Více

    ― Reklama ―

    Leto je v plnom prúde a ovocie si v horúcom počasí rád dopraje snáď každý z nás. Len málokoho by ale napadlo, že ho možno premeniť na materiály, z ktorých vzniká luxusná móda. Značky ako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazujú, že skutočný luxus v súčasnosti nevychádza len z vizuálneho dojmu, ale aj etických hodnôt. Vďaka inovatívnym technológiám nachádza odpad z ovocia využitie a vnáša do módy sviežosť.

    Luxus v súčasnej dobe netkvie iba v estetike, potrebná je totiž aj etika. Od známych značiek sa v dnešnej dobe očakáva, že vedľa vizuálnej stránky budú pri vývoji produktov myslieť aj na dobro planéty.

    Udržateľnosť možno podporiť recykláciou materiálov, ktoré by inak skončili ako odpad. Okrem plastových fliaš alebo kartónov od mlieka začíname vidieť čoraz viac inovatívnych zvyškových materiálov používaných na výrobu oblečenia, ako sú napríklad pomarančové šupky alebo ananásové listy.

    Zo sicílskych citrusov do radov luxusných značiek. Ovocie sa mení na oblečenie voňajúce príbehom

    Sicílska spoločnosť Orange Fiber vyrába oblečenie z „pastazzo“, odpadového materiálu, ktorý zostáva po výrobe pomarančovej šťavy. Odpad totiž tvorí až 60 percent hmotnosti ovocia. Orange Fiber extrahuje celulózu z pomarančovej kôry a používa ju na výrobu tkanín. Spoločnosť tiež spolupracuje s E. Marinella, H&M, Ferragamo a teraz aj Loewe.

    Práve španielsky luxusný módny dom Loewe priniesol koncom júna do sveta módy vôňu pomaranča. V spolupráci s Orange Fiber značka premenila pomarančovú kôru na svoju najnovšiu kolekciu, ktorá zaujme nielen esteticky, ale aj príbehom. Citrusová kolekcia má prirodzene antibakteriálne a chladivé vlastnosti bez potreby chemického ošetrenia.

    Zdroj: Loewe

    Na novej kolekcii Loewe sa podieľa aj madridské vývojové laboratórium Pyratex. To je známe tým, že vie pretvoriť rôzne materiály, a to od morských rias cez banánové vlákna až po žihľavy, na pôsobivý textil.

    Pod vedením Jonathana Andersona, ktorý pre spoločnosť pracoval do marca tohto roku, sa Loewe vyvinula v značku, ktorá nanovo definuje luxus. Citrusové tkaniny dokonale zapadajú do jej filozofie. Sú ekologické, inovatívne a technologicky vyspelé.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by LOEWE (@loewe)

    Ananás nielen v Piña Colade. Materiál Piñatex funguje ako ekologická alternatíva kože

    Ďalším čerstvým ovocím, ktoré si našlo cestu do sveta módy, je ananás. Jeho listy, ktoré by inak po zbere zostali ako odpad, sa používajú na výrobu materiálu Piñatex. V skutočnosti spoločnosť Ananas Anam premenila tento materiál na nízkoodpadovú alternatívu kože.

    Piñatex je nielen ekologický, ale vyniká aj z estetického hľadiska. Vďaka svojej prirodzenej štruktúre a možnosti kovových alebo lesklých povrchových úprav je vhodný na kabelky, obuv a čalúnenie. Tento materiál používa viac ako tisíc značiek po celom svete vrátane Hugo Boss, H&M Conscious Exclusive, Nike, House of Marici a hotela Hilton Bankside. Značka Chanel tiež testovala Piñatex vo svojich doplnkoch.

    Zdroj: House of Marici

    Za vznikom Piñatexu stojí španielska návrhárka a expertka na kožený tovar Carmen Hijosa. Keď v 90. rokoch pôsobila ako konzultantka v kožiarskom priemysle na Filipínach, bola zhrozená ekologickou záťažou tradičnej výroby kože. Rozhodla sa preto vytvoriť nový materiál, ktorý by spojil udržateľnosť, funkčnosť a sociálny prínos. Tak vznikla jej firma Ananas Anam.

