Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Farbu tohtoročnej jesene netreba predstavovať. Burgundy vybojovala prvé miesto na rebríčku trendy odtieňov ako v módnom, tak aj beauty svete. Na sociálnej sieti TikTok sa totiž začína šíriť trend, využívajúci práve tento odtieň. Tentokrát sa však neusadil iba na perách, ale aj tvárach, viečkach, a dokonca aj mihalniciach.

    Tmavočervené pery sa s jeseňou spájajú rovnako úzko ako tekvice alebo presladené latte s tekvicovým korením. Vďaka svojej tohtoročnej dominancii sa však burgundy odtieň rozšíril aj do predtým neprebádaných častí sveta líčenia. Odráža tiež jesenný návrat štýlu grunge, ktorý prenikol aj do kozmetických zákutí sociálnych sietí. Nebojte sa tak do burgundy ponoriť naplno, šetriť s ňou rozhodne nemusíte.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Clinique (@clinique)

    Burgundy sa medze nekladú. Precvičte si linky aj elegantné tieňovanie

    Zástancovia v súčasnosti populárneho trendu bordového líčenia majú jasno. Podľa nich sa tento jesenný odtieň hodí ku všetkým odtieňom pleti a farbám očí. Nebojte sa preto experimentovať a pohrajte sa so svojím vzhľadom. Najčastejšie sú orámované oči, a to jemne rozmazanou ceruzkou, doplnené o svetlejšie burgundy či ružový tieň. Na párty ale zažiarite aj s výraznými trblietkami alebo elegantnou linkou.

    Zdroj: Charlotte Tilbury, Dior

    S rúžom to nepreháňajte. Inšpirujte sa mrazivým počasím vonku

    Jednou z najobávanejších častí burgundy make-upu sú tváre. Existuje totiž tenká hranica medzi trendy vzhľadom a nezdravo začervenanými líčkami. Zamerajte sa preto na jemné a postupné vrstvenie, pri ktorom nehrozí nečakaná katastrofa. Výsledný vzhľad by mal pripomínať jemne začervenané líčka, ktoré máte, keď z mrazu vonku vstúpite do teplom nasiaknutej miestnosti. Využite pomoc značky Fenty alebo MAC.

    Zdroj: Fenty, MAC

    Prispôsobte si pery svojmu vlastnému štýlu. Vystačíte si so žiarivými lesklými a tmavými matnými odtieňmi

    Aj keď je burgundy pomerne špecifický odtieň, súčasný trendy make-up look je pomerne inkluzívny. Na pery tak môžete použiť akékoľvek tóny, burgundy aspoň jemne pripomínajúce. Nezáleží potom na tom, či sa jedná o trblietavý lesk na pery, šťavnatý rúž alebo jeho extra matný variant. Nenútenú eleganciu výslednému vzhľadu dodáte, ak sa rozhodnete rúž v okrajoch jemne rozmazať.

    Zdroj: Gucci, Rhode

    Posuňte burgundy make-up na vyššiu úroveň. Skombinujte ho s ostatnými jesennými trendmi

    Na burgundy make-upu nie je lákavý iba prísľub, že pristane každému. Je totiž ideálny aj na miešanie s ostatnými v súčasnosti obľúbenými beautmi prvkami. Okrem spomínaných grunge očných tieňov sú tento rok na jeseň populárne napríklad farebné riasy, priamo volajúce po burgundy nánose. Tmavé pery potom skvele doplnia obsesie „cinnamon spice“ make-upom, teda očnými tieňmi vo farbách škorice.

    @evalarosaxo Vyskúšajte to sami!! If only i had a burgundy mascara – – – – #burgundymascara #burgundymakeup #makeup #makeuphacks #makeup #makeup #makeuptutorials ♬ I Wanna Be Yours – Arctic Monkeys

    Zdroje: Refinery29, LH Cosmetics, Who What Wear, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Reuters

    Odtieň burgundy sfarbil make-up trendy. Sľubuje decentný look pre každého

    ― Reklama ―

    Farbu tohtoročnej jesene netreba predstavovať. Burgundy vybojovala prvé miesto na rebríčku trendy odtieňov ako v módnom, tak aj beauty svete. Na sociálnej sieti TikTok sa totiž začína šíriť trend, využívajúci práve tento odtieň. Tentokrát sa však neusadil iba na perách, ale aj tvárach, viečkach, a dokonca aj mihalniciach.

