Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Program Women@Dior, ktorý vznikol v spolupráci módneho domu Dior a UNESCO, oslávil tento rok svoje piate výročie. Na konferencii v Paríži minulý týždeň predstavil päť inšpiratívnych projektov mladých talentovaných žien z rôznych častí sveta. V Keni vzniká AI chatbot pomáhajúci ženám s finančnou gramotnosťou, Kórea víta digitálny slovník meniaci rodové stereotypy a v Nepále oživujú nevidiaci mentori výrobu vonných tyčiniek.

    Módny dom Dior bude aj tento rok podporovať projekty vedené ženami v rámci vzdelávacieho programu Women@Dior, na ktorom spolupracuje s UNESCO. Cieľom tohto programu, ktorý prebieha už piaty rok, je prepojiť študentky v oblastiach, ako je obchod, móda a umenie, so zamestnancami spoločnosti Dior, ktorí im poskytnú odborné poradenstvo a pomôžu im realizovať ich ciele. Doteraz sa doň zapojilo vyše 2 500 žien zo 140 štátov.

    Zdroj: Women@Dior

    Víťazné projekty získajú podporu vo forme finančného grantu, mentoringu a prepojenia s relevantnými partnermi. Tento rok boli víťazné projekty dva, pričom finalistov bolo dohromady päť. Finalistky potom mali možnosť prezentovať sa pred publikom a získať cenné kontakty.

    „Trad wife“ ako nový trend. Women@Dior upozorňuje na návrat globálneho ústupu práv žien

    Hlavnou témou tohtoročnej konferencie bolo vzdelanie, inklúzia a posilnenie postavenia žien v spoločnosti. Rečníci upozornili na globálny ústup práv žien, a to najmä v kontexte vojen a ekonomických otrasov. Zazneli tiež reflexie aktuálnych trendov, ako je napríklad návrat k roli „trad wife“, čiže tradičnej manželky.

    Finalistky podujatia Dream for Change diskutovali o tom, kedy sú rozhodnutia žien autentické a kedy len podliehajú spoločenskému tlaku. „Empowerment nie je o tom, čo robíte, ale prečo to robíte,“ zaznelo v diskusii. Delphine Arnault, generálna riaditeľka módneho domu Dior, zdôraznila, že posilnenie postavenia žien a dievčat je v dnešnom svete absolútne nevyhnutné.

    Zdroj: Women@Dior

    Na pódiu sa vystriedali nielen mentori programu, ale aj ďalšie osobnosti z LVMH, Dior či UNESCO. Medzi hosťami bola napríklad dirigentka a umelecká riaditeľka orchestra Divertimento Zahia Ziouani, ktorá viedla záverečný ceremoniál olympiády v Paríži v roku 2024. Nechýbala ani filmárka a najmladšia kandidátka na Nobelovu cenu za mier Zuriel Oduwole alebo majsterka sveta v skydivingu Domitille Kiger. Tá zdieľala svoj biznis príbeh a skúsenosti so zakladaním iniciatívy Zero Gravity.

    V hlavnej úlohe AI. Publikum tento rok ocenilo projekty prepájajúce práva žien s technológiami

    Tohtoročná konferencia Women@Dior sa konala v sídle UNESCO v Paríži. Tohtoročné víťazky súťaže Dream for Change vyberalo priamo publikum pomocou QR kódov. Víťazné projekty boli rovno dva.

    Prvý z výherných projektov vznikol v Keni a nesie názov Mama Maisha. Jeho cieľom je pomôcť ženám pracujúcim na tamojších trhoch zlepšiť ich finančnú gramotnosť. Učí ich, ako si plánovať rozpočet a sporiť na starobu, okrem iného aj prostredníctvom chatbotu s umelou inteligenciou. Zakladateľky projektu navyše v súčasnosti vyvíjajú systém, ktorý doplní úspory vzdelávaných žien o finančné príspevky.

    Zdroj: Women@Dior

    Druhým víťazným projektom je francúzska iniciatíva s názvom Femini’Lab, ktorá kombinuje workshopy na stredných školách s digitálnou platformou poháňanou umelou inteligenciou. Platforma poskytuje mladým ženám individuálnu podporu a poradenstvo. Cieľom projektu je pomôcť ženám získať potrebné zručnosti na to, aby mohli rozbehnúť vlastné podnikanie.

