Keď sa povie Versace, očakávate hýrivú záplavu farieb, trblietavé detaily a sebavedomú extravaganciu. Ale čo keby sme vám povedali, že jarná kolekcia značky nie je len pekná, ale doslova vonia? Spoločnosť prevzala ikonický parfém Bright Crystal a vdýchla mu nový život na prehliadkovom móle. Nie každý si to však všimol, ide o celkom skryté detaily.
Niet divu, že sa práve parfém Bright Crystal stal ústredným bodom hravej jarnej kolekcie značky Versace. Od svojho uvedenia v roku 2006 patrí k jej najpredávanejším vôňam. Preto sa aj módny dom rozhodol, že ju nenechá iba na poličkách kúpeľní. V jarnom rade sa flakón mení na masívne priehľadné kabelky z PVC či nahrádza vysoké podpätky. Ide tak o šikovný marketingový ťah.
Nostalgia 70. rokov s moderným twistom. Flakón dopĺňajú typické retro prvky
Návrhárka Donatella Versace oživila v najnovšej jarnej kolekcii prvky 70. rokov s dôrazom na farby a optimizmus. Dekáda je totiž často definovaná myšlienkou pridania svetla do temného sveta. Kolekcii preto dominovali pastelové tóny, ako fialkovo modrá, ale aj priehľadné materiály, červené pančuchy a psychedelické vzory, dodávajúce modelom radosť. Tá sa stala druhým kľúčovým prvkom kolekcie.
Hravá estetika ponúka premyslený marketingový ťah. Versace tak oslovil širšie publikum
Taliansky gigant Versace svojou jarnou kolekciou ukázal, ako sa dá móda spojiť s komerčne úspešnými prvkami značky a zároveň zostať verný luxusnej estetike. Zakomponovaním parfumu Crystal Bright do dizajnu kabeliek alebo podpätkov v podobe pripomínajúcej jeho flakón značka nielen vzdáva hold svojim ikonickým produktom, ale zároveň šikovne oslovuje širšie módne publikum.
Zdroj: Versace
Podobnú stratégiu dlhodobo využíva aj francúzsky módny dom Chanel, a to s parfémom No. 5, ktorý je často prezentovaný ako symbol značky v ready-to-wear kolekciách aj radoch luxusných šperkov. Spoločnosť tým nenápadne buduje povedomie o svojej histórii a tradícii. Versace potom pre zmenu ukazuje, že aj diametrálne mladšie produkty môžu slúžiť ako základ dlhodobej identity.
Zobraziť príspevok na Instagrame
Cielený marketingový ťah tak značke jednoducho otvára dvere k menej náročnému publiku. Tým, že kolekcie obsahujú prvky obľúbené u širšej verejnosti, ako napríklad parfém Crystal Bright, spoločnosť oslovuje zákazníkov, ktorí možno poznajú jej vôňu, ale nemusia byť nevyhnutne zbehlí vo vysokej móde. Tým sa zvyšuje nielen predaj konkrétneho parfému, ale aj povedomie o módnom dome.
Zdroj: Versace
Zdroje: YouTube, Instagram, Wikipedie, SHOWstudio, New Wave Magazine