Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módny dom Valentino má novú ambasádorku, herečku Dakotu Johnson. Vivienne Westwood usporiadala svoju prvú prehliadku v Saudskej Arábii a Jil Sander x Puma obnovuje svoju ikonickú spoluprácu. MM6 Maison Margiela a Salomon tiež opäť rozširujú svoje partnerstvo. Luxusná skupina Kering predá svoju beauty sekciu spoločnosti L’Oréal.

    Dakota Johnson zostáva verná. Od Gucci prechádza k Valentino

    Slávna herečka Dakota Johnson má novú úlohu. Stala sa najnovšou ambasádorkou módneho domu Valentino, na čele ktorého stojí jej blízky priateľ, návrhár Alessandro Michele. Nastal preto čas, aby ho v novom smerovaní nasledovala. Už predtým zastupovala značku, ktorej do nedávna vládol, teda Gucci. „Som nadšená, že sa môžem pripojiť k rodine Valentino, ale hlavne, že sa opäť pripojím k Alessandrovi Michelemu,“ popísala Johnson.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Ikonická spolupráca je späť. Jil Sander x Puma prináša späť trendy tenisky

    Čerstvý kreatívny riaditeľ Jil Sander, Simone Bellotti, pripomína značke jej korene. Nie je teda prekvapením, že oznámil návrat legendárneho partnerstva. Na scénu totiž navracia ikonický model tenisiek King, ktorý vznikol v roku 1998, a to v spolupráci so spoločnosťou Puma. Vtedy sa jednalo o zásadný módny míľnik, ktorý pomohol odštartovať spolupráce luxusných módnych domov a slávnych športových brandov.

    Zdroj: Jil Sander

    Kering predáva beauty biznis. Zverí ho do rúk spoločnosti L’Oréal

    Luxusná skupina Kering, ktorá vlastní taliansky módny dom Gucci, sa snaží znížiť svoje dlhy. Rozhodla sa preto predať svoj kozmetický biznis spoločnosti L’Oréal za štyri miliardy eur. Je to súčasť stratégie novej generálnej riaditeľky spoločnosti Lucy de Meo. Francúzskemu kozmetickému gigantu odovzdá líniu vôní Creed, ako aj práva na vývoj produktov Bottega Veneta a Balenciaga.

    MM6 Maison Margiela a Salomon rozširujú spoluprácu. Ponúkajú jesennú kolekciu

    Ďalším príkladom prelínania sveta módy a športu je spolupráca medzi MM6 Maison Margiela a Salomon. Spoločnosti totiž predstavili ďalšiu zo svojich spoločných kolekcií, tentoraz na tohtoročnú jeseň a zimu. Kolekciu definujú kúsky, ktoré spájajú funkčnosť, outdoorovú a mestskú estetiku. Bezpohlavné modely zahŕňajú nepremokavé parky, mikiny, nohavice a tenisky v odtieňoch ako Deep Black, Abbey Stone a Oatmeal Heather.

    Zdroj: MM6 Maison Margiela

    Vivienne Westwood oslávila míľnik. Stala sa prvou medzinárodnou značkou na RFW

    Slávny britský módny dom Vivienne Westwood napísal minulý týždeň dôležitú kapitolu v dejinách módy. Stal sa vôbec prvou medzinárodnou značkou, ktorá na Rijádskom týždni módy predstavila svoju kolekciu s návrhmi z nedávnej prehliadky v Paríži, ako aj archívne kúsky a špeciálne šaty vytvorené v spolupráci s kultúrnou inštitúciou Art of Heritage, teda kultúrnou inštitúciou chrániacou remeselné dedičstvo Saudskej Arábie.

    @ellearabia @JessicaKahawaty si ukradla pozornosť, keď ukončila prehliadku #viviennewestwood, ktorá včera večer otvorila @Riyadh Fashion Week. V spolupráci s @artofheritage , britský maison predstavil kapsulu ručne vyšívaných šiat vyrobených saudskými remeselníkmi. تألّقت جيسيكا قهواتي في ختام عرض دار @viviennewestwood الذي افتتح موسم @riyadhfashionweek مساء الأمس. بالتعاون مع Art of Heritage، قدّمت الدار البريطانية مجموعة من الفساتين المطرّزة يدوياً بأنامل حرفيين سعودين. #RiyadhFashionWeek #VivienneWestwood #JessikaKahawaty #SaudiFashion ♬ Theme (From ‚a Summer Place‘) – Percy Faith

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Móda v kocke: Valentino má novú tvár a topánky Jil Sander x Puma sú späť

    ― Reklama ―

    Módny dom Valentino má novú ambasádorku, herečku Dakotu Johnson. Vivienne Westwood usporiadala svoju prvú prehliadku v Saudskej Arábii a Jil Sander x Puma obnovuje svoju ikonickú spoluprácu. MM6 Maison Margiela a Salomon tiež opäť rozširujú svoje partnerstvo. Luxusná skupina Kering predá svoju beauty sekciu spoločnosti L’Oréal.

