Více

    ― Reklama ―

    Škeriace sa postavičky Labubu, hravé korálky na členkoch a nespočet príveskov pripútaných k šnúrkam trendy tenisiek. Módu v posledných mesiacoch zachvátila silná vlna nostalgie a túžby po hravejších, ľahších a nevinnejších časoch. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že aj pominuteľné trendy ukrývajú hlbšiu pravdu o spoločnosti a tom, čo naozaj chce.

    Módna scéna oficiálne prepadla nostalgii. Svedčia o tom uplynulé mesiace, ktoré sledovali posilňujúcu vládu hravých doplnkov. Postupne sa predrali do všetkých odvetví módy. Obuv prevzali „deväťdesiatkové“ jelly sandals a kabelky zasypali doplnky v podobe kľúčeniek, príveskov a škeriacich sa trendy Labubu postavičiek. Šperkovnice ovládli takmer detské korálky a y2k „anklets“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs)

    Nostalgia sa na módnu scénu vkradla už začiatkom roka, napríklad v podobe návratu skinny džínsov alebo boho chic štýlu. Takzvaná kidcore estetika, ktorá do popredia vyzdvihuje doplnky nášho detstva, však poukazuje na oveľa silnejšiu túžbu vrátiť jednoduchšie a naivnejšie časy. Môže to byť spôsobené nielen chuťou hravo experimentovať, ale aj únikom od prítomnosti, s ktorou zmieta neistota.

    Zdroj: Coach, Anthropologie

    Trendy doplnky vyvolávajú nostalgiu. Tá zase láka na zaháňanie neistoty

    Áno, je pravda, že leto vždy sprevádzajú hravejšie prvky. Potlače citrusov a rýb, korálky pripomínajúce mušle alebo sandále Crocs posiate vtipnými príveskami. To všetko patrí k slnečným mesiacom. Ale módne domy ako Chloé, Coach a Moschino už do svojich kolekcií na túto jar votkali detskú naivitu. Nie je rovnako náhoda, že boom s postavičkami Labubu dorazil na módnu scénu práve tento rok.

    Zdroj: Cashfana, Anni Lu

    V posledných rokoch sme boli svedkami rastúcej globálnej politickej, hospodárskej a sociálnej neistoty. Prebiehajúce vojny, zhoršujúce sa globálne otepľovanie či pretrvávajúca inflácia vyvolali pocit úzkosti, strachu a beznádeje. Môžu v nás tiež častejšie prebúdzať myšlienky na vlastnú smrteľnosť. Tu nastupuje nostalgia, ktorá slúži ako upokojujúca prikrývka spomienok na istejšie a bezpečnejšie časy.

    Zdroj: Staud, Bottega Veneta

    Navyše, zbieranie hravých príveskov neprináša len radosť alebo pocit bezpečia, ale vytvára aj pomyselné zapadnutie do širšieho spoločenstva. Vo svete individuality to môže byť presne to, po čom mnohí z nás túžia. Na podobnom princípe napokon stojí aj takzvaný dopamine dressing, obliekanie do výrazných a hravých farieb, ktoré majú nositeľom priniesť pocit šťastia. K jeho dosiahnutiu však nepotrebujete nový šatník.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club za rozkošný balíček! Lmk, ktorý pár bol váš najobľúbenejší! ❤️ #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ pre dievčatá – Mercedes

    Ak vás lákajú hravé doplnky, zaobstarajte si niekoľko vybraných kúskov, ktoré môžete kombinovať. Nenechajte sa však zlákať marketingom značiek, ktoré sa v ťažkej ekonomickej situácii nepredávajú tak dobre, ako by chceli. Podporujte teda aspoň menšie luxusné výrobky, ktoré vzbudzujú dojem, že bez nich nezažijete pocit nostalgie. Túžba po ňom je prirodzená a v umiernenej podobe najskôr neškodí. Nezabúdajte však, že ho môžete zažiť aj bez kúpy nového produktu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Móda vkročila do hravej éry. Úzkosť schováva za trendy nostalgiou

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Škeriace sa postavičky Labubu, hravé korálky na členkoch a nespočet príveskov pripútaných k šnúrkam trendy tenisiek. Módu v posledných mesiacoch zachvátila silná vlna nostalgie a túžby po hravejších, ľahších a nevinnejších časoch. Takzvaná kidcore estetika ukazuje, že aj pominuteľné trendy ukrývajú hlbšiu pravdu o spoločnosti a tom, čo naozaj chce.

