Více

    ― Reklama ―

    Sociálne siete vytvorili ďalší pominuteľný trend. Tentokrát ho však rovnakým dychom samy kritizujú. Ide o novú formu maskulinity, ktorej však chýba akákoľvek autenticita. Nová pánska estetika namiesto toho usiluje o validáciu založenú na umelo, ale veľmi starostlivo vykonštruovanom vzhľade. Takzvaný performative male tak robí všetko pre to, aby zaujal.

    Používatelia sociálnych sietí sa ochotne delia o svoje názory na najnovšie trendy v mužskej estetike. Aj keď ju samotný internet pomohol založiť, teraz ju tvrdo kritizuje. Takzvaný performative male totiž stavia na manipulácii, neúprimnosti a umelej štylizácii. Ide o mužov, ktorí predstierajú byť tým, o čom sa domnievajú, že ženy v súčasnosti chcú. Teda otvoreným, citlivým a trochu alternatívnym partnerom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by (@selfctrl05)

    Tričká indie skupín a tabi shoes. Performative male má jasnú uniformu

    Štýl „performative male“ však nie je založený na skutočných koníčkoch alebo módnom vkuse. Ide o starostlivo vytvorený vzhľad túžiaci iba po validácii a pozornosti. Maskulinita v jeho podaní nie je o zmene alebo hĺbke, ale istom predstavení. V jeho srdci ležia tradične ženské záujmy, rádoby citová otvorenosť či naučené progresívne názory. Nejde o skutočnú identitu, ale verejnú značku.

    Zdroj: Hollister, Maison Margiela

    Muži spadajúci do tejto estetiky dávajú svoju pomyselnú identitu najavo aj svojim štýlom. Do ich outfitu patria baggy džíny, denim šortky, slim tenisky či trendy tabi shoes. Nechýba ani tričko s indie kapelou alebo feministickými knižnými titulmi. Široký opasok, plyšáčik Labubu pripnutý u pása alebo výrazná kľúčenka sú ďalšími nevyhnutnými detailmi. Samozrejme, nesmie chýbať ani matcha cup.

    Zdroj: Ralph Lauren, H&M

    Takzvaný performatívny muž má vždy po ruke aj klasické káblové slúchadlá, priestrannú tašku a knihu z klasickej anglickej literatúry. Boduje však aj feministickým či „self-improving“ titulom. Príbehy však zvyčajne nečíta, rovnako ako nepočúva albumy indie kapiel alebo speváka Claira. Všetky spomínané kroky sú len maskou na vytvorenie príťažlivej módnej fasády.

    Knížky, matcha alebo outfity problémom nie sú. Kritizovaný je manipulatívny look

    Fenomén má svoje korene zapustené na sociálnych sieťach, kde ženy vyjadrujú svoju túžbu po viac citlivých a emočne chápavých mužoch. To, po čom prahnú však nie je naštylizovaný muž, ale autenticita. A práve tá u „performative male“ chýba. Je preto dôležité chápať, že jednotlivé zvyky, ako pitie matcha drinkov alebo čítanie kníh, kritizované nie sú, naopak. Terčom je neúprimný a manipulatívny look.

    @sgwoo_ S ovseným mliekom ofc #foryou #fyp #pourtoi ♬ Juna – Clairo

    Zdroje: Indy100, Voi, Instagram, TikTok

    Maskulinita má novú tvár. Zoznámte sa s fenoménom performative male

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sociálne siete vytvorili ďalší pominuteľný trend. Tentokrát ho však rovnakým dychom samy kritizujú. Ide o novú formu maskulinity, ktorej však chýba akákoľvek autenticita. Nová pánska estetika namiesto toho usiluje o validáciu založenú na umelo, ale veľmi starostlivo vykonštruovanom vzhľade. Takzvaný performative male tak robí všetko pre to, aby zaujal.

