Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Občas sa vyplatí staviť na starú osvedčenú klasiku. Dôkazom je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Spoločnosť totiž uspela s videom predstavujúcim rozmanitú dievčenskú skupinu Katseye, ktorá zatancovala na populárny hit Milkshake. Choreografia sa okamžite stala virálnou a priniesla značke nečakanú pozornosť a chválu.

    Značka Gap oslavuje úspech. V čase, keď mnohé značky zlyhávajú s nesprávnymi marketingovými taktikami, sa jej podarilo priniesť lákavú kampaň. Minulý týždeň uviedla video, v ktorom žiari dievčenská skupina Katseye, keď spoločne tancujú na hit Milkshake od Kelis z roku 2003. Spoločnosti to prinieslo nečakanú pozornosť a rekordný počet zhliadnutí a zapojení na sociálnych sieťach.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Firma známa predovšetkým pre svoje denim výrobky pritom zvolila pomerne jednoduchú taktiku. Stavila na trendy prvky i vlastnú DNA. Už celé dekády je totiž známa reklamami využívajúcimi hudobné a tanečné prvky. Výber piesne oslovil mileniálov, zatiaľ čo zástupcovia generácie Z ocenili rozmanitosť, ktorú ambasádori reprezentovali, najmä v súčasnom politickom kontexte.

    Zdroj: Gap

    Naopak, nedávna kampaň spoločnosti American Eagle bola prepadákom. Značka zverejnila video, v ktorom žiari iba blonďavá a modrooká herečka Sydney Sweeney a vyzdvihuje svoje „dobré gény“. Reklama si vyslúžila kritiku najmä pre svoj rasistický podtón a nedostatok rozmanitosti. Možno práve preto bola kampaň Gap taká úspešná. Predstavuje všetko, čo videu American Eagle chýba.

    Gap ponúka autenticitu. Dovoľuje zákazníkom stotožniť sa

    Riaditeľka marketingu značky Gap Fabiola Torres potom popísala, že podľa nej slávi kampaň s názvom Better in Denim úspech predovšetkým vďaka svojej pozitívnej energii, ktorá „skrátka sadla“. Reklama tak ukazuje, ako veľmi zákazníci túžia uniknúť nepriaznivej ekonomike, klimatickej kríze alebo trvajúcim politickým konfliktom a vojnám. V takom kontexte stačí len chytľavý rytmus a hot choreografia.

    „Toto je denim tak, ako ho definuješ. Tvoja individualita. Tvoje vyjadrenie seba samého,“ hlása kampaň. Zdôrazňuje ďalšiu túžbu súčasnej spoločnosti, ktorá chce niečo autentickejšie, s čím sa však zároveň môže stotožniť. Možno úspech značky Gap poslúži ako inšpirácia pre ďalšie módne alebo kozmetické značky, ktoré zúfalo túžia po stratenej pozornosti globálneho publika.

    Zdroje: The Business of Fashion, Hollywood Reporter, CNN, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Gap vyhral denim lotériu. Značka slávi úspech s virálnou kampaňou

    ― Reklama ―

    Občas sa vyplatí staviť na starú osvedčenú klasiku. Dôkazom je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Spoločnosť totiž uspela s videom predstavujúcim rozmanitú dievčenskú skupinu Katseye, ktorá zatancovala na populárny hit Milkshake. Choreografia sa okamžite stala virálnou a priniesla značke nečakanú pozornosť a chválu.

    Značka Gap oslavuje úspech. V čase, keď mnohé značky zlyhávajú s nesprávnymi marketingovými taktikami, sa jej podarilo priniesť lákavú kampaň. Minulý týždeň uviedla video, v ktorom žiari dievčenská skupina Katseye, keď spoločne tancujú na hit Milkshake od Kelis z roku 2003. Spoločnosti to prinieslo nečakanú pozornosť a rekordný počet zhliadnutí a zapojení na sociálnych sieťach.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Firma známa predovšetkým pre svoje denim výrobky pritom zvolila pomerne jednoduchú taktiku. Stavila na trendy prvky i vlastnú DNA. Už celé dekády je totiž známa reklamami využívajúcimi hudobné a tanečné prvky. Výber piesne oslovil mileniálov, zatiaľ čo zástupcovia generácie Z ocenili rozmanitosť, ktorú ambasádori reprezentovali, najmä v súčasnom politickom kontexte.

