Více

    ― Reklama ―

    Ďalšia talianska značka sa ocitla pod dohľadom Milánskeho súdu. Tentokrát ide o módny dom Loro Piana, ktorý je podozrivý zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Značka mala spolupracovať s výrobcami, ktorí zamestnancom neumožnili bezpečné pracovné prostredie. Spoločnosť vyhlásila, že si toho nebola vedomá.

    Talianska luxusná značka Loro Piana čelí obvineniam zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Ocitla sa preto pod súdnym dohľadom Milánskeho súdu, ktorý by mal jej činnosť monitorovať počas nasledujúceho roka. Módny dom vyhlásil, že na vine je jeden z jeho dodávateľov, ktorý neoznámil existenciu ďalších výrobcov. Práve tí sa mali dotyčného vykorisťovania zamestnancov dopustiť.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by The Business of Fashion (@bof)

    „Vedenie spoločnosti Loro Piana sa o existencii subdodávateľov dozvedelo 20. mája a následne s nimi prerušilo všetky kontakty, a to za menej ako 24 hodín,“ vysvetlila značka. Milánsky súd uviedol, že spoločnosť nedostatočne dohliadala na svojich dodávateľov, a to „s cieľom dosiahnuť vyššie zisky“. Prípad zneužívania zamestnancov vyšiel na povrch v máji pri investigácii talianskej polície.

    Zdroj: Loro Piana

    Polícia zatkla čínskeho majiteľa dielne, ktorá sa nachádza na predmestí Milána. Následne zistila, že továreň vyrábala kašmírové výrobky Loro Piana. Jej 10 zamestnancov, z ktorých niektorí boli nelegálni prisťahovalci, bolo nútených pracovať až 90 hodín týždenne každý deň. Ich mzda predstavovala len štyri eurá za hodinu. Okrem toho pracovníci spali v nelegálne vybudovaných miestnostiach vo vnútri dielne.

    Loro Piana predáva kašmírové bundy za 3 000 eur. Podľa médií stojí výroba 100 eur

    „Loro Piana zásadne odmieta nezákonné praktiky a potvrdzuje svoju neochvejnú podporu ľudských práv,“ uviedla ďalej značka. Ak sa jej podarí zosúladiť svoje postupy s právnymi požiadavkami, súdny dohľad by sa mohol skončiť za menej ako rok. Médiá však teraz informujú, že kašmírové bundy, ktoré Loro Piana predáva za 3 000 eur, majú hodnotu len 100 eur. Spoločnosť však tieto obvinenia popiera.

    @forbesmiddleeast Loro Piana, luxusná kašmírová značka spoločnosti LVMH, sa dostala pod súdny dohľad po odhalení pracovného vykorisťovania v Miláne vrátane 90-hodinového pracovného týždňa, nízkych miezd a nezákonných životných podmienok. #forbes #forbesmiddleeast #lvmh #فوربس #فوربس_الشرق_الأوسط ♬ pôvodný zvuk – Forbes Middle East

    Taliansky módny dom teda nie je prvou spoločnosťou, ktorá musí riešiť problémy spojené s netransparentnými dodávateľskými reťazcami. Predtým podobným kontroverziám čelili značky Dior, Giorgio Armani, Alviero Martini a Valentino. „Skúsenosti z minulých vyšetrovaní ukazujú, že kompletný oursourcing procesov priemyselnej výroby slúži výhradne na zníženie nákladov,“ vyhlásil o prípade Milánsky súd.

    Zdroje: WWD, Reuters, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Na spoločnosť Loro Piana dohliada súd. Značka čelí obvineniam zo zneužívania pracovníkov

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ďalšia talianska značka sa ocitla pod dohľadom Milánskeho súdu. Tentokrát ide o módny dom Loro Piana, ktorý je podozrivý zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Značka mala spolupracovať s výrobcami, ktorí zamestnancom neumožnili bezpečné pracovné prostredie. Spoločnosť vyhlásila, že si toho nebola vedomá.

