Více

    ― Reklama ―

    Coperni, mladá a dravá značka, je na módnom výslní len niekoľko rokov. Za ten čas však stihla zanechať nezmazateľnú stopu. Od roku 2013 sa jej zakladatelia snažia preklenúť to, čo iné módne domy budujú už desaťročia. Kombinácia technológií, inovácií a rafinovanej estetiky je to, čo robí značku Coperni takou jedinečnou.

    Parížsky módny dom Coperni naďalej obklopuje nespočetné množstvo otázok. Ako sa dostal od precíznych strihov až k prehliadke v Disneylande? Ako si dokáže zachovávať svoj status položený medzi luxusom a masovou reklamou, pričom sa spolieha na celebrity ako Kylie Jenner? A čo viac, smeruje k mainstreamu, alebo zostáva vizionárom pre tých, ktorí chcú niečo viac?

    Masová publicita na úkor odevu. Zachytávajú počiny značky jej skutočnú tvár?

    Módni návrhári slávnych značiek nikdy nevsadili len na estetiku. V skutočnosti je Coperni značkou pre tých, ktorí túžia po výnimočnosti, teda po niečom, čo presahuje konvenčné hranice módy. Presne taký je preto aj posledný virálny kúsok parížskeho módneho domu.

    Je to kabelka vyrobená z aerogélu, materiálu ľahšieho ako vzduch, ktorý je známy skôr z vesmírneho výskumu ako z prehliadkových mól. Je to nielen pravdepodobne najľahšia kabelka na svete, ale aj dokonalý symbol značky Coperni. Aerogél by si človek skutočne len ťažko spájal s módnym domom, ale práve táto nečakaná kombinácia ho robí v minulom roku takým výnimočným.

    Ďalším ikonickým momentom v histórii značky Coperni je bezpochyby prehliadka s modelkou Bellou Hadid, ktorú predviedla na jednom z parížskych týždňov módy. Vtedy si nechala na telo nastriekať šaty. Bol to názorný príklad toho, ako Coperni stále hľadá nové spôsoby, ako prekvapiť. A zdá sa, že sa jej to vždy darí viac než veľkolepo.

    V hlavnej úlohe Kylie Jenner. Vo vedľajšej parížsky Disneyland

    Najnovšie si však módny dom zobral na paškál miesto, ktoré by ste si s haute couture pravdepodobne nikdy nespojili, teda Disneyland. Na prehliadke, ktorá prepísala pravidlá luxusu a gýča, zažiarila predovšetkým Kylie Jenner. Zatiaľ čo jeden tábor oslavuje túto voľbu ako geniálny ťah, druhý sa pýta, či Coperni príliš necieli na masovú publicitu na úkor módy ako takej.

    Zdroj: Coperni

    Nekradú totiž pozorné „mainstream“ vplyvy pozornosť od samotných modelov? Prvky ako žiarivé svetlá a Mickey Mouse sú možno zábavné, ale prispievajú naozaj k autentickému duchu značky? Alebo sa len snažia o rýchly a tak trochu gýčový globálny dosah?

    A je celebrita veľkosti Kylie Jenner tou správnou cestou pre módny dom, ktorý sa pýši inováciami a luxusom? Prehliadka v Disneylande môže vyzerať draho, ale jej komerčný potenciál sa môže ľahko stať dvojsečnou zbraňou. Áno, Coperni sa dostane na nespočetné titulky novín, ale za akú cenu?

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Kris Jenner (@krisjenner)

    Smeruje teda slávna značka Coperni k masovosti, alebo sa stále drží svojho futuristického, technologického a exkluzívneho étosu? Nech už je odpoveď akákoľvek, jedno je isté, Coperni sa vždy bude snažiť byť o krok vpred. Či tak v súčasnosti robí správne, posúďte sami.

    Zdroje: WWD, Hypebae, L’Officiel, YouTube, Instagram

    Foto:Reuters

    Kabelka z aerogélu a prehliadka v Disneylande. Kam smeruje módny dom Coperni?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Coperni, mladá a dravá značka, je na módnom výslní len niekoľko rokov. Za ten čas však stihla zanechať nezmazateľnú stopu. Od roku 2013 sa jej zakladatelia snažia preklenúť to, čo iné módne domy budujú už desaťročia. Kombinácia technológií, inovácií a rafinovanej estetiky je to, čo robí značku Coperni takou jedinečnou.