    Tmavočervené pery sa s jeseňou spájajú rovnako úzko ako tekvice alebo presladené latte s tekvicovým korením. Vďaka svojej tohtoročnej dominancii sa však burgundy odtieň rozšíril aj do predtým neprebádaných častí sveta líčenia. Odráža tiež jesenný návrat štýlu grunge, ktorý prenikol aj do kozmetických zákutí sociálnych sietí. Nebojte sa tak do burgundy ponoriť naplno, šetriť s ňou rozhodne nemusíte.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Clinique (@clinique)

    Burgundy sa medze nekladú. Precvičte si linky aj elegantné tieňovanie

    Zástancovia v súčasnosti populárneho trendu bordového líčenia majú jasno. Podľa nich sa tento jesenný odtieň hodí ku všetkým odtieňom pleti a farbám očí. Nebojte sa preto experimentovať a pohrajte sa so svojím vzhľadom. Najčastejšie sú orámované oči, a to jemne rozmazanou ceruzkou, doplnené o svetlejšie burgundy či ružový tieň. Na párty ale zažiarite aj s výraznými trblietkami alebo elegantnou linkou.

    Zdroj: Charlotte Tilbury, Dior

    S rúžom to nepreháňajte. Inšpirujte sa mrazivým počasím vonku

    Jednou z najobávanejších častí burgundy make-upu sú tváre. Existuje totiž tenká hranica medzi trendy vzhľadom a nezdravo začervenanými líčkami. Zamerajte sa preto na jemné a postupné vrstvenie, pri ktorom nehrozí nečakaná katastrofa. Výsledný vzhľad by mal pripomínať jemne začervenané líčka, ktoré máte, keď z mrazu vonku vstúpite do teplom nasiaknutej miestnosti. Využite pomoc značky Fenty alebo MAC.

    Zdroj: Fenty, MAC

    Prispôsobte si pery svojmu vlastnému štýlu. Vystačíte si so žiarivými lesklými a tmavými matnými odtieňmi

    Aj keď je burgundy pomerne špecifický odtieň, súčasný trendy make-up look je pomerne inkluzívny. Na pery tak môžete použiť akékoľvek tóny, burgundy aspoň jemne pripomínajúce. Nezáleží potom na tom, či sa jedná o trblietavý lesk na pery, šťavnatý rúž alebo jeho extra matný variant. Nenútenú eleganciu výslednému vzhľadu dodáte, ak sa rozhodnete rúž v okrajoch jemne rozmazať.

    Zdroj: Gucci, Rhode

    Posuňte burgundy make-up na vyššiu úroveň. Skombinujte ho s ostatnými jesennými trendmi

    Na burgundy make-upu nie je lákavý iba prísľub, že pristane každému. Je totiž ideálny aj na miešanie s ostatnými v súčasnosti obľúbenými beautmi prvkami. Okrem spomínaných grunge očných tieňov sú tento rok na jeseň populárne napríklad farebné riasy, priamo volajúce po burgundy nánose. Tmavé pery potom skvele doplnia obsesie „cinnamon spice“ make-upom, teda očnými tieňmi vo farbách škorice.

    @evalarosaxo Vyskúšajte to sami!! If only i had a burgundy mascara – – – – #burgundymascara #burgundymakeup #makeup #makeuphacks #makeup #makeup #makeuptutorials ♬ I Wanna Be Yours – Arctic Monkeys

    Zdroje: Refinery29, LH Cosmetics, Who What Wear, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktívnych farieb. Módny dom naservíroval perfektnú paletu

    Paleta farieb z dielne Fendi pre túto jeseň a zimu funguje ako obraz rímskej oblohy pri západe slnka. Tmavá listnatá zelená, hlboká zemitá hnedá a sivá grafitová, s nádychom petrolejovo modrej, prechádzajú do svetlých, skoro až rozbahnených tónov terakoty a púdrovej ružovej. Šarlátová a "bubblegum pink" dodávajú nečakaný akcent. Výsledok pôsobí ako harmonická kompozícia, v ktorej má každý odtieň presne určenú úlohu.

