Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módný svet naďalej pociťuje dopad post-pandemickej ekonomickej spomaľovania. Najviac sú jeho negatívne následky cítiť v Číne. Luxusné značky preto na tamnom trhu menia svoju doterajšiu stratégiu. Namiesto strednej triedy sa zameriavajú na najbohatších zákazníkov. O niečo väčšej výzve potom bude v nadchádzajúcom období čeliť aj módna spoločnosť Burberry.

    Luxusné módne spoločnosti menia svoje marketingové stratégie v tvári súčasnej ekonomickej krízy. Naďalej musia bojovať s negatívnymi dopadmi spôsobenými svetovou pandémiou. Počiatočný boom predaja po uvoľnení karantén totiž opadol. Teraz sa zákazníci snažia naopak šetriť, a to aj kvôli trvajúcej inflácii. Snáď najsilnejšie takéto následky cíti Čína. Zároveň sa totiž vyrovnáva s vysokou nezamestnanosťou a krízou na trhu s nehnuteľnosťami.

    Vedenie módnych značiek sa preto na tamnom trhu rozhodlo z kedysi pomerne bohatej strednej triedy preorientovať na najbohatších zákazníkov. Takzvaní veľmi dôležití klienti sú totiž ľudia, ktorí si môžu aj naďalej dovoliť míňať. Príkladom je podnikateľka Diana Wang, ktorá pravidelne nakupuje v obchodoch ako Cartier, Tiffany či Chopard. Podobných zákazníkov, ako je ona, potom spoločnosti lákajú na špeciálne zážitky.

    Príkladom je napríklad exkluzívna gala večera, ktorej súčasťou je aj predstavenie najnovších produktov. „Cítite sa privilegovaní. Je to veľká časť toho, prečo u týchto značiek nakupujem,“ popísala sama Wang. Medzi ďalšie podobné akcie patria súkromné stretnutia so slávnymi návrhármi. Podľa analytikov z firmy HSBC je asi päť percent spotrebiteľov luxusného tovaru zodpovedných za 35 percent ich predaja v Číne.

    Spoločnosť Burberry je v mimoriadne zložitej pozícii. V ekonomickej kríze sa musí znova uchytiť

    Koniec post-pandemickej boomu potom o niečo viac dopadá na spoločnosť Burberry. Oproti ostatným luxusným značkám preto bude nadchádzajúcu sezónu čeliť ťažšej výzve. Vedenie spoločnosti totiž minulý týždeň varovalo, že sa mu pravdepodobne nepodarí dosiahnuť ročnú prognózu príjmov. Napríklad analytici firmy JPMorgan rovnako prehlásili, že Burberry je v porovnaní so svojimi konkurentmi v „mimoriadne zložitej pozícii“.

    Dôvodom je náročný úloha pozdvihnúť marketing značky na vyššiu úroveň v chvíli, keď sa mnohí zákazníci snažia luxusným nákupom skôr vyvarovať. Značka totiž začiatkom roku zažila značnú premenu, a to s nástupom nového kreatívneho riaditeľa Daniela Lee. Hoci je jeho vedenie zatiaľ hodnotené pozitívne, obdiv na sociálnych sieťach nestačí. Spoločnosť potrebuje navýšiť predovšetkým počet klientov, ktorí si so sebou skutočne z luxusnej pobočky niečo odnesú.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, Instagram, YouTube

    Autor článku:

    Módne business novinky: Koniec post-pandemického boomu trápi luxusné značky v Číne aj vedenie Burberry

    ― Reklama ―

    Módný svet naďalej pociťuje dopad post-pandemickej ekonomickej spomaľovania. Najviac sú jeho negatívne následky cítiť v Číne. Luxusné značky preto na tamnom trhu menia svoju doterajšiu stratégiu. Namiesto strednej triedy sa zameriavajú na najbohatších zákazníkov. O niečo väčšej výzve potom bude v nadchádzajúcom období čeliť aj módna spoločnosť Burberry.

    Luxusné módne spoločnosti menia svoje marketingové stratégie v tvári súčasnej ekonomickej krízy. Naďalej musia bojovať s negatívnymi dopadmi spôsobenými svetovou pandémiou. Počiatočný boom predaja po uvoľnení karantén totiž opadol. Teraz sa zákazníci snažia naopak šetriť, a to aj kvôli trvajúcej inflácii. Snáď najsilnejšie takéto následky cíti Čína. Zároveň sa totiž vyrovnáva s vysokou nezamestnanosťou a krízou na trhu s nehnuteľnosťami.

