Julia Roberts mala na filmovom festivale v Benátkach ukázať eleganciu a tradíciu. Namiesto toho sa stala symbolom búrky, ktorá otriasa svetom módy. Jej outfit z dielne nového kreatívneho riaditeľa Versace, Daria Vitale, spustil lavínu kritiky. Sociálne siete zaplavili komentáre, ktoré hovoria o „druhej vražde Gianniho“ a o tom, že sa slávna herečka nevedomky stala tvárou jedného z najkontroverznejších módnych debutov poslednej dekády.
Keď Julia Roberts predstúpila pred fotografov v džínsoch, modrom saku a prútených kožených podpätkoch, očakávalo sa, že pôjde o ležérnu eleganciu. Namiesto vlny osláv však prišla lavína posmeškov. Dario Vitale, ktorý prevzal opraty po Donatelle Versace, dostal na sociálnych sieťach tvrdý verdikt. Návrat k estetike korporátnej nudy a zničenie DNA značky. Roberts sa tak ocitol v ohnisku módnej vojny, ktorá hrozí vyhasnutím aury jednej z najslávnejších značiek.
Julia Roberts ako nechcená mučeníčka Versace. Vitale odštartoval debut problematicky
Fotografie z Benátok ukazujú herečku v kombinácii, ktorá mala pôsobiť civilne, ale v očiach kritikov vyznieva skôr ako uniforma unavenej manažérky. Prútene splietané podpätky, s názvom Vienna 95, sa stali terčom posmechu a získali prirovnania k nábytku z obývacej steny. Internet zaplavili komentáre typu „RIP Versace“ alebo „Gianni bol zavraždený druhýkrát“. Julia Roberts pritom sama o sebe vždy predstavovala ikonu nadčasového štýlu, čo kontrastuje s faktom, že teraz fungovala ako billboard pre estetiku, ktorá väčšinu fanúšikov šokovala.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Návrhár Dario Vitale sa ujal vedenia značky Versace začiatkom apríla po tom, ako Donatella Versace odišla a stala sa ambasádorkou značky. Jeho debut mal prísť 26. septembra počas Milánskeho týždňa módy, avšak prvá ochutnávka v podaní Roberts spustila očakávanú búrku ešte o niečo skôr. Fanúšikovia tvrdia, že Vitale sa stiahol do minimalizmu 90. rokov a úplne ignoroval zmyselnosť, farebnosť a nespútanú energiu, ktoré boli DNA značky. Namiesto výbušnej glamour extravagancie ponúka uhladený biznis casual, ktorý mnohí fanúšikovia označujú za krok späť.


Zdroj: Versace
Sociálne siete ako súdny tribunál. Ako to bude s Versace ďalej?
Platformy ako Reddit a Instagram sa stali hlavnou scénou procesu, v ktorom módna komunita vynáša svoj rýchly rozsudok. Vedľa vtipov a sarkastických koláží sa objavujú aj seriózne úvahy o tom, či Vitale dokáže značku posunúť. Komentáre tak prevažujú v negatívnom tóne. „Z Versace je teraz Zara s drahým logom,“ prehlásil napríklad jeden z užívateľov. Vizuálna pamäť Gianniho, založená na provokácii a dekadencii, je tak podľa mnohých definitívne zradená. Julia Roberts sa tak stala obeťou módneho počinu, ktorý sa možno nikdy neuchytí. Nakoniec si ale rovnaký look vypožičala Amanda Seyfried. Význam posúďte sami.
Otázka, či Vitale dokáže fanúšikov presvedčiť, zostáva otvorená. Faktom ale je, že jeho prvý verejný krok spôsobil obrovské pochybnosti o budúcnosti módneho domu. V dobe, keď ostatné značky vsádzajú na radikálne inovácie, Vitale prezentuje umiernenosť, ktorá podľa ďalších médií patrí skôr do konfekčného maloobchodu. Značka, ktorá predtým definovala prebytok a luxus, teraz podľa mnohých riskuje vlastné rozpustenie do šedi. Sociálne siete už vyniesli verdikt, a aj keď ho história možno prepíše, štart Daria Vitale u Versace nemožno nazvať inak než katastrofou.
Zdroje: Daily Mail, WWD, Reddit, Instagram, YouTube, People