    Používatelia sociálnych sietí sa ochotne delia o svoje názory na najnovšie trendy v mužskej estetike. Aj keď ju samotný internet pomohol založiť, teraz ju tvrdo kritizuje. Takzvaný performative male totiž stavia na manipulácii, neúprimnosti a umelej štylizácii. Ide o mužov, ktorí predstierajú byť tým, o čom sa domnievajú, že ženy v súčasnosti chcú. Teda otvoreným, citlivým a trochu alternatívnym partnerom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by (@selfctrl05)

    Tričká indie skupín a tabi shoes. Performative male má jasnú uniformu

    Štýl „performative male“ však nie je založený na skutočných koníčkoch alebo módnom vkuse. Ide o starostlivo vytvorený vzhľad túžiaci iba po validácii a pozornosti. Maskulinita v jeho podaní nie je o zmene alebo hĺbke, ale istom predstavení. V jeho srdci ležia tradične ženské záujmy, rádoby citová otvorenosť či naučené progresívne názory. Nejde o skutočnú identitu, ale verejnú značku.

    Zdroj: Hollister, Maison Margiela

    Muži spadajúci do tejto estetiky dávajú svoju pomyselnú identitu najavo aj svojim štýlom. Do ich outfitu patria baggy džíny, denim šortky, slim tenisky či trendy tabi shoes. Nechýba ani tričko s indie kapelou alebo feministickými knižnými titulmi. Široký opasok, plyšáčik Labubu pripnutý u pása alebo výrazná kľúčenka sú ďalšími nevyhnutnými detailmi. Samozrejme, nesmie chýbať ani matcha cup.

    Zdroj: Ralph Lauren, H&M

    Takzvaný performatívny muž má vždy po ruke aj klasické káblové slúchadlá, priestrannú tašku a knihu z klasickej anglickej literatúry. Boduje však aj feministickým či „self-improving“ titulom. Príbehy však zvyčajne nečíta, rovnako ako nepočúva albumy indie kapiel alebo speváka Claira. Všetky spomínané kroky sú len maskou na vytvorenie príťažlivej módnej fasády.

    Knížky, matcha alebo outfity problémom nie sú. Kritizovaný je manipulatívny look

    Fenomén má svoje korene zapustené na sociálnych sieťach, kde ženy vyjadrujú svoju túžbu po viac citlivých a emočne chápavých mužoch. To, po čom prahnú však nie je naštylizovaný muž, ale autenticita. A práve tá u „performative male“ chýba. Je preto dôležité chápať, že jednotlivé zvyky, ako pitie matcha drinkov alebo čítanie kníh, kritizované nie sú, naopak. Terčom je neúprimný a manipulatívny look.

    @sgwoo_ S ovseným mliekom ofc #foryou #fyp #pourtoi ♬ Juna – Clairo

    Zdroje: Indy100, Voi, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Wednesday opäť naservírovala Goth glamour. Jej štýl vykúzlia aj renomovaní návrhári

    Len máloktorý módny fenomén posledných rokov zasiahol kultúru tak silno ako Wednesday Addams. Keď prvá séria seriálu vtrhla na obrazovky, neostalo len pri desivo očarujúcej atmosfére. Z temnoty vystúpil aj nový štýlový archetyp. Goth glamour. S druhou sériou, ktorá teraz prichádza na Netflix, je jasné, že sa do neho ponoríme znovu. A možno ešte hlbšie.

    Luxusný tovar ako dlhodobá investícia. Second hand trhu kraľujú slávne kabelky

    Čoraz viac zákazníkov v kontexte dlhodobej nepriaznivej a nestabilnej ekonomickej situácie hľadá vhodné spôsoby, ako zhodnotiť svoje peniaze. Obracajú sa preto na second hand trh, kde investujú predovšetkým do ikonických kabeliek. Medzi najpopulárnejšie modely patria tie z dielne značky Hermès. Na obľube ale narastajú aj tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Európske letiská menia pravidlá. Sú roztomilé beauty miniatúry v ohrození?

