Více

    ― Reklama ―

    Platforma Brand Finance každoročne zverejňuje rebríček najhodnotnejších luxusných a prémiových značiek. Tento rok v ňom už po ôsmykrát dominuje Porsche. V tesnom závese za ním však nasleduje módny dom Chanel, ktorý tentoraz o jedno miesto predstihol svojho konkurenta Louis Vuitton. Titul najsilnejšej luxusnej značky pre zmenu získala značka Dior.

    Zdá sa, že luxusnému priemyslu sa darí napriek nepriaznivej ekonomickej situácii a pretrvávajúcim politickým konfliktom. Potvrdili to aj výsledky každoročného rebríčka platformy Brand Finance, ktorá hodnotí prémiové značky podľa ich hodnoty a „sily“ vypočítanej na základe špeciálneho indexu. Spoločná hodnota 50 najluxusnejších spoločností sveta totiž tentokrát dosiahla 317 miliárd dolárov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Porsche (@porsche)

    Takmer polovicu rebríčka potom tvoria francúzske firmy, stojace za 154 miliardami dolárov, čiže 49 percentami výslednej sumy. Druhým najúspešnejším štátom je Taliansko, ktorého značky dosiahli hodnotu 57,6 miliardy dolárov. Dominantným odvetvím luxusného sektora tak naďalej zostáva móda. Prvé miesto rebríčka jej však nepatrí. Tomu kraľuje Porsche, a to už po ôsmy raz a napriek miernemu poklesu hodnoty.

    Zdroj: Chanel

    Hneď za ním však na druhom mieste vládne Chanel, ktorému sa tentokrát o jedno miesto podarilo predbehnúť Louis Vuitton. Hodnota značky sa totiž navýšila o 45 percent, jeho konkurencii však vzrástla o iba dve percentá. Dôvodov pre úspech Chanel je hneď niekoľko, napríklad posilnená dôvera a spokojnosť zákazníkov. Svoje však urobilo aj menovanie Matthieu Blazy za kreatívneho riaditeľa.

    Módny dom Gucci zaznamenal prepad. Guerlain však zvládol comeback

    Medzi ďalšie úspešné značky tohto roku patria Hermès alebo Rolex, ktorému sa podarilo posunúť o dve miesta a usadiť sa tak na piatej priečke. Po nej nasleduje Dior, Cartier a Ferrari. Obe posledné značky pritom zaznamenali významný rast. Naopak módny dom Gucci spadol o štyri percentá na deviate miesto. Dôvodom je najskôr jeho prechodné obdobie, očakávajúce nástup návrhára Demnu Gvasalia.

    Zdroj: Brand Finance

    Naopak značke Guerlain sa podarilo získať miesto v prvej desiatke prvýkrát od roku 2021. Ďalším dôležitým indikátorom platformy Brand Finance je „sila“ jednotlivých značiek, meraná podľa špeciálneho indexu. V tomto ohľade bola najúspešnejšia spoločnosť Dior, ktorá získala 93,5 bodov zo 100. Značky by sa potom podľa tvorcov rebríčka mali do budúcna pripraviť na transformáciu priemyslu.

    Zdroje: The Fashion Network, Brand Finance, NSS Magazine, InstagramThe

    Najhodnotnejšou luxusnou značkou je Porsche. Louis Vuitton tento rok predbehol Chanel

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Platforma Brand Finance každoročne zverejňuje rebríček najhodnotnejších luxusných a prémiových značiek. Tento rok v ňom už po ôsmykrát dominuje Porsche. V tesnom závese za ním však nasleduje módny dom Chanel, ktorý tentoraz o jedno miesto predstihol svojho konkurenta Louis Vuitton. Titul najsilnejšej luxusnej značky pre zmenu získala značka Dior.

