Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Hudba dokáže rozšíriť priestor kolekcie rovnako presne ako čisto strihaný kabát. Bochum Welt prináša do módy zvuk, ktorý vytvára atmosféru a vizuálny rytmus. Spolupráca s Jil Sander ukazuje, že minimalizmus má svoju vlastnú akustickú podobu. Zvuk už nie je len sprievodným prvkom, ale stáva sa súčasťou identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, ktorá pôsobí na zmysly zo všetkých strán.

    Kreatívna riaditeľka módneho domu Jil Sander Simone Bellotti umiestnila hudbu do centra novej éry značky. Jeho nový projekt spája analógový zvuk s čistotou strihu a vizuálnym videom. Taliansky hudobník Bochum Welt vytvoril pre spoločnosť vinylové EP a predstavil ho na špeciálnom podujatí značky v Hamburgu. Výsledok pôsobí ako ucelený príbeh, ktorý spája dizajn, zvuk a emócie. Móda tak dostáva hudobný akcent, ktorý posúva jej vnímanie smerom k umeleckému zážitku.

    Bochum Welt rezonuje už od 90. rokov minulého storočia. V súčasnosti zažíva kariérny vrchol

    Bochum Welt, vlastným menom Gianluigi Di Costanzo, je na scéne od 90. rokov minulého storočia. Do pozornosti sa dostal spoluprácou s Aphexom Twinom a jeho vydavateľstvom Rephlex, kde definoval raný zvuk IDM (elektronickej hudby). Nahrávky ako Module 2 a Desktop Robotics ukázali jeho zmysel pre melódiu a strojovú presnosť. Hudba stavia na analógových syntetizátoroch a citlivo kombinuje ambientné a tanečné vrstvy. Vďaka tomu sa stal rešpektovanou osobnosťou medzi fanúšikmi elektronickej avantgardy.

    Zdroj: Jil Sander

    Súčasná spolupráca s Jil Sander posúva jeho prácu z klubov a štúdií do sveta módy. Jeho EP s názvom JS vyšlo na vinyle aj digitálne a sprevádzal ho film režiséra Seana Vegezziho. Video prenáša atmosféru Hamburgu a typického štýlu Jil Sander a rezonuje tak s vizuálnym minimalizmom značky. Skladby Crystal Ice, Night’s Frost či Wanderlust pôsobia ako hudobné ekvivalenty návrhov. Zvuková vrstva umožňuje značke komunikovať v rovine, ktorá presahuje samotný obraz.

    Zdroj: Profimedia

    Projekt má aj silný symbolický rámec. Vinyl a film s názvom Wanderlust boli predstavené práve v Hamburgu, kde Jil Sander v roku 1968 otvorila svoj prvý butik. Miesto funguje ako pripomienka koreňov značky aj ako metafora návratu. Simone Bellotti pre server Fashion Network hovoril predovšetkým o istej dualite, ktorá charakterizuje Jil Sander. O napätí medzi prísnosťou a ľahkosťou, medzi disciplínou a oddanosťou. Práve tieto kontrasty sa odrážajú nielen v jeho strihoch, ale rovnako vo zvukovej kulise, ktorú pre značku vytvoril hudobník Bochum Welt.

    Zdroj: Jil Sander

    Ťažko by ste hľadali väčšiu symbiózu. Bochum Welt a Jil Sander sú „perfect match“

    Simone Bellotti, ktorý stojí za novým smerovaním Jil Sander, pracuje so zvukom ako s látkou. Minimalistické strihy tak rámuje hudba, ktorá zdôrazňuje ich presnosť a eleganciu. Atmosféra prehliadok aj kampaní tým získava hĺbku, ktorá pôsobí intuitívne. Hudba sa prelína s tempom pohybov, svetelným dizajnom aj priestorom. Vzniká tak dojem, že kolekcia dýcha v rytme vlastnej hudobnej scénografie.

    Bochum Welt nefiguruje ako sprievodný soundtrack, ale ako spoluautor identity. Jeho analógová estetika prináša autenticitu, ktorá sa prenáša do vnímania materiálov. Zákazník pri počúvaní v butiku vníma kabát inak ako pri tichom prezeraní. Zvuk otvára ďalšiu vrstvu luxusu, pretože komunikuje vďaka dotyku. Takto pojatá hudba sa stáva výrazným nástrojom prehlbovania zážitku zo značky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Bochum Welt (@bochumwelt)

    Celý projekt ukazuje, že móda hľadá komplexný jazyk zahŕňajúci všetky zmysly. Zatiaľ čo strih a materiál zostávajú pevnými piliermi, hudba pridáva ďalšiu dimenziu. Bochum Welt dokáže minimalizmus Jil Sander obohatiť o pocit slobody a pohybu. Luxus sa tak mení na zážitok, ktorý sa dá obliecť a počúvať súčasne.

    Zdroje: WDR, Fashion Network, Fashion United, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresľuje identitu Jil Sander

    ― Reklama ―

    Hudba dokáže rozšíriť priestor kolekcie rovnako presne ako čisto strihaný kabát. Bochum Welt prináša do módy zvuk, ktorý vytvára atmosféru a vizuálny rytmus. Spolupráca s Jil Sander ukazuje, že minimalizmus má svoju vlastnú akustickú podobu. Zvuk už nie je len sprievodným prvkom, ale stáva sa súčasťou identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, ktorá pôsobí na zmysly zo všetkých strán.

    Kreatívna riaditeľka módneho domu Jil Sander Simone Bellotti umiestnila hudbu do centra novej éry značky. Jeho nový projekt spája analógový zvuk s čistotou strihu a vizuálnym videom. Taliansky hudobník Bochum Welt vytvoril pre spoločnosť vinylové EP a predstavil ho na špeciálnom podujatí značky v Hamburgu. Výsledok pôsobí ako ucelený príbeh, ktorý spája dizajn, zvuk a emócie. Móda tak dostáva hudobný akcent, ktorý posúva jej vnímanie smerom k umeleckému zážitku.