    Vedenie módnych značiek sa preto na tamnom trhu rozhodlo z kedysi pomerne bohatej strednej triedy preorientovať na najbohatších zákazníkov. Takzvaní veľmi dôležití klienti sú totiž ľudia, ktorí si môžu aj naďalej dovoliť míňať. Príkladom je podnikateľka Diana Wang, ktorá pravidelne nakupuje v obchodoch ako Cartier, Tiffany či Chopard. Podobných zákazníkov, ako je ona, potom spoločnosti lákajú na špeciálne zážitky.

    Príkladom je napríklad exkluzívna gala večera, ktorej súčasťou je aj predstavenie najnovších produktov. „Cítite sa privilegovaní. Je to veľká časť toho, prečo u týchto značiek nakupujem,“ popísala sama Wang. Medzi ďalšie podobné akcie patria súkromné stretnutia so slávnymi návrhármi. Podľa analytikov z firmy HSBC je asi päť percent spotrebiteľov luxusného tovaru zodpovedných za 35 percent ich predaja v Číne.

    Spoločnosť Burberry je v mimoriadne zložitej pozícii. V ekonomickej kríze sa musí znova uchytiť

    Koniec post-pandemickej boomu potom o niečo viac dopadá na spoločnosť Burberry. Oproti ostatným luxusným značkám preto bude nadchádzajúcu sezónu čeliť ťažšej výzve. Vedenie spoločnosti totiž minulý týždeň varovalo, že sa mu pravdepodobne nepodarí dosiahnuť ročnú prognózu príjmov. Napríklad analytici firmy JPMorgan rovnako prehlásili, že Burberry je v porovnaní so svojimi konkurentmi v „mimoriadne zložitej pozícii“.

    Dôvodom je náročný úloha pozdvihnúť marketing značky na vyššiu úroveň v chvíli, keď sa mnohí zákazníci snažia luxusným nákupom skôr vyvarovať. Značka totiž začiatkom roku zažila značnú premenu, a to s nástupom nového kreatívneho riaditeľa Daniela Lee. Hoci je jeho vedenie zatiaľ hodnotené pozitívne, obdiv na sociálnych sieťach nestačí. Spoločnosť potrebuje navýšiť predovšetkým počet klientov, ktorí si so sebou skutočne z luxusnej pobočky niečo odnesú.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Vianoce očami Burberry. Daniel Lee vymenil trenčkoty za stromček

    Claridge's, luxusný hotel v centre Londýna, tradične zveruje zdobenie svojho vianočného stromčeka do rúk významnej osobnosti módnej scény. Tento rok kreatívny riaditeľ Burberry Daniel Lee premenil sviatočnú výzdobu podľa vlastnej vízie . Jednotlivé ozdoby odkazujú na dlhoročnú tradíciu značky, zatiaľ čo ikonický kockovaný vzor pohlcuje zvyšok luxusneho interiéru hotelového lobby.

    Shein pod paľbou. Čelí žalobe francúzskych obchodníkov aj výzve poslancov

    Problémy fast fashion reťazca Shein vo Francúzsku sa neskončili. Teraz čelí žalobe zo strany francúzskych maloobchodníkov. Právne kroky proti značke podniklo 12 federácií a niekoľko značiek. Olej do ohňa kritiky prilievajú aj miestni poslanci. Viac ako 80 z nich vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom požadujú zákaz značky Shein v mene "ochrany pracovníkov, verejného zdravia a planéty".

    Bottega Veneta predstavuje Jenga set. Jeho cena je skutočne kozmická

    Bottega Veneta uvádza Jenga set, ktorý posúva domácu zábavu do sféry investičných objektov. Luxusný dom využíva svoje signifikantné prvky a transformuje známu hru do podoby kultivovaného dizajnového predmetu. Každý prvok získava charakter artefaktu, s dôrazom na materiál a presnosť spracovania. Súbor pôsobí ako tichý symbol vkusu a sebavedomého vykročenia do segmentu zábavy pre dospelých. Áno, značka uvádza, že nejde o hračku pre deti.

