Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Perfekcionizmus a maximalizmus patria medzi dve kľúčové ingrediencie K-popu. Animovaný film o dievčenskej hudobnej skupine, ktorá si po večeroch privyrába ako tím lovkýň démonov, je má vo svojej DNA. Film K-pop: Lovkyne démonov kombinuje komédiu, akciu, hudbu a štipku nadprirodzeného hororu. Výsledkom je podívaná tak magnetická, že ju najmä dievčatá sledujú znovu a znovu a stále je pre ne emocionálne silná. Film však dokáže osloviť aj dospievajúcich a ich rodičov, hoci rozhodne nejde o prvoplánový rodinný hit „pixarovského“ typu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Netflix Film (@netflixfilm)

    Hudba nie je len podkres. Na hitoch pracovali hviezdy K-popu

    V čom je teda film iný? Zásadná je hudba. Od začiatku bola tvorená tak, aby obstála sama o sebe, nie ako podkres či doplnok muzikálových čísel, ale ako skutočná produkcia K-pop skupiny. Tvorcovia zdôrazňujú, že ich úlohou bolo dodať skladby, ktoré posunú dej či priblížia charakter hlavných hrdiniek a zároveň budú mať rovnako prepracovaný zvuk ako K-pop hity súčasných svetových rebríčkov.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Do projektu preto prizvali aj najväčších „hitmakerov“ kórejského hudobného priemyslu, vrátane producentov z The Black Label a autorov piesní zložených pre zrejme najslávnejšiu juhokórejskú skupinu súčasnosti, BTS. Každej jednej skladbe, ktorá vo filme zaznie, tak bola venovaná mimoriadna starostlivosť. Rovnako tak sa s filmovým soundtrackom pracovalo ako so štandardným albumom.

    Autentický hlas. EJAE veľmi dobre vie, o čom vo filme spieva

    Hlas hlavnej postave Rumi v spievaných pasážach prepožičiava hudobníčka EJAE, ktorá okrem talentu priniesla aj mimoriadnu autenticitu. Sama bola od svojich 11 rokov „K-pop trainee“, čo znamená, že veľkú časť detstva a dospievania strávila pod tvrdým drilom, ktorým musia prejsť juhokórejskí hudobníci, ak chcú vysnívanú kariéru. Dobre vedela, aké to je žiť pod ohromným tlakom a zároveň zo všetkých síl skrývať svoje nedostatky. Emócie dokázala do spevu Rumi presvedčivo premietnuť.

    Kórea v každom detaile. Tvorcovia vsadili na absolútnu vernosť

    Kórejské reálie sú použité bez kompromisov, a to v každom detaile. Podľa vlastných slov tvorcovia vsadili na zvedavosť divákov a ich túžbu spoznávať cudzie kultúry. Južná Kórea je v súčasnosti horúcou témou na celom svete. V každej scéne sa objavujú drobné detaily, ktoré by sa inak vynechali, napríklad spôsob, akým si hlavné postavy Rumi, Mira a Zoey dávajú servítku pod paličky, alebo tradičné oblečenie a mýty. Nechýbajú ani démoni z kórejskej mytológie, známi ako sprievodcovia mŕtvych.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Kreslený žltý bomber? Bunda hlavnej hrdinky možno bude svedčať aj vám

    Výrazným prvkom filmu sú bezosporu kostýmy. Pôsobia autenticky, ale zároveň presahujú svet animácie a dá sa teda ľahko predstaviť aj v bežnom živote. Každý outfit hlavných hrdiniek sa dá nosiť ako normálne oblečenie, od streetwear búnd cez výrazné šperky až po kombinácie s tradičnými prvkami inšpirovanými hanbokom, teda kórejským slávnostným odevom. Za ikonický sa dá označiť žltý bomber Rumi, ktorý sa stal najčastejšie vyhľadávaným kúskom z filmovej kolekcie.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Exotický, ale napriek tomu univerzálny. Emócie v rytme K-popu tečú prúdom

    A potom je tu asi najdôležitejšia zložka úspechu, emócie. Aj keď je film kórejský, ako sa len dá, jeho téma zostáva univerzálna, pretože sa s ňou môže do istej miery stotožniť každý. Tvorcom filmu dokonale vystavaný K-pop slúži ako prostriedok na odovzdanie hlbšieho posolstva o dôležitosti milovať všetky časti seba samého, tie dobré aj tie temné. Je to pripomienka, že nikto by nemal byť na svoje problémy sám a že je dôležité vedieť sa v ťažkých chvíľach oprieť o blízkych.

    Zdroje: Time, Netflix Tudum, Variety, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Lucie Vavriková
    Lucie Vavrikováhttps://fashionup.sk/
    Lucie se ve svých textech věnuje módním jevům s analytickým přesahem, zkoumá estetiku aktuálních trendů, jejich symboliku i společenské souvislosti. Sleduje přehlídky, červené koberce i kostýmy v seriálech, ale nejvíc ji zajímá, co nám móda říká o světě, ve kterém žijeme. Je vystudovaná novinářka, začínala ve zpravodajské redakci, věnovala se zejména zdravotnickým a sociálním tématům.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    ― Reklama ―

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Perfekcionizmus a maximalizmus patria medzi dve kľúčové ingrediencie K-popu. Animovaný film o dievčenskej hudobnej skupine, ktorá si po večeroch privyrába ako tím lovkýň démonov, je má vo svojej DNA. Film K-pop: Lovkyne démonov kombinuje komédiu, akciu, hudbu a štipku nadprirodzeného hororu. Výsledkom je podívaná tak magnetická, že ju najmä dievčatá sledujú znovu a znovu a stále je pre ne emocionálne silná. Film však dokáže osloviť aj dospievajúcich a ich rodičov, hoci rozhodne nejde o prvoplánový rodinný hit „pixarovského“ typu.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Netflix Film (@netflixfilm)

