Více

    ― Reklama ―

    Módný svet naďalej pociťuje dopad post-pandemickej ekonomickej spomaľovania. Najviac sú jeho negatívne následky cítiť v Číne. Luxusné značky preto na tamnom trhu menia svoju doterajšiu stratégiu. Namiesto strednej triedy sa zameriavajú na najbohatších zákazníkov. O niečo väčšej výzve potom bude v nadchádzajúcom období čeliť aj módna spoločnosť Burberry.

    Luxusné módne spoločnosti menia svoje marketingové stratégie v tvári súčasnej ekonomickej krízy. Naďalej musia bojovať s negatívnymi dopadmi spôsobenými svetovou pandémiou. Počiatočný boom predaja po uvoľnení karantén totiž opadol. Teraz sa zákazníci snažia naopak šetriť, a to aj kvôli trvajúcej inflácii. Snáď najsilnejšie takéto následky cíti Čína. Zároveň sa totiž vyrovnáva s vysokou nezamestnanosťou a krízou na trhu s nehnuteľnosťami.

    Vedenie módnych značiek sa preto na tamnom trhu rozhodlo z kedysi pomerne bohatej strednej triedy preorientovať na najbohatších zákazníkov. Takzvaní veľmi dôležití klienti sú totiž ľudia, ktorí si môžu aj naďalej dovoliť míňať. Príkladom je podnikateľka Diana Wang, ktorá pravidelne nakupuje v obchodoch ako Cartier, Tiffany či Chopard. Podobných zákazníkov, ako je ona, potom spoločnosti lákajú na špeciálne zážitky.

    Príkladom je napríklad exkluzívna gala večera, ktorej súčasťou je aj predstavenie najnovších produktov. „Cítite sa privilegovaní. Je to veľká časť toho, prečo u týchto značiek nakupujem,“ popísala sama Wang. Medzi ďalšie podobné akcie patria súkromné stretnutia so slávnymi návrhármi. Podľa analytikov z firmy HSBC je asi päť percent spotrebiteľov luxusného tovaru zodpovedných za 35 percent ich predaja v Číne.

    Spoločnosť Burberry je v mimoriadne zložitej pozícii. V ekonomickej kríze sa musí znova uchytiť

    Koniec post-pandemickej boomu potom o niečo viac dopadá na spoločnosť Burberry. Oproti ostatným luxusným značkám preto bude nadchádzajúcu sezónu čeliť ťažšej výzve. Vedenie spoločnosti totiž minulý týždeň varovalo, že sa mu pravdepodobne nepodarí dosiahnuť ročnú prognózu príjmov. Napríklad analytici firmy JPMorgan rovnako prehlásili, že Burberry je v porovnaní so svojimi konkurentmi v „mimoriadne zložitej pozícii“.

    Dôvodom je náročný úloha pozdvihnúť marketing značky na vyššiu úroveň v chvíli, keď sa mnohí zákazníci snažia luxusným nákupom skôr vyvarovať. Značka totiž začiatkom roku zažila značnú premenu, a to s nástupom nového kreatívneho riaditeľa Daniela Lee. Hoci je jeho vedenie zatiaľ hodnotené pozitívne, obdiv na sociálnych sieťach nestačí. Spoločnosť potrebuje navýšiť predovšetkým počet klientov, ktorí si so sebou skutočne z luxusnej pobočky niečo odnesú.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, Instagram, YouTube

    Módne business novinky: Koniec post-pandemického boomu trápi luxusné značky v Číne aj vedenie Burberry

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módný svet naďalej pociťuje dopad post-pandemickej ekonomickej spomaľovania. Najviac sú jeho negatívne následky cítiť v Číne. Luxusné značky preto na tamnom trhu menia svoju doterajšiu stratégiu. Namiesto strednej triedy sa zameriavajú na najbohatších zákazníkov. O niečo väčšej výzve potom bude v nadchádzajúcom období čeliť aj módna spoločnosť Burberry.