    Prada skúma identitu. Jej premenlivosť stvárnila Scarlett Johansson

    Módny dom Prada zverejnil ďalšiu kampaň so svojou ikonickou kabelkou Galleria. Tvárou kampane je už po tretí raz herečka Scarlett Johansson, tentoraz pod režisérskou taktovkou Yorgosa Lanthimosa. Súvisiaci krátky film popisuje premenlivosť našich identít a odráža aj rôzne podoby, ktoré za uplynulé roky nadobudla aj samotná taška.

    Prečo sa z módneho sveta vytratili večierky? Bujarosť strieda sofistikovanosť

    Večierky patria k móde rovnako ako prehliadkové móla. V 90. rokoch aj pred pandémiou určovali rytmus celej éry a stali sa laboratóriom ikonických obrazov. Paparazzi vtedy prinášali zábery plné dymu, šampanského a hodvábnych rób, ktoré neskôr definovali pojem glamour. Kto chcel hovoriť o móde, musel poznať aj atmosféru elitných večierkov. Čo sa teda zmenilo?

    Francúzsko zavádza „eco-score“. Prezradí dopad módy na životné prostredie

    Módnu scénu vo Francúzsku čaká významná zmena. Tamojší odevný priemysel musí od začiatku októbra začať aplikovať nové environmentálne značenie, známe aj ako "eco-score". To podľa presne daných kritérií priradí oblečeniu body indikujúce jeho dopad na životné prostredie. Francúzska vláda plánuje súvisiacu verejnú kampaň na začiatok budúceho roka.

    Michael Kors ponúka únik. Kolekciu pre jar a leto 2026 ponoril do kľudu

    Zatiaľ čo Ralph Lauren v stredu odhalil svoju najnovšiu kolekciu, návrhár Michael Kors odštartoval oficiálny kalendár Newyorského týždňa módy. Na Manhattane predstavil svoje návrhy na nadchádzajúcu jar a leto. Pri ich tvorbe čerpal z leta plného cestovania a vytúženého pocitu úniku. Splývavé dlhé siluety a mäkké materiály ponúkli závan pokoja.

    Frankenstein okúsil luxus. Filmové kostýmy doplnili šperky od Tiffany & Co.

    Slávny klenotnícky dom Tiffany & Co. pomohol oživiť tajomný príbeh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmoch pre najnovšiu filmovú adaptáciu legendárneho románu. Do filmu zapožičala 27 archívnych a moderných kúskov svojich luxusných šperkov. Zdobila najmä vzhľad postavy Elizabeth, ktorú stvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z si plní vlastné šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, ako nevyhorieť

    Z prázdnej šálky sa nedá nalievať. Najnovší trend "Fill your own cup" mladej generácii na sociálnych sieťach pripomína, že starostlivosť o seba nie je sebeckosť, ale základný predpoklad psychického a fyzického zdravia. V čase neutíchajúcich notifikácií a takmer nekonečných povinností sa stáva nevyhnutnosťou spomaliť, dobiť energiu a až potom ju opäť rozdávať ďalej.

    Päťdesiatkrát a stále prvýkrát. Trenčkoty vedia prekvapiť, nebojte sa trendy zmien

    Trenčkoty sú tento rok znovu v móde, aj keď z nej vlastne nikdy neodišli. Ikonický béžový kúsok prešiel evolúciou a obchody ho teraz ako na bežiacom páse ponúkajú v rozličných variáciách. Módne domy a ich návrhári dokazujú, že jeden z najpraktickejších prvkov vášho šatníka je takzvaným statement piece, zapadajúcim do každej generácie aj štýlu.