    Talianska luxusná značka Loro Piana čelí obvineniam zo zneužívania pracovníkov vo svojom dodávateľskom reťazci. Ocitla sa preto pod súdnym dohľadom Milánskeho súdu, ktorý by mal jej činnosť monitorovať počas nasledujúceho roka. Módny dom vyhlásil, že na vine je jeden z jeho dodávateľov, ktorý neoznámil existenciu ďalších výrobcov. Práve tí sa mali dotyčného vykorisťovania zamestnancov dopustiť.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by The Business of Fashion (@bof)

    „Vedenie spoločnosti Loro Piana sa o existencii subdodávateľov dozvedelo 20. mája a následne s nimi prerušilo všetky kontakty, a to za menej ako 24 hodín,“ vysvetlila značka. Milánsky súd uviedol, že spoločnosť nedostatočne dohliadala na svojich dodávateľov, a to „s cieľom dosiahnuť vyššie zisky“. Prípad zneužívania zamestnancov vyšiel na povrch v máji pri investigácii talianskej polície.

    Zdroj: Loro Piana

    Polícia zatkla čínskeho majiteľa dielne, ktorá sa nachádza na predmestí Milána. Následne zistila, že továreň vyrábala kašmírové výrobky Loro Piana. Jej 10 zamestnancov, z ktorých niektorí boli nelegálni prisťahovalci, bolo nútených pracovať až 90 hodín týždenne každý deň. Ich mzda predstavovala len štyri eurá za hodinu. Okrem toho pracovníci spali v nelegálne vybudovaných miestnostiach vo vnútri dielne.

    Loro Piana predáva kašmírové bundy za 3 000 eur. Podľa médií stojí výroba 100 eur

    „Loro Piana zásadne odmieta nezákonné praktiky a potvrdzuje svoju neochvejnú podporu ľudských práv,“ uviedla ďalej značka. Ak sa jej podarí zosúladiť svoje postupy s právnymi požiadavkami, súdny dohľad by sa mohol skončiť za menej ako rok. Médiá však teraz informujú, že kašmírové bundy, ktoré Loro Piana predáva za 3 000 eur, majú hodnotu len 100 eur. Spoločnosť však tieto obvinenia popiera.

    @forbesmiddleeast Loro Piana, luxusná kašmírová značka spoločnosti LVMH, sa dostala pod súdny dohľad po odhalení pracovného vykorisťovania v Miláne vrátane 90-hodinového pracovného týždňa, nízkych miezd a nezákonných životných podmienok. #forbes #forbesmiddleeast #lvmh #فوربس #فوربس_الشرق_الأوسط ♬ pôvodný zvuk – Forbes Middle East

    Taliansky módny dom teda nie je prvou spoločnosťou, ktorá musí riešiť problémy spojené s netransparentnými dodávateľskými reťazcami. Predtým podobným kontroverziám čelili značky Dior, Giorgio Armani, Alviero Martini a Valentino. „Skúsenosti z minulých vyšetrovaní ukazujú, že kompletný oursourcing procesov priemyselnej výroby slúži výhradne na zníženie nákladov,“ vyhlásil o prípade Milánsky súd.

    Zdroje: WWD, Reuters, Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Súkromie je passé. Toto leto diktuje transparentné kabelky

    Priehľadné materiály si držia svoje miesto na zozname módnych trendov už niekoľko sezón. Toto leto sa napríklad vrátili v podobe dávno zabudnutých plastových jelly sandals. Zdá sa však, že ich sláva sa tým nekončí. Na obzore je nová posadnutosť tohto leta. Do popredia sa dostávajú priehľadné kabelky, a to v niekoľkých rôznych štýloch.