    Bochum Welt rezonuje už od 90. rokov minulého storočia. V súčasnosti zažíva kariérny vrchol

    Bochum Welt, vlastným menom Gianluigi Di Costanzo, je na scéne od 90. rokov minulého storočia. Do pozornosti sa dostal spoluprácou s Aphexom Twinom a jeho vydavateľstvom Rephlex, kde definoval raný zvuk IDM (elektronickej hudby). Nahrávky ako Module 2 a Desktop Robotics ukázali jeho zmysel pre melódiu a strojovú presnosť. Hudba stavia na analógových syntetizátoroch a citlivo kombinuje ambientné a tanečné vrstvy. Vďaka tomu sa stal rešpektovanou osobnosťou medzi fanúšikmi elektronickej avantgardy.

    Zdroj: Jil Sander

    Súčasná spolupráca s Jil Sander posúva jeho prácu z klubov a štúdií do sveta módy. Jeho EP s názvom JS vyšlo na vinyle aj digitálne a sprevádzal ho film režiséra Seana Vegezziho. Video prenáša atmosféru Hamburgu a typického štýlu Jil Sander a rezonuje tak s vizuálnym minimalizmom značky. Skladby Crystal Ice, Night’s Frost či Wanderlust pôsobia ako hudobné ekvivalenty návrhov. Zvuková vrstva umožňuje značke komunikovať v rovine, ktorá presahuje samotný obraz.

    Zdroj: Profimedia

    Projekt má aj silný symbolický rámec. Vinyl a film s názvom Wanderlust boli predstavené práve v Hamburgu, kde Jil Sander v roku 1968 otvorila svoj prvý butik. Miesto funguje ako pripomienka koreňov značky aj ako metafora návratu. Simone Bellotti pre server Fashion Network hovoril predovšetkým o istej dualite, ktorá charakterizuje Jil Sander. O napätí medzi prísnosťou a ľahkosťou, medzi disciplínou a oddanosťou. Práve tieto kontrasty sa odrážajú nielen v jeho strihoch, ale rovnako vo zvukovej kulise, ktorú pre značku vytvoril hudobník Bochum Welt.

    Zdroj: Jil Sander

    Ťažko by ste hľadali väčšiu symbiózu. Bochum Welt a Jil Sander sú „perfect match“

    Simone Bellotti, ktorý stojí za novým smerovaním Jil Sander, pracuje so zvukom ako s látkou. Minimalistické strihy tak rámuje hudba, ktorá zdôrazňuje ich presnosť a eleganciu. Atmosféra prehliadok aj kampaní tým získava hĺbku, ktorá pôsobí intuitívne. Hudba sa prelína s tempom pohybov, svetelným dizajnom aj priestorom. Vzniká tak dojem, že kolekcia dýcha v rytme vlastnej hudobnej scénografie.

    Bochum Welt nefiguruje ako sprievodný soundtrack, ale ako spoluautor identity. Jeho analógová estetika prináša autenticitu, ktorá sa prenáša do vnímania materiálov. Zákazník pri počúvaní v butiku vníma kabát inak ako pri tichom prezeraní. Zvuk otvára ďalšiu vrstvu luxusu, pretože komunikuje vďaka dotyku. Takto pojatá hudba sa stáva výrazným nástrojom prehlbovania zážitku zo značky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Bochum Welt (@bochumwelt)

    Celý projekt ukazuje, že móda hľadá komplexný jazyk zahŕňajúci všetky zmysly. Zatiaľ čo strih a materiál zostávajú pevnými piliermi, hudba pridáva ďalšiu dimenziu. Bochum Welt dokáže minimalizmus Jil Sander obohatiť o pocit slobody a pohybu. Luxus sa tak mení na zážitok, ktorý sa dá obliecť a počúvať súčasne.

    Zdroje: WDR, Fashion Network, Fashion United, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Ferragamo ako óda na Harlem. Značka postavila kolekciu na Lole Todd

    Maximilian Davis vytvoril pre Ferragamo atmosféru, ktorá dýcha energiou jazzového veku a zároveň transformuje jeho vizuálny jazyk do moderny. V sále s mäkkým kobercom sa tak odohrávala scéna, kde sa lesk striedal s architektúrou strihov a svetlo kĺzalo po textúrach ako noty. Línia pôsobila ako rytmická báseň, pričom každý pohľad mal svoj vlastný verš. Bola to pripomienka toho, ako sa dá tradícia umne prepísať do nového príbehu.

    Dries Van Noten prepisuje leto. Nová kolekcia sa nesie na vlnách

    Paríž zažil okamih, keď sa móda pretavila do výbuchu farieb. Julian Klausner premenil prehliadku Dries Van Noten na dramatický obraz, ktorý evokoval energiu oceánu. Diváci nevnímali len šaty, kabáty či topy. Cítili módny rytmus, ktorý prúdil celou sálou. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý strih odevu sa spojili do jedinej vizuálnej hry. Julian Klausner pre Dries Van Noten od začiatku pracoval s motívom vlny. Nebolo to dekoratívne gesto, ale kľúč k celej sezóne. Vlna ako symbol pohybu, premeny a intenzity. Inšpirácia pre jeho jarnú a letnú kolekciu sa premietla do materiálov, farieb a siluet, ktoré vyvolávali pocit plynulosti. Hostia sa ocitli v prostredí, ktoré pripomínalo javisko, kde sa móda stala dynamickým prúdom. A to doslova.

    ― Reklama ―