    Zdroje: Orange Fiber, Reflawn, Ananas Anam, Instagram

    Ovocie ako nová módna ingrediencia. Cestu si našlo aj do novej kolekcie Loewe

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Leto je v plnom prúde a ovocie si v horúcom počasí rád dopraje snáď každý z nás. Len málokoho by ale napadlo, že ho možno premeniť na materiály, z ktorých vzniká luxusná móda. Značky ako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazujú, že skutočný luxus v súčasnosti nevychádza len z vizuálneho dojmu, ale aj etických hodnôt. Vďaka inovatívnym technológiám nachádza odpad z ovocia využitie a vnáša do módy sviežosť.

    Luxus v súčasnej dobe netkvie iba v estetike, potrebná je totiž aj etika. Od známych značiek sa v dnešnej dobe očakáva, že vedľa vizuálnej stránky budú pri vývoji produktov myslieť aj na dobro planéty.

    Udržateľnosť možno podporiť recykláciou materiálov, ktoré by inak skončili ako odpad. Okrem plastových fliaš alebo kartónov od mlieka začíname vidieť čoraz viac inovatívnych zvyškových materiálov používaných na výrobu oblečenia, ako sú napríklad pomarančové šupky alebo ananásové listy.

    Zo sicílskych citrusov do radov luxusných značiek. Ovocie sa mení na oblečenie voňajúce príbehom

    Sicílska spoločnosť Orange Fiber vyrába oblečenie z „pastazzo“, odpadového materiálu, ktorý zostáva po výrobe pomarančovej šťavy. Odpad totiž tvorí až 60 percent hmotnosti ovocia. Orange Fiber extrahuje celulózu z pomarančovej kôry a používa ju na výrobu tkanín. Spoločnosť tiež spolupracuje s E. Marinella, H&M, Ferragamo a teraz aj Loewe.

    Práve španielsky luxusný módny dom Loewe priniesol koncom júna do sveta módy vôňu pomaranča. V spolupráci s Orange Fiber značka premenila pomarančovú kôru na svoju najnovšiu kolekciu, ktorá zaujme nielen esteticky, ale aj príbehom. Citrusová kolekcia má prirodzene antibakteriálne a chladivé vlastnosti bez potreby chemického ošetrenia.

    Zdroj: Loewe

    Na novej kolekcii Loewe sa podieľa aj madridské vývojové laboratórium Pyratex. To je známe tým, že vie pretvoriť rôzne materiály, a to od morských rias cez banánové vlákna až po žihľavy, na pôsobivý textil.

    Pod vedením Jonathana Andersona, ktorý pre spoločnosť pracoval do marca tohto roku, sa Loewe vyvinula v značku, ktorá nanovo definuje luxus. Citrusové tkaniny dokonale zapadajú do jej filozofie. Sú ekologické, inovatívne a technologicky vyspelé.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by LOEWE (@loewe)

    Ananás nielen v Piña Colade. Materiál Piñatex funguje ako ekologická alternatíva kože

    Ďalším čerstvým ovocím, ktoré si našlo cestu do sveta módy, je ananás. Jeho listy, ktoré by inak po zbere zostali ako odpad, sa používajú na výrobu materiálu Piñatex. V skutočnosti spoločnosť Ananas Anam premenila tento materiál na nízkoodpadovú alternatívu kože.

    Piñatex je nielen ekologický, ale vyniká aj z estetického hľadiska. Vďaka svojej prirodzenej štruktúre a možnosti kovových alebo lesklých povrchových úprav je vhodný na kabelky, obuv a čalúnenie. Tento materiál používa viac ako tisíc značiek po celom svete vrátane Hugo Boss, H&M Conscious Exclusive, Nike, House of Marici a hotela Hilton Bankside. Značka Chanel tiež testovala Piñatex vo svojich doplnkoch.

    Zdroj: House of Marici

    Za vznikom Piñatexu stojí španielska návrhárka a expertka na kožený tovar Carmen Hijosa. Keď v 90. rokoch pôsobila ako konzultantka v kožiarskom priemysle na Filipínach, bola zhrozená ekologickou záťažou tradičnej výroby kože. Rozhodla sa preto vytvoriť nový materiál, ktorý by spojil udržateľnosť, funkčnosť a sociálny prínos. Tak vznikla jej firma Ananas Anam.

