Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kvety sú nádherným darčekom a je len málo ľudí, ktorí z nich nemajú radosť. Volíme ich pri slávnostných príležitostiach, smutných udalostiach, dokonca aj ako poďakovanie alebo ospravedlnenie. Alebo len tak. Pri ich darovaní je dobré dodržiavať náležitosti, ktoré krásne kúsky prírody sprevádzajú. S jednoduchými pravidlami etikety urobíte parádu aj dobrý dojem.

    V minulosti, vo svete bez telefónov, neustálej korešpondencie a všadeprítomných správ, boli kvety spôsobom, ako odovzdať správu. Každá jednotlivá rastlina mala svoj vlastný význam a spolu tvorili komplexný príbeh. Darček v podobe kvetov ako malé potešenie našťastie zostal, ale jeho vlastná forma sa pomaly vytráca. Ak sa človek naučí základné pravidlá, môže milý skutok posunúť na vyššiu úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    K narodeniu dieťaťa sa hodí iný kvet ako na hrob. Pre svoju milú kúpite iný pugét ako svojej mame a pre muža vyberiete iný druh ako pre ženu. Skutočnosť, že ruža symbolizuje skôr romantiku než vonkajšiu krásu, vysvetľuje umenie kvetinovej reči. Vďaka nemu sa naučíte, ktorá rastlina je vhodná na akú príležitosť. Ale možno ešte dôležitejší je spôsob, akým kyticu vyberáte a neskôr odovzdávate.

    Darujte kvety kľudne aj mužom. Dajte si však pozor na tie izbové a párny počet v pugéte

    Všeobecne platí, že kytice darované ženám majú byť romantické. Viažu sa do okrúhleho tvaru a obsahujú pridané dekorácie. Čím mladšia žena, tým pestrejšia farba pugétu. Ani mužom sa však nemusíme báť darovať kyticu. Zvoľte však triezvejšiu a skôr jednofarebnú kyticu, viazanú na výšku. Kvety sa totiž darujú rezané. Tie izbové vyberajte len vtedy, ak ste pozvaní na kolaudáciu k priateľovi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Victoria Magazine (@victoriamagazine)

    Prevažne od staršej generácie počujeme poučku o kvetoch darovaných iba v nepárnom počte. Nikto ale nevie, odkiaľ toto príslovie pochádza, stretnete sa s ním však len v strednej Európe. Párny počet kvetov sa totiž dáva na hrob a nie je teda vhodné ho darovať pri bežnom stretnutí. Ďalšou zvyklosťou je vybaliť vždy kyticu z papiera, obdarovaný by tak nemal obal v ideálnom prípade ani vidieť.

    Ak očakávate návštevu, vybavte sa dostatočným množstvom váz

    V súčasnosti existuje úsmevné pravidlo, podľa ktorého pokiaľ kvety obdržíte ako darček pri návšteve vášho domova, mali by ste ich ihneď vystaviť. Hostiteľ či hostiteľka by sa na takúto situáciu mali pripraviť a ideálne si zaobstarať dostatočný počet váz. V skorších dobách bolo zvykom posielať kvety ráno, aby ich obdarovaný mohol neskôr naaranžovať a obdivovať spolu s hosťami.

    Etiketa však nerieši význam jednotlivých rastlín. Uznáva však ružu ako kráľovnú všetkých kvetov a verí v červenú farbu ako znak lásky. V dnešnej dobe je však výber príliš veľký na to, aby sa pamätalo na každú špeciálnu symboliku. Pravidlá však zohľadňujú inú situáciu. Na prvom rande by mala žena dostať jeden kvet, a to z praktického dôvodu, aby ho potom nemusela toľko strážiť.

    Etiketa je pekný návod, ale nezabúdajte na individualitu

    Pri pravidlách etikety vždy platí, že doba ide dopredu, a tak niektoré situácie dnes ponúkajú iný pohľad. Väčšinou však ide o pripomienku slušného a galantného správania, ktoré nikdy nevyjde z módy. Pri darovaní kvetov sa teda nezabudnite riadiť predovšetkým vlastnou znalosťou charakteru obdarovaného. Ak sa mu páči niečo, čo etiketa popiera, uprednostnite radšej jeho preferencie.

    @amaneki.id Kto povedal, že kvety sú vyhradené len pre dievčatá? V skutočnosti dostávame veľa objednávok aj pre chlapcov! Here are some inspirations for you #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    Autor článku:

    Naučte sa hovoriť najromantickejším jazykom. Darujte kvety podľa pravidiel etikety

    ― Reklama ―

    Kvety sú nádherným darčekom a je len málo ľudí, ktorí z nich nemajú radosť. Volíme ich pri slávnostných príležitostiach, smutných udalostiach, dokonca aj ako poďakovanie alebo ospravedlnenie. Alebo len tak. Pri ich darovaní je dobré dodržiavať náležitosti, ktoré krásne kúsky prírody sprevádzajú. S jednoduchými pravidlami etikety urobíte parádu aj dobrý dojem.