    Luxusné módne spoločnosti menia svoje marketingové stratégie v tvári súčasnej ekonomickej krízy. Naďalej musia bojovať s negatívnymi dopadmi spôsobenými svetovou pandémiou. Počiatočný boom predaja po uvoľnení karantén totiž opadol. Teraz sa zákazníci snažia naopak šetriť, a to aj kvôli trvajúcej inflácii. Snáď najsilnejšie takéto následky cíti Čína. Zároveň sa totiž vyrovnáva s vysokou nezamestnanosťou a krízou na trhu s nehnuteľnosťami.

    Vedenie módnych značiek sa preto na tamnom trhu rozhodlo z kedysi pomerne bohatej strednej triedy preorientovať na najbohatších zákazníkov. Takzvaní veľmi dôležití klienti sú totiž ľudia, ktorí si môžu aj naďalej dovoliť míňať. Príkladom je podnikateľka Diana Wang, ktorá pravidelne nakupuje v obchodoch ako Cartier, Tiffany či Chopard. Podobných zákazníkov, ako je ona, potom spoločnosti lákajú na špeciálne zážitky.

    Príkladom je napríklad exkluzívna gala večera, ktorej súčasťou je aj predstavenie najnovších produktov. „Cítite sa privilegovaní. Je to veľká časť toho, prečo u týchto značiek nakupujem,“ popísala sama Wang. Medzi ďalšie podobné akcie patria súkromné stretnutia so slávnymi návrhármi. Podľa analytikov z firmy HSBC je asi päť percent spotrebiteľov luxusného tovaru zodpovedných za 35 percent ich predaja v Číne.

    Spoločnosť Burberry je v mimoriadne zložitej pozícii. V ekonomickej kríze sa musí znova uchytiť

    Koniec post-pandemickej boomu potom o niečo viac dopadá na spoločnosť Burberry. Oproti ostatným luxusným značkám preto bude nadchádzajúcu sezónu čeliť ťažšej výzve. Vedenie spoločnosti totiž minulý týždeň varovalo, že sa mu pravdepodobne nepodarí dosiahnuť ročnú prognózu príjmov. Napríklad analytici firmy JPMorgan rovnako prehlásili, že Burberry je v porovnaní so svojimi konkurentmi v „mimoriadne zložitej pozícii“.

    Dôvodom je náročný úloha pozdvihnúť marketing značky na vyššiu úroveň v chvíli, keď sa mnohí zákazníci snažia luxusným nákupom skôr vyvarovať. Značka totiž začiatkom roku zažila značnú premenu, a to s nástupom nového kreatívneho riaditeľa Daniela Lee. Hoci je jeho vedenie zatiaľ hodnotené pozitívne, obdiv na sociálnych sieťach nestačí. Spoločnosť potrebuje navýšiť predovšetkým počet klientov, ktorí si so sebou skutočne z luxusnej pobočky niečo odnesú.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Leto volá po obmene. Ľahké CC krémy sľubujú perfektný glow

    S prichádzajúcimi slnečnými dňami prichádza potreba skontrolovať vašu kozmetickú taštičku. S blížiacimi sa vysokými teplotami sa niektoré produkty na líčenie príliš dobre neznášajú. Mnohé z nich vyzerajú na tvári príliš umelo alebo sa po niekoľkých hodinách nepríjemne roztečú. Práve tu prichádzajú na rad tradičné ľahké CC krémy, ktoré sľubujú zjednotenie pleti a zakrytie nedokonalostí.

    Spoločnosť Chanel vdýchla vile La Pausa nový život. Obnoví jej bývalú slávu

    Francúzska riviéra je známa nielen úchvatnými výhľadmi, ale aj najluxusnejšími vilami na svete. Patrí k nim aj La Pausa, teda dom, ktorý si nechala postaviť návrhárka Coco Chanel ako svoj vysnívaný domov. Vedenie jej značky ho kúpilo pred 10 rokmi a odvtedy pracuje na potrebnej rekonštrukcii. Vila tak teraz opäť otvorí svoje dvere.

