Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 sa americký návrhár Marc Jacobs zameral na jediný cieľ. Podľa jeho pozvánky sa totiž rozhodol návštevníkom show odovzdať čistú radosť. Jeho návrhy inšpirované retro érou a animovanými rozprávkami splnili jeho požiadavku na jedničku. 

    Módne prehliadky majú niekoľko účelov. V prvom rade slúžia ako prehliadka najnovších modelov renomovaných značiek. Ich cieľom však môže byť aj hlbšie skúmanie abstraktných pojmov. Takto často odrážajú obavy z aktuálnych udalostí alebo blízkej budúcnosti. Americký návrhár Marc Jacobs sa však vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 vydal inou cestou. Vytvoril vlastnú módnu dimenziu založenú na eskapizme.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    Nedávne politické udalosti, trvajúce vojny i klimatická kríza sú témy, s ktorými sa s pochmúrnymi myšlienkami prebúdzame každé ráno. Jacobs sa však rozhodol negatívny cyklus aspoň na chvíľku prerušiť. Priniesol preto niekoľko návrhov s jedným jediným cieľom. Vyvolať radosť. Pozvánka na jeho show jeho cieľ jasne podčiarkla. „Radosť, bodka,“ stálo na nej jednoduchým čiernym písmom.

    Retro éru pripomínali oversized košíčky alebo vtipný make-up

    Svoju myšlienku Jacobs ďalej rozviedol, keď vysvetlil, že „verí v autenticitu, oslobodenú od validácie a povolenia od absurdného konzervatizmu a spoločenských noriem“. Jednotlivé návrhy touto správou doslova nasiakli. Ich proporcie odporovali bežným očakávaniam, a tak návrhár vytvoril dlhé šaty, kabáty alebo sukne v mierne oversized verzii. Podobne ako v jarnej kolekcii tak pôsobili ako oblečenie pre bábiky.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Tentoraz však pripomínali skôr animované postavičky. Jacobs totiž použil sýte a výrazné farby, ktoré prepojil v úsmevnom kontraste. Lodičky tiež zakrivil do nezvyčajných tvarov, pričom ich špičky sa komicky stáčali až k stropu. Kolekcia taktiež zachytila ​​nádych retro éry. Poznať bola napríklad na šatách alebo topoch s prehnanými košíčkami. Biele štruktúrované šaty dokonca pripomínali ikonický kúsok Marilyn Monroe.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Atmosféru podporil aj make-up, zahŕňajúci obrie riasy a umelé očné tiene. Svojou najnovšou tvorbou tak Jacobs potvrdil odhodlanie napĺňať jedno z vôbec prvých poslaní módnych prehliadok. A síce opakovane vytvárať prehliadky, ktoré aspoň na chvíľu prinútia divákov premýšľať inak. Pomocou šiat, topánok a kabeliek otvára dvere do iného sveta a ponúka úľavu v podobe radosti, zábavy a krásy.

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Marc Jacobs predstavil svoju kolekciu na jeseň 2024 s nádychom retra a animovaných rozprávok

    ― Reklama ―

    Vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 sa americký návrhár Marc Jacobs zameral na jediný cieľ. Podľa jeho pozvánky sa totiž rozhodol návštevníkom show odovzdať čistú radosť. Jeho návrhy inšpirované retro érou a animovanými rozprávkami splnili jeho požiadavku na jedničku. 

    Módne prehliadky majú niekoľko účelov. V prvom rade slúžia ako prehliadka najnovších modelov renomovaných značiek. Ich cieľom však môže byť aj hlbšie skúmanie abstraktných pojmov. Takto často odrážajú obavy z aktuálnych udalostí alebo blízkej budúcnosti. Americký návrhár Marc Jacobs sa však vo svojej najnovšej kolekcii na jeseň 2024 vydal inou cestou. Vytvoril vlastnú módnu dimenziu založenú na eskapizme.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    Nedávne politické udalosti, trvajúce vojny i klimatická kríza sú témy, s ktorými sa s pochmúrnymi myšlienkami prebúdzame každé ráno. Jacobs sa však rozhodol negatívny cyklus aspoň na chvíľku prerušiť. Priniesol preto niekoľko návrhov s jedným jediným cieľom. Vyvolať radosť. Pozvánka na jeho show jeho cieľ jasne podčiarkla. „Radosť, bodka,“ stálo na nej jednoduchým čiernym písmom.

    Retro éru pripomínali oversized košíčky alebo vtipný make-up

    Svoju myšlienku Jacobs ďalej rozviedol, keď vysvetlil, že „verí v autenticitu, oslobodenú od validácie a povolenia od absurdného konzervatizmu a spoločenských noriem“. Jednotlivé návrhy touto správou doslova nasiakli. Ich proporcie odporovali bežným očakávaniam, a tak návrhár vytvoril dlhé šaty, kabáty alebo sukne v mierne oversized verzii. Podobne ako v jarnej kolekcii tak pôsobili ako oblečenie pre bábiky.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Tentoraz však pripomínali skôr animované postavičky. Jacobs totiž použil sýte a výrazné farby, ktoré prepojil v úsmevnom kontraste. Lodičky tiež zakrivil do nezvyčajných tvarov, pričom ich špičky sa komicky stáčali až k stropu. Kolekcia taktiež zachytila ​​nádych retro éry. Poznať bola napríklad na šatách alebo topoch s prehnanými košíčkami. Biele štruktúrované šaty dokonca pripomínali ikonický kúsok Marilyn Monroe.

    Zdroj: Marc Jacobs

    Atmosféru podporil aj make-up, zahŕňajúci obrie riasy a umelé očné tiene. Svojou najnovšou tvorbou tak Jacobs potvrdil odhodlanie napĺňať jedno z vôbec prvých poslaní módnych prehliadok. A síce opakovane vytvárať prehliadky, ktoré aspoň na chvíľu prinútia divákov premýšľať inak. Pomocou šiat, topánok a kabeliek otvára dvere do iného sveta a ponúka úľavu v podobe radosti, zábavy a krásy.

    ― Reklama ―

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdýchol móde fantáziu

    Alessandro Michele predstavuje fascinujúce spojenie intelektu a extravagancie. Rodák z Ríma s dušou zberateľa príbehov vdýchol Gucci sviežosť, ktorá sa zapísala do dejín módnej scény a teraz formuje novú éru u Valentino. Jeho vízie prekračujú rámec trendov a premieňajú značky na poetické priestory, kde sa mieša filozofia, romantika a nečakaná sloboda.

    Ferragamo ako óda na Harlem. Značka postavila kolekciu na Lole Todd

    Maximilian Davis vytvoril pre Ferragamo atmosféru, ktorá dýcha energiou jazzového veku a zároveň transformuje jeho vizuálny jazyk do moderny. V sále s mäkkým kobercom sa tak odohrávala scéna, kde sa lesk striedal s architektúrou strihov a svetlo kĺzalo po textúrach ako noty. Línia pôsobila ako rytmická báseň, pričom každý pohľad mal svoj vlastný verš. Bola to pripomienka toho, ako sa dá tradícia umne prepísať do nového príbehu.

    ― Reklama ―