    Parížsky módny dom Coperni naďalej obklopuje nespočetné množstvo otázok. Ako sa dostal od precíznych strihov až k prehliadke v Disneylande? Ako si dokáže zachovávať svoj status položený medzi luxusom a masovou reklamou, pričom sa spolieha na celebrity ako Kylie Jenner? A čo viac, smeruje k mainstreamu, alebo zostáva vizionárom pre tých, ktorí chcú niečo viac?

    Masová publicita na úkor odevu. Zachytávajú počiny značky jej skutočnú tvár?

    Módni návrhári slávnych značiek nikdy nevsadili len na estetiku. V skutočnosti je Coperni značkou pre tých, ktorí túžia po výnimočnosti, teda po niečom, čo presahuje konvenčné hranice módy. Presne taký je preto aj posledný virálny kúsok parížskeho módneho domu.

    Je to kabelka vyrobená z aerogélu, materiálu ľahšieho ako vzduch, ktorý je známy skôr z vesmírneho výskumu ako z prehliadkových mól. Je to nielen pravdepodobne najľahšia kabelka na svete, ale aj dokonalý symbol značky Coperni. Aerogél by si človek skutočne len ťažko spájal s módnym domom, ale práve táto nečakaná kombinácia ho robí v minulom roku takým výnimočným.

    Ďalším ikonickým momentom v histórii značky Coperni je bezpochyby prehliadka s modelkou Bellou Hadid, ktorú predviedla na jednom z parížskych týždňov módy. Vtedy si nechala na telo nastriekať šaty. Bol to názorný príklad toho, ako Coperni stále hľadá nové spôsoby, ako prekvapiť. A zdá sa, že sa jej to vždy darí viac než veľkolepo.

    V hlavnej úlohe Kylie Jenner. Vo vedľajšej parížsky Disneyland

    Najnovšie si však módny dom zobral na paškál miesto, ktoré by ste si s haute couture pravdepodobne nikdy nespojili, teda Disneyland. Na prehliadke, ktorá prepísala pravidlá luxusu a gýča, zažiarila predovšetkým Kylie Jenner. Zatiaľ čo jeden tábor oslavuje túto voľbu ako geniálny ťah, druhý sa pýta, či Coperni príliš necieli na masovú publicitu na úkor módy ako takej.

    Zdroj: Coperni

    Nekradú totiž pozorné „mainstream“ vplyvy pozornosť od samotných modelov? Prvky ako žiarivé svetlá a Mickey Mouse sú možno zábavné, ale prispievajú naozaj k autentickému duchu značky? Alebo sa len snažia o rýchly a tak trochu gýčový globálny dosah?

    A je celebrita veľkosti Kylie Jenner tou správnou cestou pre módny dom, ktorý sa pýši inováciami a luxusom? Prehliadka v Disneylande môže vyzerať draho, ale jej komerčný potenciál sa môže ľahko stať dvojsečnou zbraňou. Áno, Coperni sa dostane na nespočetné titulky novín, ale za akú cenu?

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Kris Jenner (@krisjenner)

    Smeruje teda slávna značka Coperni k masovosti, alebo sa stále drží svojho futuristického, technologického a exkluzívneho étosu? Nech už je odpoveď akákoľvek, jedno je isté, Coperni sa vždy bude snažiť byť o krok vpred. Či tak v súčasnosti robí správne, posúďte sami.

    Zdroje: WWD, Hypebae, L’Officiel, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v skratke: Lily Collins obliekla Calvin Klein a Vivienne Westwood mieri do Indie

    Aj keď séria týždňov módy skončila, svet módy sa môže tešiť na množstvo lákavých noviniek. Jimmy Choo obliekol kabelky Bon Bon za pomoci Swarovski do luxusného kabátu. Speváčky FKA Twigs, Caroline Polachek a Tyla zažiarili vo festivalovej kampani H&M. Herečka Lily Collins je tvárou jarnej kolekcie značky Calvin Klein. Vivienne Westwood potom prvýkrát zamieri do Indie.