    Kontroverzný trend je opäť na scéne. Peplum štýl už vás do rozpakov neprivedie

    Zatiaľ čo sa mnohí z nás stále nevedia zmieriť s tohtoročným definitívnym návratom skinny džínsov, z módneho hrobu vstáva ďalší obľúbený, ale aj nenávidený trend. Hovorí vám niečo peplum? Ak nie, je čas osviežiť si pamäť. Táto zabudnutá silueta sa totiž čoraz častejšie objavuje na prehliadkových mólach a červených kobercoch.

    Nový trend na obzore. Dark dreamy aesthetic dodá víliemu looku čarodejnícky nádych

    Sociálna sieť Pinterest vo svojom stánku na festivale Coachella odhalila údaje o očakávaných trendoch. Jedným z nich je aj dark dreamy aesthetic, teda štýl kombinujúci nežnú lesnú vílu a tajomnú čarodejnicu. Ak by vílu Amálku stvoril režisér Tim Burton, určite by bola jej ambasádorkou. Prečítajte si, ako prvky tejto estetiky začleniť do svojho každodenného nosenia.

    Londýnske múzeum vzdáva hold filmovej móde. Odhaľuje kostýmovú módu

    Filmové kostýmy si často vyžadujú rovnakú pozornosť ako najprestížnejšie šaty haute couture. Závisia od každého detailu, ktorý tvorí postavu a príbeh. Aj preto sa nadchádzajúca výstava Múzea módy a textilu v Londýne zameria na kostýmový dizajn. Odhrnie oponu nad filmami ako Izba s vyhliadkou a Piráti z Karibiku.

    Trend TikTok oslovuje temnú ženskú energiu. Skrýva v sebe feministický nádych

    Tento rok definuje maximalizmus. Niet divu, že sa prejavil aj na populárnej platforme TikTok. V priebehu času nadobudol mnoho podôb, ale v súčasnosti sa prevtelil do temnej ženskej energie. Je to módna feministická estetika, ktorá povzbudzuje používateľky, aby sa nebáli presadiť svoje túžby a potreby.

    Od vedkyne cez modelku po „it girl“. Ako Haley Kalil vyhrala TikTok

    V posledných rokoch sa červené koberce zaplnili celebritami, ktoré získali svoju slávu často zvláštnym spôsobom. Nemôžete si ich pamätať z filmov, hudobných videoklipov alebo športových zápasov. Ich korene totiž pramenia z TikToku. Pozornosť používateľov si tam dokázala získať aj Haley Kalil, ktorá sa takmer cez noc zmenila z ambicióznej vedkyne na modelku a "it girl".

    Ako vyzeral MBPFW jeseň/zima 2025? Týždeň módy hovoril jazykom pamäte a inovácií

    Od nostalgie po dekonštrukciu, od mladých hlasov po uznávaných vizionárov. Tohtoročná jarná edícia Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) pre jeseň a zimu 2025 ukázala, že móda dnes nie je len o vzhľade, ale aj o výpovedi. Návrhári hovorili o minulosti a prítomnosti, o tele ako médiu a o odeve ako forme dialógu. Na mólach sa preto striedali poetické odkazy, osobné príbehy, ale aj technická precíznosť.

    Urobte si radosť nezvyklými doplnkami. Deň vám zlepšia praktické klenoty

    Hédonista je označenie pre človeka, považujúceho za hlavný zmysel života dosahovanie slasti. Nie praktickosti, ale čistého potešenia. Ak vám hedonizmus imponuje, prvým krokom na jeho dosiahnutie sú doplnky. Tie samy o sebe vnášajú do života nádych "niečoho navyše", v tomto prípade dvojnásobne. Nemusíte ich nevyhnutne potrebovať, ale môžu vám vyčariť úsmev na tvári.

