Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    S novým rokom prichádzajú aj nové trendy, a to nielen vo svete módy. Aj koktailová bublina sa môže tešiť na čerstvé objavy. Medzi čím viac populárnejšie drinky budú podľa súčasných odhadov tento rok patriť tie s ázijskými a s tropickými príchuťami. Klasický seltzer nahradia ochutené ľadové čaje a spritz si prejde nečakanou premenou. Kávové koktaily však budú aj naďalej na vrchole rebríčka.

    Dajte zbohom seltzerom. Na scénu prichádzajú takzvané tea drinks

    Jedna zo súčasných predpovedí koktailových trendov pre tento rok vidí budúcnosť v čajoch. Presnejšie povedané, majú nahradiť v súčasnosti hojne používané bublinkové seltzery. Teória je založená okrem iného na tom, že by ich využitie našli predovšetkým barmani, snažiaci sa miešať nízkokalorické drinky.

    Tie sa totiž nielen v poslednom roku tešia čoraz väčšej obľube. Čaje totiž neobsahujú toľko cukru ako rôzne ochutené bublinkové nápoje. Navyše existuje nespočetné množstvo ich príchutí, a teda aj spôsobov prípravy koktailov. Zostáva už teda len na zákazníkoch, či takú zložku v najnovších drinkoch ocenia.

    Zdroj: Unsplash

    Obyčajný citrón nahradí yuzu. Pripravte sa na nečakané ázijské chute

    Rovnako ako v móde, aj vo svete alkoholu sa ázijská kultúra stáva čoraz populárnejšou. Môžeme preto očakávať, že sa aj v drinkoch začnú čoraz častejšie objavovať príchute ako zázvor, citrónová tráva alebo list kafrovej limetky. Populárne sú aj samotné alkoholické nápoje, napríklad Baiiju, Sake alebo Mekhong.

    Osobitnú pozornosť však venujte ovociu s názvom yuzu. Ide o drobný citrusový plod, pestujúci sa predovšetkým v Japonsku a Kórei. Asi najviac sa podobá citrónu. Je však oveľa zaujímavejšie, a preto sa v poslednej dobe objavuje napríklad aj v kombinácii s rôznymi kávovými nápojmi. Pripravte sa teda na jeho ochutnávku v kombinácii s alkoholom.

    Nesmrteľnou klasikou sa aj v roku 2024 stane spritz. Objaví sa ale v nečakanej podobe

    Popularita spritzu skrátka neustáva. Už niekoľko rokov sa drží na vrchole rebríčka najobľúbenejších nápojov. Niet divu, je to ideálny nápoj na slnečné dni. Napriek tomu odborníci na koktaily odhadujú, že by tento rok mohol prejsť zmenou. Podľa nich totiž nastane čas, aby klasický Aperol ustúpil do pozadia.

    Namiesto neho sa do módy dostanú iné druhy spritzu. V Taliansku je dlhodobo obľúbený napríklad spritz campari alebo cynar. Svoj obľúbený nápoj si však môžete vychutnať aj s limoncellom alebo v jej zelenej variante. Fantázii sa medze nekladú, preto vám odporúčame, aby ste na jar s prvým spritzom roka urobili odvážny krok a skúsili niečo nové.

    Zdroj: Unsplash

    S novým rokom sa vráti stará dobrá klasika. Pripravte sa na bláznivé tropy

    Jedným z veľkých očakávaní tohto roka je návrat tropického ovocia. Drinky s ich príchuťou tak majú oficiálne opustiť špeciálne podniky nesúce typický názov Aloha alebo Havaj. Namiesto toho sa prederú na menu tých najviac luxusných a trendy barov. Opäť pritom bude z čoho vyberať.

    Príkladom je banánové Negroni alebo drink s názvom Mai Tai. Jedná sa o kokteil založený na jamajskom rume, zmiešanom s likérom Curaçao, šťavou z limetky a mandľovým sirupom. Okrem „oldies“ môžeme ale tiež predpokladať, že sa barmani pustia aj do čerstvých originálnych receptov.

    Zdroj: Unsplash

    Carajillo s prehľadom vyhráva. Kto nestihol super trend vlani, získal ďalších 12 mesiacov

    Posledný nami zvolený drink nie je pre milovníkov luxusných trendov žiadnou novinkou. Ide totiž o akýkoľvek koktail, ktorý kombinuje alkohol a kávu. Snáď najviac populárnym v minulom roku bolo espresso martini. V budúcom roku však bude o prvé miesto súperiť so španielskym drinkom, známym ako carajillo.

