Hudba dokáže rozšíriť priestor kolekcie rovnako presne ako čisto strihaný kabát. Bochum Welt prináša do módy zvuk, ktorý vytvára atmosféru a vizuálny rytmus. Spolupráca s Jil Sander ukazuje, že minimalizmus má svoju vlastnú akustickú podobu. Zvuk už nie je len sprievodným prvkom, ale stáva sa súčasťou identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, ktorá pôsobí na zmysly zo všetkých strán.
Kreatívna riaditeľka módneho domu Jil Sander Simone Bellotti umiestnila hudbu do centra novej éry značky. Jeho nový projekt spája analógový zvuk s čistotou strihu a vizuálnym videom. Taliansky hudobník Bochum Welt vytvoril pre spoločnosť vinylové EP a predstavil ho na špeciálnom podujatí značky v Hamburgu. Výsledok pôsobí ako ucelený príbeh, ktorý spája dizajn, zvuk a emócie. Móda tak dostáva hudobný akcent, ktorý posúva jej vnímanie smerom k umeleckému zážitku.
Bochum Welt rezonuje už od 90. rokov minulého storočia. V súčasnosti zažíva kariérny vrchol
Bochum Welt, vlastným menom Gianluigi Di Costanzo, je na scéne od 90. rokov minulého storočia. Do pozornosti sa dostal spoluprácou s Aphexom Twinom a jeho vydavateľstvom Rephlex, kde definoval raný zvuk IDM (elektronickej hudby). Nahrávky ako Module 2 a Desktop Robotics ukázali jeho zmysel pre melódiu a strojovú presnosť. Hudba stavia na analógových syntetizátoroch a citlivo kombinuje ambientné a tanečné vrstvy. Vďaka tomu sa stal rešpektovanou osobnosťou medzi fanúšikmi elektronickej avantgardy.

Zdroj: Jil Sander
Súčasná spolupráca s Jil Sander posúva jeho prácu z klubov a štúdií do sveta módy. Jeho EP s názvom JS vyšlo na vinyle aj digitálne a sprevádzal ho film režiséra Seana Vegezziho. Video prenáša atmosféru Hamburgu a typického štýlu Jil Sander a rezonuje tak s vizuálnym minimalizmom značky. Skladby Crystal Ice, Night’s Frost či Wanderlust pôsobia ako hudobné ekvivalenty návrhov. Zvuková vrstva umožňuje značke komunikovať v rovine, ktorá presahuje samotný obraz.

Zdroj: Profimedia
Projekt má aj silný symbolický rámec. Vinyl a film s názvom Wanderlust boli predstavené práve v Hamburgu, kde Jil Sander v roku 1968 otvorila svoj prvý butik. Miesto funguje ako pripomienka koreňov značky aj ako metafora návratu. Simone Bellotti pre server Fashion Network hovoril predovšetkým o istej dualite, ktorá charakterizuje Jil Sander. O napätí medzi prísnosťou a ľahkosťou, medzi disciplínou a oddanosťou. Práve tieto kontrasty sa odrážajú nielen v jeho strihoch, ale rovnako vo zvukovej kulise, ktorú pre značku vytvoril hudobník Bochum Welt.


Zdroj: Jil Sander
Ťažko by ste hľadali väčšiu symbiózu. Bochum Welt a Jil Sander sú „perfect match“
Simone Bellotti, ktorý stojí za novým smerovaním Jil Sander, pracuje so zvukom ako s látkou. Minimalistické strihy tak rámuje hudba, ktorá zdôrazňuje ich presnosť a eleganciu. Atmosféra prehliadok aj kampaní tým získava hĺbku, ktorá pôsobí intuitívne. Hudba sa prelína s tempom pohybov, svetelným dizajnom aj priestorom. Vzniká tak dojem, že kolekcia dýcha v rytme vlastnej hudobnej scénografie.
Bochum Welt nefiguruje ako sprievodný soundtrack, ale ako spoluautor identity. Jeho analógová estetika prináša autenticitu, ktorá sa prenáša do vnímania materiálov. Zákazník pri počúvaní v butiku vníma kabát inak ako pri tichom prezeraní. Zvuk otvára ďalšiu vrstvu luxusu, pretože komunikuje vďaka dotyku. Takto pojatá hudba sa stáva výrazným nástrojom prehlbovania zážitku zo značky.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Celý projekt ukazuje, že móda hľadá komplexný jazyk zahŕňajúci všetky zmysly. Zatiaľ čo strih a materiál zostávajú pevnými piliermi, hudba pridáva ďalšiu dimenziu. Bochum Welt dokáže minimalizmus Jil Sander obohatiť o pocit slobody a pohybu. Luxus sa tak mení na zážitok, ktorý sa dá obliecť a počúvať súčasne.
Zdroje: WDR, Fashion Network, Fashion United, Instagram, YouTube