    Zdroj: Gap

    Naopak, nedávna kampaň spoločnosti American Eagle bola prepadákom. Značka zverejnila video, v ktorom žiari iba blonďavá a modrooká herečka Sydney Sweeney a vyzdvihuje svoje „dobré gény“. Reklama si vyslúžila kritiku najmä pre svoj rasistický podtón a nedostatok rozmanitosti. Možno práve preto bola kampaň Gap taká úspešná. Predstavuje všetko, čo videu American Eagle chýba.

    Gap ponúka autenticitu. Dovoľuje zákazníkom stotožniť sa

    Riaditeľka marketingu značky Gap Fabiola Torres potom popísala, že podľa nej slávi kampaň s názvom Better in Denim úspech predovšetkým vďaka svojej pozitívnej energii, ktorá „skrátka sadla“. Reklama tak ukazuje, ako veľmi zákazníci túžia uniknúť nepriaznivej ekonomike, klimatickej kríze alebo trvajúcim politickým konfliktom a vojnám. V takom kontexte stačí len chytľavý rytmus a hot choreografia.

    „Toto je denim tak, ako ho definuješ. Tvoja individualita. Tvoje vyjadrenie seba samého,“ hlása kampaň. Zdôrazňuje ďalšiu túžbu súčasnej spoločnosti, ktorá chce niečo autentickejšie, s čím sa však zároveň môže stotožniť. Možno úspech značky Gap poslúži ako inšpirácia pre ďalšie módne alebo kozmetické značky, ktoré zúfalo túžia po stratenej pozornosti globálneho publika.

    Zdroje: The Business of Fashion, Hollywood Reporter, CNN, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Zamestnanci Kering v Taliansku štrajkujú. Protestujú proti neochote vyjednávať

    Luxusnú skupinu Kering čakajú štrajky. Jej zamestnanci v Taliansku naplánovali na utorok štvorhodinový protest, ktorý má poukázať na nevôľu vyjednávať zo strany vedenia spoločnosti. Podľa tamojších odborov totiž neprejavuje ochotu vstúpiť do dialógu o požadovaných zmenách. V centre prejednávaných problémov sú okrem iného nezhody ohľadom možností práce na diaľku.

    Maximalizmus zima neodradí. Jeseň ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré farby slnkom nasýteného leta síce zahnali temnejšie odtiene burgundy a čokoládovo hnedej, to však ešte neznamená, že je populárny maximalizmus na ústupe. Naďalej sa totiž prejavuje nielen v odvážnych kombináciách alebo vzoroch, ale predovšetkým v trendy šperkoch. Niet preto divu, že tohtoročnej jeseni dominujú takzvané pendant necklaces.

    Strapce udávajú rytmus jari a letu 2026. Objavte horúci trend tohtoročných mól

    Strapce opäť vstúpili na móla s energiou, ktorá premenila krok na gesto a látku na melódiu. Jarná a letná sezóna 2026 je nimi doslova pretkaná. Línie odevov sa od Milána až po Londýn rozvlnili do plynulého pohybu, v ktorom sa remeselníctvo mieša s voľnosťou. Strapce symbolizujú prirodzenú dynamiku a zmyslový prepych. V každom šve je cítiť rytmus, ktorý nespieva do kroku, ale vyzýva k tancu.

    Na krídlach prekvapenia. Týždne módy zaskočili domácou estetikou aj vojenskými prvkami

    Prekvapenie sa zrejme stáva novým meradlom estetiky. V kolekciách nedávnych svetových fashion weekov sa objavuje kreatívna odvaha, ktorá posúva hranice očakávaní. Elegantné uniformné odkazy sa miešajú s domestikovanou nostalgiou, materiály sa vracajú v nových podobách a moment prekvapenia získava status skutočného kurátorského gesta.

    Capri nohavice prekračujú hranice šatníkov. Vstupujú aj do pánskej módy?

    Zdá sa, že jeden z dominantných trendov tohto leta nehodlá ustúpiť do pozadia. Capri nohavice až do nedávna dominovali predovšetkým dámskym šatníkom. Postupne ale prekračujú pomyselnú hranicu a derú sa tiež na pánsku scénu. Najčastejší je ich baggy variant, ale vidieť sú ovšem aj odvážnejšie užšie siluety. Ide o pokračovanie trendu, alebo vzostup pred pádom?