    Ide o španielsku verziu írskej kávy, teda zmes espressa a likéru. Jeho obdoba je však populárna aj v Kolumbii, Venezuele alebo na Kube. Podľa prieskumu Yelp s názvom 2024 Food & Drinks Trends vyhľadávanie termínu „carajillo“ za posledný rok vzrástlo o prekvapivých 118 percent.

    Zdroj: Unsplash

    Zdroj: The Cocktail Society, Wine Enthusiast, Vine Pair, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Tento rok pohltí káva aj ázijské príchute. Objavte top drinky nadchádzajúcich mesiacov

    ― Reklama ―

    S novým rokom prichádzajú aj nové trendy, a to nielen vo svete módy. Aj koktailová bublina sa môže tešiť na čerstvé objavy. Medzi čím viac populárnejšie drinky budú podľa súčasných odhadov tento rok patriť tie s ázijskými a s tropickými príchuťami. Klasický seltzer nahradia ochutené ľadové čaje a spritz si prejde nečakanou premenou. Kávové koktaily však budú aj naďalej na vrchole rebríčka.

    Dajte zbohom seltzerom. Na scénu prichádzajú takzvané tea drinks

    Jedna zo súčasných predpovedí koktailových trendov pre tento rok vidí budúcnosť v čajoch. Presnejšie povedané, majú nahradiť v súčasnosti hojne používané bublinkové seltzery. Teória je založená okrem iného na tom, že by ich využitie našli predovšetkým barmani, snažiaci sa miešať nízkokalorické drinky.

    Tie sa totiž nielen v poslednom roku tešia čoraz väčšej obľube. Čaje totiž neobsahujú toľko cukru ako rôzne ochutené bublinkové nápoje. Navyše existuje nespočetné množstvo ich príchutí, a teda aj spôsobov prípravy koktailov. Zostáva už teda len na zákazníkoch, či takú zložku v najnovších drinkoch ocenia.

    Zdroj: Unsplash

    Obyčajný citrón nahradí yuzu. Pripravte sa na nečakané ázijské chute

    Rovnako ako v móde, aj vo svete alkoholu sa ázijská kultúra stáva čoraz populárnejšou. Môžeme preto očakávať, že sa aj v drinkoch začnú čoraz častejšie objavovať príchute ako zázvor, citrónová tráva alebo list kafrovej limetky. Populárne sú aj samotné alkoholické nápoje, napríklad Baiiju, Sake alebo Mekhong.

    Osobitnú pozornosť však venujte ovociu s názvom yuzu. Ide o drobný citrusový plod, pestujúci sa predovšetkým v Japonsku a Kórei. Asi najviac sa podobá citrónu. Je však oveľa zaujímavejšie, a preto sa v poslednej dobe objavuje napríklad aj v kombinácii s rôznymi kávovými nápojmi. Pripravte sa teda na jeho ochutnávku v kombinácii s alkoholom.

    Nesmrteľnou klasikou sa aj v roku 2024 stane spritz. Objaví sa ale v nečakanej podobe

    Popularita spritzu skrátka neustáva. Už niekoľko rokov sa drží na vrchole rebríčka najobľúbenejších nápojov. Niet divu, je to ideálny nápoj na slnečné dni. Napriek tomu odborníci na koktaily odhadujú, že by tento rok mohol prejsť zmenou. Podľa nich totiž nastane čas, aby klasický Aperol ustúpil do pozadia.

    Namiesto neho sa do módy dostanú iné druhy spritzu. V Taliansku je dlhodobo obľúbený napríklad spritz campari alebo cynar. Svoj obľúbený nápoj si však môžete vychutnať aj s limoncellom alebo v jej zelenej variante. Fantázii sa medze nekladú, preto vám odporúčame, aby ste na jar s prvým spritzom roka urobili odvážny krok a skúsili niečo nové.

    Zdroj: Unsplash

    S novým rokom sa vráti stará dobrá klasika. Pripravte sa na bláznivé tropy

    Jedným z veľkých očakávaní tohto roka je návrat tropického ovocia. Drinky s ich príchuťou tak majú oficiálne opustiť špeciálne podniky nesúce typický názov Aloha alebo Havaj. Namiesto toho sa prederú na menu tých najviac luxusných a trendy barov. Opäť pritom bude z čoho vyberať.

