Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    Tradícia módnych vianočných stromčekov začala v roku 2009 a rýchlo získala status kultúrnej udalosti. Hotel Claridge’s vyzval popredné mená módneho sveta, aby vytvorili strom podľa vlastnej estetiky. Dior, Dolce & Gabbana, Karl Lagerfeld, Sir Jony Ive, Louis Vuitton alebo Jimmy Choo preniesli do priestoru lobby celú škálu štýlov a vytvorili scény, ktoré pôsobia ako momenty z galérie súčasného umenia. Každý strom reprezentuje jedinečnú vizuálnu identitu a zachytáva sviatočný čas spôsobom, ktorý podčiarkuje eleganciu hotela. Tradícia sa rozrástla na samostatný fenomén, ktorý má pevné miesto v kultúre zimného Londýna.

    Tradícia odštartovala v roku 2009. Vtedy Claridge’s vyzdobil John Galliano

    Claridge’s patrí medzi legendy londýnskeho Mayfair a dlhodobo pracuje s atmosférou, ktorá vyjadruje luxus aj cit pre detail. V roku 2009 navrhol pre hotel prvý vianočný strom John Galliano. Vytvoril surrealistický objekt inšpirovaný tropickými motívmi a zasneženými príbehmi. Tým otvoril kapitolu, ktorá každoročne získava novú podobu. Módny dom Dolce & Gabbana priniesol sicílsky les s ručne maľovanými ozdobami, Sir Jony Ive a Marc Newson pracovali s minimalistickou estetikou a svetelnými konštrukciami a Karl Lagerfeld navrhol strieborný strom obrátený nahor, pôsobiaci ako ľadová socha. Každý tvorca podal vlastnú interpretáciu Vianoc.

    Zdroj: Claridge’s | John Galliano for Dior

    V posledných rokoch vznikli inštalácie, ktoré posunuli tradíciu smerom k monumentálnosti aj hravosti. Módny dom Louis Vuitton vytvoril vysokú konštrukciu zloženú z ikonických kufrov, ktoré evokujú noblesu cestovania a estetiku značky. Jimmy Choo zase navrhol strom v tvare diamantového priestoru, do ktorého mohli hostia vstúpiť a ocitnúť sa uprostred svetelných odrazov. Paul Smith potom obohatil tradíciu o britský humor a remeselné detaily, keď k stromu pridal desiatky vtáčích búdok s výraznou grafikou.

    Zdroj: Claridge’s | Alexander McQueen, Louis Vuitton

    Stromček v Claridge’s sa tak stal rituálom, ktorý vytvára nezameniteľný sviatočný zážitok. Hotel pracuje s myšlienkou, že dizajn môže niesť emóciu aj eleganciu súčasne a dáva tvorcom priestor na interpretáciu Vianoc podľa ich vlastného štýlu. Každá sezóna prináša nový príbeh, ktorý dopĺňa históriu hotela a kultúru Londýna. Hostia tak vstupujú do lobby s očakávaním, ktoré sa podobá návšteve galérie počas premiérovej výstavy. Claridge’s prezentuje Vianoce ako estetickú udalosť, ktorá má silu vytvoriť pamäť, atmosféru aj moment zdieľanej krásy.

    Zdroj: Claridge’s | Christian Loboutin, Karl Lagerfeld

    Tohtoročný Claridge’s Christmas Tree nesie podpis kreatívneho riaditeľa Burberry Daniela Lee a vnáša do hotela poetiku zimného lesa s vysokou mierou remeselnej kultivovanosti. Strom obklopujú vrstvy zimného ihličia a ručne fúkané gule. Vrchol zdobí zlatý akcent, ktorý podčiarkuje aristokratický charakter celého diela a prirodzene ladí s architektúrou lobby. Daniel Lee vtlačil inštalácii výraz, ktorý pracuje s britským dedičstvom Burberry aj s atmosférou Claridge’s počas sviatočného obdobia. Výsledkom je strom, ktorý je v Londýne doslova doma.

    Zdroje: WWD, Dazed, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    ― Reklama ―

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    Tradícia módnych vianočných stromčekov začala v roku 2009 a rýchlo získala status kultúrnej udalosti. Hotel Claridge’s vyzval popredné mená módneho sveta, aby vytvorili strom podľa vlastnej estetiky. Dior, Dolce & Gabbana, Karl Lagerfeld, Sir Jony Ive, Louis Vuitton alebo Jimmy Choo preniesli do priestoru lobby celú škálu štýlov a vytvorili scény, ktoré pôsobia ako momenty z galérie súčasného umenia. Každý strom reprezentuje jedinečnú vizuálnu identitu a zachytáva sviatočný čas spôsobom, ktorý podčiarkuje eleganciu hotela. Tradícia sa rozrástla na samostatný fenomén, ktorý má pevné miesto v kultúre zimného Londýna.

    Tradícia odštartovala v roku 2009. Vtedy Claridge’s vyzdobil John Galliano

    Claridge’s patrí medzi legendy londýnskeho Mayfair a dlhodobo pracuje s atmosférou, ktorá vyjadruje luxus aj cit pre detail. V roku 2009 navrhol pre hotel prvý vianočný strom John Galliano. Vytvoril surrealistický objekt inšpirovaný tropickými motívmi a zasneženými príbehmi. Tým otvoril kapitolu, ktorá každoročne získava novú podobu. Módny dom Dolce & Gabbana priniesol sicílsky les s ručne maľovanými ozdobami, Sir Jony Ive a Marc Newson pracovali s minimalistickou estetikou a svetelnými konštrukciami a Karl Lagerfeld navrhol strieborný strom obrátený nahor, pôsobiaci ako ľadová socha. Každý tvorca podal vlastnú interpretáciu Vianoc.

