Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.
Tradícia módnych vianočných stromčekov začala v roku 2009 a rýchlo získala status kultúrnej udalosti. Hotel Claridge’s vyzval popredné mená módneho sveta, aby vytvorili strom podľa vlastnej estetiky. Dior, Dolce & Gabbana, Karl Lagerfeld, Sir Jony Ive, Louis Vuitton alebo Jimmy Choo preniesli do priestoru lobby celú škálu štýlov a vytvorili scény, ktoré pôsobia ako momenty z galérie súčasného umenia. Každý strom reprezentuje jedinečnú vizuálnu identitu a zachytáva sviatočný čas spôsobom, ktorý podčiarkuje eleganciu hotela. Tradícia sa rozrástla na samostatný fenomén, ktorý má pevné miesto v kultúre zimného Londýna.
Tradícia odštartovala v roku 2009. Vtedy Claridge’s vyzdobil John Galliano
Claridge’s patrí medzi legendy londýnskeho Mayfair a dlhodobo pracuje s atmosférou, ktorá vyjadruje luxus aj cit pre detail. V roku 2009 navrhol pre hotel prvý vianočný strom John Galliano. Vytvoril surrealistický objekt inšpirovaný tropickými motívmi a zasneženými príbehmi. Tým otvoril kapitolu, ktorá každoročne získava novú podobu. Módny dom Dolce & Gabbana priniesol sicílsky les s ručne maľovanými ozdobami, Sir Jony Ive a Marc Newson pracovali s minimalistickou estetikou a svetelnými konštrukciami a Karl Lagerfeld navrhol strieborný strom obrátený nahor, pôsobiaci ako ľadová socha. Každý tvorca podal vlastnú interpretáciu Vianoc.


Zdroj: Claridge’s | John Galliano for Dior
V posledných rokoch vznikli inštalácie, ktoré posunuli tradíciu smerom k monumentálnosti aj hravosti. Módny dom Louis Vuitton vytvoril vysokú konštrukciu zloženú z ikonických kufrov, ktoré evokujú noblesu cestovania a estetiku značky. Jimmy Choo zase navrhol strom v tvare diamantového priestoru, do ktorého mohli hostia vstúpiť a ocitnúť sa uprostred svetelných odrazov. Paul Smith potom obohatil tradíciu o britský humor a remeselné detaily, keď k stromu pridal desiatky vtáčích búdok s výraznou grafikou.


Zdroj: Claridge’s | Alexander McQueen, Louis Vuitton
Stromček v Claridge’s sa tak stal rituálom, ktorý vytvára nezameniteľný sviatočný zážitok. Hotel pracuje s myšlienkou, že dizajn môže niesť emóciu aj eleganciu súčasne a dáva tvorcom priestor na interpretáciu Vianoc podľa ich vlastného štýlu. Každá sezóna prináša nový príbeh, ktorý dopĺňa históriu hotela a kultúru Londýna. Hostia tak vstupujú do lobby s očakávaním, ktoré sa podobá návšteve galérie počas premiérovej výstavy. Claridge’s prezentuje Vianoce ako estetickú udalosť, ktorá má silu vytvoriť pamäť, atmosféru aj moment zdieľanej krásy.


Zdroj: Claridge’s | Christian Loboutin, Karl Lagerfeld
Tohtoročný Claridge’s Christmas Tree nesie podpis kreatívneho riaditeľa Burberry Daniela Lee a vnáša do hotela poetiku zimného lesa s vysokou mierou remeselnej kultivovanosti. Strom obklopujú vrstvy zimného ihličia a ručne fúkané gule. Vrchol zdobí zlatý akcent, ktorý podčiarkuje aristokratický charakter celého diela a prirodzene ladí s architektúrou lobby. Daniel Lee vtlačil inštalácii výraz, ktorý pracuje s britským dedičstvom Burberry aj s atmosférou Claridge’s počas sviatočného obdobia. Výsledkom je strom, ktorý je v Londýne doslova doma.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Zdroje: WWD, Dazed, Instagram