    Vyzrela generácia Z na „brain rot“? Kľúčom k úspechu môže byť stará Nokia

    Už pár rokov rastie medzi generáciou Z túžba po odpojení sa od digitálneho sveta. Žiariace obrazovky, neustály prísun informácií a nikdy nekončiace "reelsky", to všetko vyvoláva v mladej generácii pocit takzvaného brain rot. Čím ďalej tým viac jej zástupcov sa preto obracia na jednoduché riešenie. Nablýskané modely iPhonov vymieňajú za klasické tlačidlové telefóny.

    Chanel odhalil cruise kolekciu v Lago di Como. Je poctou filmu a talianskemu remeslu

    Francúzsky módny dom Chanel je jednou z prvých luxusných značiek, ktoré tento rok predstavili svoje cruise kolekcie na rok 2026, pričom prázdninová línia bola odhalená v Taliansku na Lago di Como. Destinácia bola odkazom na tému samotnej línie, dielo režiséra Luchina Viscontiho. Jeho bývalá vila sa totiž nachádzala len kúsok od miesta konania. Chanel tak vzdal hold filmu a talianskemu remeslu.

    Seriál The Last of Us má novú hviezdu. Isabel Merced sa dostáva do centra pozornosti

    Nedávno vydaná druhá séria populárneho seriálu The Last of Us priniesla nielen šokujúci vývoj už aj tak vyostreného deja a hlboko emotívne chvíľky. Ponúkla aj množstvo nových postáv a vychádzajúcich hviezd. Patrí medzi ne aj charizmatická Isabela Merced, známa z filmov Let It Snow, Madame Web či Alien: Romulus. Teraz však jej kariéru čaká prelomový moment.

    Návrhárka, ktorá prepísala pravidlá módy. Donatella Versace oslávi 70 rokov

    Módna scéna chystá party. Blížia sa totiž narodeniny jednej z najvplyvnejších osobností v histórii módy. Donatella Versace oslávi v piatok 2. mája 70 rokov. Za svoju úctyhodnú kariéru dokázala nielen prepísať pravidlá módy, ale aj urobiť zo značky svojho brata celosvetový fenomén. Bojovala aj s depresiami a drogovou závislosťou.

    Krásy Európy na striebornom podnose. Objavte ich z pohodlia vlakového kupé

    Ľudí na cestovanie mnohokrát neláka len vytúžená destinácia, ale aj samotná cesta. Preto sa najkrajšie časti Európy často skrývajú za železničnými traťami vinúcimi sa okolo národných parkov, priezračných jazier alebo malebných kopcov. Vyberte si z ponuky slávnych vlakov, ktoré ponúkajú také úchvatné výhľady, že sa vám nebude chcieť vystúpiť.

    Najdrahšia koža a kožušiny na svete. K niektorým budete potrebovať pas

    Na svete existuje luxus, ktorý prekračuje hranice bežného vkusu, a to doslova. Koža a kožušiny z najexkluzívnejších materiálov nemožno voľne prevážať bez špeciálnej dokumentácie. Či už ide o kožu aligátora z Mississippi, pštrosa z južnej Afriky, či vzácnu himalájsku koziu srsť, v módnom priemysle existujú materiály, pri ktorých zlatá karta nestačí.

    Chýbajúci kúsok k dokonalému vzhľadu. Luxusné pánske parfémy dokážu divy

    Pánske parfémy môžu byť ošemetnou kategóriou. Pokiaľ ich výber podceníte, môžete riskovať, že za sebou budete zanechávať ohromujúci závan lacných a prehnane sýtych tónov. Nič ale nie je horšie ako investícia do vône, ktorú ucítite len pár minút po použití. Inšpirujte sa preto u najslávnejších luxusných značiek, ktoré vedia, ako na kvalitné parfémy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―