    Módna scéna oficiálne prepadla nostalgii. Svedčia o tom uplynulé mesiace, ktoré sledovali posilňujúcu vládu hravých doplnkov. Postupne sa predrali do všetkých odvetví módy. Obuv prevzali „deväťdesiatkové“ jelly sandals a kabelky zasypali doplnky v podobe kľúčeniek, príveskov a škeriacich sa trendy Labubu postavičiek. Šperkovnice ovládli takmer detské korálky a y2k „anklets“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs)

    Nostalgia sa na módnu scénu vkradla už začiatkom roka, napríklad v podobe návratu skinny džínsov alebo boho chic štýlu. Takzvaná kidcore estetika, ktorá do popredia vyzdvihuje doplnky nášho detstva, však poukazuje na oveľa silnejšiu túžbu vrátiť jednoduchšie a naivnejšie časy. Môže to byť spôsobené nielen chuťou hravo experimentovať, ale aj únikom od prítomnosti, s ktorou zmieta neistota.

    Zdroj: Coach, Anthropologie

    Trendy doplnky vyvolávajú nostalgiu. Tá zase láka na zaháňanie neistoty

    Áno, je pravda, že leto vždy sprevádzajú hravejšie prvky. Potlače citrusov a rýb, korálky pripomínajúce mušle alebo sandále Crocs posiate vtipnými príveskami. To všetko patrí k slnečným mesiacom. Ale módne domy ako Chloé, Coach a Moschino už do svojich kolekcií na túto jar votkali detskú naivitu. Nie je rovnako náhoda, že boom s postavičkami Labubu dorazil na módnu scénu práve tento rok.

    Zdroj: Cashfana, Anni Lu

    V posledných rokoch sme boli svedkami rastúcej globálnej politickej, hospodárskej a sociálnej neistoty. Prebiehajúce vojny, zhoršujúce sa globálne otepľovanie či pretrvávajúca inflácia vyvolali pocit úzkosti, strachu a beznádeje. Môžu v nás tiež častejšie prebúdzať myšlienky na vlastnú smrteľnosť. Tu nastupuje nostalgia, ktorá slúži ako upokojujúca prikrývka spomienok na istejšie a bezpečnejšie časy.

    Zdroj: Staud, Bottega Veneta

    Navyše, zbieranie hravých príveskov neprináša len radosť alebo pocit bezpečia, ale vytvára aj pomyselné zapadnutie do širšieho spoločenstva. Vo svete individuality to môže byť presne to, po čom mnohí z nás túžia. Na podobnom princípe napokon stojí aj takzvaný dopamine dressing, obliekanie do výrazných a hravých farieb, ktoré majú nositeľom priniesť pocit šťastia. K jeho dosiahnutiu však nepotrebujete nový šatník.

    @readwritethrift Tysm @Charms Club za rozkošný balíček! Lmk, ktorý pár bol váš najobľúbenejší! ❤️ #shoecharms #customizeyourshoes #adornments ♬ pre dievčatá – Mercedes

    Ak vás lákajú hravé doplnky, zaobstarajte si niekoľko vybraných kúskov, ktoré môžete kombinovať. Nenechajte sa však zlákať marketingom značiek, ktoré sa v ťažkej ekonomickej situácii nepredávajú tak dobre, ako by chceli. Podporujte teda aspoň menšie luxusné výrobky, ktoré vzbudzujú dojem, že bez nich nezažijete pocit nostalgie. Túžba po ňom je prirodzená a v umiernenej podobe najskôr neškodí. Nezabúdajte však, že ho môžete zažiť aj bez kúpy nového produktu.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Chcete surovú tresku za 55 dolárov? Značka David mení proteín na luxusný zážitok

    Značka David robí z obyčajnej ryby symbol statusu a testuje, kam až siaha ochota zákazníkov zaplatiť za čisté bielkoviny a vizuálne atraktívne balenie. Spoločnosť na trh okrem svojich proteínových tyčiniek nedávno uviedla aj mrazenú tresku za 55 dolárov. Zákazníci sú však stále pripravení si priplatiť. Prečo ich nezarazí ani prehnane vysoká cenovka?