    V minulosti, vo svete bez telefónov, neustálej korešpondencie a všadeprítomných správ, boli kvety spôsobom, ako odovzdať správu. Každá jednotlivá rastlina mala svoj vlastný význam a spolu tvorili komplexný príbeh. Darček v podobe kvetov ako malé potešenie našťastie zostal, ale jeho vlastná forma sa pomaly vytráca. Ak sa človek naučí základné pravidlá, môže milý skutok posunúť na vyššiu úroveň.

    Zdroj: Venus et Fleur

    K narodeniu dieťaťa sa hodí iný kvet ako na hrob. Pre svoju milú kúpite iný pugét ako svojej mame a pre muža vyberiete iný druh ako pre ženu. Skutočnosť, že ruža symbolizuje skôr romantiku než vonkajšiu krásu, vysvetľuje umenie kvetinovej reči. Vďaka nemu sa naučíte, ktorá rastlina je vhodná na akú príležitosť. Ale možno ešte dôležitejší je spôsob, akým kyticu vyberáte a neskôr odovzdávate.

    Darujte kvety kľudne aj mužom. Dajte si však pozor na tie izbové a párny počet v pugéte

    Všeobecne platí, že kytice darované ženám majú byť romantické. Viažu sa do okrúhleho tvaru a obsahujú pridané dekorácie. Čím mladšia žena, tým pestrejšia farba pugétu. Ani mužom sa však nemusíme báť darovať kyticu. Zvoľte však triezvejšiu a skôr jednofarebnú kyticu, viazanú na výšku. Kvety sa totiž darujú rezané. Tie izbové vyberajte len vtedy, ak ste pozvaní na kolaudáciu k priateľovi.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Victoria Magazine (@victoriamagazine)

    Prevažne od staršej generácie počujeme poučku o kvetoch darovaných iba v nepárnom počte. Nikto ale nevie, odkiaľ toto príslovie pochádza, stretnete sa s ním však len v strednej Európe. Párny počet kvetov sa totiž dáva na hrob a nie je teda vhodné ho darovať pri bežnom stretnutí. Ďalšou zvyklosťou je vybaliť vždy kyticu z papiera, obdarovaný by tak nemal obal v ideálnom prípade ani vidieť.

    Ak očakávate návštevu, vybavte sa dostatočným množstvom váz

    V súčasnosti existuje úsmevné pravidlo, podľa ktorého pokiaľ kvety obdržíte ako darček pri návšteve vášho domova, mali by ste ich ihneď vystaviť. Hostiteľ či hostiteľka by sa na takúto situáciu mali pripraviť a ideálne si zaobstarať dostatočný počet váz. V skorších dobách bolo zvykom posielať kvety ráno, aby ich obdarovaný mohol neskôr naaranžovať a obdivovať spolu s hosťami.

    Etiketa však nerieši význam jednotlivých rastlín. Uznáva však ružu ako kráľovnú všetkých kvetov a verí v červenú farbu ako znak lásky. V dnešnej dobe je však výber príliš veľký na to, aby sa pamätalo na každú špeciálnu symboliku. Pravidlá však zohľadňujú inú situáciu. Na prvom rande by mala žena dostať jeden kvet, a to z praktického dôvodu, aby ho potom nemusela toľko strážiť.

    Etiketa je pekný návod, ale nezabúdajte na individualitu

    Pri pravidlách etikety vždy platí, že doba ide dopredu, a tak niektoré situácie dnes ponúkajú iný pohľad. Väčšinou však ide o pripomienku slušného a galantného správania, ktoré nikdy nevyjde z módy. Pri darovaní kvetov sa teda nezabudnite riadiť predovšetkým vlastnou znalosťou charakteru obdarovaného. Ak sa mu páči niečo, čo etiketa popiera, uprednostnite radšej jeho preferencie.

    @amaneki.id Kto povedal, že kvety sú vyhradené len pre dievčatá? V skutočnosti dostávame veľa objednávok aj pre chlapcov! Here are some inspirations for you #flowerbouquet #graduationflower #bouquetsurabaya #floristsby ♬ Eleven Weeks – Vansire

    Zdroje: Venus et Fleur, Instagram, TikTok, Moderní etiketa (Ladislav Špaček)

    ― Reklama ―

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Marc by Sofia kĺže po povrchu. Film je definovaný leskom, nie hĺbkou

    Režisérka Sofia Coppola rozvírila filmové vody, keď na tohtoročnom ročníku filmového festivalu v Benátkach odhalila svoj prvý dokument. Film s názvom Marc by Sofia venovala svojmu blízkemu priateľovi a slávnemu návrhárovi Marcovi Jacobsovi. Film síce zožal úspech, nečakajte od neho však hlboký vhľad za oponu. Ide skôr o trblietavý obraz módnej ikony.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    ― Reklama ―