    Zdá sa, že luxusnému priemyslu sa darí napriek nepriaznivej ekonomickej situácii a pretrvávajúcim politickým konfliktom. Potvrdili to aj výsledky každoročného rebríčka platformy Brand Finance, ktorá hodnotí prémiové značky podľa ich hodnoty a „sily“ vypočítanej na základe špeciálneho indexu. Spoločná hodnota 50 najluxusnejších spoločností sveta totiž tentokrát dosiahla 317 miliárd dolárov.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Porsche (@porsche)

    Takmer polovicu rebríčka potom tvoria francúzske firmy, stojace za 154 miliardami dolárov, čiže 49 percentami výslednej sumy. Druhým najúspešnejším štátom je Taliansko, ktorého značky dosiahli hodnotu 57,6 miliardy dolárov. Dominantným odvetvím luxusného sektora tak naďalej zostáva móda. Prvé miesto rebríčka jej však nepatrí. Tomu kraľuje Porsche, a to už po ôsmy raz a napriek miernemu poklesu hodnoty.

    Zdroj: Chanel

    Hneď za ním však na druhom mieste vládne Chanel, ktorému sa tentokrát o jedno miesto podarilo predbehnúť Louis Vuitton. Hodnota značky sa totiž navýšila o 45 percent, jeho konkurencii však vzrástla o iba dve percentá. Dôvodov pre úspech Chanel je hneď niekoľko, napríklad posilnená dôvera a spokojnosť zákazníkov. Svoje však urobilo aj menovanie Matthieu Blazy za kreatívneho riaditeľa.

    Módny dom Gucci zaznamenal prepad. Guerlain však zvládol comeback

    Medzi ďalšie úspešné značky tohto roku patria Hermès alebo Rolex, ktorému sa podarilo posunúť o dve miesta a usadiť sa tak na piatej priečke. Po nej nasleduje Dior, Cartier a Ferrari. Obe posledné značky pritom zaznamenali významný rast. Naopak módny dom Gucci spadol o štyri percentá na deviate miesto. Dôvodom je najskôr jeho prechodné obdobie, očakávajúce nástup návrhára Demnu Gvasalia.

    Zdroj: Brand Finance

    Naopak značke Guerlain sa podarilo získať miesto v prvej desiatke prvýkrát od roku 2021. Ďalším dôležitým indikátorom platformy Brand Finance je „sila“ jednotlivých značiek, meraná podľa špeciálneho indexu. V tomto ohľade bola najúspešnejšia spoločnosť Dior, ktorá získala 93,5 bodov zo 100. Značky by sa potom podľa tvorcov rebríčka mali do budúcna pripraviť na transformáciu priemyslu.

    Zdroje: The Fashion Network, Brand Finance, NSS Magazine, InstagramThe

    ― Reklama ―

    Jacquemus odštartoval leto. V Monte Carle láka na špeciálny Beach Club

    S letom je vo svete módy neoddeliteľne spojená séria pop-upov a špeciálnych podujatí organizovaných najluxusnejšími značkami. Medzi pomyselných kráľov takýchto podujatí patrí módny dom Jacquemus. Už niekoľko rokov každú letnú sezónu odhaľuje špeciálny butik aj plážový set-up. Inak tomu nie je ani tento rok, spoločnosť tentokrát odštartovala leto v Monte Carle.

    Second hand už nie je plán B. Jeho trh rastie rýchlejšie ako inflácia

    Donedávna boli second handy doménou tých, ktorí chceli ušetriť alebo sa obliekať "trochu inak". Dnes sa stáva plnohodnotným módnym trendom. Podľa aktuálnej správy ThredUp Resale Report má trh s oblečením z druhej ruky veľkú budúcnosť. Za päť rokov by mal dosiahnuť hodnotu 367 miliárd dolárov. Pre porovnanie, je to vyššie číslo ako hodnota módneho priemyslu v Taliansku. A kto za týmto rastom stojí? Jednoznačne generácia Z.