    Fendi má nové vedenie. Do čela značky nastúpi Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreatívna riaditeľka Dior, Maria Grazia Chiuri, sa vracia ku svojim koreňom. Nastúpi totiž do čela Fendi, teda značky, u ktorej pred takmer 36 rokmi odštartovala svoju kariéru. Tentokrát sa však chopí vedenia dámskych, pánskych, ale aj haute couture kolekcií. Nahradí Silviu Venturini Fendi, ktorá svoju finálnu kolekciu odhalila na nedávnom Milánskom týždni módy.

    Pivo ako štýlová inšpirácia. House of Guinness skúma odtiene čiernej a nenudí

    Prvú sériu fanúšikovia zhltli ako dobre načapovaný Guinness a už volajú po druhom kole. Na úspechu seriálu House of Guinness z produkcie Netflix sa do veľkej miery podieľa atraktívny vizuál. Tvorcovia sa nenechali chytiť do historickej pasce a na 19. storočie sa cielene pozerajú dnešnými očami. Prepojenie minulosti a súčasnosti v ich podaní funguje skvele.

    Retailboss hlási návrat k detailu. Brošne ako symbol dostupného luxusu

    Server Retailboss potvrdzuje, že brošne vstúpili do svojej renesancie s energiou, ktorá premieňa módny trh. Z doplnku, kedysi vnímaného ako odkaz na minulosť, sa stáva kľúčový symbol súčasného štýlu. Štatistiky ukazujú rast tržieb o viac než 200 percent za posledné tri mesiace. Tento skok vyjadruje hlbokú premenu vzťahu medzi módou a emóciou. Brošňa sa mení v tichý luxus, ktorý paradoxne rozpráva príbeh o maximalizme.

    Rijád privíta fashion week. Otvorí dvere aj svetovým módnym domom

    Hoci séria klasických týždňov módy sa skončila, nie všetky prehliadky sa skončili. Rijád od 16. októbra tiež privíta svoj vlastný týždeň módy. Až tretí ročník prehliadky prekročí svoje doterajšie hranice. Po prvýkrát sa na ňom zúčastnia aj svetové módne domy. Podujatie odštartuje špeciálna prehliadka Vivienne Westwood a do úspešného konca ho dovedie Stella McCartney.

    Shein mieri do Paríža. Plány na kamenný obchod vyvolali protesty

    Nedávne rozhodnutie fast fashion reťazca Shein otvoriť v Paríži svoj prvý kamenný obchod vyvolalo silné reakcie. Usídliť sa totiž hodlá v obchodnom dome BHV Marais z roku 1856. Niektoré značky preto v reakcii nákupné centrum opúšťajú, zatiaľ čo jeho zamestnanci usporiadali v piatok 10. októbra protest. Shein podľa nich poškodzuje meno francúzskeho módneho priemyslu.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Kedysi dávno. Historické poznatky sa ukrývajú v najkrajších knižniciach sveta

    Knižnice rozhodne nie sú len tiché sály plné prachu. V mnohých častiach sveta slúžia ako vzácne svätyne, kde ľudia s úctou skláňajú hlavy. Vo vnútri kláštorov, univerzít, ale aj len tak samostatne stojace knižnice patria k najobľúbenejším turistickým miestam. Našťastie si zatiaľ zachovávajú zaslúženú úctu návštevníkov a nechávajú na vás naplno dýchnuť svoju atmosféru.

    Od heroínu k Ozempicu. Cesty, ako byť chic, sa menia, tlak na štíhlosť zostáva

    Ovisnuté lícne kosti, detsky útle ramená, špicaté kolená. Herečky a modelky to často maskujú, ale premena ich siluety v posledných rokoch jasne ukazuje, že žijeme v ére Ozempic chic. Môžeme si nahovárať, že tentoraz je za chudnutím medicína v podobe lieku potláčajúceho chuť do jedla. V skutočnosti sme esteticky, ale aj filozoficky oveľa bližšie zatracovanej ére heroín chic, než sme si možno ochotní pripustiť.

    ― Reklama ―