Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Leto je v plnom prúde a ovocie si v horúcom počasí rád dopraje snáď každý z nás. Len málokoho by ale napadlo, že ho možno premeniť na materiály, z ktorých vzniká luxusná móda. Značky ako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazujú, že skutočný luxus v súčasnosti nevychádza len z vizuálneho dojmu, ale aj etických hodnôt. Vďaka inovatívnym technológiám nachádza odpad z ovocia využitie a vnáša do módy sviežosť.

    Luxus v súčasnej dobe netkvie iba v estetike, potrebná je totiž aj etika. Od známych značiek sa v dnešnej dobe očakáva, že vedľa vizuálnej stránky budú pri vývoji produktov myslieť aj na dobro planéty.

    Udržateľnosť možno podporiť recykláciou materiálov, ktoré by inak skončili ako odpad. Okrem plastových fliaš alebo kartónov od mlieka začíname vidieť čoraz viac inovatívnych zvyškových materiálov používaných na výrobu oblečenia, ako sú napríklad pomarančové šupky alebo ananásové listy.

    Zo sicílskych citrusov do radov luxusných značiek. Ovocie sa mení na oblečenie voňajúce príbehom

    Sicílska spoločnosť Orange Fiber vyrába oblečenie z „pastazzo“, odpadového materiálu, ktorý zostáva po výrobe pomarančovej šťavy. Odpad totiž tvorí až 60 percent hmotnosti ovocia. Orange Fiber extrahuje celulózu z pomarančovej kôry a používa ju na výrobu tkanín. Spoločnosť tiež spolupracuje s E. Marinella, H&M, Ferragamo a teraz aj Loewe.

    Práve španielsky luxusný módny dom Loewe priniesol koncom júna do sveta módy vôňu pomaranča. V spolupráci s Orange Fiber značka premenila pomarančovú kôru na svoju najnovšiu kolekciu, ktorá zaujme nielen esteticky, ale aj príbehom. Citrusová kolekcia má prirodzene antibakteriálne a chladivé vlastnosti bez potreby chemického ošetrenia.

    Zdroj: Loewe

    Na novej kolekcii Loewe sa podieľa aj madridské vývojové laboratórium Pyratex. To je známe tým, že vie pretvoriť rôzne materiály, a to od morských rias cez banánové vlákna až po žihľavy, na pôsobivý textil.

    Pod vedením Jonathana Andersona, ktorý pre spoločnosť pracoval do marca tohto roku, sa Loewe vyvinula v značku, ktorá nanovo definuje luxus. Citrusové tkaniny dokonale zapadajú do jej filozofie. Sú ekologické, inovatívne a technologicky vyspelé.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by LOEWE (@loewe)

    Ananás nielen v Piña Colade. Materiál Piñatex funguje ako ekologická alternatíva kože

    Ďalším čerstvým ovocím, ktoré si našlo cestu do sveta módy, je ananás. Jeho listy, ktoré by inak po zbere zostali ako odpad, sa používajú na výrobu materiálu Piñatex. V skutočnosti spoločnosť Ananas Anam premenila tento materiál na nízkoodpadovú alternatívu kože.

    Piñatex je nielen ekologický, ale vyniká aj z estetického hľadiska. Vďaka svojej prirodzenej štruktúre a možnosti kovových alebo lesklých povrchových úprav je vhodný na kabelky, obuv a čalúnenie. Tento materiál používa viac ako tisíc značiek po celom svete vrátane Hugo Boss, H&M Conscious Exclusive, Nike, House of Marici a hotela Hilton Bankside. Značka Chanel tiež testovala Piñatex vo svojich doplnkoch.

    Zdroj: House of Marici

    Za vznikom Piñatexu stojí španielska návrhárka a expertka na kožený tovar Carmen Hijosa. Keď v 90. rokoch pôsobila ako konzultantka v kožiarskom priemysle na Filipínach, bola zhrozená ekologickou záťažou tradičnej výroby kože. Rozhodla sa preto vytvoriť nový materiál, ktorý by spojil udržateľnosť, funkčnosť a sociálny prínos. Tak vznikla jej firma Ananas Anam.