    Éra jednej z najmenej obľúbených súčastí cestovania sa možno chýli ku koncu. Prelievanie šampónov do stomililitrových fľaštičiek a počítanie produktov tak, aby sa zmestili do plastového vrecka, by čoskoro mohlo byť minulosťou. Aký osud ale čaká všetky roztomilé miniatúry? Budú musieť kozmetické značky prehodnotiť marketingové stratégie?

    Trend tooth gems rozžiari každý úsmev. Má však jasné pravidlá

    Povedzte syr! Trend tooth gems, čiže kamienkov na zuby, je späť a doháňa Y2K estetiku k dokonalosti. História zubných šperkov ale siaha ďaleko za prelom milénia, zdobili sa nimi už Mayovia. Teraz sa ozdoby vracajú ako módny statement. Aplikácia je rýchla a bezbolestná, ale má pravidlá. Zle prilepený šperk môže spôsobiť viac škody ako parády.

    Relax s pridanou hodnotou. Objavte v letnej pauze feministické knihy

    Letné čítanie zvyčajne evokuje vášnivé romány alebo dobrodružné príbehy. Vytúžená prestávka však môže slúžiť aj ako vhodný čas na vzdelávanie. Spojte oddych so vzdelávaním a otvorte toto leto feministické knihy, ktoré vás jednoducho nepustia. Môžete sa dozvedieť viac o úlohe intimity nielen vo vzťahoch, menštruácii či toxických aspektoch ženskosti.

    Spoilery zatĺkajú klinec do rakvy filmov. Ničia sociálne siete zážitok z kina?

    Natáčanie pokračovania ikonického filmu Diabol nosí Pradu vyvolalo nielen vlnu nadšenia, ale aj kritiky. Nekonečné spoliery v podobe fotiek z natáčania a podrobných analýz jednotlivých outfitov vyvolávajú obavy nielen zo strany zarytých fanúšikov. Čo s takým tempom z ešte len chystaného filmu zostane? A nekazia sociálne siete klasické filmové kúzlo?

    Moodboardy striedajú influencerov. Pinterest je najväčší trendsetter všetkých čias

    Mení sa spôsob, akým sledujeme a predvídame módu. Zatiaľ čo predtým dominovali influenceri, dnes stále viac z nás, vrátane návrhárov a módnych značiek, siaha po inom nástroji. V roku 2025 je Pinterest považovaný za nevyhnutnú sociálnu sieť pre každého, kto chce byť v obraze. Nejde len o platformu na ukladanie pekných obrázkov, ale o silný predikčný nástroj, ktorý udáva smer nielen v móde, ale aj beauty a vizuálnej kultúre.

    Od smetných košov k Pradě. Harris Dickinson žiari pred aj za kamerou

    Keď Prada v januári oznámila, že jednou z jej nových tvárí bude britský herec Harris Dickinson, značka stavila na jeho civilnosť. V kampani nezosobňuje žiadnu úlohu, je hlavnou postavou svojho vlastného príbehu. A skutočne sa ujala. Dickinson na festivale v Cannes uviedol vydarený režisérsky debut Pobuda. Chystá sa tiež na rolu Johna Lennona a špekuluje sa, že by mohol byť novým agentom 007.

    Zastavte nákupy s expiráciou. Poďakuje vám peňaženka aj váš štýl

    Vo svete módy čelíme neustálemu tlaku. Nielen, že sa striedajú sezóny, ale aj mikro trendy. Čo sa v pondelok objaví na TikToku, môže byť v stredu vypredané a v piatok zastaralé. Kolobeh vytvára negatívny fenomén, takzvané nákupy s expiráciou. Produkty, ktoré nie sú stvorené pre dlhodobé nosenie, ale momentálne uspokojenie. Akoby sme si namiesto oblečenia kupovali krátkodobý dopamínový boost.