    Od menštruačného zdravia po vonné tyčinky. Women@Dior podporil rôzne oblasti

    Ďalšími tromi finalistami programu Dream for Change boli Her Cycle, The Embossers a P.E.T.A.L.S. Program Her Cycle vznikol v Spojených štátoch a zameriava sa na zvyšovanie povedomia o menštruačnom zdraví dievčat. Súčasťou je online platforma, ktorá zaisťuje prístup k informáciám a potrebným zdrojom.

    Juhokórejská iniciatíva s názvom The Embossers zase vytvorila digitálny slovník rodovej rovnosti. Ten ponúka alternatívy k zakoreneným sexistickým výrazom v kórejskom jazyku. Využíva na to prvky gamifikácie, čiže herných princípov, za účelom väčšieho zapojenia a motivácie. Projekt ukazuje, ako jazyk ovplyvňuje naše myslenie a môže posilňovať pozitívne zmeny v spoločnosti.

    Nepálsky projekt P.E.T.A.L.S. sa zase zameriava na oživenie tradičnej výroby vonných tyčiniek z kvetov. Jeho cieľom je prepojiť kultúrne dedičstvo s udržateľnosťou a sociálnou inklúziou. Výnimočný je najmä zapojením nevidiacich mentorov, ktorí spolu s lokálnymi tvorcami pomáhajú zachovať remeselnú tradíciu a zároveň otvárať nové pracovné príležitosti znevýhodneným skupinám.

    Zdroje: WWD, Forbes, LinkedIn, Instagram

    Autor článku:

    Podpora žien od Kene po Kóreu. Women@Dior a UNESCO plnia sny na celom svete

    ― Reklama ―

    Program Women@Dior, ktorý vznikol v spolupráci módneho domu Dior a UNESCO, oslávil tento rok svoje piate výročie. Na konferencii v Paríži minulý týždeň predstavil päť inšpiratívnych projektov mladých talentovaných žien z rôznych častí sveta. V Keni vzniká AI chatbot pomáhajúci ženám s finančnou gramotnosťou, Kórea víta digitálny slovník meniaci rodové stereotypy a v Nepále oživujú nevidiaci mentori výrobu vonných tyčiniek.

    Módny dom Dior bude aj tento rok podporovať projekty vedené ženami v rámci vzdelávacieho programu Women@Dior, na ktorom spolupracuje s UNESCO. Cieľom tohto programu, ktorý prebieha už piaty rok, je prepojiť študentky v oblastiach, ako je obchod, móda a umenie, so zamestnancami spoločnosti Dior, ktorí im poskytnú odborné poradenstvo a pomôžu im realizovať ich ciele. Doteraz sa doň zapojilo vyše 2 500 žien zo 140 štátov.

    Zdroj: Women@Dior

    Víťazné projekty získajú podporu vo forme finančného grantu, mentoringu a prepojenia s relevantnými partnermi. Tento rok boli víťazné projekty dva, pričom finalistov bolo dohromady päť. Finalistky potom mali možnosť prezentovať sa pred publikom a získať cenné kontakty.

    „Trad wife“ ako nový trend. Women@Dior upozorňuje na návrat globálneho ústupu práv žien

    Hlavnou témou tohtoročnej konferencie bolo vzdelanie, inklúzia a posilnenie postavenia žien v spoločnosti. Rečníci upozornili na globálny ústup práv žien, a to najmä v kontexte vojen a ekonomických otrasov. Zazneli tiež reflexie aktuálnych trendov, ako je napríklad návrat k roli „trad wife“, čiže tradičnej manželky.

    Finalistky podujatia Dream for Change diskutovali o tom, kedy sú rozhodnutia žien autentické a kedy len podliehajú spoločenskému tlaku. „Empowerment nie je o tom, čo robíte, ale prečo to robíte,“ zaznelo v diskusii. Delphine Arnault, generálna riaditeľka módneho domu Dior, zdôraznila, že posilnenie postavenia žien a dievčat je v dnešnom svete absolútne nevyhnutné.