    Zdroje: Orange Fiber, Reflawn, Ananas Anam, Instagram

    ― Reklama ―

    Súkromie je passé. Toto leto diktuje transparentné kabelky

    Priehľadné materiály si držia svoje miesto na zozname módnych trendov už niekoľko sezón. Toto leto sa napríklad vrátili v podobe dávno zabudnutých plastových jelly sandals. Zdá sa však, že ich sláva sa tým nekončí. Na obzore je nová posadnutosť tohto leta. Do popredia sa dostávajú priehľadné kabelky, a to v niekoľkých rôznych štýloch.

    Na spoločnosť Loro Piana dohliada súd. Značka čelí obvineniam zo zneužívania pracovníkov

    Ďalšia talianska značka sa ocitla pod dohľadom Milánskeho súdu. Tentokrát ide o módny dom Loro Piana, ktorý je podozrivý zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Značka mala spolupracovať s výrobcami, ktorí zamestnancom neumožnili bezpečné pracovné prostredie. Spoločnosť vyhlásila, že si toho nebola vedomá.

    Pinterest vydal prvú správu pre mužov. Odhalil ich meniacu sa maskulinitu

    Mileniáli a generácia Z prepisujú, čo znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaná správa platformy Pinterest. Vydala totiž prvú štúdiu popisujúcu najčastejšie vyhľadávania jej mužských používateľov. Tí sa čím ďalej viac zaujímajú o self care, wellness a zdravý životný štýl. Zaujíma ich ale aj móda, DIY a moderné technológie alebo ako byť lepším rodičom.

    Nuda neprichádza do úvahy. Keď estetiku quiet luxury uchopíte správne

    Že luxus nemusí kričať vieme už dávno. Na scéne je preto čoraz obľúbenejší quiet luxury, teda nielen módny, ale predovšetkým životný štýl. Odpoveď na preplnenosť trendy a sezónnymi výstrelkami leží v diskrétnej elegancii. Pozor, nemusí však znamenať nudu. Premyslený tichý luxus vie osviežiť šatník a otáčať hlavy okoloidúcich.

    Parížsky haute couture week je späť. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paríž v pondelok privítal ďalší zo svojich exkluzívnych haute couture týždňov módy. Odštartovala ho prehliadka z dielne Schiaparelli, ktorá podľa návrhára Daniela Roseberryho predstavovala koniec jednej kapitoly známej značky. Módny dom Iris Van Herpen pre zmenu prekvapil návrhmi pripomínajúcimi podmorský svet. Súčasťou jednej z rób sa dokonca stali živé riasy.

    Páni, letu kraľuje pyžamo. Pohodlie konečne dostáva nový rozmer

    Talianske slnko, mestské ulice a plážové promenády majú tento rok jedno spoločné. Pyžamo. Nie, nejde o omyl pri rannom venčení psa, ale o jeden z najvýraznejších trendov tohtoročného Milánskeho týždňa módy. Spoločnosť Dolce & Gabbana vo svojej pánskej kolekcii na jar a leto 2026 urobila z nočnej uniformy hlavný denný look. Kto by si kedy pomyslel, že klasický prúžkovaný set do postele sa stane symbolom moderného štýlu?

    Čo spája Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadné momenty Jonathana Andersona

    Málokto v dnešnej móde prekvapí tak rafinovane ako Jonathan Anderson. Írsky návrhár, ktorý odišiel z Loewe a stal sa šéfom módneho impéria Dior, za sebou zanecháva kolekciu momentov, ktoré sa vryli do pamäti módnych fanúšikov a internetu. Jeho tvorba je plná irónie, symboliky a balansovania medzi umením a nositeľnosťou. Práve to robí Andersona jedným z najzásadnejších návrhárov poslednej dekády.

    Michael Rider sa dostal do centra pozornosti. Odhalil debut pre Celine

    Ďalší zo slávnych módnych domov sa dočkal novej kapitoly. Nový kreatívny riaditeľ Celine, Michael Rider, odhalil v nedeľu popoludní svoju debutovú kolekciu. Umne v nej spojil tradíciu značky, jej predchádzajúce éry aj štipku vlastného štýlu. Jedná sa o vydarený začiatok návrhára, ktorý pre spoločnosť pracoval už skôr, a to pod taktovkou ikonickej Phoebe Philo.

