Více

    ― Reklama ―

    Módny svet je neúprosný a neustále presúva svoju pozornosť z jedného trendu na ďalší. Snaha zaujať v ňom preto často dosahuje nové rozmery. Príkladom je nedávna kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvôli hre so slovami čelí reklama tvrdej kritike, ktorá za ňou vidí podporu eugeniky. Značka v pondelok zverejnila svoju prvú reakciu.

    Značka American Eagle už viac ako týždeň čelí ostrej kritike. Médiá a používatelia sociálnych sietí analyzujú jej najnovšiu kampaň, v ktorej účinkuje herečka Sydney Sweeney. Spoločnosť v pondelok zverejnila svoju prvú odpoveď na ostré komentáre, ktoré ju obviňujú z podpory eugeniky. Dôvodom vlny odporu voči kontroverznej reklame je predovšetkým jej úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Sydney Sweeney (@sydney_sweeney)

    V preklade teda: „Sydney Sweeney má skvelé džínsy“. Slovo jeans znie ovšem v angličtine rovnako ako „genes“, teda gény, čím vytvára hru so slovami. Herečka prehlasuje i ďalšie slogany, napríklad: „Mám skvelé džínsy… a vy teraz môžete tiež.“ Inokedy zase v kampani hovorí: „Gény sú predávané z rodičov na deti a často určujú vlastnosti ako farbu vlasov, osobnosť alebo farbu očí. Moje džínsy sú modré.“

    Zdroj: American Eagle

    Je teda jasné, že značka slová „jeans“ a „genes“ zamieňa zámerne. Práve to je pre niektorých problém. Keďže má známa herečka blond vlasy, svetlú farbu pleti a modré oči, majú kritici kampane za to, že sa jedná o až príliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutálny nacistický režim a s ním spojenú genocídu. Dvadsaťsedemročná herečka sa k vlne kritiky zatiaľ oficiálne nevyjadrila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodne však na seba pritiahla pozornosť

    Zástupcovia American Eagle v pondelok na oficiálnom instagramovom účte prehlásili: „Kampaň je a vždy bola iba o džínsoch. (…) Budeme naďalej oslavovať, ako všetci nosia ich AE džínsy so sebavedomím, po svojom. Skvelé džínsy vyzerajú skvelo na všetkých.“ Americká spoločnosť vo svojich kampaniach dlhodobo podporuje diverzitu a rovnoprávnosť. Okrem toho je jej exekutívny riaditeľ žid.

    Dá sa teda predpokladať, že značka nemala za cieľ podporovať nacistickú propagandu. Napriek tomu kritici reklamu odsudzujú ako necitlivú, a to predovšetkým v kontexte súčasnej politickej situácie. Marketingoví experti poukazujú na to, že značka zle prečítala svoju cieľovú skupinu, čo sú predovšetkým dospievajúci a generácia Z. Iným sa zase zdá, že internetová generácia nepochopí „srandu“.

    Kampaň potom celkom jasne vychádza z inej kontroverznej reklamy, i keď inšpiráciu sama nepriznáva. Až príliš nápadne sa ovšem podobá kontroverznej kampani Calvin Klein s vtedy pätnásťročnou modelkou Brooke Shields z 80. rokov minulého storočia. Modelka v nej zaujíma podobné pózy a rovnako ako teraz Sydney Sweeney zamieňa slová „genes“ a „jeans“. American Eagle sa tak celkom iste podarilo, rovnako ako kedysi Calvinovi Kleinovi, pritiahnuť pozornosť nielen módneho sveta.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    American Eagle čelí kritike. Na vine je kontroverzná reklama so Sydney Sweeney

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módny svet je neúprosný a neustále presúva svoju pozornosť z jedného trendu na ďalší. Snaha zaujať v ňom preto často dosahuje nové rozmery. Príkladom je nedávna kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvôli hre so slovami čelí reklama tvrdej kritike, ktorá za ňou vidí podporu eugeniky. Značka v pondelok zverejnila svoju prvú reakciu.

