Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Tento rok je definovaný predovšetkým prebiehajúcimi zmenami vo vedení najznámejších módnych domov. Mnoho značiek sa tak lúči so svojimi doterajšími kreatívnymi riaditeľmi aj riaditeľkami a víta nové talenty. K zoznamu odchádzajúcich sa v piatok pridala aj návrhárka Kim Jones, ktorá opustila značku Fendi. Hodlá však naďalej pôsobiť v úlohe návrhára pánskych kolekcií pre Dior.

    Niekoľko mesiacov trvajúce fámy sa v piatok potvrdili nečakaným oznámením. Konglomerát LVMH, ktorý vlastní taliansky módny dom Fendi, oznámil odchod kreatívneho riaditeľa Kim Jones. Ukončí tak svoju funkciu hlavného návrhára dámskych kolekcií značky. Namiesto toho bude naďalej pracovať výlučne ako šéf pánskeho odvetvia v spoločnosti Dior. Dizajnér zatiaľ novinku neokomentoval.

    Svoju najnovšiu kolekciu pritom odhalil v Miláne celkom nedávno, 17. septembra. Paradoxne išlo o jeden z jeho najviac oceňovaných radov. Módna scéna však už dlho zastáva názor, že talentovanému návrhárovi sa nikdy nepodarilo úplne pochopiť umenie dámskej módy, nieto ešte haute couture. Preto bola väčšina jeho prác vnímaná pozitívne, ale bez väčšieho nadšenia.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    „Počas posledných štyroch rokov sa Jonesova práca riadila jeho vášňou a kreativitou,“ komentovalo zmeny vedenie LVMH. Uznávaný návrhár začal pre značku pracovať v septembri 2020. Nahradil tak oveľa významnejšieho velikána, Karla Lagerfeld. Zároveň sa pridal k mnohým dizajnérom, prekračujúcim hranice čisto pánskych návrhov. Vyzerá to však, že sa Hedi Slimane alebo Rafu Simons nevyrovná.

    Na uvoľnené miesto by mohol nastúpiť Piccioli. LVMH však odmieta špekulácie potvrdiť

    Zástupcovia LVMH vo svojom vyhlásení tiež dodali, že náhradu za Kima Jones chcú oznámiť „v blízkej budúcnosti“. Hoci zatiaľ nie je nič isté, špekuluje sa, že novým šéfom dámskej kolekcie Fendi by sa mohol stať Pierpaolo Piccioli, ktorý nedávno opustil pozíciu kreatívneho riaditeľa značky Valentino. Karty však ešte nie sú rozdané. O uvoľnené miesto sa uchádzajú aj značky Chanel, Dries Van Noten a Jean Paul Gaultier.

    Kim Jones by sa tak mohol rozhodnúť vymeniť Fendi za inú „voľných“ spoločností. Zároveň je však veľmi pravdepodobné, že teraz bude pracovať čisto v módnom dome Dior, pre ktorý pracuje od roku 2018. Domino, ktoré určuje zmeny vo vedení svetových značiek, tak naďalej padá. Okrem Jonesa totiž svieti otáznik u budúcnosti mnohých ďalších slávnych dizajnérov.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.
    Foto:Reuters

    Návrhárske domino pokračuje vo svojom páde. Kim Jones opúšťa Fendi

    ― Reklama ―

    Tento rok je definovaný predovšetkým prebiehajúcimi zmenami vo vedení najznámejších módnych domov. Mnoho značiek sa tak lúči so svojimi doterajšími kreatívnymi riaditeľmi aj riaditeľkami a víta nové talenty. K zoznamu odchádzajúcich sa v piatok pridala aj návrhárka Kim Jones, ktorá opustila značku Fendi. Hodlá však naďalej pôsobiť v úlohe návrhára pánskych kolekcií pre Dior.

    Niekoľko mesiacov trvajúce fámy sa v piatok potvrdili nečakaným oznámením. Konglomerát LVMH, ktorý vlastní taliansky módny dom Fendi, oznámil odchod kreatívneho riaditeľa Kim Jones. Ukončí tak svoju funkciu hlavného návrhára dámskych kolekcií značky. Namiesto toho bude naďalej pracovať výlučne ako šéf pánskeho odvetvia v spoločnosti Dior. Dizajnér zatiaľ novinku neokomentoval.

