LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.
Úspešná skupina LVMH pracuje s ľudským know-how ako s jedným z najhodnotnejších aktív súčasného luxusného priemyslu. Kering konštruuje vlastný „House of Dreams“, teda dlhodobý investičný projekt pre novú víziu luxusnej spotreby. Zatiaľ čo prvý koncern vytvára platformu pre talent, druhá rozširuje mapu príležitostí. Spoločne ukazujú, že budúcnosť luxusu vzniká v prelínaní remesla, technológií a kultúrnych mikro trendov. Súčasný luxusný trh sa tak stáva laboratóriom, v ktorom sa úplne mení jeho podstata a podoba modernej spotreby.
Vstupná brána mladých talentov. LVMH stavia svoj úspech na precíznom remesle
Francúzsky koncern LVMH posilňuje základňu prostredníctvom talentov, ktorých práca formuje estetiku aj hodnotu 75 značiek skupiny. Program Métiers d’Excellence sa stal symbolom kultivácie remeselnej odbornosti a atraktívnym vstupným bodom pre mladé generácie. Tohtoročný ceremoniál v Paríži prilákal pozornosť vďaka osobnostiam, ktoré reprezentujú precíznu prácu naprieč parfumérstvom, šperkárstvom alebo haute couture. LVMH tak stavia ľudské zručnosti do centra dlhodobej stratégie, v ktorej ľudský dotyk funguje ako protipól automatizácie a digitálnej éry.
Zdroj: LVMH
Jedným z hlavných projektov LVMH je Maison des Métiers d’Excellence, plánovaný priestor, ktorý má prepojiť verejnosť s remeselným svetom skupiny. Koncept zahŕňa otvorené dielne, vzdelávacie programy a zážitkové formáty, ktoré majú vytvárať nový typ „savoir-faire turizmu“. Skupina počíta s výberom lokality, ktorá umožní prezentovať široké spektrum profesií interaktívne a prepojiť ich s kultúrnym životom. Vznikne tak miesto, ktoré má potenciál stať sa stabilným magnetom pre záujemcov o remeslo aj pre zákazníkov túžiacich nahliadnuť do zákulisia výroby.
Zdroj: LVMH
Súčasťou rozsiahlejšej stratégie LVMH je systematická práca s mladými ľuďmi, prostredníctvom medzinárodných roadshow, dokumentárnych projektov a škôl ako Scuola Bulgari v Taliansku. Pozornosť budúcim generáciám funguje ako investícia do pracovného trhu, ktorý sa stáva čím ďalej konkurenčnejší. Skupina posúva remeselné profesie do svetiel reflektorov a premieňa ich na výraznú súčasť kultúrnej identity svojich značiek.
Kering hľadá nové segmenty. Chce expandovať do kultúrnych fenoménov aj start-upov
Zatiaľ čo LVMH rozvíja ľudský kapitál, Kering buduje nový pilier rastu. Pod vedením Lucy de Meo vzniká projekt House of Dreams. Investičná jednotka určená na vyhľadávanie značiek, technológií a kultúrnych projektov s výnimočným potenciálom. Platforma pracuje s dlhodobým kapitálom a zameriava sa na oblasti, ktoré oslovujú globálnu klientelu. Od experimentálnej technológie cez remeslo až po kultúrny luxus.
Zdroj: Reuters | Luca de Meo
Cieľom je znížiť závislosť na značke Gucci a zároveň otvoriť dvere novým segmentom. Kering sa posúva smerom k modelu, v ktorom tvoria rast nielen tradičné módne domy, ale aj start-upy, regionálne talenty a subkultúrne fenomény. Segmenty ako wellness, fine dining či zážitkový retail vytvárajú priestor pre projekty, ktoré pracujú s luxusom novým spôsobom. Menej formálne, viac komunitne a s technologickým presahom.
Obe skupiny tak sledujú spoločný smer. Rozšíriť portfólio o prvky, ktoré zodpovedajú novej definícii hodnoty v luxusnom segmente. LVMH rozvíja ľudský talent ako kľúčový zdroj rastu, Kering mapuje nové formy značiek a investičných príbehov. Celkovo ide o stratégiu, ktorá predpokladá, že luxus budúcnosti bude formovaný remeslom, inováciou a kultúrnou citlivosťou. Trojbodová os, ktorá udáva tempo celému luxusnému sektoru.
Zdroje: WWD, Fashion Network, Instagram

