Více

    ― Reklama ―

    Platforma Brand Finance každoročne zverejňuje rebríček najhodnotnejších luxusných a prémiových značiek. Tento rok v ňom už po ôsmykrát dominuje Porsche. V tesnom závese za ním však nasleduje módny dom Chanel, ktorý tentoraz o jedno miesto predstihol svojho konkurenta Louis Vuitton. Titul najsilnejšej luxusnej značky pre zmenu získala značka Dior.

    Zdá sa, že luxusnému priemyslu sa darí napriek nepriaznivej ekonomickej situácii a pretrvávajúcim politickým konfliktom. Potvrdili to aj výsledky každoročného rebríčka platformy Brand Finance, ktorá hodnotí prémiové značky podľa ich hodnoty a „sily“ vypočítanej na základe špeciálneho indexu. Spoločná hodnota 50 najluxusnejších spoločností sveta totiž tentokrát dosiahla 317 miliárd dolárov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Porsche (@porsche)

    Takmer polovicu rebríčka potom tvoria francúzske firmy, stojace za 154 miliardami dolárov, čiže 49 percentami výslednej sumy. Druhým najúspešnejším štátom je Taliansko, ktorého značky dosiahli hodnotu 57,6 miliardy dolárov. Dominantným odvetvím luxusného sektora tak naďalej zostáva móda. Prvé miesto rebríčka jej však nepatrí. Tomu kraľuje Porsche, a to už po ôsmy raz a napriek miernemu poklesu hodnoty.

    Zdroj: Chanel

    Hneď za ním však na druhom mieste vládne Chanel, ktorému sa tentokrát o jedno miesto podarilo predbehnúť Louis Vuitton. Hodnota značky sa totiž navýšila o 45 percent, jeho konkurencii však vzrástla o iba dve percentá. Dôvodov pre úspech Chanel je hneď niekoľko, napríklad posilnená dôvera a spokojnosť zákazníkov. Svoje však urobilo aj menovanie Matthieu Blazy za kreatívneho riaditeľa.

    Módny dom Gucci zaznamenal prepad. Guerlain však zvládol comeback

    Medzi ďalšie úspešné značky tohto roku patria Hermès alebo Rolex, ktorému sa podarilo posunúť o dve miesta a usadiť sa tak na piatej priečke. Po nej nasleduje Dior, Cartier a Ferrari. Obe posledné značky pritom zaznamenali významný rast. Naopak módny dom Gucci spadol o štyri percentá na deviate miesto. Dôvodom je najskôr jeho prechodné obdobie, očakávajúce nástup návrhára Demnu Gvasalia.

    Zdroj: Brand Finance

    Naopak značke Guerlain sa podarilo získať miesto v prvej desiatke prvýkrát od roku 2021. Ďalším dôležitým indikátorom platformy Brand Finance je „sila“ jednotlivých značiek, meraná podľa špeciálneho indexu. V tomto ohľade bola najúspešnejšia spoločnosť Dior, ktorá získala 93,5 bodov zo 100. Značky by sa potom podľa tvorcov rebríčka mali do budúcna pripraviť na transformáciu priemyslu.

    Zdroje: The Fashion Network, Brand Finance, NSS Magazine, InstagramThe

    Najhodnotnejšou luxusnou značkou je Porsche. Louis Vuitton tento rok predbehol Chanel

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Platforma Brand Finance každoročne zverejňuje rebríček najhodnotnejších luxusných a prémiových značiek. Tento rok v ňom už po ôsmykrát dominuje Porsche. V tesnom závese za ním však nasleduje módny dom Chanel, ktorý tentoraz o jedno miesto predstihol svojho konkurenta Louis Vuitton. Titul najsilnejšej luxusnej značky pre zmenu získala značka Dior.

    Zdá sa, že luxusnému priemyslu sa darí napriek nepriaznivej ekonomickej situácii a pretrvávajúcim politickým konfliktom. Potvrdili to aj výsledky každoročného rebríčka platformy Brand Finance, ktorá hodnotí prémiové značky podľa ich hodnoty a „sily“ vypočítanej na základe špeciálneho indexu. Spoločná hodnota 50 najluxusnejších spoločností sveta totiž tentokrát dosiahla 317 miliárd dolárov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Porsche (@porsche)

    Takmer polovicu rebríčka potom tvoria francúzske firmy, stojace za 154 miliardami dolárov, čiže 49 percentami výslednej sumy. Druhým najúspešnejším štátom je Taliansko, ktorého značky dosiahli hodnotu 57,6 miliardy dolárov. Dominantným odvetvím luxusného sektora tak naďalej zostáva móda. Prvé miesto rebríčka jej však nepatrí. Tomu kraľuje Porsche, a to už po ôsmy raz a napriek miernemu poklesu hodnoty.

    Zdroj: Chanel

    Hneď za ním však na druhom mieste vládne Chanel, ktorému sa tentokrát o jedno miesto podarilo predbehnúť Louis Vuitton. Hodnota značky sa totiž navýšila o 45 percent, jeho konkurencii však vzrástla o iba dve percentá. Dôvodov pre úspech Chanel je hneď niekoľko, napríklad posilnená dôvera a spokojnosť zákazníkov. Svoje však urobilo aj menovanie Matthieu Blazy za kreatívneho riaditeľa.

