Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.
Módne spoločnosti si čoraz viac uvedomujú svoju zodpovednosť za životné prostredie. Príkladom je luxusný gigant LVMH, ktorý oznámil rozšírenie spolupráce s UNESCO. Predĺžil svoje predchádzajúce partnerstvo o päť rokov a prizval aj jednu zo svojich značiek, klenotnícky dom Tiffany & Co. Spoločne plánujú pracovať na projekte s názvom For the Beauty of Life, ktorý sa zameriava na ochranu svetových oceánov.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Ide o významné rozšírenie projektu, ktorý odštartoval už v roku 2019. Pod jeho pokračovanie sa podpísal riaditeľ image a životného prostredia LVMH Antoine Arnault a generálna riaditeľka UNESCO Audrey Azoulay. „Skupina hodlá pokračovať vo svojej úlohe integrátora a sprostredkovateľa formovania tohto obnoveného vzťahu s živými systémami,“ okomentoval novinku podľa serveru WWD Antoine Arnault.




Zdroj: UNESCO, LVMH
V srdci spolupráce leží snaha vytvoriť prírodné a kultúrne riešenia, ako je napríklad remeselníctvo alebo agrolesníctvo, ktoré berú do úvahy taktiež potreby lokálnych komunít. Podobný cieľ preto prevezme tiež Tiffany & Co. Foundation. Úlohou nadácie luxusnej značky bude totiž podpora rozvoja udržateľných plánov pre hospodárenie v morských oblastiach v rôznych regiónoch sveta, so špeciálnym zameraním na svetové oceány.
UNESCO a LVMH majú jasný cieľ. Kľúčom k úspechu je zapojenie lokálnych komunít
V minulosti sa do spolupráce LVMH s UNESCO zapojili aj ďalšie značky z portfólia luxusnej skupiny, napríklad Guerlain. Spoločnosť naučila 120 žien včeláreniu, a to v ôsmich rôznych štátoch. Christian Dior Couture zase pre zmenu podporil ochranu motýľov v Mexico Biosphere Reserve. „Našou zodpovednosťou je dávať prírode to, čo sme si vypožičali,“ vyhlásila potom riaditeľka environmentálneho rozvoja LVMH Hélène Valade.
Zastrešujúcim cieľom spojenia LVMH a UNESCO je ukázať, akú rolu môže súkromný sektor hrať v ochrane životného prostredia. Samotné zásahy verejných inštitúcií totiž už dávno nestačia. Dôležitým bodom partnerstva je spomínaná podpora lokálnych komunít, ktoré poznajú dotknuté územie a biodiverzitu. S ich zaradením do programov, napríklad pomocou učenia nových zručností, existuje šanca na skutočne dlhodobé riešenia.
Zdroje: WWD, LVMH, Instagram, YouTube