    Nový módny trend na obzore. Heritage Prep spája slušňákov s modernou

    Bohaté letné sídla a tichý luxus sa stretávajú so životom na statku a voľne uviazaným vrkočom. Reč je o Heritage Prep, estetike, ktorá kombinuje to najlepšie z oboch svetov. Módni návrhári začali kúsky v tomto štýle pašovať do tohtoročných prehliadok. Všetko preto nahráva scenáru, v ktorom sa uhladené, avšak moderné kúsky hojne dostanú aj do jesenných ulíc.

    Napriek ťažkej téme zahreje pri srdci. Film Sorry, Baby dorazil do kín

    Očakávaná čierna komédia s prvkami drámy Sorry, baby je konečne k dispozícii v českých kinách. Talentovaná Eva Viktorová v nej debutuje ako scenáristka, režisérka, ale aj ako hlavná herečka. Film je pretkaný tichou melanchóliou, ktorá bravúrne nachádza humor a nehu v prekonávaní ťažkej traumy. A nebojte sa, mačka z plagátu nezomrie!

    Carrie Bradshaw je pre Gen Z nerelevantná. Označuje ju za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw sa kedysi stala ikonou ženskej nezávislosti, New Yorku aj nekonečných debát o láske. Pre jednu generáciu bola hlasom, ktorý normalizoval ženské priateľstvá, sexualitu a túžbu po kariére a luxuse. Pre generáciu Z sa však Carrie stala skôr prežitkom, ktorý už nezodpovedá ich hodnotám. V očiach mladších diváčok sa premenila z inšpirácie v toxickú "pick me girl", ktorej príbehy pôsobia zastaralo až problematicky.

    Módne značky privítali jeseň. Na pomoc si pozvali známe tváre

    Blíži sa jeseň a spolu s ňou sa do popredia tlačia čerstvé módne kampane. Značky si pre propagáciu nových kolekcií opäť prizvali známe tváre. Skims, spoločnosť z dielne Kim Kardashian, odhalila spoluprácu so spevákom Post Malone. Tvárou jesennej rady Michael Kors je speváčka Suki Waterhouse a modelka Alex Consani zažiarila v kolekcii značky Alexander McQueen.

    Všetko najlepšie, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módnu scénu už 70 rokov

    Niekedy sa celý svet zmestí len do jednej kabelky. Od roku 1955 sa práve takouto taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, ktorý aj o 70 rokov neskôr imponuje kupujúcim svojou nadčasovosťou. Praktickosť sa spojila s luxusom a Coco Chanel ženám po celom svete dala presne to, čo potrebovali. Jednoducho preto, že ju unavovalo nosiť kabelku v ruke.

    Elegancia a pohodlie v jednom. Loafers budú u pánov bodovať aj budúci rok

    Z rybárskych dedín v Nórsku cez univerzitné kampusy až na prehliadkové móla. Klasické loafers prinášajú do každého outfitu elegantný a uhladený vzhľad a zároveň pomáhajú zachovať nenútený šarm. Dokazujú, že jednoduché a nadčasové slip-on topánky majú silu obstáť naozaj v každej dobe. V pánskej móde preto zostanú aj budúci rok.

    Jeseň sa ponesie v znamení ponča. Vracia sa luxusnejšie než kedykoľvek predtým

    Pončá sú späť a vracajú sa v luxusnej podobe. Modely, ktoré sa budú nosiť túto jeseň, sú elegantné a voľne splývavé, z hodvábu alebo hrejivého kašmíru. Trend si rýchlo našiel cestu do šatníkov nielen ako prehoz, ktorý zahreje, ale aj ako doplnok. V lete sú populárne ľahké a priesvitné varianty, ktoré síce nezahrejú, ale o to väčší dodajú outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrdzujú aj módne domy ako napríklad Hermès.

    Louis Vuitton píše novú kapitolu. Uvádza svoju prvú make-upovú kolekciu.