    Dakota Johnson zostáva verná. Od Gucci prechádza k Valentino

    Slávna herečka Dakota Johnson má novú úlohu. Stala sa najnovšou ambasádorkou módneho domu Valentino, na čele ktorého stojí jej blízky priateľ, návrhár Alessandro Michele. Nastal preto čas, aby ho v novom smerovaní nasledovala. Už predtým zastupovala značku, ktorej do nedávna vládol, teda Gucci. „Som nadšená, že sa môžem pripojiť k rodine Valentino, ale hlavne, že sa opäť pripojím k Alessandrovi Michelemu,“ popísala Johnson.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Ikonická spolupráca je späť. Jil Sander x Puma prináša späť trendy tenisky

    Čerstvý kreatívny riaditeľ Jil Sander, Simone Bellotti, pripomína značke jej korene. Nie je teda prekvapením, že oznámil návrat legendárneho partnerstva. Na scénu totiž navracia ikonický model tenisiek King, ktorý vznikol v roku 1998, a to v spolupráci so spoločnosťou Puma. Vtedy sa jednalo o zásadný módny míľnik, ktorý pomohol odštartovať spolupráce luxusných módnych domov a slávnych športových brandov.

    Zdroj: Jil Sander

    Kering predáva beauty biznis. Zverí ho do rúk spoločnosti L’Oréal

    Luxusná skupina Kering, ktorá vlastní taliansky módny dom Gucci, sa snaží znížiť svoje dlhy. Rozhodla sa preto predať svoj kozmetický biznis spoločnosti L’Oréal za štyri miliardy eur. Je to súčasť stratégie novej generálnej riaditeľky spoločnosti Lucy de Meo. Francúzskemu kozmetickému gigantu odovzdá líniu vôní Creed, ako aj práva na vývoj produktov Bottega Veneta a Balenciaga.

    MM6 Maison Margiela a Salomon rozširujú spoluprácu. Ponúkajú jesennú kolekciu

    Ďalším príkladom prelínania sveta módy a športu je spolupráca medzi MM6 Maison Margiela a Salomon. Spoločnosti totiž predstavili ďalšiu zo svojich spoločných kolekcií, tentoraz na tohtoročnú jeseň a zimu. Kolekciu definujú kúsky, ktoré spájajú funkčnosť, outdoorovú a mestskú estetiku. Bezpohlavné modely zahŕňajú nepremokavé parky, mikiny, nohavice a tenisky v odtieňoch ako Deep Black, Abbey Stone a Oatmeal Heather.

    Zdroj: MM6 Maison Margiela

    Vivienne Westwood oslávila míľnik. Stala sa prvou medzinárodnou značkou na RFW

    Slávny britský módny dom Vivienne Westwood napísal minulý týždeň dôležitú kapitolu v dejinách módy. Stal sa vôbec prvou medzinárodnou značkou, ktorá na Rijádskom týždni módy predstavila svoju kolekciu s návrhmi z nedávnej prehliadky v Paríži, ako aj archívne kúsky a špeciálne šaty vytvorené v spolupráci s kultúrnou inštitúciou Art of Heritage, teda kultúrnou inštitúciou chrániacou remeselné dedičstvo Saudskej Arábie.

    @ellearabia @JessicaKahawaty si ukradla pozornosť, keď ukončila prehliadku #viviennewestwood, ktorá včera večer otvorila @Riyadh Fashion Week. V spolupráci s @artofheritage , britský maison predstavil kapsulu ručne vyšívaných šiat vyrobených saudskými remeselníkmi. تألّقت جيسيكا قهواتي في ختام عرض دار @viviennewestwood الذي افتتح موسم @riyadhfashionweek مساء الأمس. بالتعاون مع Art of Heritage، قدّمت الدار البريطانية مجموعة من الفساتين المطرّزة يدوياً بأنامل حرفيين سعودين. #RiyadhFashionWeek #VivienneWestwood #JessikaKahawaty #SaudiFashion ♬ Theme (From ‚a Summer Place‘) – Percy Faith

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Strapce udávajú rytmus jari a letu 2026. Objavte horúci trend tohtoročných mól

    Strapce opäť vstúpili na móla s energiou, ktorá premenila krok na gesto a látku na melódiu. Jarná a letná sezóna 2026 je nimi doslova pretkaná. Línie odevov sa od Milána až po Londýn rozvlnili do plynulého pohybu, v ktorom sa remeselníctvo mieša s voľnosťou. Strapce symbolizujú prirodzenú dynamiku a zmyslový prepych. V každom šve je cítiť rytmus, ktorý nespieva do kroku, ale vyzýva k tancu.

