Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    MAC Cosmetics oslavuje. Značka totiž dokázala zdanlivo nemožné. Presvedčila Chappell Roan, aby sa stala jej tvárou. Popová hviezda bola až doteraz známa tým, že striktne odmietala svoje meno prepojiť s akýmkoľvek známym logom. Speváčka má však teraz novú rolu globálnej ambasádorky. Medzi dôvody pre zmenu doterajšieho postoja uviedla zdieľané hodnoty týkajúce sa umenia, sebavyjadrenia a „queerness“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by M-A-C Cosmetics (@maccosmetics)

    Chappell Roan ocenila aj historickú podporu MAC queer komunitám, ktorú im ponúkala už od svojho vzniku v roku 1984. LGBTQI+ ľuďom pomohla napríklad prostredníctvom kampane Viva Glam, ktorá zarábala peniaze na výskum HIV a AIDS. MAC Cosmetics je teda prvá veľká značka, s ktorou hviezdna speváčka spolupracuje. Oficiálnej dohode však predchádzal rok prípravných rokovaní po prvej spolupráci v septembri 2024.

    Zdroj: MAC Cosmetics

    Chappell Roan vyniesla make-up značky aj pri svojom SNL vystúpení a na tohtoročnom odovzdávaní cien Grammy. „Vedeli sme, že je veľmi autentická a úprimná. Nevymýšľa si a nie je falošná,“ prehlásil podľa Business of Fashion globálny kreatívny riaditeľ MAC Nicola Formichetti. Dodal tiež, že fanúšikov značky čakajú „exkluzívne prekvapenia a odvážne kreatívne momenty,“ ktoré MAC prinesie na čele s Chappell Roan.

    MAC Cosmetics hľadá stratené svetlá reflektorov. Sľubuje si ich od Chappell Roan

    Prvá kampaň speváčky pre MAC Cosmetics potom odkazuje práve na spomínanú Viva Glam kampaň, ktorá kedysi zahŕňala queer ikony, ako je RuPaul alebo Lady Gaga. Medzi ďalšie korene inšpirácie patrí film noir a odkazy na vojenskú estetiku 30. rokov minulého storočia. To všetko prepája klasický high-glam a teatrálný štýl slávnej speváčky. Bielu tvár a namaľované obočie tentokrát doplnil ikonický rúž MAC Cool Teddy.

    @pinkponyarchive chappell roan sa stala najnovšou globálnou ambasádorkou MAC cosmetics! via maccosmetics on ig #chappellroan #thesubway #pinkponyclub #hottogo #midwestprincess ♬ originálny zvuk – chappell roan archive

    MAC Cosmetics si potom od hviezdnej spolupráce sľubuje návrat do svetiel reflektorov. Spoločnosť musela v uplynulom roku bojovať s klesajúcim dopytom, spomaľujúcimi sa predajmi a nízkym záujmom mladej generácie zákazníkov. Na čele s popovou hviezdou by však mohol nastať vytúžený obrat. „Chappell reprezentuje generáciu, ktorá si váži autenticity, queer radosti a nebojácneho sebavyjadrenia,“ popísal totiž Nicola Formichetti.

    Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, Fashionista, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    ― Reklama ―

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    MAC Cosmetics oslavuje. Značka totiž dokázala zdanlivo nemožné. Presvedčila Chappell Roan, aby sa stala jej tvárou. Popová hviezda bola až doteraz známa tým, že striktne odmietala svoje meno prepojiť s akýmkoľvek známym logom. Speváčka má však teraz novú rolu globálnej ambasádorky. Medzi dôvody pre zmenu doterajšieho postoja uviedla zdieľané hodnoty týkajúce sa umenia, sebavyjadrenia a „queerness“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by M-A-C Cosmetics (@maccosmetics)

    Chappell Roan ocenila aj historickú podporu MAC queer komunitám, ktorú im ponúkala už od svojho vzniku v roku 1984. LGBTQI+ ľuďom pomohla napríklad prostredníctvom kampane Viva Glam, ktorá zarábala peniaze na výskum HIV a AIDS. MAC Cosmetics je teda prvá veľká značka, s ktorou hviezdna speváčka spolupracuje. Oficiálnej dohode však predchádzal rok prípravných rokovaní po prvej spolupráci v septembri 2024.

    Zdroj: MAC Cosmetics

    Chappell Roan vyniesla make-up značky aj pri svojom SNL vystúpení a na tohtoročnom odovzdávaní cien Grammy. „Vedeli sme, že je veľmi autentická a úprimná. Nevymýšľa si a nie je falošná,“ prehlásil podľa Business of Fashion globálny kreatívny riaditeľ MAC Nicola Formichetti. Dodal tiež, že fanúšikov značky čakajú „exkluzívne prekvapenia a odvážne kreatívne momenty,“ ktoré MAC prinesie na čele s Chappell Roan.