    Svoju najnovšiu kolekciu pritom odhalil v Miláne celkom nedávno, 17. septembra. Paradoxne išlo o jeden z jeho najviac oceňovaných radov. Módna scéna však už dlho zastáva názor, že talentovanému návrhárovi sa nikdy nepodarilo úplne pochopiť umenie dámskej módy, nieto ešte haute couture. Preto bola väčšina jeho prác vnímaná pozitívne, ale bez väčšieho nadšenia.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by WWD (@wwd)

    „Počas posledných štyroch rokov sa Jonesova práca riadila jeho vášňou a kreativitou,“ komentovalo zmeny vedenie LVMH. Uznávaný návrhár začal pre značku pracovať v septembri 2020. Nahradil tak oveľa významnejšieho velikána, Karla Lagerfeld. Zároveň sa pridal k mnohým dizajnérom, prekračujúcim hranice čisto pánskych návrhov. Vyzerá to však, že sa Hedi Slimane alebo Rafu Simons nevyrovná.

    Na uvoľnené miesto by mohol nastúpiť Piccioli. LVMH však odmieta špekulácie potvrdiť

    Zástupcovia LVMH vo svojom vyhlásení tiež dodali, že náhradu za Kima Jones chcú oznámiť „v blízkej budúcnosti“. Hoci zatiaľ nie je nič isté, špekuluje sa, že novým šéfom dámskej kolekcie Fendi by sa mohol stať Pierpaolo Piccioli, ktorý nedávno opustil pozíciu kreatívneho riaditeľa značky Valentino. Karty však ešte nie sú rozdané. O uvoľnené miesto sa uchádzajú aj značky Chanel, Dries Van Noten a Jean Paul Gaultier.

    Kim Jones by sa tak mohol rozhodnúť vymeniť Fendi za inú „voľných“ spoločností. Zároveň je však veľmi pravdepodobné, že teraz bude pracovať čisto v módnom dome Dior, pre ktorý pracuje od roku 2018. Domino, ktoré určuje zmeny vo vedení svetových značiek, tak naďalej padá. Okrem Jonesa totiž svieti otáznik u budúcnosti mnohých ďalších slávnych dizajnérov.

    Zdroje: WWD, The Fashion Network, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Vlasy, bradavky a biznis. Prečo SKIMS dráždi verejnosť?

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekciou, ktorá oslavuje prirodzenosť tela. Alebo nie? Na sociálnych sieťach sa strhla búrka názorov, či Kim Kardashian oslavuje prirodzenosť ženského tela a búra tabu kože bez jediného chlpu, alebo naopak posilňuje nerealistické ideály krásy a tlak na "dokonalé" telo. Marketingový tím SKIMS však slávi úspech, tangá s umelým ochlpením boli behom pár dní vypredané.

    História elegancie opäť žiari. Pillbox hat oslavuje návrat na módnu scénu

    Nenápadný, a predsa neodolateľne pôsobivý. Klobúk v tvare škatuľky, známy ako pillbox hat, je symbolom kultivovaného vkusu, prekračujúceho generácie aj trendy. Stelesňuje jednoduchosť povýšenú na umenie, spojenú s autoritou a jemnosťou, ktorá sa nikdy nestráca v dave. Nie je to len ozdoba. Je to vyjadrenie postoja, odkaz éry pôvabu a pocta ženskej elegancii.

    Prvý Pink Ball oživil Londýn. Britské múzeum dostáva za podujatie kritiku

    Exkluzívny Pink Ball zafarbil dňa 18. októbra priestory British Museum do všetkých odtieňov ružovej. Vôbec prvý galavečer v tamojších priestoroch kontrastoval s končiacou výstavou Ancient India: Living Traditions, ktorej témou náboženských tradícií sa taktiež inšpiroval. Svet luxusu tak vládol medzi historickými artefaktmi Londýna, čo však vyvolalo aj značnú kritiku.

    LVMH a UNESCO rozširujú spoluprácu. Tiffany & Co. chce chrániť oceány

    Luxusná skupina LVMH prehlbuje partnerstvo s UNESCO. Spoločne hodlajú pracovať na ďalšom päťročnom pláne, tentokrát s názvom For the Beauty of Life. Novo sa k nemu pridá taktiež šperkársky dom Tiffany & Co., ktorého cieľom bude podporiť ochranu oceánov. V srdci spolupráce stojí snaha vytvoriť udržateľné riešenia, ktoré podporia predovšetkým lokálne komunity po celom svete.

