Více

    ― Reklama ―

    Kvety sú nádherným darčekom a je len málo ľudí, ktorí z nich nemajú radosť. Volíme ich pri slávnostných príležitostiach, smutných udalostiach, dokonca aj ako poďakovanie alebo ospravedlnenie. Alebo len tak. Pri ich darovaní je dobré dodržiavať náležitosti, ktoré krásne kúsky prírody sprevádzajú. S jednoduchými pravidlami etikety urobíte parádu aj dobrý dojem.

    V minulosti, vo svete bez telefónov, neustálej korešpondencie a všadeprítomných správ, boli kvety spôsobom, ako odovzdať správu. Každá jednotlivá rastlina mala svoj vlastný význam a spolu tvorili komplexný príbeh. Darček v podobe kvetov ako malé potešenie našťastie zostal, ale jeho vlastná forma sa pomaly vytráca. Ak sa človek naučí základné pravidlá, môže milý skutok posunúť na vyššiu úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    K narodeniu dieťaťa sa hodí iný kvet ako na hrob. Pre svoju milú kúpite iný pugét ako svojej mame a pre muža vyberiete iný druh ako pre ženu. Skutočnosť, že ruža symbolizuje skôr romantiku než vonkajšiu krásu, vysvetľuje umenie kvetinovej reči. Vďaka nemu sa naučíte, ktorá rastlina je vhodná na akú príležitosť. Ale možno ešte dôležitejší je spôsob, akým kyticu vyberáte a neskôr odovzdávate.

    Darujte kvety kľudne aj mužom. Dajte si však pozor na tie izbové a párny počet v pugéte

    Všeobecne platí, že kytice darované ženám majú byť romantické. Viažu sa do okrúhleho tvaru a obsahujú pridané dekorácie. Čím mladšia žena, tým pestrejšia farba pugétu. Ani mužom sa však nemusíme báť darovať kyticu. Zvoľte však triezvejšiu a skôr jednofarebnú kyticu, viazanú na výšku. Kvety sa totiž darujú rezané. Tie izbové vyberajte len vtedy, ak ste pozvaní na kolaudáciu k priateľovi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Victoria Magazine (@victoriamagazine)

    Prevažne od staršej generácie počujeme poučku o kvetoch darovaných iba v nepárnom počte. Nikto ale nevie, odkiaľ toto príslovie pochádza, stretnete sa s ním však len v strednej Európe. Párny počet kvetov sa totiž dáva na hrob a nie je teda vhodné ho darovať pri bežnom stretnutí. Ďalšou zvyklosťou je vybaliť vždy kyticu z papiera, obdarovaný by tak nemal obal v ideálnom prípade ani vidieť.

    Ak očakávate návštevu, vybavte sa dostatočným množstvom váz

    V súčasnosti existuje úsmevné pravidlo, podľa ktorého pokiaľ kvety obdržíte ako darček pri návšteve vášho domova, mali by ste ich ihneď vystaviť. Hostiteľ či hostiteľka by sa na takúto situáciu mali pripraviť a ideálne si zaobstarať dostatočný počet váz. V skorších dobách bolo zvykom posielať kvety ráno, aby ich obdarovaný mohol neskôr naaranžovať a obdivovať spolu s hosťami.

    Etiketa však nerieši význam jednotlivých rastlín. Uznáva však ružu ako kráľovnú všetkých kvetov a verí v červenú farbu ako znak lásky. V dnešnej dobe je však výber príliš veľký na to, aby sa pamätalo na každú špeciálnu symboliku. Pravidlá však zohľadňujú inú situáciu. Na prvom rande by mala žena dostať jeden kvet, a to z praktického dôvodu, aby ho potom nemusela toľko strážiť.

    Etiketa je pekný návod, ale nezabúdajte na individualitu

    Pri pravidlách etikety vždy platí, že doba ide dopredu, a tak niektoré situácie dnes ponúkajú iný pohľad. Väčšinou však ide o pripomienku slušného a galantného správania, ktoré nikdy nevyjde z módy. Pri darovaní kvetov sa teda nezabudnite riadiť predovšetkým vlastnou znalosťou charakteru obdarovaného. Ak sa mu páči niečo, čo etiketa popiera, uprednostnite radšej jeho preferencie.