    MAC Cosmetics hľadá stratené svetlá reflektorov. Sľubuje si ich od Chappell Roan

    Prvá kampaň speváčky pre MAC Cosmetics potom odkazuje práve na spomínanú Viva Glam kampaň, ktorá kedysi zahŕňala queer ikony, ako je RuPaul alebo Lady Gaga. Medzi ďalšie korene inšpirácie patrí film noir a odkazy na vojenskú estetiku 30. rokov minulého storočia. To všetko prepája klasický high-glam a teatrálný štýl slávnej speváčky. Bielu tvár a namaľované obočie tentokrát doplnil ikonický rúž MAC Cool Teddy.

    @pinkponyarchive chappell roan sa stala najnovšou globálnou ambasádorkou MAC cosmetics! via maccosmetics on ig #chappellroan #thesubway #pinkponyclub #hottogo #midwestprincess ♬ originálny zvuk – chappell roan archive

    MAC Cosmetics si potom od hviezdnej spolupráce sľubuje návrat do svetiel reflektorov. Spoločnosť musela v uplynulom roku bojovať s klesajúcim dopytom, spomaľujúcimi sa predajmi a nízkym záujmom mladej generácie zákazníkov. Na čele s popovou hviezdou by však mohol nastať vytúžený obrat. „Chappell reprezentuje generáciu, ktorá si váži autenticity, queer radosti a nebojácneho sebavyjadrenia,“ popísal totiž Nicola Formichetti.

    Zdroje: Business of Fashion, Fashion Network, Fashionista, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    New York opúšťa kožušinu. Po rozhodnutí CFDA kráča v šľapajach Londýna

    Kožušina má v New Yorku stopku. Teda aspoň na jeho vyhlásenom týždni módy. Asociácia organizujúca tamojší fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzný materiál oficiálne zakázala. Kopíruje tak rozhodnutie Londýna, ktorý od jeho využívania odstúpil už v roku 2023. Zostáva však otázkou, či bude metropolu nasledovať aj Paríž a Miláno.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Po riad až do Dubaja? Martha Stewart pozýva do nových butikov

    Dubaj opäť potvrdzuje schopnosť priťahovať svetové ikony. Tentoraz víta ženu, ktorá premenila každodenný život na estetickú disciplínu. Martha Stewart otvorila svoje prvé samostatné obchody práve v tejto metropole. Ďaleko od amerických predmestí, kde jej značka vznikla. Do priestoru, kde sa luxus chápe ako životná taktika, prináša svet poctivo navrhnutého domova.

    Dámske hodinky pod stromček? Darujte moment, ktorý trvá celý rok

    V decembri sa svet spomalí presne vo chvíli, keď žena rozviaže vianočnú stužku. Vo vnútri darčeka sa objaví predmet, ktorý na nič nečaká. Jemné kovové články skĺznu do dlane a studený povrch puzdra kontrastuje s všadeprítomným teplom. Dámske hodinky v tom okamihu získajú vlastný život. Zacvaknú sa na zápästie a prenesú pozornosť k detailu, ktorý určuje rytmus dní aj večerov. Nie ako symbol, ale skôr ako presný tón zjednocujúci krehký sviatočný okamih.

    Vystupovať, stanica Chanel. Show Métiers d’Art zažiarila v newyorskom metre

    Návrhár Matthieu Blazy odhalil svetu len svoju druhú kolekciu Chanel. S utorkovou show Métiers d’Art však iba potvrdil to, čo mnohí po jeho debute v Paríži už tušili. Že je dizajnérom na správnom mieste. Nedávno vymenovaný kreatívny riaditeľ predstavil najnovšiu show v podzemnej stanici newyorského metra. Skloubil tak underground veľkomesta s francúzskou eleganciou.

    Rozhovor: Od školských zošitov k Hermès. Úspech českej kaligrafky, ktorá očarila svet

    Kaligrafka Lucie Špatenková sa už na strednej škole zamilovala do krásne písaných zošitov. Po vysokej škole založila značku Ta usměvavá, s ktorou organizuje workshopy krasopísania, chodí na eventy skrášľovať rôznorodé produkty a písmom vylepšuje aj výrobky najdrahších luxusných značiek sveta. Okrem spolupráce so značkami Prada, Cartier či Hermès vedie tím kaligrafov, vychováva malú dcéru a rozširuje povedomie o krasopísme v Česku.

    A$AP Rocky a Puma menia svet sneakers. Speedcat Racing pozývajú na divokú jazdu

    A$AP Rocky je späť na módnej scéne. Tentokrát opäť spojil sily so športovou značkou Puma. Spoločne vytvorili sneakers s názvom napovedajúcim mnohé, teda Speedcat Racing. A$AP Rocky prichádza do sveta topánok so sexy divokým detailom. Teniska nádherne prepája motoristickú estetiku a osobný streetwearový štýl samotného legendárneho rapera.