    Zdroje: Orange Fiber, Reflawn, Ananas Anam, Instagram

    Autor článku:

    Ovocie ako nová módna ingrediencia. Cestu si našlo aj do novej kolekcie Loewe

    ― Reklama ―

    Leto je v plnom prúde a ovocie si v horúcom počasí rád dopraje snáď každý z nás. Len málokoho by ale napadlo, že ho možno premeniť na materiály, z ktorých vzniká luxusná móda. Značky ako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazujú, že skutočný luxus v súčasnosti nevychádza len z vizuálneho dojmu, ale aj etických hodnôt. Vďaka inovatívnym technológiám nachádza odpad z ovocia využitie a vnáša do módy sviežosť.

    Luxus v súčasnej dobe netkvie iba v estetike, potrebná je totiž aj etika. Od známych značiek sa v dnešnej dobe očakáva, že vedľa vizuálnej stránky budú pri vývoji produktov myslieť aj na dobro planéty.

    Udržateľnosť možno podporiť recykláciou materiálov, ktoré by inak skončili ako odpad. Okrem plastových fliaš alebo kartónov od mlieka začíname vidieť čoraz viac inovatívnych zvyškových materiálov používaných na výrobu oblečenia, ako sú napríklad pomarančové šupky alebo ananásové listy.

    Zo sicílskych citrusov do radov luxusných značiek. Ovocie sa mení na oblečenie voňajúce príbehom

    Sicílska spoločnosť Orange Fiber vyrába oblečenie z „pastazzo“, odpadového materiálu, ktorý zostáva po výrobe pomarančovej šťavy. Odpad totiž tvorí až 60 percent hmotnosti ovocia. Orange Fiber extrahuje celulózu z pomarančovej kôry a používa ju na výrobu tkanín. Spoločnosť tiež spolupracuje s E. Marinella, H&M, Ferragamo a teraz aj Loewe.

    Práve španielsky luxusný módny dom Loewe priniesol koncom júna do sveta módy vôňu pomaranča. V spolupráci s Orange Fiber značka premenila pomarančovú kôru na svoju najnovšiu kolekciu, ktorá zaujme nielen esteticky, ale aj príbehom. Citrusová kolekcia má prirodzene antibakteriálne a chladivé vlastnosti bez potreby chemického ošetrenia.

    Zdroj: Loewe

    Na novej kolekcii Loewe sa podieľa aj madridské vývojové laboratórium Pyratex. To je známe tým, že vie pretvoriť rôzne materiály, a to od morských rias cez banánové vlákna až po žihľavy, na pôsobivý textil.

    Pod vedením Jonathana Andersona, ktorý pre spoločnosť pracoval do marca tohto roku, sa Loewe vyvinula v značku, ktorá nanovo definuje luxus. Citrusové tkaniny dokonale zapadajú do jej filozofie. Sú ekologické, inovatívne a technologicky vyspelé.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by LOEWE (@loewe)

    Ananás nielen v Piña Colade. Materiál Piñatex funguje ako ekologická alternatíva kože

    Ďalším čerstvým ovocím, ktoré si našlo cestu do sveta módy, je ananás. Jeho listy, ktoré by inak po zbere zostali ako odpad, sa používajú na výrobu materiálu Piñatex. V skutočnosti spoločnosť Ananas Anam premenila tento materiál na nízkoodpadovú alternatívu kože.

    Piñatex je nielen ekologický, ale vyniká aj z estetického hľadiska. Vďaka svojej prirodzenej štruktúre a možnosti kovových alebo lesklých povrchových úprav je vhodný na kabelky, obuv a čalúnenie. Tento materiál používa viac ako tisíc značiek po celom svete vrátane Hugo Boss, H&M Conscious Exclusive, Nike, House of Marici a hotela Hilton Bankside. Značka Chanel tiež testovala Piñatex vo svojich doplnkoch.

    Zdroj: House of Marici

    Za vznikom Piñatexu stojí španielska návrhárka a expertka na kožený tovar Carmen Hijosa. Keď v 90. rokoch pôsobila ako konzultantka v kožiarskom priemysle na Filipínach, bola zhrozená ekologickou záťažou tradičnej výroby kože. Rozhodla sa preto vytvoriť nový materiál, ktorý by spojil udržateľnosť, funkčnosť a sociálny prínos. Tak vznikla jej firma Ananas Anam.

    Zdroje: Orange Fiber, Reflawn, Ananas Anam, Instagram

    ― Reklama ―

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    ― Reklama ―