Více

    ― Reklama ―

    Škodlivé dopady módneho priemyslu na životné prostredie nie sú žiadnym tajomstvom. Napriek tomu je jeden z najväčších problémov módnej scény často v tichosti odsunutý do pozadia. Práve naň upozornil report udržateľnej show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmujúcu krízu nadprodukcie, ktorá za sebou zanecháva hromady oblečenia, zaplavujúce preplnené skládky.

    Najznámejšie módne značky už dávno pochopili, že ak si chcú udržať dôveru svojich zákazníkov, musia začať riešiť svoju environmentálnu stopu. Napriek tomu väčšina z nich nerobí dosť pre to, aby potlačila najväčší problém módneho priemyslu, teda nadprodukciu. Ako ukázal najnovší projekt udržateľnej recyklácie značky Chanel s názvom Nevold, spoločnosti sa namiesto toho zameriavajú na iné časti tejto problematiky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Source Fashion (@sourcefashionshow)

    Práve nadprodukcia je však prvotným koreňom, z ktorého pramenia ďalšie škodlivé vplyvy na životné prostredie. Upozornil na to rovnako najnovší report udržateľnej show Source Fashion s názvom Fashion’s Hidden Crisis. Odhalil napríklad, že aj keď svetový módny priemysel ročne vyprodukuje na 80 až 150 miliárd kusov oblečenia, 40 percent z tohto množstva sa nikdy nepodarí predať.

    Zdroj: Pexels

    Tieto kúsky preto končia na skládkach, v spaľovniach alebo v kontajneroch so zľavami, ale väčšina z nich sa aj tak nikdy nedostane do šatníka. Okrem toho sa v správe uvádza, že len percento módnych značiek aktívne pracuje na znížení objemu svojej výroby. Dokument preto ponúka aj niekoľko inovatívnych modelov, ktoré majú spoločnostiam pomôcť s týmto alarmujúcim problémom.

    Módnym značkám nechýbajú alternatívy. Inovatívne modely odstránia nadprodukciu

    „Značky môžu znížiť svoju výrobu bez toho, aby sa znížil ich zisk. V mnohých prípadoch sa naopak zvýšia marže a posilní sa dôvera zákazníkov,“ popísal report. Medzi možné riešenia patrí tzv. výroba na požiadanie, založená na výrobe len tých kusov, po ktorých je už dopyt. Ďalšou možnosťou je „circular design“, teda kúsky, ktoré sa dajú opraviť, znovu využiť či recyklovať.

    „Report poukazuje na nepríjemnú pravdu ležiacu za úspechom mnohých značiek, teda že nadprodukcia je zabudovaná do ich modelov, predpokladajúcich, že množstvo je jediným kľúčom k zvýšeniu ziskov,“ okomentovala výsledky najnovšieho dokumentu riaditeľka sourcingu Source Fashion Suzanne Ellingham. Potvrdila tak, že módny priemysel musí čo najskôr urobiť zásadnú zmenu.

    Zdroje: The Fashion Network, Fibre2Fashion, Source Fashion, Instagram, YouTube

    Módny priemysel sa musí zmeniť. Prechádza krízou devastujúcej nadprodukcie

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Škodlivé dopady módneho priemyslu na životné prostredie nie sú žiadnym tajomstvom. Napriek tomu je jeden z najväčších problémov módnej scény často v tichosti odsunutý do pozadia. Práve naň upozornil report udržateľnej show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmujúcu krízu nadprodukcie, ktorá za sebou zanecháva hromady oblečenia, zaplavujúce preplnené skládky.

    Najznámejšie módne značky už dávno pochopili, že ak si chcú udržať dôveru svojich zákazníkov, musia začať riešiť svoju environmentálnu stopu. Napriek tomu väčšina z nich nerobí dosť pre to, aby potlačila najväčší problém módneho priemyslu, teda nadprodukciu. Ako ukázal najnovší projekt udržateľnej recyklácie značky Chanel s názvom Nevold, spoločnosti sa namiesto toho zameriavajú na iné časti tejto problematiky.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Source Fashion (@sourcefashionshow)

    Práve nadprodukcia je však prvotným koreňom, z ktorého pramenia ďalšie škodlivé vplyvy na životné prostredie. Upozornil na to rovnako najnovší report udržateľnej show Source Fashion s názvom Fashion’s Hidden Crisis. Odhalil napríklad, že aj keď svetový módny priemysel ročne vyprodukuje na 80 až 150 miliárd kusov oblečenia, 40 percent z tohto množstva sa nikdy nepodarí predať.

    Zdroj: Pexels

    Tieto kúsky preto končia na skládkach, v spaľovniach alebo v kontajneroch so zľavami, ale väčšina z nich sa aj tak nikdy nedostane do šatníka. Okrem toho sa v správe uvádza, že len percento módnych značiek aktívne pracuje na znížení objemu svojej výroby. Dokument preto ponúka aj niekoľko inovatívnych modelov, ktoré majú spoločnostiam pomôcť s týmto alarmujúcim problémom.