    TikTok Highlights: Trendy videá zdieľajú vytúžený „flow state“

    Vaša koncentrácia je zameraná na činnosť, vaše okolie sa rozptyľuje a vy nemyslíte na nič iné ako na prítomnosť. Takto by mnohí používatelia TikToku popísali "flow state". Teda stav, na ktorý v súčasnosti upozorňuje lavína virálnych videí. Zdieľajú totiž momenty, keď ľudia počas často bežných činností zabudnú na všetko ostatné a ocitnú sa v okamihu vytvorenom len pre nich.

    Versace prekonáva míľnik. Prada značku v decembri privíta pod svoje krídla

    Luxusná skupina Prada Group tento rok v apríli prekvapila módny svet, keď oznámila svoju kúpu módneho domu Versace. Dohoda za 1,25 miliardy eur nasledovala krátko po tom, čo z pozície kreatívnej riaditeľky značky odišla Donatella Versace. Do sveta Prady však naplno vstúpi až v utorok 2. decembra. Čaká ju nová éra spájajúca jej bohatú históriu a inovácie.

    REFY prináša chrómové spustenie. Nová kolekcia žiari sama o sebe

    REFY je značka, ktorá evokuje dokonale upravené obočie. Každá žena si ju spája s jej krásnou zakladateľkou a jej netypickým vzhľadom, ktorý premenila na svoju prednosť. Vytvorila značku, ktorej poslaním je dodať ženám sebavedomie, predovšetkým v oblasti obočia. Pri príležitosti výročia existencie značky REFY predstavuje limitovanú edíciu Chrome Collection.

    Šaty Alžbety II. opäť žiaria. Veľká výstava odhaľuje príbehy jej štýlu

    Výstava venovaná Alžbete II. predstavuje desiatky jej ikonických šiat aj doplnkov, ktoré dlho formovali vizuálnu podobu britskej monarchie. Návštevníci môžu nahliadnuť do zákulisia štýlu Alžbety II., jeho symboliky i vývoja naprieč dekádami. Expozícia odhaľuje nielen prepracované detaily odevov, ale aj príbehy návrhárov, tradícií a udalostí, ktoré sa do nich otlačili.

    Greenpeace našiel nebezpečné látky v oblečení Shein. Prekračujú limity EÚ

    Fast fashion reťazec Shein čelí v Európe ďalšiemu prípadu. Nemecká pobočka neziskovej organizácie Greenpeace zverejnila najnovšiu správu, v ktorej sa v jej oblečení našli nebezpečné látky. Potenciálne toxické chemikálie môžu viesť k viacerým ochoreniam, ale škodia aj životnému prostrediu.

    Paríž dobýva čerstvý dizajnérsky skvost. Café Nuances otvára novú pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paríži sa mení na magnet pre generáciu, ktorá vyhľadáva dizajn s absolútnou vizuálnou razanciou. Le Marais získava priestor, ktorý pracuje s intenzívnou estetikou a priťahuje pozornosť rýchlosťou virálneho príspevku. Atmosféra vibruje kovovým leskom, červeným svetlom a podmanivým minimalizmom. Kaviareň posúva bežný rituál do sféry, kde sa dizajn stáva zážitkom. Presadzuje sa ako miesto, ktoré podporuje zdieľanie ako súčasť svojej identity.

    Krása je jeho jazykom. Tom Ford ju preniesol z módy na filmové plátno

    Tom Ford, pôvodne uznávaný módny návrhár a bývalý kreatívny riaditeľ značiek Gucci a Yves Saint Laurent, sa stal jedným z mála dizajnérov, ktorým sa podarilo úspešne preniknúť aj do sveta filmu. Svoju precíznosť, zmysel pre detail a estetickú vycibrenosť preniesol z prehliadkových mól na filmové plátno, kde zaujal filmami A Single Man alebo Nocturnal Animals.

    Keď pouličný štýl vzýva luxus. Pharrell Williams čerpá zo skateboardovej obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenáva výrazný návrat na módnu scénu, a práve na tento trend reaguje aj Pharrell Williams. Pre Louis Vuitton predstavil model LV Tilted, ktorý spája pouličnú estetiku s luxusom francúzskej značky. Nové pánske tenisky vychádzajú z vintage nízkych skateboardových topánok z prelomu milénia, ktorých siluetu reinterpretujú v modernom duchu.

    ― Reklama ―