    Letné trendy sa hlásia o slovo. Otvorte im dvere svojho šatníka

    Slnkom zaliate dni sa blížia míľovými krokmi, takže nie je na čo čakať. Trendy tohto leta začínajú bojovať o našu pozornosť. Niektoré z nich však môžu byť trochu šialené. Napriek tomu sa nebojte otvoriť im dvere svojho šatníka, uvidíte, že si v ňom ľahko nájdu svoje dôstojné miesto. Stačí ich skombinovať so správnym doplnkom či ladiacimi nadčasovými kúskami.

    Medzi eleganciou a ideológiou. Keď Chanel špehovala pre Ríšu a Boss šil uniformy SS

    Keď prechádzate butikmi značky Chanel alebo listujete kampaňami Hugo Boss, málokedy si spomeniete na chvíle, keď sa tieto značky zaplietli s jedným z najtemnejších režimov 20. storočia. Zatiaľ čo Coco Chanel počas vojny špehovala pre nacistickú rozviedku v parížskom hoteli Ritz, Hugo Boss obliekal členov SS do starostlivo strihaných uniforiem. Luxus a moc sa prepojili s ideológiou, ktorá mala ničivé následky pre celý svet.

    Letná romantika na obzore. Romantické kabelky zapĺňajú luxusné obchody

    Teplý vzduch presýtený kvetmi, slnečné lúče na jej tvári a ľahké šaty vlajúce okolo kolien. Len málo vecí je romantickejších ako európske leto. Tohtoročné "it" kabelky do tejto estetiky dokonale zapadajú. Prútené, tkané, pletené alebo plátenné, môžeme očakávať, že v letných outfitoch uvidíme všetky. A my všetky krásne a zároveň praktické trendy vítame s otvorenou náručou.

    Rapová scéna ovláda haute couture. Aj Chanel vie, že tvíd bez beatu nikoho nezaujíma

    Keď sa Chanel rozhodne vymenovať Kendricka Lamara za ambasádora, je jasné, že sa prepisujú módne pravidlá. Elegantná značka, známa tvídom, perlami a vernosťou odkazu Coco Chanel, zrazu hovorí jazykom hip-hopovej kultúry. A nie je sama. Lanvin zveril jednu zo svojich divízií raperovi Futureovi a A$AP Rocky vedie dizajn značky Ray-Ban. Luxusné značky chápu, že úspech spočíva v populárnej kultúre. A tou hýbe práve rap.

    Ďalší trend z 2000s oslavuje comeback. Spestrite svoje nohavice obľúbenou sukňou

    Ak aspoň trochu sledujete tohtoročné trendy, už teraz je jasné, že ich kráľovnou je nostalgia. Vracia sa množstvo dávno zabudnutých obľúbených trendov, ako napríklad boho štýl alebo extra krátke sukne. Preto sa do popredia dostáva moderný pohľad na kontroverzné kombinácie. Naberte pred horúcim letom odvahu a oblečte si sukňu cez nohavice.

    Spestrite si sladký spánok. Parfémy patria aj do postele

    Záujem o správny spánok v posledných rokoch výrazne vzrástol. Nie je preto divu, že túžba po sladkom odpočinku sa nedávno dostala aj na sociálnu sieť TikTok, kde sa skrížila s tamojšími trendmi v oblasti krásy. Čoraz viac influencerov tak odporúča svoj nový obľúbený trik. Nedajú dopustiť na svoje obľúbené parfumy, ktoré im pomáhajú odplávať do ríše snov.

    Balenciaga píše novú kapitolu. Na trón zasadne Pierpaolo Piccioli

    Módny dom Balenciaga pozná svojho nástupcu. Súčasného kreatívneho riaditeľa Demnu Gvasaliu po 10 rokoch nahradí návrhár Pierpaolo Piccioli. Ten má v úmysle formovať slávnu značku po 25 rokoch vo Valentino, ktorú opustil v marci minulého roka. Je známy najmä svojimi kolekciami haute couture plnými romantiky, odvážnych farieb a pôvabných proporcií.