    Značka American Eagle už viac ako týždeň čelí ostrej kritike. Médiá a používatelia sociálnych sietí analyzujú jej najnovšiu kampaň, v ktorej účinkuje herečka Sydney Sweeney. Spoločnosť v pondelok zverejnila svoju prvú odpoveď na ostré komentáre, ktoré ju obviňujú z podpory eugeniky. Dôvodom vlny odporu voči kontroverznej reklame je predovšetkým jej úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Sydney Sweeney (@sydney_sweeney)

    V preklade teda: „Sydney Sweeney má skvelé džínsy“. Slovo jeans znie ovšem v angličtine rovnako ako „genes“, teda gény, čím vytvára hru so slovami. Herečka prehlasuje i ďalšie slogany, napríklad: „Mám skvelé džínsy… a vy teraz môžete tiež.“ Inokedy zase v kampani hovorí: „Gény sú predávané z rodičov na deti a často určujú vlastnosti ako farbu vlasov, osobnosť alebo farbu očí. Moje džínsy sú modré.“

    Zdroj: American Eagle

    Je teda jasné, že značka slová „jeans“ a „genes“ zamieňa zámerne. Práve to je pre niektorých problém. Keďže má známa herečka blond vlasy, svetlú farbu pleti a modré oči, majú kritici kampane za to, že sa jedná o až príliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutálny nacistický režim a s ním spojenú genocídu. Dvadsaťsedemročná herečka sa k vlne kritiky zatiaľ oficiálne nevyjadrila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodne však na seba pritiahla pozornosť

    Zástupcovia American Eagle v pondelok na oficiálnom instagramovom účte prehlásili: „Kampaň je a vždy bola iba o džínsoch. (…) Budeme naďalej oslavovať, ako všetci nosia ich AE džínsy so sebavedomím, po svojom. Skvelé džínsy vyzerajú skvelo na všetkých.“ Americká spoločnosť vo svojich kampaniach dlhodobo podporuje diverzitu a rovnoprávnosť. Okrem toho je jej exekutívny riaditeľ žid.

    Dá sa teda predpokladať, že značka nemala za cieľ podporovať nacistickú propagandu. Napriek tomu kritici reklamu odsudzujú ako necitlivú, a to predovšetkým v kontexte súčasnej politickej situácie. Marketingoví experti poukazujú na to, že značka zle prečítala svoju cieľovú skupinu, čo sú predovšetkým dospievajúci a generácia Z. Iným sa zase zdá, že internetová generácia nepochopí „srandu“.

    Kampaň potom celkom jasne vychádza z inej kontroverznej reklamy, i keď inšpiráciu sama nepriznáva. Až príliš nápadne sa ovšem podobá kontroverznej kampani Calvin Klein s vtedy pätnásťročnou modelkou Brooke Shields z 80. rokov minulého storočia. Modelka v nej zaujíma podobné pózy a rovnako ako teraz Sydney Sweeney zamieňa slová „genes“ a „jeans“. American Eagle sa tak celkom iste podarilo, rovnako ako kedysi Calvinovi Kleinovi, pritiahnuť pozornosť nielen módneho sveta.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Skupina Capri má šancu na žiarivé zajtrajšky. Oslavuje výsledky z prvého štvrťroka

    Skupina Capri Holdings je na ceste za potenciálnymi lepšími zajtrajškami. Spoločnosť v stredu zverejnila výsledky z prvého štvrťroka, ktoré predčili očakávania analytikov. Dôvodom je predovšetkým zvyšujúci sa dopyt po kabelkách a obuvi z dielne Michael Kors. Firma nemá zďaleka vyhraté, jedná sa však o prvé známky, že by jej nová stratégia mohla fungovať.

    Thierry Mugler ako módny architekt. Ako prepísal pravidlá úzkeho pásu?

    Thierry Mugler navrhoval oblečenie tak, ako sa navrhuje architektúra. S úmyslom vyvolať úžas, obdiv i odpor. Zatiaľ čo sa svet módy cyklicky točil medzi minimalizmom a extravaganciou, Mugler bol o zhruba tri galaxie ďalej. Jeho pásy neboli zúžením, boli explóziou kontroly. Ako z obyčajného ľudského trupu vytvoriť monument? Mugler poznal odpoveď. A zanechal ju v každom korzete, šve i nezabudnuteľnom prehliadkovom momente.

