nevinná maličkosť, ale práve takéto drobnosti tvoria ekologické katastrofy vo veľkom. Milióny týchto hračiek vyrobených bez akejkoľvek regulácie končia na skládkach, v spaľovniach alebo, čo je ešte horšie, v oceánoch. Plast, z ktorého sú neoficiálne Labubu vyrobené, sa v prírode rozkladá stovky rokov a medzitým sa rozkladá na mikroplasty, ktoré končia v telách rýb, vtákov a ľudí.

    Zdroj: Pop Mart

    Kontrolujte distribútora. Namiesto hračky môžete kúpiť chemický kokteil

    Odmietaním neznačkového Labubu nechránite len seba, ale aj planétu. Rozhodnutie pri pokladni je v konečnom dôsledku hlasovaním za zdravšiu budúcnosť. Nielen rodičia majú v rukách jednoduchý, ale mocný nástroj: informovanú voľbu. Vyberať si len certifikované hračky od overených výrobcov nie je paranoja, ale základný akt zodpovednosti. Vyhýbať sa podozrivým „fejkom“ znamená chrániť seba a svoje deti pred toxickými látkami a podporovať trh, ktorému záleží na kvalite a etike.

    Okrem olova a ftalátov sa v napodobeninách nachádzajú aj ďalšie rizikové látky. Kadmium, ktoré sa často používa ako lacný pigment, sa ukladá v obličkách a môže narušiť tvorbu kostí. Jeho toxicita je dobre zdokumentovaná, rovnako ako toxicita ortuti, ktorá môže zostať vo farbivách a mať ničivé účinky na nervový systém. Medzi ďalšie chemikálie, ktoré vzbudzujú obavy, patria brómované spomaľovače horenia, používané na zabezpečenie požiarnej bezpečnosti, ktoré sa negatívne hromadia v tele.

    Zdroje: GMA Network, Marketing-Interactive, France 24, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Pozor na Labubu bez certifikácie. Z roztomilého plyšového zvieratka sa stáva toxický démon

    ― Reklama ―

    Keď sa na trhu objaví nová kultová senzácia, málokedy sa niekto pýta, čo za sebou zanechá. Labubu, postavička pôvodne určená pre zberateľov umenia a dizajnu, sa behom chvíle pretavila v lavínu napodobenín, ktoré zaplavujú medzinárodný trh. V Česku sa s týmito „fejkami“ stretávame v podobe plyšákov, príveskov na kľúče či obalov na mobil. Všetky ale niečo spája. Úplne chýbajúce informácie o výrobcovi, zložení a bezpečnosti.

    Labubu bol pôvodne vytvorený ako umelecká figúrka hongkonským dizajnérskym štúdiom Kasing Lung pre značku Pop Mart. Zberateľské figúrky si získali obrovskú popularitu vďaka svojmu osobitému vzhľadu. Roztomilé veľké oči, špicaté zuby a tajomný úsmev. Originálny umelecký predmet sa však rýchlo stal celosvetovým trendom, ktorý inšpiroval aj vlnu lacných, neautorizovaných napodobenín, často bez akejkoľvek kontroly kvality.

    Neoficiálne Labubu predstavuje zdravotné riziko. Okrem toho zaťažuje planétu

    Ak si niekto kúpi neoficiálne figúrky Labubu, v podstate si kupuje viac chémie ako radosti. Zákazník sa tak stáva súčasťou tichého ekologického problému. Minulý rok koalícia EcoWaste Coalition upozornila na prítomnosť ťažkých kovov a plastov z PVC v týchto neoficiálnych výrobkoch. Viaceré z testovaných figúrok obsahovali nebezpečné olovo aj PVC, ktoré sa spájajú s viacerými zdravotnými komplikáciami. Olovo je neurotoxín, ktorý má ničivé účinky najmä na deti. Môže viesť k vývojovým poruchám, problémom so správaním a v extrémnych prípadoch k poškodeniu mozgu. Na druhej strane PVC je plast, ktorý často obsahuje ftaláty.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Kým sa deti hrajú, ich telá absorbujú tiché jedy. Medzitým planétu dusia ďalšie tony zbytočného plastu. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako nevinná maličkosť, ale práve takéto drobnosti tvoria ekologické katastrofy vo veľkom. Milióny týchto hračiek vyrobených bez akejkoľvek regulácie končia na skládkach, v spaľovniach alebo, čo je ešte horšie, v oceánoch. Plast, z ktorého sú neoficiálne Labubu vyrobené, sa v prírode rozkladá stovky rokov a medzitým sa rozkladá na mikroplasty, ktoré končia v telách rýb, vtákov a ľudí.

    Zdroj: Pop Mart

    Kontrolujte distribútora. Namiesto hračky môžete kúpiť chemický kokteil

    Odmietaním neznačkového Labubu nechránite len seba, ale aj planétu. Rozhodnutie pri pokladni je v konečnom dôsledku hlasovaním za zdravšiu budúcnosť. Nielen rodičia majú v rukách jednoduchý, ale mocný nástroj: informovanú voľbu. Vyberať si len certifikované hračky od overených výrobcov nie je paranoja, ale základný akt zodpovednosti. Vyhýbať sa podozrivým „fejkom“ znamená chrániť seba a svoje deti pred toxickými látkami a podporovať trh, ktorému záleží na kvalite a etike.

    Okrem olova a ftalátov sa v napodobeninách nachádzajú aj ďalšie rizikové látky. Kadmium, ktoré sa často používa ako lacný pigment, sa ukladá v obličkách a môže narušiť tvorbu kostí. Jeho toxicita je dobre zdokumentovaná, rovnako ako toxicita ortuti, ktorá môže zostať vo farbivách a mať ničivé účinky na nervový systém. Medzi ďalšie chemikálie, ktoré vzbudzujú obavy, patria brómované spomaľovače horenia, používané na zabezpečenie požiarnej bezpečnosti, ktoré sa negatívne hromadia v tele.

    Zdroje: GMA Network, Marketing-Interactive, France 24, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdýchol móde fantáziu

    Alessandro Michele predstavuje fascinujúce spojenie intelektu a extravagancie. Rodák z Ríma s dušou zberateľa príbehov vdýchol Gucci sviežosť, ktorá sa zapísala do dejín módnej scény a teraz formuje novú éru u Valentino. Jeho vízie prekračujú rámec trendov a premieňajú značky na poetické priestory, kde sa mieša filozofia, romantika a nečakaná sloboda.

    Ferragamo ako óda na Harlem. Značka postavila kolekciu na Lole Todd

    Maximilian Davis vytvoril pre Ferragamo atmosféru, ktorá dýcha energiou jazzového veku a zároveň transformuje jeho vizuálny jazyk do moderny. V sále s mäkkým kobercom sa tak odohrávala scéna, kde sa lesk striedal s architektúrou strihov a svetlo kĺzalo po textúrach ako noty. Línia pôsobila ako rytmická báseň, pričom každý pohľad mal svoj vlastný verš. Bola to pripomienka toho, ako sa dá tradícia umne prepísať do nového príbehu.

    ― Reklama ―