    Príkladom je banánové Negroni alebo drink s názvom Mai Tai. Jedná sa o kokteil založený na jamajskom rume, zmiešanom s likérom Curaçao, šťavou z limetky a mandľovým sirupom. Okrem „oldies“ môžeme ale tiež predpokladať, že sa barmani pustia aj do čerstvých originálnych receptov.

    Zdroj: Unsplash

    Carajillo s prehľadom vyhráva. Kto nestihol super trend vlani, získal ďalších 12 mesiacov

    Posledný nami zvolený drink nie je pre milovníkov luxusných trendov žiadnou novinkou. Ide totiž o akýkoľvek koktail, ktorý kombinuje alkohol a kávu. Snáď najviac populárnym v minulom roku bolo espresso martini. V budúcom roku však bude o prvé miesto súperiť so španielskym drinkom, známym ako carajillo.

    Ide o španielsku verziu írskej kávy, teda zmes espressa a likéru. Jeho obdoba je však populárna aj v Kolumbii, Venezuele alebo na Kube. Podľa prieskumu Yelp s názvom 2024 Food & Drinks Trends vyhľadávanie termínu „carajillo“ za posledný rok vzrástlo o prekvapivých 118 percent.

    Zdroj: Unsplash

    Zdroj: The Cocktail Society, Wine Enthusiast, Vine Pair, YouTube

    ― Reklama ―

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Luxury Insights: Dubaj víta ďalšiu inováciu. Pohostí lesné nákupné centrum

    Luxusné nakupovanie nadobúda nové rozmery. Návšteva obchodných centier už dávno nie je len o výbere vysnívaných kúskov, jedná sa o unikátny zážitok. Presne to sľubuje najnovší projekt spoločnosti Majid Al Futtaim, ktorá v Dubaji vybuduje prvé tamojšie lesné nákupné centrum. V ňom totiž vyrastie viac ako milión stromov, ktoré budú ochladzovať často neznesiteľne horúce prostredie.

    Nike vracia legendárnu spoluprácu. S Martine Rose oslavuje e-šport a gaming

    Na módnu scénu opäť nastúpilo populárne spojenie dvoch módnych vizionárov. Britská návrhárka Martine Rose a americká značka Nike uvádza ďalšiu spoluprácu. Tentokrát vzdávajú hold svetu e-športu a gamingu, ktorý v ich očiach stelesňuje demokraciu. To všetko zachytáva aj nový model sneakers Shox MR4, prepájajúci nadčasovú eleganciu so športovým duchom.

    Móda v kocke: Saint Laurent narastá na obľúbenosti a Anok Yai je modelkou roka

    Módny dom Saint Laurent oslavuje. Vyšplhal sa na vrchol rebríčka platformy Lyst a stal sa najviac "hot" značkou posledného štvrťroka. Oslavy chystá aj Anok Yai, ktorá bude na tohtoročných Fashion Awards 2025 vymenovaná za modelku roka. Selfridges potom poctí Vianoce spolu s Disney a Dr. Martens vydáva prvú vodeodolnú obuv. Dakota Johnson žiari vo svojej prvej Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobného asistenta. Pomôže s nákupom aj psychickou pohodou

    Nová funkcia Pinterest Assistant pretvára spôsob, akým nakupujeme online. Vizuálny AI sprievodca redefinuje nákupný digitálny priestor a mení každú interakciu s platformou Pinterest v osobný dialóg s estetickou víziou. Používateľ vstupuje do prostredia, kde technológia chápe jeho vkus rovnako citlivo ako ľudský poradca. Personalizácia prebieha okamžite a každé odporúčanie rezonuje s individuálnym štýlom. Pomocník premieňa scénu digitálneho nakupovania v priestor, kde estetika a praktickosť splývajú.

    Rapper Rilès vydal nový album. Spracovanie pripomína umelecký rituál

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Bizarná diéta podľa Vogue. Sedemdesiate roky sa s poruchami príjmu naozaj nemaznali

    V čase, keď klub Studio 54 diktoval nočný rytmus a cigareta v ruke symbolizovala štíhlosť, vznikol fenomén, ktorý dnes pôsobí ako z groteskného sna. Magazín Vogue priniesol "crash diétu". Režim, sľubujúci eleganciu a telo ako z ateliéru Richarda Avedona. Luxusné zúfalstvo zabalené do lesklých stránok. Štýl mal váhu dogmy a káva s vajíčkami bola viac než raňajky, bola to viera.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    ― Reklama ―