    Tom Holland ako kráľ dvoch svetov. Zvláda uvoľnenosť aj vycibrenú eleganciu

    Najnovší Spiderman a obľúbený britský herec Tom Holland nepatrí medzi klasické pánske módne ikony. Nevyniká nečakanými kreáciami a hranice posúvajúcimi lookmi. Nezaujme ani najčerstvejšími trendmi alebo do očí bijúcimi logami. Namiesto toho láka na minimalistickú uvoľnenosť, sem-tam doplnenú o tichú eleganciu, ktoré definujú jeho módny štýl.

    Vlasový parfum dobýva beauty svet. Doprajte svojmu účesu vlastnú vôňu

    Vlasový parfum nesmie chýbať. Svet vôní zažíva v poslednej dobe drobnú, no predsa výraznú premenu. Klasické parfumy dopĺňa nová generácia voňavých produktov, ktorá prináša nielen krásnu vôňu, ale aj starostlivosť. Vlasové parfumy sa z okrajovej kategórie ticho presunuli medzi must-have položky a vyzerá to, že tento rok bude ich definitívnym prelomom.

    Zendaya posilňuje partnerstvo s On. Spolu s Law Roachom navrhla tenisky

    Herečka Zendaya začala ďalšiu kapitolu spolupráce so značkou On. Vo štvrtok totiž odhalila tenisky s názvom Cloudzone Moon, ktoré navrhla spoločne so svojím stylistom Law Roachom. Doprovodná kampaň Be Every You sa točí okolo motívov pohybu a duality. Zendaya v nej navyše nabáda k tomu, aby sme sa nebáli prijať všetky stránky našej osobnosti.

    Leto ovláda nový trend. Hodvábna šatka v páse ozvláštni každý outfit

    Lámete si hlavu s tým, ako dodať svojmu outfitu ešte o trochu väčší šmrnc? Využívanie kúskov, ktoré už máme doma, je opäť v móde! Znovuobjavenou hviezdou tohto leta je hodvábna šatka, ktorá tentoraz žiari uviazaná okolo pása. Spozorovať ju môžeme nielen na mnohých celebritách, nedávno sa objavila aj na Parížskom fashion weeku.

    Leto sa ešte neskončilo. Svetové beach clubs sú stelesnením tichého luxusu

    Povaľovanie sa na pláži môže byť pre mnohých cestovateľov čírou nudou. To však neplatí pre stále obľúbenejšie beach clubs. Šumenie mora, široká paleta aktivít a nekonečné šampanské, tak by sa dal zhrnúť zážitok z týchto rozprávkových miest. Nepredstavujte si celodenné párty. Existujú aj také kluby, z ktorých dýcha quiet luxury atmosféra na míle ďaleko.

    Skupina Capri má šancu na žiarivé zajtrajšky. Oslavuje výsledky z prvého štvrťroka

    Skupina Capri Holdings je na ceste za potenciálnymi lepšími zajtrajškami. Spoločnosť v stredu zverejnila výsledky z prvého štvrťroka, ktoré predčili očakávania analytikov. Dôvodom je predovšetkým zvyšujúci sa dopyt po kabelkách a obuvi z dielne Michael Kors. Firma nemá zďaleka vyhraté, jedná sa však o prvé známky, že by jej nová stratégia mohla fungovať.

    Thierry Mugler ako módny architekt. Ako prepísal pravidlá úzkeho pásu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečenie tak, ako sa navrhuje architektúra. S úmyslom vyvolať úžas, obdiv i odpor. Zatiaľ čo sa svet módy cyklicky točil medzi minimalizmom a extravaganciou, Mugler bol o zhruba tri galaxie ďalej. Jeho pásy neboli zúžením, boli explóziou kontroly. Ako z obyčajného ľudského trupu vytvoriť monument? Mugler poznal odpoveď. A zanechal ju v každom korzete, šve i nezabudnuteľnom prehliadkovom momente.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―