    Pinterest vydal prvú správu pre mužov. Odhalil ich meniacu sa maskulinitu

    Mileniáli a generácia Z prepisujú, čo znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaná správa platformy Pinterest. Vydala totiž prvú štúdiu popisujúcu najčastejšie vyhľadávania jej mužských používateľov. Tí sa čím ďalej viac zaujímajú o self care, wellness a zdravý životný štýl. Zaujíma ich ale aj móda, DIY a moderné technológie alebo ako byť lepším rodičom.

    Nuda neprichádza do úvahy. Keď estetiku quiet luxury uchopíte správne

    Že luxus nemusí kričať vieme už dávno. Na scéne je preto čoraz obľúbenejší quiet luxury, teda nielen módny, ale predovšetkým životný štýl. Odpoveď na preplnenosť trendy a sezónnymi výstrelkami leží v diskrétnej elegancii. Pozor, nemusí však znamenať nudu. Premyslený tichý luxus vie osviežiť šatník a otáčať hlavy okoloidúcich.

    Back to basics. Proteín vracia na scénu živočíšnu stravu

    Odvetvie wellness a kozmetiky zaznamenalo významné zmeny. Zdá sa, že živočíšna strava sa po rokoch vracia z exilu a nahrádza moderné rastlinné alternatívy. Je to vďaka nedávnej posadnutosti bielkovinami, ktorých sa používatelia sociálnych médií zrazu nevedia nabažiť. Preto sa na scénu opäť dostáva kravské mlieko a hovädzí loj. 

    Parížsky haute couture week je späť. Zahájil ho Schiaparelli a Iris Van Herpen

    Paríž v pondelok privítal ďalší zo svojich exkluzívnych haute couture týždňov módy. Odštartovala ho prehliadka z dielne Schiaparelli, ktorá podľa návrhára Daniela Roseberryho predstavovala koniec jednej kapitoly známej značky. Módny dom Iris Van Herpen pre zmenu prekvapil návrhmi pripomínajúcimi podmorský svet. Súčasťou jednej z rób sa dokonca stali živé riasy.

    Páni, letu kraľuje pyžamo. Pohodlie konečne dostáva nový rozmer

    Talianske slnko, mestské ulice a plážové promenády majú tento rok jedno spoločné. Pyžamo. Nie, nejde o omyl pri rannom venčení psa, ale o jeden z najvýraznejších trendov tohtoročného Milánskeho týždňa módy. Spoločnosť Dolce & Gabbana vo svojej pánskej kolekcii na jar a leto 2026 urobila z nočnej uniformy hlavný denný look. Kto by si kedy pomyslel, že klasický prúžkovaný set do postele sa stane symbolom moderného štýlu?

    Čo spája Rihannu, holuby a zeleninu? Zásadné momenty Jonathana Andersona

    Málokto v dnešnej móde prekvapí tak rafinovane ako Jonathan Anderson. Írsky návrhár, ktorý odišiel z Loewe a stal sa šéfom módneho impéria Dior, za sebou zanecháva kolekciu momentov, ktoré sa vryli do pamäti módnych fanúšikov a internetu. Jeho tvorba je plná irónie, symboliky a balansovania medzi umením a nositeľnosťou. Práve to robí Andersona jedným z najzásadnejších návrhárov poslednej dekády.

    Michael Rider sa dostal do centra pozornosti. Odhalil debut pre Celine

    Ďalší zo slávnych módnych domov sa dočkal novej kapitoly. Nový kreatívny riaditeľ Celine, Michael Rider, odhalil v nedeľu popoludní svoju debutovú kolekciu. Umne v nej spojil tradíciu značky, jej predchádzajúce éry aj štipku vlastného štýlu. Jedná sa o vydarený začiatok návrhára, ktorý pre spoločnosť pracoval už skôr, a to pod taktovkou ikonickej Phoebe Philo.

    Prevoňajú domov a vyčistia hlavu. Vône prinášajúce spirituálny zážitok

    Niektoré vône dokážu viac než len prevoňať domov. Vonné tyčinky, vykurovadlá alebo esenciálne oleje zároveň sľubujú skľudnenie mysle a očistenie od negatívnej energie. Ich používanie má korene v duchovných tradíciách celého sveta. Okrem toho dizajnový doplnok v podobe aromalampy alebo štýlového stojana urobí vo vašej domácnosti dojem.