    @amaneki.id Kto povedal, že kvety sú vyhradené len pre dievčatá? V skutočnosti dostávame veľa objednávok aj pre chlapcov! Here are some inspirations for you #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    Naučte sa hovoriť najromantickejším jazykom. Darujte kvety podľa pravidiel etikety

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kvety sú nádherným darčekom a je len málo ľudí, ktorí z nich nemajú radosť. Volíme ich pri slávnostných príležitostiach, smutných udalostiach, dokonca aj ako poďakovanie alebo ospravedlnenie. Alebo len tak. Pri ich darovaní je dobré dodržiavať náležitosti, ktoré krásne kúsky prírody sprevádzajú. S jednoduchými pravidlami etikety urobíte parádu aj dobrý dojem.

    V minulosti, vo svete bez telefónov, neustálej korešpondencie a všadeprítomných správ, boli kvety spôsobom, ako odovzdať správu. Každá jednotlivá rastlina mala svoj vlastný význam a spolu tvorili komplexný príbeh. Darček v podobe kvetov ako malé potešenie našťastie zostal, ale jeho vlastná forma sa pomaly vytráca. Ak sa človek naučí základné pravidlá, môže milý skutok posunúť na vyššiu úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    K narodeniu dieťaťa sa hodí iný kvet ako na hrob. Pre svoju milú kúpite iný pugét ako svojej mame a pre muža vyberiete iný druh ako pre ženu. Skutočnosť, že ruža symbolizuje skôr romantiku než vonkajšiu krásu, vysvetľuje umenie kvetinovej reči. Vďaka nemu sa naučíte, ktorá rastlina je vhodná na akú príležitosť. Ale možno ešte dôležitejší je spôsob, akým kyticu vyberáte a neskôr odovzdávate.

    Darujte kvety kľudne aj mužom. Dajte si však pozor na tie izbové a párny počet v pugéte

    Všeobecne platí, že kytice darované ženám majú byť romantické. Viažu sa do okrúhleho tvaru a obsahujú pridané dekorácie. Čím mladšia žena, tým pestrejšia farba pugétu. Ani mužom sa však nemusíme báť darovať kyticu. Zvoľte však triezvejšiu a skôr jednofarebnú kyticu, viazanú na výšku. Kvety sa totiž darujú rezané. Tie izbové vyberajte len vtedy, ak ste pozvaní na kolaudáciu k priateľovi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Victoria Magazine (@victoriamagazine)

    Prevažne od staršej generácie počujeme poučku o kvetoch darovaných iba v nepárnom počte. Nikto ale nevie, odkiaľ toto príslovie pochádza, stretnete sa s ním však len v strednej Európe. Párny počet kvetov sa totiž dáva na hrob a nie je teda vhodné ho darovať pri bežnom stretnutí. Ďalšou zvyklosťou je vybaliť vždy kyticu z papiera, obdarovaný by tak nemal obal v ideálnom prípade ani vidieť.

    Ak očakávate návštevu, vybavte sa dostatočným množstvom váz

    V súčasnosti existuje úsmevné pravidlo, podľa ktorého pokiaľ kvety obdržíte ako darček pri návšteve vášho domova, mali by ste ich ihneď vystaviť. Hostiteľ či hostiteľka by sa na takúto situáciu mali pripraviť a ideálne si zaobstarať dostatočný počet váz. V skorších dobách bolo zvykom posielať kvety ráno, aby ich obdarovaný mohol neskôr naaranžovať a obdivovať spolu s hosťami.

    Etiketa však nerieši význam jednotlivých rastlín. Uznáva však ružu ako kráľovnú všetkých kvetov a verí v červenú farbu ako znak lásky. V dnešnej dobe je však výber príliš veľký na to, aby sa pamätalo na každú špeciálnu symboliku. Pravidlá však zohľadňujú inú situáciu. Na prvom rande by mala žena dostať jeden kvet, a to z praktického dôvodu, aby ho potom nemusela toľko strážiť.

    Etiketa je pekný návod, ale nezabúdajte na individualitu

    Pri pravidlách etikety vždy platí, že doba ide dopredu, a tak niektoré situácie dnes ponúkajú iný pohľad. Väčšinou však ide o pripomienku slušného a galantného správania, ktoré nikdy nevyjde z módy. Pri darovaní kvetov sa teda nezabudnite riadiť predovšetkým vlastnou znalosťou charakteru obdarovaného. Ak sa mu páči niečo, čo etiketa popiera, uprednostnite radšej jeho preferencie.