    Zdroj: Claridge’s | John Galliano for Dior

    V posledných rokoch vznikli inštalácie, ktoré posunuli tradíciu smerom k monumentálnosti aj hravosti. Módny dom Louis Vuitton vytvoril vysokú konštrukciu zloženú z ikonických kufrov, ktoré evokujú noblesu cestovania a estetiku značky. Jimmy Choo zase navrhol strom v tvare diamantového priestoru, do ktorého mohli hostia vstúpiť a ocitnúť sa uprostred svetelných odrazov. Paul Smith potom obohatil tradíciu o britský humor a remeselné detaily, keď k stromu pridal desiatky vtáčích búdok s výraznou grafikou.

    Zdroj: Claridge’s | Alexander McQueen, Louis Vuitton

    Stromček v Claridge’s sa tak stal rituálom, ktorý vytvára nezameniteľný sviatočný zážitok. Hotel pracuje s myšlienkou, že dizajn môže niesť emóciu aj eleganciu súčasne a dáva tvorcom priestor na interpretáciu Vianoc podľa ich vlastného štýlu. Každá sezóna prináša nový príbeh, ktorý dopĺňa históriu hotela a kultúru Londýna. Hostia tak vstupujú do lobby s očakávaním, ktoré sa podobá návšteve galérie počas premiérovej výstavy. Claridge’s prezentuje Vianoce ako estetickú udalosť, ktorá má silu vytvoriť pamäť, atmosféru aj moment zdieľanej krásy.

    Zdroj: Claridge’s | Christian Loboutin, Karl Lagerfeld

    Tohtoročný Claridge’s Christmas Tree nesie podpis kreatívneho riaditeľa Burberry Daniela Lee a vnáša do hotela poetiku zimného lesa s vysokou mierou remeselnej kultivovanosti. Strom obklopujú vrstvy zimného ihličia a ručne fúkané gule. Vrchol zdobí zlatý akcent, ktorý podčiarkuje aristokratický charakter celého diela a prirodzene ladí s architektúrou lobby. Daniel Lee vtlačil inštalácii výraz, ktorý pracuje s britským dedičstvom Burberry aj s atmosférou Claridge’s počas sviatočného obdobia. Výsledkom je strom, ktorý je v Londýne doslova doma.

    Zdroje: WWD, Dazed, Instagram

    ― Reklama ―

    Pinterest číta rok 2026. Predpovedá nostalgiu a optimistický eskapizmus

    Dnešná doba plná neustáleho zhonu a o pozornosť bojujúcich sociálnych sietí žiada autenticitu, pohodlie a optimizmus. Presne tieto hodnoty definujú podľa najnovšej predpovede platformy Pinterest rýchlo sa blížiaci rok 2026. Odvíjajú sa od nich preto aj trendy, ktoré nás majú budúci rok sprevádzať. Patrí medzi ne temná knižná estetika, neladiace nechty alebo neutíchajúca láska ku kapuste.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Zara Larsson prekročila hranice hudobnej scény. Do módy prináša žhavé pohodlie

    Zara Larsson nepatrí k ženám, ktoré bežne nosia podprsenky, a práve tento osobný postoj ju priviedol k založeniu vlastnej značky sexi spodnej bielizne. Jej prvá kolekcia s názvom MAIN ROSE predstavuje projekt, v ktorom môže naplno vyjadriť svoju estetiku aj tvorivý pohľad. Spolupracovala na nej so skúseným tímom škandinávskych odborníkov, ktorí tvorili pre mená ako Acne Studios alebo Eytys. Impulzom k vzniku značky bola jej túžba rozšíriť tvorivé aktivity mimo oblasť hudby.

    Čo sa stane, keď zomrieme? Film Navždy s tebou odhaľuje tajomstvo smrti

    Kde sa ocitneme, keď náš čas na zemi skončí? Každý z nás si túto otázku niekedy položil. Nová romantická komédia Navždy s tebou farebne ukazuje, ako si posmrtný život môžeme predstavovať. Zabudnite na polihovanie na obláčikoch či rajskú záhradu. Vlak vás totiž dovezie na rázcestie, kde máte len týždeň na to vybrať si zo škály "večností", v ktorých bude vaša duša odpočívať.

    Demna načrtáva svoju víziu Gucci. Pre-fall 2026 kolekcia uctieva odkaz Toma Forda

    Nová verzia Gucci pomaly nastupuje na scénu. Návrhár Demna Gvasalia odhalil len druhú kolekciu vo svojej novej pozícii kreatívneho riaditeľa. Upresnil tak obrysy vízie, ktorú predstavil už tento rok na jeseň v Miláne. Kolekcia Pre-fall 2026 však potvrdzuje jeho úctu k archívnym kapitolám značky, predovšetkým k ikonickej ére 90. rokov, ktorá vznikla pod taktovkou Toma Forda.

    Keď luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Povestný taliansky luxus sa rúca ako domček z kariet. Ranu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod’s, ktorá je známa svojimi koženými výrobkami. Podľa milánskeho súdu dochádzalo v továrňach jej čínskych dodávateľov k zneužívaniu pracovnej sily, pričom spoločnosť o tejto skutočnosti vedela. Taliansky gigant teraz čelí sankcii v podobe šesťmesačného zákazu akejkoľvek propagácie.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    ― Reklama ―