    Maison Margiela otvára brány Dubaja. V metropole ponúka exkluzívne rezidencie

    Legendárna francúzska značka pokračuje v prekračovaní módnych hraníc. Maison Margiela tentokrát svoju jedinečnú estetiku neaplikoval na dychberúce návrhy, ale luxusné apartmány. Módny dom odhalil prvé exkluzívne rezidencie, ktoré vybudoval na ostrove Palm Jumeirah v Dubaji. Pridal sa tak ku skupine značiek, ktoré redefinujú podobu súčasného luxusného priemyslu.

    Stella McCartney dosiahla ďalší míľnik. Predstavila prvé plant-based perie

    Nedávny Parížsky týždeň módy zažil dôležitý debut. Na tamojšie prehliadkové móla dorazili prvé návrhy z plant-based peria. Na svedomí ho má britská návrhárka Stella McCartney, preslávená svojim udržateľným a ekologickým prístupom. Inovatívny materiál FEVVERS pritom nemá slúžiť ako presná napodobenina peria, jeho cieľom je vytvoriť podobnú, avšak jedinečnú estetiku.

    Balmain oslavuje 80. narodeniny. Jeho módnu stopu vykreslí nový dokument

    Jedna z najvýznamnejších značiek módnej histórie oslavuje významný míľnik. Módny dom Balmain tento rok oslávi svoje 80. narodeniny. Na oslavu si nadelil nielen špeciálnu výstavu One Night, Eight Decades v New Yorku, ale aj špeciálny dokument. Postaral sa oň uznávaný režisér Loïc Prigent, ktorý vyniesol na povrch archívne záznamy, ktoré verejnosť ešte nikdy nevidela.

    Julian Klausner sa činí. Rozvíja populárne pánske tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy obliekal svet do poézie textilných kontrastov. Keď ale na konci svojej kariéry predstavil nízke semišové tenisky, pridal k svojmu odkazu nečakanú kapitolu. Precíznu, civilnú a úplne súčasnú podobu pánskych topánok. Tie sa stali jeho tichým podpisom, ktorý rezonoval aj po jeho odchode. Tento príbeh teraz pokračuje pod vedením návrhára Juliana Klausnera.

    Z dievčaťa od vedľa je showgirl. Taylor Swift sa novými outfitmi stavia medzi legendy

    Už dávno vieme, že značka menom Taylor Swift obsahuje oveľa viac než len pesničky s chytľavými refrénmi a inteligentnými textami. Nový album The Life of a Showgirl ukazuje umelkyňu šťastne zamilovanú a pevne usadenú vo svete šoubiznisu. Populárna speváčka si skrze neho nielen hudobným, ale predovšetkým módnym jazykom a za pomoci premyslenej štylizácie hovorí o pozícii medzi ozajstnými legendami.

    Prada odštartovala vianočný zhon. Vydala tohtoročnú sviatočnú kampaň

    S postupujúcou jeseňou sa nezadržateľne blíži aj tohtoročné sviatočné obdobie. Vianočný zhon odštartovala medzi svetovými módnymi domami spoločnosť Prada. Koncom októbra vydala kampaň oslavujúcu sviatky s názvom A Winter’s Tale. V jej strede stoja ambasádori značky, ale aj klasický zimný archetyp predstavujúci cestu domov zasneženými vrcholmi dychberúcich hôr.

    Film Die, My Love láka na surovosť. Jennifer Lawrence popúšťa uzdu emócií

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson iskrí v novom trileri. Film Die, My Love, ktorý debutoval na tohtoročnom filmovom festivale v Cannes, napätím priamo prekypuje. Film sleduje dej založený na knihe z pera Ariany Harwicz, v jeho srdci stojí výbušná, energetická a čím ďalej viac stratená Grace. Rozpráva príbeh ženy, ktorá sa naplno poddá svojej surovosti.

    Móda v kocke: Ugg spája sily so Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Svet módy ponúka nové partnerstvá. Po šiestich rokoch vytvorila slávna značka topánok Ugg špeciálnu kolekciu s japonskou spoločnosťou Sacai. Spoločnosť Swarovski pre zmenu spolupracuje s výrobcom štupľov do uší Loop. Dior oslavuje 10. výročie projektu Dior Lady Art a Pandora spustila vlnu vianočných kampaní. Taliansko privíta prvú výstavu oslavujúcu návrhy značiek Alaïa a Balenciaga.

    ― Reklama ―