Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Za oknami ubiehajúca jednoliata krajina vyprahnutej púšte, teplé svetlo odrážajúce sa od naleštených drevených panelov a príjemné šumenie okolitých cestujúcich. Presne tak sa za ani nie rok budú cítiť cestujúci prvého luxusného vlaku, ktorý bude križovať Saudskú Arábiu, The Dream of the Desert, teda Sen púšte. Návštevníci konferencie Future Investment Initiative mohli koncom októbra v Rijáde vidieť jeho prvé návrhy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Hypebeast Arabia (@hypebeastarabia)

    Na vývoji vlaku sa podieľa Ministerstvo kultúry Saudskej Arábie, Saudi Arabia Railways a talianska spoločnosť Arsenale. O jeho dizajn sa potom postará libanonská architektka a dizajnérka interiérov Aline Asmar d’Amman a jej štúdio Culture in Architecture. Na konte má pritom spoluprácu aj s legendou módneho sveta Karlom Lagerfeldom. S Arsenale pracovala už skôr, a to na Orient Express Palazzo Donà Giovannelli.

    Zdroj: Aline Asmar d’Amman

    Na svoju prvú cestu Dream of the Desert sa vydá koncom budúceho roka. Cestujúci nastúpia v Rijáde a prevezú sa až 1 300 kilometrov cez mestá Al Qassim, Hail a Al Jaouf do Qurayyat na severe krajiny. Cestujúci si však budú môcť vybrať, či zostanú na jednu alebo dve noci. Počas cesty budú mať možnosť vidieť nielen prírodné krásy Saudskej Arábie, ale aj kultúrne a historické pamiatky, z ktorých sú niektoré zapísané na zozname UNESCO.

    Zdroj: Aline Asmar d’Amman

    Majstrovské dielo zrodené z dialógu. Luxusný vlak prepája Taliansko so Saudskou Arábiou

    Interiér vlaku vzdáva hold všadeprítomnej vyprahnutej púšti. Paleta piesočných, zemitých a jemne zelených farieb odkazuje na typickú krajinu Saudskej Arábie. Nenápadne ju rozbíja lesk tradičného skla z talianskeho Murana a textílie alebo rezby z dreva, odkazujúce na lokálne tradičné remeslá. V 14 vagónoch bude k dispozícii 33 luxusných súkromných apartmánov a dve prezidentské izby, ktoré pojmú až 66 hostí.

    Cestujúci si budú môcť oddýchnuť v dvoch reštauráciách ocenených michelinskou hviezdou, v ktorých sa mieša miestna a medzinárodná kuchyňa. Oddýchnuť si budú môcť v tradičných salónikoch Majlis. „Dream of the Desert je dojemné majstrovské dielo, ktoré sa zrodilo z dialógu medzi talianskym remeslom a víziou Saudskej Arábie,“ okomentoval projekt generálny riaditeľ spoločnosti Arsenale Paolo Barletta. Projekt je tiež súčasťou saudského ekonomického inovatívneho plánu Vision 2030.

    Zdroje: WWD, TimeOut, MEP Middle East, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    ― Reklama ―

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Za oknami ubiehajúca jednoliata krajina vyprahnutej púšte, teplé svetlo odrážajúce sa od naleštených drevených panelov a príjemné šumenie okolitých cestujúcich. Presne tak sa za ani nie rok budú cítiť cestujúci prvého luxusného vlaku, ktorý bude križovať Saudskú Arábiu, The Dream of the Desert, teda Sen púšte. Návštevníci konferencie Future Investment Initiative mohli koncom októbra v Rijáde vidieť jeho prvé návrhy.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Hypebeast Arabia (@hypebeastarabia)

    Na vývoji vlaku sa podieľa Ministerstvo kultúry Saudskej Arábie, Saudi Arabia Railways a talianska spoločnosť Arsenale. O jeho dizajn sa potom postará libanonská architektka a dizajnérka interiérov Aline Asmar d’Amman a jej štúdio Culture in Architecture. Na konte má pritom spoluprácu aj s legendou módneho sveta Karlom Lagerfeldom. S Arsenale pracovala už skôr, a to na Orient Express Palazzo Donà Giovannelli.

    Zdroj: Aline Asmar d’Amman

    Na svoju prvú cestu Dream of the Desert sa vydá koncom budúceho roka. Cestujúci nastúpia v Rijáde a prevezú sa až 1 300 kilometrov cez mestá Al Qassim, Hail a Al Jaouf do Qurayyat na severe krajiny. Cestujúci si však budú môcť vybrať, či zostanú na jednu alebo dve noci. Počas cesty budú mať možnosť vidieť nielen prírodné krásy Saudskej Arábie, ale aj kultúrne a historické pamiatky, z ktorých sú niektoré zapísané na zozname UNESCO.

    Zdroj: Aline Asmar d’Amman

    Majstrovské dielo zrodené z dialógu. Luxusný vlak prepája Taliansko so Saudskou Arábiou

    Interiér vlaku vzdáva hold všadeprítomnej vyprahnutej púšti. Paleta piesočných, zemitých a jemne zelených farieb odkazuje na typickú krajinu Saudskej Arábie. Nenápadne ju rozbíja lesk tradičného skla z talianskeho Murana a textílie alebo rezby z dreva, odkazujúce na lokálne tradičné remeslá. V 14 vagónoch bude k dispozícii 33 luxusných súkromných apartmánov a dve prezidentské izby, ktoré pojmú až 66 hostí.

    Cestujúci si budú môcť oddýchnuť v dvoch reštauráciách ocenených michelinskou hviezdou, v ktorých sa mieša miestna a medzinárodná kuchyňa. Oddýchnuť si budú môcť v tradičných salónikoch Majlis. „Dream of the Desert je dojemné majstrovské dielo, ktoré sa zrodilo z dialógu medzi talianskym remeslom a víziou Saudskej Arábie,“ okomentoval projekt generálny riaditeľ spoločnosti Arsenale Paolo Barletta. Projekt je tiež súčasťou saudského ekonomického inovatívneho plánu Vision 2030.

    Zdroje: WWD, TimeOut, MEP Middle East, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Móda v šate Vianoc. Luxusné značky opäť vítajú čas sviatkov

    Čarovné momenty pred praskajúcim krbom, snehom zaviate krajiny a darčeky v klasickom červeno-zelenom baliacom papieri. Presne tak vyzerá módny svet, ktorý už naplno opustil ruch jesenných týždňov módy a obrátil svoju pozornosť smerom k blížiacim sa sviatkom. Vlastné poňatie Vianoc predstavili aj značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Nan Goldin predstavuje výstavu This Will Not End Well. Minulosť mení na film

    Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.

    ― Reklama ―