    Módnym značkám nechýbajú alternatívy. Inovatívne modely odstránia nadprodukciu

    „Značky môžu znížiť svoju výrobu bez toho, aby sa znížil ich zisk. V mnohých prípadoch sa naopak zvýšia marže a posilní sa dôvera zákazníkov,“ popísal report. Medzi možné riešenia patrí tzv. výroba na požiadanie, založená na výrobe len tých kusov, po ktorých je už dopyt. Ďalšou možnosťou je „circular design“, teda kúsky, ktoré sa dajú opraviť, znovu využiť či recyklovať.

    „Report poukazuje na nepríjemnú pravdu ležiacu za úspechom mnohých značiek, teda že nadprodukcia je zabudovaná do ich modelov, predpokladajúcich, že množstvo je jediným kľúčom k zvýšeniu ziskov,“ okomentovala výsledky najnovšieho dokumentu riaditeľka sourcingu Source Fashion Suzanne Ellingham. Potvrdila tak, že módny priemysel musí čo najskôr urobiť zásadnú zmenu.

    Zdroje: The Fashion Network, Fibre2Fashion, Source Fashion, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Armani spúšťa ďalší projekt. V Emirátoch postaví svoje prvé plážové vily

    Módne domy často nezostávajú iba pri móde a s radosťou zasahujú aj do ďalších častí luxusného odvetvia. V poslednej dobe čoraz častejšie investujú do súkromných rezortov, rezidencií alebo klubov. Výnimkou nie je ani Giorgio Armani. Taliansky návrhár totiž oznámil plány na výstavbu svojich prvých plážových víl na svete, a to v Spojených arabských emirátoch.

    Čo znamená pánsky streetwear? Jeho finálna premena trvala roky

    Pánsky streetwear prešiel dlhú cestu od ulíc, kde kedysi vládli oversized hoodies a baggy jeans, až po súčasnú podobu, ktorá pripomína skôr sofistikovanejšiu verziu gentlemanovho šatníka. Jeho DNA stále patrí mestu, ale formu čerpá z tradície. Zahŕňa saká aj košele, topánky s aerodynamickou siluetou namiesto masívnych tvarov a kombinácie, ktoré by ešte pred niekoľkými rokmi v rovnakom kontexte vyzerali nemiestne.

    Móda v kocke: Fabergé má nového majiteľa a Burberry sa vracia do mesta

    Módny dom Burberry ohlasuje koniec leta. Po kampaniach naplnených festivalovou atmosférou putuje späť do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a jej značka Being Frenshe vydávajú produkty na pery a ruský výrobca luxusných šperkov Fabergé má nového majiteľa. Aukčná sieň Julien’s Auctions potom usporiadala dražbu kúskov Whitney Houston.

    Flip phone je späť. Vracia sa v modernej a futuristickej podobe

    Kedysi pôsobil ako nevyhnutný módny doplnok Paris Hilton. Dnes sa k nemu vracia generácia Z, módny svet aj technologické značky. Vyklápací telefón, kedysi symbol štýlu a neskôr relikt doby, sa stáva ikonou, ktorá už dávno neslúži len na volanie. Flip phone v sebe teraz spája nostalgiu s modernou technológiou a estetiku s presvedčením, že offline je nový luxus.

    Leto ovláda nový trend. Hodvábna šatka v páse ozvláštni každý outfit

    Lámete si hlavu s tým, ako dodať svojmu outfitu ešte o trochu väčší šmrnc? Využívanie kúskov, ktoré už máme doma, je opäť v móde! Znovuobjavenou hviezdou tohto leta je hodvábna šatka, ktorá tentoraz žiari uviazaná okolo pása. Spozorovať ju môžeme nielen na mnohých celebritách, nedávno sa objavila aj na Parížskom fashion weeku.

    Leto sa ešte neskončilo. Svetové beach clubs sú stelesnením tichého luxusu

    Povaľovanie sa na pláži môže byť pre mnohých cestovateľov čírou nudou. To však neplatí pre stále obľúbenejšie beach clubs. Šumenie mora, široká paleta aktivít a nekonečné šampanské, tak by sa dal zhrnúť zážitok z týchto rozprávkových miest. Nepredstavujte si celodenné párty. Existujú aj také kluby, z ktorých dýcha quiet luxury atmosféra na míle ďaleko.

    Značka Miu Miu s Kylie Jenner pohorela. Prečo sú módne kampane čím ďalej nudnejšie?

    Podnikateľka Kylie Jenner je v módnom priemysle ako doma. Nielen, že má vlastnú značku oblečenia, ale často sa objavuje aj na obálkach časopisov a v kampaniach. Nedávno sa stala tvárou značky Miu Miu. Tá však namiesto masovej chvály zožala vlnu kritiky. Nevydarené vizuály, ktoré nakoniec potopili brand aj Jenner, otvorili širšiu diskusiu o tom, ako súčasné kampane upozaďujú oblečenie a tvorivosť na úkor virálnych momentov.