    Na krídlach prekvapenia. Týždne módy zaskočili domácou estetikou aj vojenskými prvkami

    Prekvapenie sa zrejme stáva novým meradlom estetiky. V kolekciách nedávnych svetových fashion weekov sa objavuje kreatívna odvaha, ktorá posúva hranice očakávaní. Elegantné uniformné odkazy sa miešajú s domestikovanou nostalgiou, materiály sa vracajú v nových podobách a moment prekvapenia získava status skutočného kurátorského gesta.

    Akčný žáner opäť ožíva. Film Jedna bitka za druhou dobýva filmové plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do kresla režiséra skrátka patrí. Jeho najnovší films názvom Jedna bitka za druhou žne nadšené ohlasy nielen od divákov, ale aj prísnych kritikov. Napínavý, humorný, ale napriek tomu hlboký a provokatívny dej opäť prebúdza k životu akčný žáner. Leonardo DiCaprio vás navyše ani tentokrát nenechá vydýchnuť.

    TikTok Highlights: Káva získala novú podobu, nesie názov proffee

    Používatelia sociálnej siete TikTok si nikdy nenechajú ujsť žiadny trik týkajúci sa životného štýlu alebo wellness. Niet divu, že si zamilovali proffee, t. j. kávu doplnenú proteínom alebo kolagénom. Sľubujú si benefity v podobe vytúženého prílevu energie, ale aj regenerácie svalov či dokonca úbytku hmotnosti. Je však tento módny nápoj taký prospešný, ako vyzerá na obrazovkách telefónov?

    Retailboss hlási návrat k detailu. Brošne ako symbol dostupného luxusu

    Server Retailboss potvrdzuje, že brošne vstúpili do svojej renesancie s energiou, ktorá premieňa módny trh. Z doplnku, kedysi vnímaného ako odkaz na minulosť, sa stáva kľúčový symbol súčasného štýlu. Štatistiky ukazujú rast tržieb o viac než 200 percent za posledné tri mesiace. Tento skok vyjadruje hlbokú premenu vzťahu medzi módou a emóciou. Brošňa sa mení v tichý luxus, ktorý paradoxne rozpráva príbeh o maximalizme.

    Rijád privíta fashion week. Otvorí dvere aj svetovým módnym domom

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Kedysi dávno. Historické poznatky sa ukrývajú v najkrajších knižniciach sveta

    Knižnice rozhodne nie sú len tiché sály plné prachu. V mnohých častiach sveta slúžia ako vzácne svätyne, kde ľudia s úctou skláňajú hlavy. Vo vnútri kláštorov, univerzít, ale aj len tak samostatne stojace knižnice patria k najobľúbenejším turistickým miestam. Našťastie si zatiaľ zachovávajú zaslúženú úctu návštevníkov a nechávajú na vás naplno dýchnuť svoju atmosféru.

    Od heroínu k Ozempicu. Cesty, ako byť chic, sa menia, tlak na štíhlosť zostáva

    Ovisnuté lícne kosti, detsky útle ramená, špicaté kolená. Herečky a modelky to často maskujú, ale premena ich siluety v posledných rokoch jasne ukazuje, že žijeme v ére Ozempic chic. Môžeme si nahovárať, že tentoraz je za chudnutím medicína v podobe lieku potláčajúceho chuť do jedla. V skutočnosti sme esteticky, ale aj filozoficky oveľa bližšie zatracovanej ére heroín chic, než sme si možno ochotní pripustiť.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrýva hviezdnu oponu

    Streamovacia služba Netflix privítala vo štvrtok nový hviezdny dokument. V jeho strede stojí bývalá speváčka a úspešná návrhárka Victoria Beckham. Trojdielny seriál sľubuje odokrytie jej neľahkej cesty na vrchol módneho priemyslu, kam sa len tak niekto nedostane. Súčasťou príbehu sú nielen archívne zábery, ale aj rozhovory s poprednými osobnosťami módnej scény.

    Day to night. Inteligentné outfity vás z práce vezmú rovno do víru noci

    Pracovne vyťaženým ženám sa ľahko stane, že zatiaľ čo cez deň sú potrebné na formálnom meetingu a v kancelárii, večer ich čaká uvoľnená zábava na úrovni. Našťastie je módny svet priaznivý aj zložitým situáciám. Umožňuje preto vytvoriť outfit vhodný na celodenné nosenie. K perfektnému výsledku stačí iba pár premyslených kúskov a správny styling.

    ― Reklama ―