    Tiché a trvalé znepokojenie. V Prahe sa začala výstava Davida Lyncha Up in Flames.

    Od konca júna môžete v pražskom DOXe navštíviť výstavu amerického umelca Davida Lyncha s názvom Up in Flames. Ide o prvú ucelenú prezentáciu jeho tvorby v Českej republike. Na Lynchove kresby, fotografie, litografie, akvarely a krátke experimentálne a animované filmy plné melanchólie a tajomstva sa môžete tešiť až do februára.

    Beauty svet má novú hviezdu. Sperma z lososa sľubuje trendy glass skin

    Sociálna sieť TikTok objavila ďalší beauty trend. Tentokrát sa však nejedná o náhodný experiment, ale osvedčenú ingredienciu kórejskej kozmetiky. Novoobjavenou hviezdou beauty scény je sperma z lososa. Látka z neho extrahovaná, známa ako PDRN, napomáha k pevnejšej a hydratovanej pleti. Prispieva tak k vysnívanému looku "glass skin".

    Utečte pred horúčavou do kín. Leto ponúka potenciálne filmové hity

    Horúce letné dni bohužiaľ nemožno všetky stráviť na pláži, len kúsok od chladivých vĺn priesvitného mora. Ak chcete uniknúť pred dotieravým teplom, ukryte sa do kín, kde na vás čakajú potenciálne hity tohto leta. Ponuka chystaných filmov má všetko, čo si môžete priať, od napínavých hororov cez klasické thrillery až po hravé komédie.

    Jonathan Bailey pobláznil internet. Boduje na filmovej aj módnej scéne

    Hviezda seriálu Bridgerton a muzikálu Wicked Jonathan Bailey je novou módnou ikonou. Herec si získal priazeň internetu už vďaka svojej charizme a úspešným úlohám. V poslednej dobe na seba ale strháva pozornosť aj kvôli prekvapivým outfitom. Zabodoval vďaka žabkám a šiltovke na červenom koberci, ale aj okuliarom z nového filmu Jurassic World Rebirth.

    Obhliadnutie za Prada menswear SS26. Nevydarená kolekcia, alebo návrat k tradícii?

    Módny dom Prada sa na Milánskom týždni módy rozhodol šepkať, zatiaľ čo iní kričia. Jeho pánska kolekcia pre jar a leto 2026 predstavovala posun od okázalej sily k introspektívnemu pokoju. Lenže niekedy sa aj šepot môže zdať hlučný. Hlavne, keď od neho čakáte niečo viac. Reakcie na kolekciu sú skôr rozporuplné a my popravde nevieme, na akú stranu sa prikloniť.

    Postavte si letný šatník bez výčitiek. Namiesto trendu oblečte udržateľnosť

    Svet módy už niekoľko rokov ovládajú mikrotrendy, posilnené sociálnymi sieťami, ktorým sa dá len ťažko uniknúť. Ak však nehľadáte ďalší kúsok, ktorý čoskoro zapadne do hlbín vášho šatníka, alebo si nemôžete dovoliť míňať na efemérne virálne modely, obráťte svoju pozornosť na udržateľné značky. Uprednostnite udržateľnosť, ktorá vydrží viac ako jednu sezónu.

    Módny svet jasá. Jonathan Anderson vrátil Dior pôvodné logo

    V móde bývajú zmeny často vnímané ako dôkaz pokroku. Ale niekedy sa najodvážnejší krok vpred skrýva v návrate späť. Presne to pochopil aj návrhár Jonathan Anderson, nový kreatívny riaditeľ značky Dior, keď vo svojej debutovej kolekcii pre módny dom predstavil nenápadný, ale o to zásadnejší detail. Návrat pôvodného loga ikonickej spoločnosti Dior.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―