    Generácia Z prepadá body scrubs. Vidí v nich záblesk drobného luxusu

    Z bežných self-care pomocníkov sa v očiach generácie Z stáva špeciálny zberateľský predmet. Či už vďaka rozdielnym značkám, nespočetnému množstvu vôní meniacich sa s každou sezónou, alebo limitovaným edíciám, klasický peeling priťahuje v kúpeľni čím ďalej väčšiu pozornosť. Stal sa z neho drobný záblesk sveta luxusu, ktorý ponúka okamžité uspokojenie a komerciou podporený pocit sebalásky.

    Módny rok kulminuje. Koniec roka spečatilo odovzdávanie Fashion Awards

    Prvý decembrový pondelok bol predzvesťou rýchlo sa blížiaceho konca tohto roka. Začal sa slávnostným odovzdávaním módnych cien, ktoré tradične organizuje nadácia British Fashion Council. Svet módy náležite ocenil najväčšie ikony, ktoré definujú rok 2025, vrátane návrhárov ako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner a modelky Anok Yai.

    Dreaming Eli učí zvodnej sebaláske. Módny nováčik dobýva Londýn

    Dreaming Eli patrí k najvýraznejším novým hlasom londýnskej módnej scény. Značka dobyla London Fashion Week svojou kolekciou, ktorú pripravila pre jar 2026. Jej tvorba prepája jemnosť s drsnosťou, zraniteľnosť so silou a experiment s romantikou. Svojou jedinečnosťou si zaistila pozornosť módnych kritikov a stabilné miesto na svetoznámom týždni módy.

    Chanel oblieka rappera. Novým ambasádorom značky je A$AP Rocky

    Herečku Margaret Qualley a rappera A$AP Rockyho čaká hviezdna svadba. Aspoň v alternatívnom vesmíre Chanel. Módny dom odhalil krátke video z dielne režiséra Michela Gondryho, v ktorom slávneho hudobníka predstavuje ako svojho najnovšieho ambasádora. Zároveň sa jedná o teaser k chystanej show s názvom Métiers d’Art, ktorú v utorok 2. decembra privíta New York.

    LVMH loví talenty, Kering loví značky. Obaja velikáni formujú budúcnosť luxusu

    LVMH aj Kering vstupujú do novej etapy rastu. Skupiny formujúce tvár globálneho luxusu posúvajú portfóliá smerom k budúcnosti. LVMH spolieha na čerstvé talenty a remeselnú zručnosť. Kering buduje investičnú jednotku, ktorá mapuje značky, technológie aj subkultúrne smery. Obaja giganti sledujú premenu zákazníka a reagujú s víziou presahujúcou hranice tradičného luxusu.

    Šaty už nestačia. Elie Saab pretvára sny na luxusné rezidencie z betónu a zlata

    Značka Elie Saab rozširuje svoj vycibrený estetický svet. Predstavila projekt Stellar by Elie Saab, prvý značkový rezidenčný komplex na ostrove Yas v Abú Dhabí. Týmto krokom nadväzuje na svoju globálnu expanziu do segmentu luxusných nehnuteľností. Stopy jej značky možno nájsť po celom svete, od Karibiku cez Maldivy až po švajčiarske Alpy, rovnako ako na nedávno uvedenej debutovej jachte Elie Saab.

    Príbeh túžby a vzdoru. Vivienne Westwood oživuje mangu NANA

    Milovníci anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala jesenné prekvapenie plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvorila kolekciu, ktorá sa inšpirovala slávnymi japonskými manga komiksami. Spolupráca, ktorá prepája melanchóliu tokijských nocí s neskrotným britským duchom, oživuje šperky, látky aj siluety, ktoré v mange rozprávajú o slobode, túžbe a vzdore.

    Čiapky, ktoré prelomia zimné prekliatie. Tú správnu už nedáte dole.

    Zimné obdobie opäť otvára otázku, prečo sa pletené čiapky často zdajú byť únavnejšie ako samotné mrazivé počasie. Mnohé tváre pod nimi strácajú svoje proporcie, líniu čeľuste a sebavedomý výraz. Móda však ponúka alternatívy, ktoré pracujú s architektúrou hlavy oveľa inteligentnejšie a dodávajú outfitu novú vertikálu. Štruktúra, história, elegancia a dramatický tvar dokážu premeniť obyčajné vrstvenie na skutočný styling. Niet divu, že módne domy vsádzajú na klobúky rámujúce tvár ako na šperk, nie ako na zimnú nevyhnutnosť.

    Military trend ovláda ulice. Z haute couture však mieri na oltár rýchlej módy

    Military trend sa z jesenných prehliadok prelieva do každodennej módy s takou razanciou, že si podmaňuje aj fast fashion reťazce. Siluety inšpirované uniformami, ramená v zbrojnej geometrii a zdobné gombíky získavajú masový dosah. Séria kolekcií svetových módnych domov vytvorila atmosféru, ktorá praje odvážne štruktúrovaným vrstvám. Publikum túžiace po výraznom stylingu siaha po kúskoch, ktoré majú pôvod v aristokracii aj frontových líniách. Stráca ale trend vďaka svojej obľube pôvodné čaro?

    ― Reklama ―