    Make-up s nádychom nekonečného leta. Island Girl oddiali sychravú jeseň

    Aj keď sa už leto pomaly blíži ku koncu, vysnívaným dovolenkám ešte nie je koniec. Či už mierite do tropických krajín, alebo si len túžite uchovať kúsok leta, estetika Island Girl je to pravé pre vás. Beauty trend láka na všetko, čo na slnečných dňoch tak milujeme. Žiariacu pokožku, jemne rozstrapatené vlasy, exotické vône a jemne naružovelý make-up look.

    Nenachytajte sa na greenwashing. Ako vyzerať dobre s čistým svedomím?

    Greenwashing, vysoké ceny aj nedostatok transparentných informácií sťažujú cestu k udržateľnému šatníku. Hoci stále viac výrobcov reaguje na klimatickú krízu a podniká kroky k väčšej zodpovednosti, nie všetci o svojich aktivitách komunikujú pravdivo a otvorene. Napriek tomu existujú značky, ktoré dokazujú, že štýl a ohľaduplnosť k planéte sa nevylučujú. Ako začať robiť prvé zmysluplné kroky smerom k udržateľnejšiemu obliekaniu?

    Miláno píše históriu. Tamojší týždeň módy odhalí očakávané módne premiéry

    Tohtoročné jesenné týždne módy patria medzi jedny z najzásadnejších v histórii. Viac ako 10 módnych domov totiž odhalí debuty svojich nových kreatívnych riaditeľov či riaditeliek. Výnimkou nie je ani fashion week v Miláne. Talianska metropola predstaví premiéry značiek Versace, Jil Sander, Bottega Veneta a Gucci. Oslávi navyše 50. výročie Giorgio Armani.

    Bangle all the way. Masívne náramky sa valcujú módne doplnky

    Náramky v štýle bangles sa vyšplhali na pomyselný vrchol módnych doplnkov. Módne móla určené pre tohtoročnú jar a leto zaplavili okrem pôsobivých kúskov oblečenia aj výrazné náramky. Značky Saint Laurent, Balmain, Victoria Beckham alebo Hermès ukazujú, že tento rok bude o čo stáť. Zvezte sa na vlne masívnych šperkov zdobiacich opálené ruky.

    Miu Miu zachraňuje Prada Group. Luxusná skupina oslavuje rastúce predaje

    Luxusné značky dlhodobo bojujú s nízkym dopytom a trvajúcou infláciou. Niektorým sa však aj napriek nepriaznivej situácii naďalej darí. Výsledky z uplynulého polroka oslavuje napríklad Prada Group. Skupina totiž v stredu oznámila rastúce predaje a stabilné zisky. Ďakovať za to môže predovšetkým spoločnosti Miu Miu, ktorá je jej najväčším ťahúňom.

    Rozhovor: Česko má talentov dosť. Kreatívne kolekcie ale brzdí konzervatívny trh, mieni Žofie Soldánová z Naiad

    Žofie Soldánová, návrhárka českej značky Naiad, verí, že každá žena v každom veku má svoju vlastnú krásu. Z toho vychádza aj jej tvorba, prostredníctvom ktorej chce ženám ponúknuť možnosť cítiť sa étericky a zároveň silne. Je presvedčená, že česká módna scéna má obrovský potenciál. Miestny trh je však konzervatívny a návrhárom trochu zväzuje ruky, pretože musia nájsť správnu rovnováhu medzi kreativitou a predajnosťou.

    Pánske tašky budúcej sezóny? Kraľuje im tradícia a funkčnosť

    Časy, keď si muži vystačili s vreckami, sú už minulosťou. Pánske tašky, a najmä takzvané shoulder bags, opäť dávajú o sebe vedieť. Na prehliadkach pre túto jeseň a zimu sa objavili v toľkých variáciách, až pôsobia skôr ako rozhodný návrat k základom než ako skúšobný trend. Zároveň však nepôsobia nostalgicky. V modernom čítaní sa stávajú spoločníkom, ktorý vie, čo robí. Dizajnovo, prakticky aj esteticky.