    Skupina Capri má šancu na žiarivé zajtrajšky. Oslavuje výsledky z prvého štvrťroka

    Skupina Capri Holdings je na ceste za potenciálnymi lepšími zajtrajškami. Spoločnosť v stredu zverejnila výsledky z prvého štvrťroka, ktoré predčili očakávania analytikov. Dôvodom je predovšetkým zvyšujúci sa dopyt po kabelkách a obuvi z dielne Michael Kors. Firma nemá zďaleka vyhraté, jedná sa však o prvé známky, že by jej nová stratégia mohla fungovať.

    Thierry Mugler ako módny architekt. Ako prepísal pravidlá úzkeho pásu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečenie tak, ako sa navrhuje architektúra. S úmyslom vyvolať úžas, obdiv i odpor. Zatiaľ čo sa svet módy cyklicky točil medzi minimalizmom a extravaganciou, Mugler bol o zhruba tri galaxie ďalej. Jeho pásy neboli zúžením, boli explóziou kontroly. Ako z obyčajného ľudského trupu vytvoriť monument? Mugler poznal odpoveď. A zanechal ju v každom korzete, šve i nezabudnuteľnom prehliadkovom momente.

    Make-up s nádychom nekonečného leta. Island Girl oddiali sychravú jeseň

    Aj keď sa už leto pomaly blíži ku koncu, vysnívaným dovolenkám ešte nie je koniec. Či už mierite do tropických krajín, alebo si len túžite uchovať kúsok leta, estetika Island Girl je to pravé pre vás. Beauty trend láka na všetko, čo na slnečných dňoch tak milujeme. Žiariacu pokožku, jemne rozstrapatené vlasy, exotické vône a jemne naružovelý make-up look.

    Nenachytajte sa na greenwashing. Ako vyzerať dobre s čistým svedomím?

    Greenwashing, vysoké ceny aj nedostatok transparentných informácií sťažujú cestu k udržateľnému šatníku. Hoci stále viac výrobcov reaguje na klimatickú krízu a podniká kroky k väčšej zodpovednosti, nie všetci o svojich aktivitách komunikujú pravdivo a otvorene. Napriek tomu existujú značky, ktoré dokazujú, že štýl a ohľaduplnosť k planéte sa nevylučujú. Ako začať robiť prvé zmysluplné kroky smerom k udržateľnejšiemu obliekaniu?

    Gucci čelí sporu s talianskymi odbormi. Po značke požadujú sľúbené bonusy

    Zamestnanci módneho domu Gucci hrozia štrajkami. Spolu s talianskymi odbormi totiž po značke požadujú sociálne bonusy, ktoré im mala sľúbiť ako súčasť dohôd, ktorých platnosť vypršala koncom roka 2024. Odbory ovšem argumentujú, že v prípade absencie novej zmluvy by dohoda mala naďalej platiť, čo sama talianska spoločnosť predtým naznačila.

    Navoňajte sa vzácnymi spomienkami. Netradičné letné parfumy zaistia večné prázdniny

    Či už sa vám letná dovolenka skončila, alebo stále túžite po slnečných lúčoch, v kozmetickom svete existujú kúzla, ktoré vedia toto obdobie navrátiť späť. Letné parfumy slúžia ako elixíry ďaleko nad úrovňou citrusových toaletných vôd z drogérie. Siahnite po dizajnérskom kúsku, vďaka ktorému si môžete kúsok leta ešte uchovať v krásnom flakóne.

    Módne peklo sa opäť otvára. Natáčanie filmu Diabol nosí Pradu 2 je v plnom prúde

    "Florals? For spring? Groundbreaking." Milovaná filmová klasika Diabol nosí Pradu sa po 20 rokoch konečne vracia s druhým dielom. A máme sa na čo tešiť. Uvidíme pôvodné herecké obsadenie, ale roly sa tentokrát obrátia. Natáčanie v súčasnosti prebieha v New Yorku a prvé zábery potvrdzujú, že Miranda Priestly ešte zďaleka nepovedala svoje posledné "That’s all."

    Späť do školy, späť do kancelárie. Luxusné značky myslia aj na papiernictvo pre dospelých

    Pomaly sa blížiaci september znamená veľkú zmenu v živote všetkých školákov. Hoci dospelí už prázdniny nemajú, aj pre nich predstavuje nadchádzajúce obdobie pomyselný nový štart, a to nielen v kancelárskom nasadení. Prečo si preto z back to school šialenstva neurobiť dôvod na radosť? Luxusné dizajnérske doplnky zo sveta papiernictva priamo lákajú k ich využitiu.

    Až po dno. Váš obľúbený drink o vás vypovedá viac, než si myslíte

    Voľba drinku siaha za hranice chuťovej preferencie. Pre mnoho ľudí sa jedná o gesto či osobné vyjadrenie. Často navyše platí, že to, čo pijete, rezonuje s tým, čo nosíte. Určité estetiky si žiadajú svieži Aperol Spritz, zatiaľ čo iné sa kúpu v soľnom krúžku tequily. Rovnako ako na ulici, aj v bare tak môžete hľadať inšpiráciu pre svoj ďalší outfit.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―