    Ďalší zo slávnych módnych domov vstúpi na pole luxusnej kozmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydanie vlastnej make-up kolekcie La Beauté pred pol rokom. Koncom augusta však odhalí svoje prvé produkty, na ktorých spolupracoval s vychýrenou maskérkou Pat McGrath. Patrí medzi ne na 55 odtieňov rúžov, 10 hydratačných balzamov a osem paletiek očných tieňov.

    Slnkom presýtený make-up? Beauty scénu ovláda Toasty Glam

    Tohtoročné leto ponúklo ešte jeden posledný make-up trend. Kozmetickým taštičkám kraľuje v auguste takzvaný Toasty Glam. Ide o look plný hlbokých tónov, zafarbujúcich do odtieňov bronzovej a tehlovej nielen tváre, ale aj očné viečka a pery. Základom sú jemne rozmazané línie a nenútený prirodzený vzhľad pripomínajúci vysnívanú horúcu dovolenku.

    Od Carrie Bradshaw po Charli XCX. Vivienne Westwood mení svadby na sny neviest

    Vivienne Westwoodová rezonuje od červeného koberca až po oltár. Jej svadobné šaty nosila fiktívna postava Carrie Bradshaw, influencerka Hailey Bieber a speváčka Charli XCX. Každá z nich nimi vyjadrila svoju vlastnú verziu nevesty, no zároveň niesli nezameniteľný podpis značky. Značke sa darí kombinovať aristokratickú siluetu s odvážnou sebaistotou, čím vytvára šaty, ktoré zostanú v pamäti rovnako dlho ako okamih, pre ktorý vznikli.

    Postavte most medzi letom a jeseňou. Základy položia prechodové kúsky

    Aj keď tomu uplynulé horúce letné dni nenapovedajú, jeseň sa blíži míľovými krokmi. Spolu s ňou prichádza otázka toho, ako sa vysporiadať so zapeklitým premenlivým počasím, spájajúcim posledné teplé lúče a prvé náznaky sychravého obdobia. Prechod medzi letom a jeseňou vám pomôžu preklenúť šikovné kúsky, ktoré môžete nosiť takmer po celý rok.

    Móda v kocke: SZA tvorí pre Vans a Pharrell odhalil tenisky Jellyfish

    Začiatok týždňa so sebou prináša niekoľko noviniek. Speváčka SZA sa stala novou umeleckou riaditeľkou Vans. Pharrell Williams pre zmenu odhalil nové tenisky v spolupráci s Adidas, a to Virginia Adistar Jellyfish. Miu Miu vydáva novú vôňu Miutine a Louis Vuitton zase kampaň s Jude Bellingham. Na trhu s hodinkami z druhej ruky víťazí Rolex a Patek Philippe.

    Zrodené z mora, poháňané svetlom. Iris van Herpen oživuje haute couture

    Keď Iris van Herpen otvorila svoju kolekciu Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookom, svet módy sa na chvíľu zastavil. Pred publikom sa vynorila modelka odetá do bioluminiscenčného zázraku tvoreného 125 miliónmi rias, ktoré reagujú na svetlo a teplotu. Výsledkom nie je iba odev, ale živý organizmus.

    Páni, tento rok je trendom zažiariť. Je to aj vaša svadba

    Tradičné svadobné outfity už dávno nie sú "cool". Vďaka neustálemu boju za rodovú rovnoprávnosť sa dnes na svadbách rozhodne netočí všetko len okolo nevesty. Pánska svadobná móda sa rýchlo mení a naberá na odvahe. Moderné svadobné outfity pre mužov ponúka napríklad značka Tanner Fletcher. Trendu "It’s his wedding too" však v posledných týždňoch kraľuje profesionálny hráč NFL Kylen Granson a jeho biely plášť.

    Módny dom Pucci vstáva z mŕtvych. Vyhlasuje Pucci Girl Summer.

    Popkultúrne estetiky v posledných rokoch smelo ovládajú nielen naše instagramové feedy, ale aj životný štýl a šatník. V lete 2023 sme boli posadnutí Barbiecore, zatiaľ čo minulý rok sa niesol v znamení Brat Summer, pod taktovkou speváčky Charli XCX. Aký trend ale kraľuje tohtoročnému letu? No predsa štýl Pucci Girl Summer, ktorý si získal sympatie internetových it-girls ako Hailey Bieber alebo Alexandra Saint Mleux.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―