    Romantické rande a priateľské stretnutia. Vyberte sa na piknik so štýlovou výbavou

    Kto by nemal rád piknik? Posedenie v prírode, slnečné počasie, chutné jedlo a minimum príprav. Miesto, kde nakrájané ovocie, fľaša prosecca a oblátky vyzerajú ako kráľovská hostina. S blížiacou sa jarou nastáva obdobie hodovania pod holým nebom, preto sa vopred vybavte a pripravte sa na tohtoročnú sezónu piknikov so všetkým, čo k tomu patrí.

    Módna runway má novú kráľovnú. Tohtoročným prehliadkam vládne Mona Tougaard

    Už niekoľko rokov dobýva módnu scénu, ale tento rok sa s najväčšou pravdepodobnosťou stane jej kráľovnou. Modelka Mona Tougaard obráža módne móla a na uplynulých týždňoch módy nechýbala na tých najdôležitejších prehliadkach. S vrodenou nenútenosťou uzavrela napríklad show pre Schiaparelli alebo Versace. Postupne sa tak šplhá na úplný vrchol.

    Paríž sa rozlúčil s týždňom módy. Do finále ho doviedol Chanel a Miu Miu

    Módni nadšenci sa v utorok s ľútosťou rozlúčili s Parížskym týždňom módy. V horkosladkom finále ho však uvítali hneď dve vysoko očakávané prehliadky. Módny dom Chanel totiž odhalil posledný rad vytvorený bez kreatívneho riaditeľa. Návrhárka Miuccia Prada zase už tradične predviedla ďalšiu zo svojich nezabudnuteľných kolekcií pre Miu Miu.

    Addison Rae vstala z popola TikToku. Predviedla obdivuhodný comeback

    Minulý rok sa popová scéna niesla najmä v duchu žiarivo zeleného albumu Brat od Charli XCX. Rovnako úspešná však bola aj tvorba Addison Rae. Tanečníčka a speváčka sa na scénu vrátila v roku 2024 a už na nej zostala. Z kedysi nevýraznej, hoci talentovanej influencerky TikToku sa stala žiarivá hviezda, ktorá nezhasína ani tento rok.

    Simone Rocha a jej pocta dospievaniu. Kolekcia FW25 sa nezaobišla bez kožušinovej drámy

    Ak vám meno Simone Rocha doteraz unikalo, možno je načase to zmeniť. Írska návrhárka sa už roky pohybuje na hranici medzi eleganciou a rebelským vzdorom, takže jej podpis je ľahko rozpoznateľný. Jej kolekcia na tohtoročnú jeseň a zimu prináša opojný kokteil detskej nostalgie, subkultúrnej estetiky a očarujúcej dekadencie.

    Kráľovský ples v podaní Miss Sohee. Juhokórejská návrhárka vytvára róby pre moderné princezné

    Do kalendára nedávneho týždňa prehliadok haute couture pribudlo nové meno - Miss Sohee. Značka juhokórejskej návrhárky Sohee Park sa na parížskom couture maratóne objavila už niekoľkokrát. Na jarnú sezónu 2025 ju však Fédération de la Haute Couture et de la Mode zaradila do oficiálneho programu po prvýkrát. Osud Miss Sohee bol spečatený a scéna haute couture sa rozrástla o nový vychádzajúci talent.

    Miláno ovládlo bohatstvo. Módne domy Fendi, Diesel a Jil Sander vyšli na móla

    Týždeň módy v Miláne je v plnom prúde. Očakávané prehliadky predstavilo hneď niekoľko slávnych módnych domov. Zdá sa, že ich všetky tentoraz pri tvorbe kolekcií na tohtoročnú jeseň a zimu oslovila opulencia. V jej duchu sa niesla aj prehliadka značky Fendi, ktorá oslavovala 100. výročie založenia značky. Nevyhli sa jej však ani značky Diesel a Jil Sander.