    Zdroj: Women@Dior

    Na pódiu sa vystriedali nielen mentori programu, ale aj ďalšie osobnosti z LVMH, Dior či UNESCO. Medzi hosťami bola napríklad dirigentka a umelecká riaditeľka orchestra Divertimento Zahia Ziouani, ktorá viedla záverečný ceremoniál olympiády v Paríži v roku 2024. Nechýbala ani filmárka a najmladšia kandidátka na Nobelovu cenu za mier Zuriel Oduwole alebo majsterka sveta v skydivingu Domitille Kiger. Tá zdieľala svoj biznis príbeh a skúsenosti so zakladaním iniciatívy Zero Gravity.

    V hlavnej úlohe AI. Publikum tento rok ocenilo projekty prepájajúce práva žien s technológiami

    Tohtoročná konferencia Women@Dior sa konala v sídle UNESCO v Paríži. Tohtoročné víťazky súťaže Dream for Change vyberalo priamo publikum pomocou QR kódov. Víťazné projekty boli rovno dva.

    Prvý z výherných projektov vznikol v Keni a nesie názov Mama Maisha. Jeho cieľom je pomôcť ženám pracujúcim na tamojších trhoch zlepšiť ich finančnú gramotnosť. Učí ich, ako si plánovať rozpočet a sporiť na starobu, okrem iného aj prostredníctvom chatbotu s umelou inteligenciou. Zakladateľky projektu navyše v súčasnosti vyvíjajú systém, ktorý doplní úspory vzdelávaných žien o finančné príspevky.

    Zdroj: Women@Dior

    Druhým víťazným projektom je francúzska iniciatíva s názvom Femini’Lab, ktorá kombinuje workshopy na stredných školách s digitálnou platformou poháňanou umelou inteligenciou. Platforma poskytuje mladým ženám individuálnu podporu a poradenstvo. Cieľom projektu je pomôcť ženám získať potrebné zručnosti na to, aby mohli rozbehnúť vlastné podnikanie.

    Od menštruačného zdravia po vonné tyčinky. Women@Dior podporil rôzne oblasti

    Ďalšími tromi finalistami programu Dream for Change boli Her Cycle, The Embossers a P.E.T.A.L.S. Program Her Cycle vznikol v Spojených štátoch a zameriava sa na zvyšovanie povedomia o menštruačnom zdraví dievčat. Súčasťou je online platforma, ktorá zaisťuje prístup k informáciám a potrebným zdrojom.

    Juhokórejská iniciatíva s názvom The Embossers zase vytvorila digitálny slovník rodovej rovnosti. Ten ponúka alternatívy k zakoreneným sexistickým výrazom v kórejskom jazyku. Využíva na to prvky gamifikácie, čiže herných princípov, za účelom väčšieho zapojenia a motivácie. Projekt ukazuje, ako jazyk ovplyvňuje naše myslenie a môže posilňovať pozitívne zmeny v spoločnosti.

    Nepálsky projekt P.E.T.A.L.S. sa zase zameriava na oživenie tradičnej výroby vonných tyčiniek z kvetov. Jeho cieľom je prepojiť kultúrne dedičstvo s udržateľnosťou a sociálnou inklúziou. Výnimočný je najmä zapojením nevidiacich mentorov, ktorí spolu s lokálnymi tvorcami pomáhajú zachovať remeselnú tradíciu a zároveň otvárať nové pracovné príležitosti znevýhodneným skupinám.

    Zdroje: WWD, Forbes, LinkedIn, Instagram

    ― Reklama ―

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdýchol móde fantáziu

    Alessandro Michele predstavuje fascinujúce spojenie intelektu a extravagancie. Rodák z Ríma s dušou zberateľa príbehov vdýchol Gucci sviežosť, ktorá sa zapísala do dejín módnej scény a teraz formuje novú éru u Valentino. Jeho vízie prekračujú rámec trendov a premieňajú značky na poetické priestory, kde sa mieša filozofia, romantika a nečakaná sloboda.

    Ferragamo ako óda na Harlem. Značka postavila kolekciu na Lole Todd

    Maximilian Davis vytvoril pre Ferragamo atmosféru, ktorá dýcha energiou jazzového veku a zároveň transformuje jeho vizuálny jazyk do moderny. V sále s mäkkým kobercom sa tak odohrávala scéna, kde sa lesk striedal s architektúrou strihov a svetlo kĺzalo po textúrach ako noty. Línia pôsobila ako rytmická báseň, pričom každý pohľad mal svoj vlastný verš. Bola to pripomienka toho, ako sa dá tradícia umne prepísať do nového príbehu.

    ― Reklama ―