    Ralph Lauren vidí trojfarebne. Odštartoval Newyorský týždeň módy

    Začal kolotoč septembrových týždňov módy. Prehliadky odhaľujúce kolekcie pre jar a leto 2026 neoficiálne odštartovala šou z dielne Ralph Lauren. Návrhár ponúkol decentnú eleganciu, ktorú podčiarkla výrazná paleta farieb. Skladala sa totiž iba z troch odtieňov, čiernej, bielej a červenej. Dizajnér tak urobil krok stranou od klasického preppy štýlu a prenikol do modernizmu.

    Pánska obuv sa pohráva s kontrastom. Paríž diktuje jesennú footwear

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Gentle Monster skóruje. Perfektné kampane sú doplnené príkladným marketingom

    Gentle Monster je jednou zo značiek, ktoré zmenili spôsob, akým móda komunikuje so svojimi zákazníkmi. Kórejský výrobca okuliarov sa stal kultúrnym hráčom, ktorý dokáže spojiť architektúru, umenie a marketing do jedného dokonalého celku. Každá kolekcia pôsobí ako kapitola príbehu, ktorý sa odohráva v digitálnych kampaniach, ale aj vo fyzickom priestore.

    TikTok radí, ako zachrániť deň. Nový trend kladie dôraz na maličkosti

    Sociálna sieť TikTok prichádza s ďalším trendom, ktorý sľubuje pohodovejšie voľné dni. Koncept s názvom "Save the Day", teda "Zachráň deň" radí, ako prekonať hodiny naplnené iba prácou a nestratiť pri tom sám seba. Kľúčom k vyrovnanejšej nálade sú podľa neho malé aktivity, ktoré nás opäť "ukotvia". Môže to byť čítanie knihy, prechádzka alebo rozhovor s priateľom.

    Rosalía si obliekla Calvin Klein. Speváčka žiari v čerstvej kampani

    Módny dom Calvin Klein naverboval do svojej najnovšej kampane ďalšiu známu osobnosť. Jeho ikonickú spodnú bielizeň tentokrát v reklame pre tohtoročnú jeseň obliekla španielska speváčka Rosalía. Na fotografiách, o ktoré sa postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekciách Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to vo vani, baggy džínach aj s pytónom.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týždeň módy sa niesol v novom duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pre sezónu jar/leto 2026 ukázal, že aj po viac ako 20 rokoch dokáže prekvapiť. Organizátori tento rok výrazne zredukovali počet prehliadok a znovu vsadili na fyzickú prítomnosť. Tým sa celá akcia sprehľadnila, zintenzívnila a získala väčší medzinárodný presah. V centre diania nestála iba estetika, ale aj na to, ako reagovať na skutočné japonské podnebie a ako vniesť do módy ľahkosť.

    M.A.C Cosmetics má novú tvár. Kozmetickú značku bude zastupovať Doja Cat

    Speváčka Doja Cat odhalila novú beauty spoluprácu. Na uplynulom odovzdávaní ocenení MTV Video Music Awards potvrdila, že sa stala novou globálnou ambasádorkou spoločnosti M.A.C Cosmetics. Na červenom koberci totiž predviedla svoj klasický červený rúž v odtieni Lady Danger. Prizerajúcich sa však prekvapila, keď si z neho s chuťou odhryzla.

    Po stopách módnych ikon: Ako Marc Jacobs stelesnil módnu iróniu

    Marc Jacobs patrí medzi najvplyvnejších tvorcov súčasnej módy. Od 80. rokov až po súčasné prehliadky dokáže každej kolekcii vtlačiť vlastný osobitý charakter, značnú iróniu a pestrú odvahu. Jeho rukopis stojí na nečakaných kontrastoch. Či už medzi ulicou a haute couture, alebo popovou kultúrou a tradíciou. Práve vďaka tomu sa stal ikonickým návrhárom, ktorý sa nebojí experimentovať s farebnou paletou aj materiálovou extravaganciou.

    ― Reklama ―