    @amaneki.id Kto povedal, že kvety sú vyhradené len pre dievčatá? V skutočnosti dostávame veľa objednávok aj pre chlapcov! Here are some inspirations for you #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    ― Reklama ―

    Raňajky ako najdôležitejšie jedlo dňa. Longevity odborníci nesúhlasia

    Na raňajky má každý svoj názor. Niekto ich miluje, iný považuje za stratu času. Niekto raňajkuje hneď po prebudení, iný ranný rituál nechá až na jedenástu, alebo ho nepodstúpi vôbec. Zatiaľ čo večera je spoločenská udalosť a obed čas na pauzu, raňajky bývajú často prehliadané. Ale práve v tom tkvie ich čaro. Nie sú o pravidlách, ale o zvyku. A pritom je to práve prvé jedlo dňa, ktoré ukrýva silu určiť, ako sa budete cítiť celý deň.

    Dries Van Noten, Yohji Yamamoto a Rick Owens. Parížsky týždeň módy nekončí

    Paríž zaplavila móda a nikam sa nechystá. Tamojší týždeň pánskej módy ešte nekončí. Kolekciu pre jar a leto roku 2026 predstavil napríklad Rick Owens, ktorý modely v dekonštruovaných návrhoch nechal prejsť vodou. Dries Van Noten odhalil prvú pánsku kolekciu nového kreatívneho riaditeľa Juliana Klausnera a Yohji Yamamoto zreflektoval súčasné dianie.

    Páni, sandále sú povolené. Dokonca aj s ponožkami

    Letná sezóna 2025 prináša pre pánske chodidlá jednu jasnú správu. Ukazovať prsty je úplne v poriadku. Z červených kobercov miznú lakované poltopánky, namiesto nich nastupujú remienkové sandále, Birkenstocks, a dokonca aj žabky od luxusných značiek. Jonathan Bailey sa v Londýne ukázal v minimalistických flip flops od The Row, zatiaľ čo Simon Baker si v Sardínii vystačil s Birkenstock Kyoto.

    Sardinky dobývajú pevninu. Stali sa najnovšou obsesiou tohtoročného leta

    Sociálna sieť TikTok vytvorila ďalší trend inšpirovaný jedlom. Tentoraz to však nie je roztomilé ovocie alebo zelenina, ale sardinky. Postupne sa začali objavovať na plagátoch, krytoch telefónov, plážových taškách a oversized tričkách. Poukazujú nielen na pretrvávajúcu popularitu "coastal" a "fisherman" estetiky, ale aj na túžbu po osobitosti a letnej hravosti.

    Montblanc prenikol do sveta filmu. Prijal režiséra Wesa Andersona

    Luxusná značka Montblanc rozširuje svoje portfólio. V najnovšej kampani totiž objavuje filmovú scénu. Vo štvrtok odhalila spoluprácu so svetovo uznávaným režisérom Wesom Andersonom. Ten pre značku vytvoril špeciálny krátky film, doplnený aj o fotografie, a to za asistencie svojich obľúbených hercov. Režisér sa v kampani dokonca sám objavuje.

    Má nový Harry Potter šancu? Pripravovaný seriál budí kontroverzie

    Čarodejnícky svet Harryho Pottera sa opäť prebúdza k životu. Na sociálnych sieťach sa rozprúdili vášnivé diskusie o pripravovanom seriáli na motívy siedmich pôvodných kníh, ktorý by mal prísť na televízne obrazovky koncom roka 2026. Nedávne správy o obsadení vyvolali pochybnosti, či má najnovší projekt HBO u verných fanúšikov vôbec šancu.

    Marni má voľný trón. Módny dom oznámil odchod návrhára Francesca Risso

    Zdá sa, že kolotoč zmien kreatívnych riaditeľov ešte nekončí. Ticho, ktoré na módnej scéne nastalo po dosadení Jonathana Andersona do vedenia všetkých sekcií Dior, skončilo. Prerušilo ho nečakané oznámenie módneho domu Marni. Po takmer 10 rokoch sa lúči so svojím kreatívnym riaditeľom, Francescom Rissom. Kto ho nahradí, zatiaľ nie je známe.

    Krása strieda nádheru. Praktické SPF balzamy maskujú ochranu za elegantné líčenie

    Viac produktov v jednom je vždy praktická voľba. Nie vždy síce takýto výrobok nutne znamená perfektný účinok na všetkých frontoch, SPF balzamy sú určite jedným zo svätých grálov leta. Vylepšia každodennú kozmetickú rutinu nielen ochranou proti slnku, zároveň ponúknu buď decentné zafarbenie, alebo dokonca podmanivé zvýraznenie pier.