    V zajatí semišu. Chlpatá látka otriasa trendy a preniká do všetkých kútov šatníka

    Semiš sa v poslednom čase opäť stal obľúbeným materiálom. Jeho popularita však zďaleka presahuje bundy a kabáty. Táto tkanina sa vkráda do každého kúta šatníka a posúva šaty, doplnky a topánky na novú úroveň. Hoci by sa semiš na prvý pohľad mohol javiť ako ťažko kombinovateľná textúra, s pár základnými pravidlami sa nie je čoho báť.

    Leto volá po obmene. Ľahké CC krémy sľubujú perfektný glow

    S prichádzajúcimi slnečnými dňami prichádza potreba skontrolovať vašu kozmetickú taštičku. S blížiacimi sa vysokými teplotami sa niektoré produkty na líčenie príliš dobre neznášajú. Mnohé z nich vyzerajú na tvári príliš umelo alebo sa po niekoľkých hodinách nepríjemne roztečú. Práve tu prichádzajú na rad tradičné ľahké CC krémy, ktoré sľubujú zjednotenie pleti a zakrytie nedokonalostí.

    Spoločnosť Chanel vdýchla vile La Pausa nový život. Obnoví jej bývalú slávu

    Francúzska riviéra je známa nielen úchvatnými výhľadmi, ale aj najluxusnejšími vilami na svete. Patrí k nim aj La Pausa, teda dom, ktorý si nechala postaviť návrhárka Coco Chanel ako svoj vysnívaný domov. Vedenie jej značky ho kúpilo pred 10 rokmi a odvtedy pracuje na potrebnej rekonštrukcii. Vila tak teraz opäť otvorí svoje dvere.

    Kontroverzný trend je opäť na scéne. Peplum štýl už vás do rozpakov neprivedie

    Zatiaľ čo sa mnohí z nás stále nevedia zmieriť s tohtoročným definitívnym návratom skinny džínsov, z módneho hrobu vstáva ďalší obľúbený, ale aj nenávidený trend. Hovorí vám niečo peplum? Ak nie, je čas osviežiť si pamäť. Táto zabudnutá silueta sa totiž čoraz častejšie objavuje na prehliadkových mólach a červených kobercoch.

    Nový trend na obzore. Dark dreamy aesthetic dodá víliemu looku čarodejnícky nádych

    Sociálna sieť Pinterest vo svojom stánku na festivale Coachella odhalila údaje o očakávaných trendoch. Jedným z nich je aj dark dreamy aesthetic, teda štýl kombinujúci nežnú lesnú vílu a tajomnú čarodejnicu. Ak by vílu Amálku stvoril režisér Tim Burton, určite by bola jej ambasádorkou. Prečítajte si, ako prvky tejto estetiky začleniť do svojho každodenného nosenia.

    Trendy možno, pravidlá určite. Družičky si tento rok vyberú aj v rámci etikety

    Výber svadobných šiat je jedným z najkrajších módnych momentov. Kúpa šiat pre družičky alebo svadobných hostí je však až na druhom mieste. Na rozdiel od nevesty sa nehovorí o onom wow efekte po prvom oblieknutí, čo môže výber správneho oblečenia ešte viac skomplikovať. Ak tento rok stojíte pred takýmto rozhodnutím, inšpirujte sa trendmi a nezabudnite na etiketu.

    Louis Vuitton založil kulinársku komunitu. Spája šéfkuchárov z celého sveta

    Luxusné značky sa už dávno nesústreďujú len na módu. Pre svojich zákazníkov vytvárajú komplexný zážitok plný exkluzívneho dizajnu, umenia a gastronómie. Najnovší projekt spoločnosti Louis Vuitton je toho dôkazom. Módny dom predstavil Kulinársku komunitu, jedinečnú medzinárodnú iniciatívu združujúcu šéfkuchárov pracujúcich pod jeho záštitou. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―