    Módny dom Gucci zaznamenal prepad. Guerlain však zvládol comeback

    Medzi ďalšie úspešné značky tohto roku patria Hermès alebo Rolex, ktorému sa podarilo posunúť o dve miesta a usadiť sa tak na piatej priečke. Po nej nasleduje Dior, Cartier a Ferrari. Obe posledné značky pritom zaznamenali významný rast. Naopak módny dom Gucci spadol o štyri percentá na deviate miesto. Dôvodom je najskôr jeho prechodné obdobie, očakávajúce nástup návrhára Demnu Gvasalia.

    Zdroj: Brand Finance

    Naopak značke Guerlain sa podarilo získať miesto v prvej desiatke prvýkrát od roku 2021. Ďalším dôležitým indikátorom platformy Brand Finance je „sila“ jednotlivých značiek, meraná podľa špeciálneho indexu. V tomto ohľade bola najúspešnejšia spoločnosť Dior, ktorá získala 93,5 bodov zo 100. Značky by sa potom podľa tvorcov rebríčka mali do budúcna pripraviť na transformáciu priemyslu.

    Zdroje: The Fashion Network, Brand Finance, NSS Magazine, InstagramThe

    ― Reklama ―

    Trend, ktorý vás posadí na zadok. Booty beauty sa stará o bežne skryté partie

    Trendy majú jedinečnú schopnosť šokovať. Či už ide o plyšáky Labubu zavesené na dizajnérskych kabelkách, aplikáciu lososieho spermatu na tvár, či populárnu módu bez nohavíc, na internete sa z času na čas objavia skutočné lahôdky. Aktuálnym adeptom je takzvaná booty beauty, teda virálny druh kozmetiky špecializujúci sa na zadok.

    Sofia Coppola natočila svoj prvý dokument. Kameru namierila na Marca Jacobsa

    Slávna režisérka Sofia Coppola preniká hlbšie do sveta módy. Minulý týždeň prezradila, že na blížiacom sa filmovom festivale v Benátkach odhalí svoj prvý dokument s názvom Marc by Sofia. Sledovať má nielen život a kariéru slávneho návrhára Marca Jacobsa, ale aj ich dlhodobé priateľstvo a trvajúcu spoluprácu ako na poli módy, tak filmu.

    Jún pozná svojich favoritov. CreatorIQ odhalil najviac virálne make-up značky

    Sociálne siete predstavujú pre módne a beauty značky významný zdroj pozornosti. Práve tú zmerala platforma CreatorIQ, ktorá vydala zoznam 10 najviac virálnych make-up spoločností za mesiac jún. Svoje výpočty zakladala na ich EMV, čiže získanej mediálnej hodnote. Medzi najpopulárnejšie brandy patria Huda Beauty, E.l.f. Beauty a ColourPop.

    Sociálne siete majú nový všeliek. Tentokrát vkladajú nádeje do vývaru z kostí

    Takmer každý týždeň používatelia sociálnych sietí objavia novú "zázračnú" ingredienciu, od ktorej si sľubujú hneď niekoľko wellness a beauty benefitov. Tentokrát svoju pozornosť obrátili smerom k vývaru z kostí. Podľa nich posilňuje kĺby, znižuje zápal čriev či dodáva pokožke pružnosť a lesk. Aj keď vývar má určité výhody, nie je to novoobjavený všeliek.

    Messy girl era je späť a čísla sú na jej strane. Béžová a pilates už ľudí nudia

    Uhladené účesy, sklenená pleť a outfity v odtieni ovseného mlieka. Tak vyzerali trendy poslednej doby, ktorých hlavnou ikonou bola influencerka Hailey Bieber a právom tak získala odznak "it girl". Clean girl era ale upadá a namiesto nej nastupuje takzvaná messy girl era. Spoločnosť sa v preferenciách otáča a ľudia zisťujú, že chcú život naozaj žiť.

    Kylie Jenner po prvýkrát pre Miu Miu. Jesenná kampaň búra genderové stereotypy

    Kde sa archetypy stretávajú so sviežou perspektívou. Aj tak definuje Miu Miu kampaň pre tohtoročnú jeseň a zimu s názvom Femininities. Séria prepisuje tradičné genderové stereotypy a zaužívané predstavy o ženskosti. Kúsky spájajú jemnosť spodnej bielizne s voľnejším oblečením, typickým pre pánsku módu. Značka zapojila do kampane výrazné osobnosti naprieč odbormi, vrátane Kylie Jenner, ktorá s Miu Miu spolupracuje prvýkrát.

    New York pozná svoj kalendár. Načrtáva kontúry týždňa módy na jar 2026

    Zástupcovia Council of Fashion Designers of America (CFDA), oficiálneho usporiadateľa Newyorského týždňa módy, zverejnili predbežný rozvrh očakávanej udalosti. Fashion week v polovici septembra predstaví kolekcie pre jar 2026. Svoj debut tentokrát odhalí deväť návrhárov. Chýbať naopak bude Marc Jacobs, Ralph Lauren, Thom Browne alebo Willy Chavarria.