    Leto si vyžaduje zvýšenú starostlivosť. Aj pánska kozmetika si žiada zmeny

    Letné lúče neznamenajú iba sľubne trblietajúcu sa hladinu jazier, rozpúšťajúcu sa lahodnú zmrzlinu a teplom presýtené dni. Spolu s ich silou prichádza aj potreba obnoviť vašu kozmetickú taštičku. Výnimkou nie je ani pánska skin care, ktorá si v nasledujúcich horúcich mesiacoch žiada revíziu. Bez hydratačných či upokojujúcich pomocníkov sa nezaobídete.

    Prečo by ste mali poznať umelkyňu Lisu Jahovic? Pretvára predmety na kinetické sochy

    Veci, ktoré väčšina ľudí prehliadne, ona pozoruje so znepokojujúcou intenzitou. Lisa Jahovic, britská umelkyňa pôsobiaca v Londýne, sa nešpecializuje na monumentálne plátna, ani kričiace inštalácie. Jej disciplína sa ťažko zaraďuje. Osciluje medzi fotografiou, filmom a sochárstvom, a pritom zostáva osobitá. Zatiaľ čo iní umelci hľadajú inšpiráciu v mimoriadnych udalostiach, Jahovic sa obracia k obyčajným veciam.

    Móda v kocke: Carolina Herrera víta nový parfum a Max Mara láka na Cruise 2026

    Taliansky módny dom Max Mara predstavil vo svojej cruise kolekcii pre rok 2026 vrchol talianskej elegancie. Prekvapivo nenútenú resort radu vydal pre Valentino aj návrhár Alessandro Michele. Carolina Herrera uvádza nový parfum La Bomba a Emma Chamberlain spolupracuje s platformou Pinterest. Manolo Blahnik sponzoruje výstavu o Márii Antoinette.

    Leto v znamení detoxu. Interiérové trendy čerpajú z vidieka

    Preťaženie sociálnymi sieťami, túžba po hlbokom odpočinku a návrat k dávnym koreňom. To všetko definuje toto leto nielen v oblasti módy. Interiérové trendy diktujú únik k prírodným materiálom, tlmeným tónom a vintage úlovkom. Ako inšpirácia slúži idylický vidiecky život plný domáceho chleba a šťavnatých úlovkov zo starostlivo ošetrovanej záhrady.

    Zdanie často klame. Pri týchto kúskoch si online nákupy radšej odpusťte

    Online nákupy majú množstvo nesporných výhod. Od úspory času až po obrovský výber, vo väčšine prípadov jednoducho vyhrávajú na plnej čiare. Existujú však módne kúsky, pri ktorých sa pohodlnosť pri nákupe nevypláca. Nie vždy je možné veľkosť, strih a farbu odhadnúť virtuálne. Oveľa lepšiu službu vám urobia "staré dobré" kamenné predajne.

    Módny priemysel sa musí zmeniť. Prechádza krízou devastujúcej nadprodukcie

    Škodlivé dopady módneho priemyslu na životné prostredie nie sú žiadnym tajomstvom. Napriek tomu je jeden z najväčších problémov módnej scény často v tichosti odsunutý do pozadia. Práve naň upozornil report udržateľnej show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmujúcu krízu nadprodukcie, ktorá za sebou zanecháva hromady oblečenia, zaplavujúce preplnené skládky.

    Saint Laurent objavuje neprebádané. Módny dom odštartoval filmovú produkciu

    Anthony Vaccarello, kreatívny riaditeľ módneho domu Saint Laurent, spojil dve francúzske kultúrne posadnutosti, módu a film. V roku 2023 založil produkčnú spoločnosť Saint Laurent Productions, ktorá má na konte už niekoľko filmov uvedených na filmovom festivale v Cannes vrátane kontroverzného filmu Emilia Pérez. Odvážny krok vstúpiť do sveta filmu potvrdzuje usilovnú snahu značky rozšíriť svoj vplyv aj za hranice módy.

    Módny dom Hermès odhalil svoje vrstvy. V Šanghaji oslovil modernú ženu

    Luxusná značka Hermès prvýkrát prekročila hranice Číny. Koncom minulého týždňa predstavila v Šanghaji druhú kapitolu svojej kolekcie na tohtoročnú jeseň a zimu. Na rozdiel od jej prvej časti, ktorá sa držala skôr klasickej jazdeckej estetiky a francúzskej elegancie, ponúkla doslova mnohovrstvovú variáciu modernej ženy, ktorá je každý deň pripravená na všetko.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―