Popkultúrne estetiky v posledných rokoch smelo ovládajú nielen naše instagramové feedy, ale aj životný štýl a šatník. V lete 2023 sme boli posadnutí Barbiecore, zatiaľ čo minulý rok sa niesol v znamení Brat Summer, pod taktovkou speváčky Charli XCX. Aký trend ale kraľuje tohtoročnému letu? No predsa štýl Pucci Girl Summer, ktorý si získal sympatie internetových it-girls ako Hailey Bieber alebo Alexandra Saint Mleux.
Útek od reality v znamení talianskeho prepychu. Pucci vládne tohtoročnému letu
Talianska značka Pucci zažíva tento rok nečakaný návrat na módnu scénu, a to vo veľkom štýle. Premyslená a odvážna marketingová stratégia zameraná na generáciu Z jej priniesla dvojnásobný nárast tržieb oproti minulému roku aj nebývalú popularitu na sociálnych sieťach. Letný trend označovaný ako Pucci Girl Summer odštartovala podnikateľka Hailey Bieber, ktorá v rámci eventu svojej firmy Rhode na si Malorke obliekla žlto-biely komplet s charakteristickou potlačou značky.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
La Dolce Vita v znamení Pucci deklarovala aj podnikateľka Kylie Jenner, a to na dovolenke v Taliansku. Bikini top a dlhé biele nohavice doplnila šatkou talianskej značky, uviazanou okolo pása. Influencerka Alexandra Saint Mleux zase vniesla závan nekonečného leta na závodnú trať Formuly 1. Počas víkendu Veľkej ceny Maďarska sa objavila v ružovom sete zdobenom ikonickou potlačou Marmo.

Zdroj: Reuters
V čom teda spočíva kúzlo značky Pucci? Svoju úlohu hrá aj únava z clean girl minimalistického šatníka, pozostávajúceho z nevýrazných farieb, v ktorom chýba náznak divokých a farebných vzorov. Fádnosťou v duchu quiet luxury sme už presýtení. Hravé a výrazné vzory Pucci ponúkajú vytúžený únik od reality, ktorý zaváňa nekonečnou dovolenkou plnou slnečných lúčov, Aperolu a bezstarostnosti.
Premena pod vedením Camille Miceli. Pucci si konečne získal priazeň generácie Z
Za popularitou estetiky Pucci Girl Summer však stojí niekoľko rokov premyslenej marketingovej stratégie, ktorá pomohla zmeniť verejný obraz značky v jej prospech. Kreatívna riaditeľka Camille Miceli, pôsobiaca od roku 2021, vymenila tradičné sezónne prehliadky za zážitkové prezentácie konané mimo harmonogram týždňov módy. Prestižne akcie spojené s rôznymi aktivitami zákazníkom propagujú nielen oblečenie, ale aj lákavý životný štýl v znamení presláveného La Dolce Vita.
Záujem o legendárneho talianskeho velikána potvrdzuje rovnako renomovaný rebríček najžiadanejších značiek a produktov známy ako Lyst Index. V druhom štvrťroku tohto roka totiž dopyt po Pucci raketovo vzrástol, a to o 96 percent. Podľa platformy u zákazníkov rezonujú práve odvážne farebné potlače, ktoré vyzdvihujú novú vlnu moderného maximalizmu. Najpredávanejším výrobkom sa potom stal elegantný overal s odhalenými ramenami so vzorom Orchidee.
Zdroje: New York Times, Lyst Index, The Guardian, Instagram, TikTok