    Módny dom Gucci priniesol módu späť do Milána. Odvážne otvoril tamojší týždeň módy

    Kolotoč týždňov módy sa ani na chvíľu nezastaví. Po Londýne prichádza Miláno, ktorého aktuálna sezóna sa začala v utorok prehliadkou módneho domu Gucci. Keďže trón kreatívneho riaditeľa je momentálne prázdny, o kolekciu sa postaral tím mladých návrhárov. Ich cieľ bol jediný, ukázať, že slávnu značku nič nezastaví.

    Odhoďte zimné čiapky. Šikovná pokrývka hlavy vás ochráni pred jarným vetrom

    Mnohí sa už nemôžu dočkať, až zase na niekoľko dlhých mesiacov schovajú teplé čiapky hlboko do skrine. Vonkajšia teplota síce proti tomuto prianiu zatiaľ usilovne protestuje, ale s prichádzajúcimi jarnými mesiacmi sa slnečné lúče čoskoro prebojujú k nadvláde. Privítajte ich preto štýlovo, a to s vkusnou, ale praktickou pokrývkou hlavy.

    Zanzibar odhaľuje poklady. Do miestnej reštaurácie sa môžete prejsť pešo, späť musíte na lodi

    Zanzibar sa vyznačuje bielymi plážami obklopenými palmami, tyrkysovou vodou a úchvatnými koralovými útesmi. K dokonalosti ho dotiahla aj reštaurácia The Rock, ktorá sa nachádza neďaleko jeho pobrežia. Svojmu názvu zodpovedá, pretože sa nachádza na skale uprostred oceánu. Je teda kombináciou jedinečného výhľadu a skvelého jedla.

    Tichá oáza v srdci Paríža. Nechajte sa rozmaznávať v Dior Spa Cheval Blanc

    V rušnom centre Paríža sa nachádza skrytý klenot pre tých, ktorí chcú uniknúť každodennému zhonu. Kúpele Dior Spa Cheval Blanc Paris ponúkajú jedinečný zážitok, ktorý spája bohatú históriu módneho domu Dior s modernými wellness procedúrami. Tie sú navyše navrhnuté tak, aby zotavili nielen vaše telo, ale aj vašu starosťami zaťaženú myseľ.

    Počítanie ovečiek niekedy nestačí. Na pokojný spánok slúžia moderné pomôcky

    Spánok môže byť niekedy tvrdý oriešok. Dlhé prevaľovanie, neustále budenie a ráno neodbytný pocit únavy. Zlé spanie trápi veľkú časť populácie a hocikedy sa jedná o stav, ktorý ani upokojujúci čaj na dobrú noc nezachráni. Našťastie, moderná doba má niekoľko trikov, ktoré vám môžu konečne pomôcť zbaviť sa nekvalitného spánku.

    Londýnsky týždeň módy mieri do finále. Získali si ho značky Simone Rocha, Erdem aj Roksanda

    Víkend v Londýne sa niesol v znamení módy. Ulice ovládlo niekoľko očakávaných prehliadok. Jednou z nich bola aj tohtoročná jesenná a zimná kolekcia z dielne Simone Rocha. Návrhárka prekvapila emo romantickými návrhmi. Rovnako pôsobivá bola aj práca návrhára Erdema Moralioglu. Obdiv návštevníkov si však opäť získala aj Roksanda.

    Trend TikTok, ktorý naozaj pomáha. Nedeľný reset ponúka vytúženú úľavu

    Platforma TikTok je známa nielen krátkymi zábavnými videami, ale predovšetkým schopnosťou vytvárať nepochopiteľné trendy. Väčšina z nich však nedáva veľký zmysel a napriek dobre mieneným radám nemajú v každodennom živote úspech. Výnimkou však bol "nedeľný reset". Používatelia sociálnej siete si obľúbili rutinu, ktorá pomáha pri nahromadenom strese. 

    Koniec veľkej éry. Rolex ukončuje značku Carl F. Bucherer

    Spoločnosť Rolex oznámila, že po 137 rokoch ukončí činnosť získanej značky Carl F. Bucherer. Napriek investíciám vo výške stoviek miliónov švajčiarskych frankov sa výrobcovi luxusných hodiniek nepodarilo dosiahnuť vysnívaný zisk. Spoločnosť Rolex prevzala značku v roku 2023 v rámci akvizície reťazca Bucherer AG, ale teraz ju nechá postupne zaniknúť.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―