    Hudba nie je len podkres. Na hitoch pracovali hviezdy K-popu

    V čom je teda film iný? Zásadná je hudba. Od začiatku bola tvorená tak, aby obstála sama o sebe, nie ako podkres či doplnok muzikálových čísel, ale ako skutočná produkcia K-pop skupiny. Tvorcovia zdôrazňujú, že ich úlohou bolo dodať skladby, ktoré posunú dej či priblížia charakter hlavných hrdiniek a zároveň budú mať rovnako prepracovaný zvuk ako K-pop hity súčasných svetových rebríčkov.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Do projektu preto prizvali aj najväčších „hitmakerov“ kórejského hudobného priemyslu, vrátane producentov z The Black Label a autorov piesní zložených pre zrejme najslávnejšiu juhokórejskú skupinu súčasnosti, BTS. Každej jednej skladbe, ktorá vo filme zaznie, tak bola venovaná mimoriadna starostlivosť. Rovnako tak sa s filmovým soundtrackom pracovalo ako so štandardným albumom.

    Autentický hlas. EJAE veľmi dobre vie, o čom vo filme spieva

    Hlas hlavnej postave Rumi v spievaných pasážach prepožičiava hudobníčka EJAE, ktorá okrem talentu priniesla aj mimoriadnu autenticitu. Sama bola od svojich 11 rokov „K-pop trainee“, čo znamená, že veľkú časť detstva a dospievania strávila pod tvrdým drilom, ktorým musia prejsť juhokórejskí hudobníci, ak chcú vysnívanú kariéru. Dobre vedela, aké to je žiť pod ohromným tlakom a zároveň zo všetkých síl skrývať svoje nedostatky. Emócie dokázala do spevu Rumi presvedčivo premietnuť.

    Kórea v každom detaile. Tvorcovia vsadili na absolútnu vernosť

    Kórejské reálie sú použité bez kompromisov, a to v každom detaile. Podľa vlastných slov tvorcovia vsadili na zvedavosť divákov a ich túžbu spoznávať cudzie kultúry. Južná Kórea je v súčasnosti horúcou témou na celom svete. V každej scéne sa objavujú drobné detaily, ktoré by sa inak vynechali, napríklad spôsob, akým si hlavné postavy Rumi, Mira a Zoey dávajú servítku pod paličky, alebo tradičné oblečenie a mýty. Nechýbajú ani démoni z kórejskej mytológie, známi ako sprievodcovia mŕtvych.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Kreslený žltý bomber? Bunda hlavnej hrdinky možno bude svedčať aj vám

    Výrazným prvkom filmu sú bezosporu kostýmy. Pôsobia autenticky, ale zároveň presahujú svet animácie a dá sa teda ľahko predstaviť aj v bežnom živote. Každý outfit hlavných hrdiniek sa dá nosiť ako normálne oblečenie, od streetwear búnd cez výrazné šperky až po kombinácie s tradičnými prvkami inšpirovanými hanbokom, teda kórejským slávnostným odevom. Za ikonický sa dá označiť žltý bomber Rumi, ktorý sa stal najčastejšie vyhľadávaným kúskom z filmovej kolekcie.

    Zdroj: Netflix Tudum

    Exotický, ale napriek tomu univerzálny. Emócie v rytme K-popu tečú prúdom

    A potom je tu asi najdôležitejšia zložka úspechu, emócie. Aj keď je film kórejský, ako sa len dá, jeho téma zostáva univerzálna, pretože sa s ňou môže do istej miery stotožniť každý. Tvorcom filmu dokonale vystavaný K-pop slúži ako prostriedok na odovzdanie hlbšieho posolstva o dôležitosti milovať všetky časti seba samého, tie dobré aj tie temné. Je to pripomienka, že nikto by nemal byť na svoje problémy sám a že je dôležité vedieť sa v ťažkých chvíľach oprieť o blízkych.

    Zdroje: Time, Netflix Tudum, Variety, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Ferragamo ako óda na Harlem. Značka postavila kolekciu na Lole Todd

    Maximilian Davis vytvoril pre Ferragamo atmosféru, ktorá dýcha energiou jazzového veku a zároveň transformuje jeho vizuálny jazyk do moderny. V sále s mäkkým kobercom sa tak odohrávala scéna, kde sa lesk striedal s architektúrou strihov a svetlo kĺzalo po textúrach ako noty. Línia pôsobila ako rytmická báseň, pričom každý pohľad mal svoj vlastný verš. Bola to pripomienka toho, ako sa dá tradícia umne prepísať do nového príbehu.

    Dries Van Noten prepisuje leto. Nová kolekcia sa nesie na vlnách

    Paríž zažil okamih, keď sa móda pretavila do výbuchu farieb. Julian Klausner premenil prehliadku Dries Van Noten na dramatický obraz, ktorý evokoval energiu oceánu. Diváci nevnímali len šaty, kabáty či topy. Cítili módny rytmus, ktorý prúdil celou sálou. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý strih odevu sa spojili do jedinej vizuálnej hry. Julian Klausner pre Dries Van Noten od začiatku pracoval s motívom vlny. Nebolo to dekoratívne gesto, ale kľúč k celej sezóne. Vlna ako symbol pohybu, premeny a intenzity. Inšpirácia pre jeho jarnú a letnú kolekciu sa premietla do materiálov, farieb a siluet, ktoré vyvolávali pocit plynulosti. Hostia sa ocitli v prostredí, ktoré pripomínalo javisko, kde sa móda stala dynamickým prúdom. A to doslova.

    ― Reklama ―