    Prevoňajú domov a vyčistia hlavu. Vône prinášajúce spirituálny zážitok

    Niektoré vône dokážu viac než len prevoňať domov. Vonné tyčinky, vykurovadlá alebo esenciálne oleje zároveň sľubujú skľudnenie mysle a očistenie od negatívnej energie. Ich používanie má korene v duchovných tradíciách celého sveta. Okrem toho dizajnový doplnok v podobe aromalampy alebo štýlového stojana urobí vo vašej domácnosti dojem.

    Tiché a trvalé znepokojenie. V Prahe sa začala výstava Davida Lyncha Up in Flames.

    Od konca júna môžete v pražskom DOXe navštíviť výstavu amerického umelca Davida Lyncha s názvom Up in Flames. Ide o prvú ucelenú prezentáciu jeho tvorby v Českej republike. Na Lynchove kresby, fotografie, litografie, akvarely a krátke experimentálne a animované filmy plné melanchólie a tajomstva sa môžete tešiť až do februára.

    Beauty svet má novú hviezdu. Sperma z lososa sľubuje trendy glass skin

    Sociálna sieť TikTok objavila ďalší beauty trend. Tentokrát sa však nejedná o náhodný experiment, ale osvedčenú ingredienciu kórejskej kozmetiky. Novoobjavenou hviezdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z neho extrahovaná, známa ako PDRN, napomáha k pevnejšej a hydratovanej pleti. Prispieva tak k vysnívanému looku "glass skin".

    Utečte pred horúčavou do kín. Leto ponúka potenciálne filmové hity

    Horúce letné dni bohužiaľ nemožno všetky stráviť na pláži, len kúsok od chladivých vĺn priesvitného mora. Ak chcete uniknúť pred dotieravým teplom, ukryte sa do kín, kde na vás čakajú potenciálne hity tohto leta. Ponuka chystaných filmov má všetko, čo si môžete priať, od napínavých hororov cez klasické thrillery až po hravé komédie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmovej aj módnej scéne

    Hviezda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módnou ikonou. Herec si získal priazeň internetu už vďaka svojej charizme a úspešným úlohám. V poslednej dobe na seba ale strháva pozornosť aj kvôli prekvapivým outfitom. Zabodoval vďaka žabkám a šiltovke na červenom koberci, ale aj okuliarom z nového filmu Jurassic World Rebirth.

    Obhliadnutie za Prada menswear SS26. Nevydarená kolekcia, alebo návrat k tradícii?

    Módny dom Prada sa na Milánskom týždni módy rozhodol šepkať, zatiaľ čo iní kričia. Jeho pánska kolekcia pre jar a leto 2026 predstavovala posun od okázalej sily k introspektívnemu pokoju. Lenže niekedy sa aj šepot môže zdať hlučný. Hlavne, keď od neho čakáte niečo viac. Reakcie na kolekciu sú skôr rozporuplné a my popravde nevieme, na akú stranu sa prikloniť.

    Postavte si letný šatník bez výčitiek. Namiesto trendu oblečte udržateľnosť

    Svet módy už niekoľko rokov ovládajú mikrotrendy, posilnené sociálnymi sieťami, ktorým sa dá len ťažko uniknúť. Ak však nehľadáte ďalší kúsok, ktorý čoskoro zapadne do hlbín vášho šatníka, alebo si nemôžete dovoliť míňať na efemérne virálne modely, obráťte svoju pozornosť na udržateľné značky. Uprednostnite udržateľnosť, ktorá vydrží viac ako jednu sezónu.

    Módny svet jasá. Jonathan Anderson vrátil Dior pôvodné logo

    V móde bývajú zmeny často vnímané ako dôkaz pokroku. Ale niekedy sa najodvážnejší krok vpred skrýva v návrate späť. Presne to pochopil aj návrhár Jonathan Anderson, nový kreatívny riaditeľ značky Dior, keď vo svojej debutovej kolekcii pre módny dom predstavil nenápadný, ale o to zásadnejší detail. Návrat pôvodného loga ikonickej spoločnosti Dior.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―