    Módny dom Viktor & Rolf skúma dualitu. Každá myšlienka má dve strany

    Značka Viktor & Rolf opäť stojí na hranici módy a konceptuálneho umenia. Jej haute couture kolekcia pre túto jeseň a zimu je vizuálnou manifestáciou duality. Dvoch svetov, ktoré sa navzájom dopĺňajú, spochybňujú a zrkadlia. Dvojica predstavila 15 čiernych outfitov v dvoch verziách. Jedna honosná, hýriaca farbami a drámou, druhá čistá, strohá a minimalistická. Výsledok? Na 30 rovnakých a zároveň rozdielnych lookov.

    Móda v kocke: Rare Beauty má parfum a Victoria’s Secret sa vracia na runway

    Selena Gomez posúva svoju značku Rare Beauty na novú úroveň a vydáva prvú kolekciu vlastných vôní. Dario Vitale nepredstaví svoj debut pre Versace pomocou klasickej šou, ale prezentácie. Na runway sa naopak na jeseň vrátia anjeli Victoria’s Secret. Moncler Grenoble zase s budúcou prehliadkou zamieri do Aspenu. Skupina Kering bojuje s prepadom ziskov.

    Trend, ktorý vás posadí na zadok. Booty beauty sa stará o bežne skryté partie

    Trendy majú jedinečnú schopnosť šokovať. Či už ide o plyšáky Labubu zavesené na dizajnérskych kabelkách, aplikáciu lososieho spermatu na tvár, či populárnu módu bez nohavíc, na internete sa z času na čas objavia skutočné lahôdky. Aktuálnym adeptom je takzvaná booty beauty, teda virálny druh kozmetiky špecializujúci sa na zadok.

    Sofia Coppola natočila svoj prvý dokument. Kameru namierila na Marca Jacobsa

    Slávna režisérka Sofia Coppola preniká hlbšie do sveta módy. Minulý týždeň prezradila, že na blížiacom sa filmovom festivale v Benátkach odhalí svoj prvý dokument s názvom Marc by Sofia. Sledovať má nielen život a kariéru slávneho návrhára Marca Jacobsa, ale aj ich dlhodobé priateľstvo a trvajúcu spoluprácu ako na poli módy, tak filmu.

    Jún pozná svojich favoritov. CreatorIQ odhalil najviac virálne make-up značky

    Sociálne siete predstavujú pre módne a beauty značky významný zdroj pozornosti. Práve tú zmerala platforma CreatorIQ, ktorá vydala zoznam 10 najviac virálnych make-up spoločností za mesiac jún. Svoje výpočty zakladala na ich EMV, čiže získanej mediálnej hodnote. Medzi najpopulárnejšie brandy patria Huda Beauty, E.l.f. Beauty a ColourPop.

    JW Anderson mení smer. Oblečie si šat pomalšej lifestyle značky.

    Nový kreatívny riaditeľ módneho domu Dior Jonathan Anderson má pred sebou neľahkú úlohu. Prvýkrát od čias vedenia Christiana Diora totiž bude vládnuť všetkým sekciám slávnej spoločnosti. Módna scéna preto špekulovala o tom, ako bude naďalej vyzerať chod jeho rovnomennej značky JW Anderson. Zdá sa, že spomalí tempo a presedlá na luxusnú lifestyle spoločnosť.

    Marc Jacobs na rázcestí. LVMH zvažuje predaj ikonickej značky

    Luxusný koncern LVMH začal rozhovory o predaji značky Marc Jacobs. Prípadná dohoda by mohla podľa reportu novinárov z Wall Street Journal dosiahnuť až miliardu dolárov. Spoločnosť mala poradcov osloviť už minulý rok. Medzi možných záujemcov patria firmy ako Authentic Brands, Bluestar Alliance či WHP Global. Dátum predaja však zatiaľ nie je známy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―