Britská módna značka Burberry spojila svoje sily s prestížnym londýnskym múzeom Victoria and Albert Museum, aby v roku 2027 sprístupnila svoju vlastnú galériu. Projekt, ktorý premení existujúcu Galériu módy na úplne nový výstavný priestor s názvom The Burberry Gallery, sa považuje za významný krok nielen pre britskú kultúru, ale aj pre samotnú značku Burberry, ktorá sa snaží opätovne získať svoje postavenie na trhu s luxusnou módou.
Súčasťou projektu The Burberry Gallery je rozsiahla rekonštrukcia Fashion Gallery, ktorá bola naposledy zásadne upravená v roku 1962. Ide o jednu z najnavštevovanejších stálych galérií Victoria and Albert Museum (V&A) a jej modernizácia má priniesť úplne nový spôsob prezentácie módnych zbierok. Značka Burberry, ktorej história siaha až do 19. storočia, rovnako ako história obľúbeného múzea, sa v nej zameria na prepojenie tradičného dedičstva s inovatívnymi technológiami a moderným kurátorským prístupom.
Burberry sa snaží o navrátenie lesku. Ide o podporu identity módneho domu
Partnerstvo s V&A múzeom prichádza v kľúčovom okamihu, keď sa Burberry snaží prekonať dlhodobý pokles predajov a ziskov. Vo fiškálnom roku 2023/2024 spoločnosť zaznamenala medziročný pokles prevádzkového zisku o 34 percent, pričom celkové tržby klesli o štyri percentá. Slabšie výsledky boli citeľné predovšetkým v kľúčových trhoch, ako je Čína a Spojené štáty americké, kde došlo k spomaleniu spotrebiteľských výdavkov v segmente luxusného tovaru.

Zdroj: Burberry PLC
V reakcii na nepriaznivý vývoj preto značka iniciovala reštrukturalizačné kroky a prijala novú stratégiu, ktorá sa zameriava na návrat k ikonickým produktom a britskému dedičstvu. Cieľom stratégie, interne označovanej ako „Burberry Forward“, je osloviť nové generácie zákazníkov bez toho, aby sa stratila tradičná identita značky. Výstavný priestor v srdci Londýna má premenu symbolicky aj prakticky podporiť.
Podoba galérie zatiaľ nie je známa. Očakáva sa veľmi inovatívne prostredie
Aj keď konkrétnu podobu novej galérie V&A len odhalí, očakáva sa, že pôjde o dynamické a interaktívne prostredie, ktoré umne spojí históriu s budúcnosťou módy. Návštevníci sa tak môžu tešiť na unikátne expozície, ktoré nielen predstavia bohaté archívne materiály Burberry, ale taktiež ponúknu priestor pre súčasných tvorcov, experimenty a dialóg medzi módou, umením a technológiami. Na celom procese sa samozrejme podieľa generálny riaditeľ spoločnosti Joshua Schulman.

Zdroj: Burberry PLC
Otvorenie galérie Burberry v roku 2027 tak môže znamenať nielen významný kultúrny moment, ale rovnako čerstvý začiatok pre značku, ktorá sa z ikonickej tradície vydáva smerom k inovatívnej budúcnosti. Ak bude plánovaný projekt úspešný, môže sa stať vzorom pre ďalšie slávne módne domy, v súčasnosti hľadajúce nové cesty, ako osloviť publikum v neustále sa meniacom svete luxusu.
Zdroje: Burberry PLC, Surface Magazine, CR Fashion Book, Hypebeast, YouTube