    Nebavia vás Paríž, ani Miláno? Štokholm ako módna mekka severu

    Keď sa povie hlavné mesto módy, väčšina z nás si automaticky vybaví lesk parížskych butikov na Rue Saint-Honoré, pompéznu Galleria Vittorio Emanuele v Miláne alebo ikonické módne centrum Bergdorf Goodman v New Yorku. Ale čo ak vám povieme, že skutočný klenot súčasnej módy sa skrýva o niečo viac na sever. A to medzi švédskymi ostrovmi, pod blankytným nebom Štokholmu?

    Brad Pitt sa chce baviť. Herec prekvapil hravou zmenou štýlu

    Zdá sa, že na scéne pánskej módy opäť zažiarila vyhasnutá hviezda. Šesťdesiatjedenročný herec Brad Pitt odhalil v niekoľkých nedávnych outfitoch prekvapivú zmenu štýlu. Klasické čierne obleky a kúsky v štýle tichého luxusu vymenil za rôznorodé textúry, výrazné farby a hravé kombinácie. Premenu má na svedomí okrem iného aj stylista Taylor McNeill.

    TikTok ako šikovná reklama. Beauty značkám prináša organický rast

    Platforma Spate vysledovala 10 najpopulárnejších beauty značiek, ktoré za uplynulý rok na sociálnej sieti TikTok zaznamenali organický rast. Ide o pozornosť, ktorú spoločnosti nezískavajú skrz dohodnuté spolupráce či platené reklamy. Používatelia o nich len často hovoria alebo ich odporúčajú svojim sledujúcim, čím okolo nich vytvárajú potrebný "hype".

    Tajné chodby, dva milióny jahôd a fresh móda. Wimbledon už dávno nie je len o športe

    Wimbledon nikdy nebol len o tenise. Trávnaté kurty v londýnskom All England Clube sa každoročne menia na dokonalý mikrosvet s vlastnými pravidlami. Okrem športového stretnutia, ktoré sa radí medzi najdôležitejšie v celom roku, ide tiež o dôležitú módnu prehliadku a sprievod mnohých tradícií. Dokonca aj desiata je tu ikonickým zážitkom.

    Millie Bobby Brown čelí kritike. Médiá nepochopili, že už nie je dieťa

    Herečka Millie Bobby Brown je väčšine internetu známa ako sympatická postava Eleven zo seriálu Stranger Things. Dvadsaťjedenročná hviezda sa preto nedávno dočkala kritiky zo strany tlače. Novinári ju označili za príliš starú na svoj vek. Zdá sa, že ešte nepochopili, že aj slávne ženy majú právo dospieť, a navyše za svojich vlastných podmienok.

    Burberry oslavuje známky obnovy. Značka zaznamenala zlepšenie predaja

    Módny dom Burberry už niekoľko sezón zápasí s nízkym predajom a klesajúcim dopytom. Pred rokom bol preto do funkcie generálneho riaditeľa vymenovaný Josh Shulman, aby vypracoval plán obnovy značky. Zdá sa, že sa jeho úsilie o návrat k britským koreňom a ikonickým produktom vypláca. Burberry zaznamenal v druhom štvrťroku zlepšujúce sa predaje.

    Digitálny detox je nový luxus. Offline zóna môže vyrásť aj vnútri bytu

    Hoci sú technológie neoddeliteľnou súčasťou každodenného života aj práce, občas je zvuk notifikácií hlasnejší než vlastné myšlienky. Offline zóna vo chvíli preťaženia prichádza ako symbol luxusu. Režim nerušiť už nie je len o vypnutí telefónu. Ideálne by mal byť váš zaslúžený oddych spojený s miestom, kde sa digitálny svet na chvíľu úplne zastaví.

    Kiná premietajú Fénické sprisahanie od Wesa Andersona. Kritici sa delia na dva tábory

    "Ja osobne sa cítim veľmi bezpečne," vyhlasuje Zsa-zsa Korda v lietadle po tom, čo prežil svoju šiestu leteckú nehodu. Absurdný pokoj aj nonšalantný humor pretínajú Fénické sprisahanie, najnovší film Wesa Andersona, ktorý je teraz k videniu v kinách. Zatiaľ čo niektorí ho považujú za Andersonov najlepší film za posledné roky, iní ho kritizujú.

    Na scéne je ďalší TikTok „zázrak“. Morský mach sľubuje čistú pleť

    Sociálna sieť TikTok v pravidelných intervaloch produkuje čerstvé beauty trendy. Jej používatelia vždy s nadšením vyzdvihujú istý produkt, ingredienciu alebo rituál a tešia sa z ich rádoby zázračných účinkov. Tentokrát sa zamilovali do morského machu, ktorý si vďaka jeho bohatým efektom vychvaľujú aj celebrity ako Bella Hadid alebo Hailey Bieber.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―