Více

    ― Reklama ―

    Debut návrhára Alessandra Michele pre módny dom Valentino bol jedným z dôvodov, prečo sa celý september upierali oči módneho sveta na Paríž. So svojou kolekciou, založenou na archívnych kúskoch slávnej značky, návrhár rozhodne nesklamal. Vtedajšie opulentné renesančné návrhy totiž prepojil s vlastným maximalistickým štýlom.

    Módny svet už niekoľko mesiacov ovládajú špekulácie o tom, ako sa návrhár Alessandro Michele dokáže zhostiť svojej novej úlohy vo Valentine. Značná časť jeho fanúšikov totiž silno pochybovala o tom, či dokáže zanechať svoje alter ego Gucci v minulosti. Jeho debut na parížskom týždni módy však dokázal, že jeho srdce teraz patrí inej slávnej talianskej značke.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Hoci sa na sociálnych sieťach objavilo niekoľko komentárov, že Michele sa s Gucci nerozlúčil na sto percent, väčšina módnej scény s tým nesúhlasí. Koniec koncov, má oči len pre 85 úchvatných návrhov, ktoré návrhár odhalil počas víkendu. Inšpiráciu čerpal zo zlatej éry Valentina, 60. a 70. rokov minulého storočia, najmä z prehliadky Sala Biance prezentovanej vo Florencii v roku 1962.

    Alessandro odhalil módu svojimi očami. Vníma ju ako nevyhnutný doplnok života

    Návrhár Valentino Garavani a podnikateľ Giancarlo Giammetti založili slávnu módnu spoločnosť v roku 1960 a krátko nato s ňou oslávili veľký úspech. „Som presvedčený, že Valentino svojimi návrhmi a krásou, ktorú vytvoril, ovplyvnil dejiny Talianska,“ povedal Michele, ktorý sa pri tvorbe vlastných návrhov ponoril hlboko do archívov značky. Typické Valentino prvky preto umne zvýraznil vlastným maximalizmom.

    Zdroj: Reuters

    Na móle sa preto objavili klasické volániky, slávne logo V či typický bodkovaný vzor. Micheleho podpis sa naopak niesol v znamení čipkovaných pančúch, ktoré dopĺňali takmer každý look, turbanov a výstredných klobúkov či piercingu, zdobiaceho nosy a pery mnohých modeliek. Výrazné vzory či saténové mašle tiež ukázali, že slávny návrhár sa rozhodne nevzdáva vlastného štýlu.

    Michele nazval očakávanú kolekciu Pavillon des Folies, čo je odkaz na okrasné záhrady z 18. a 19. storočia. Práve k nim Michele svoju prácu prirovnával. „Myslím si, že móda je ozdobou záhrady života,“ vysvetlil. Úspech jeho najnovšej rady potom potvrdila aj nadšená reakcia zo strany jeho hviezdnych fanúšikov. Návrhár tak zožal ováciu aj od speváka Eltona Johna alebo herca Jareda Leto.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Alessandro Michele si uctil zlatý vek značky Valentino. Bohémstvu daroval svoj maximalizmus

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Debut návrhára Alessandra Michele pre módny dom Valentino bol jedným z dôvodov, prečo sa celý september upierali oči módneho sveta na Paríž. So svojou kolekciou, založenou na archívnych kúskoch slávnej značky, návrhár rozhodne nesklamal. Vtedajšie opulentné renesančné návrhy totiž prepojil s vlastným maximalistickým štýlom.

    Módny svet už niekoľko mesiacov ovládajú špekulácie o tom, ako sa návrhár Alessandro Michele dokáže zhostiť svojej novej úlohy vo Valentine. Značná časť jeho fanúšikov totiž silno pochybovala o tom, či dokáže zanechať svoje alter ego Gucci v minulosti. Jeho debut na parížskom týždni módy však dokázal, že jeho srdce teraz patrí inej slávnej talianskej značke.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Valentino (@maisonvalentino)

    Hoci sa na sociálnych sieťach objavilo niekoľko komentárov, že Michele sa s Gucci nerozlúčil na sto percent, väčšina módnej scény s tým nesúhlasí. Koniec koncov, má oči len pre 85 úchvatných návrhov, ktoré návrhár odhalil počas víkendu. Inšpiráciu čerpal zo zlatej éry Valentina, 60. a 70. rokov minulého storočia, najmä z prehliadky Sala Biance prezentovanej vo Florencii v roku 1962.

    Alessandro odhalil módu svojimi očami. Vníma ju ako nevyhnutný doplnok života

    Návrhár Valentino Garavani a podnikateľ Giancarlo Giammetti založili slávnu módnu spoločnosť v roku 1960 a krátko nato s ňou oslávili veľký úspech. „Som presvedčený, že Valentino svojimi návrhmi a krásou, ktorú vytvoril, ovplyvnil dejiny Talianska,“ povedal Michele, ktorý sa pri tvorbe vlastných návrhov ponoril hlboko do archívov značky. Typické Valentino prvky preto umne zvýraznil vlastným maximalizmom.

    Zdroj: Reuters

    Na móle sa preto objavili klasické volániky, slávne logo V či typický bodkovaný vzor. Micheleho podpis sa naopak niesol v znamení čipkovaných pančúch, ktoré dopĺňali takmer každý look, turbanov a výstredných klobúkov či piercingu, zdobiaceho nosy a pery mnohých modeliek. Výrazné vzory či saténové mašle tiež ukázali, že slávny návrhár sa rozhodne nevzdáva vlastného štýlu.

    Michele nazval očakávanú kolekciu Pavillon des Folies, čo je odkaz na okrasné záhrady z 18. a 19. storočia. Práve k nim Michele svoju prácu prirovnával. „Myslím si, že móda je ozdobou záhrady života,“ vysvetlil. Úspech jeho najnovšej rady potom potvrdila aj nadšená reakcia zo strany jeho hviezdnych fanúšikov. Návrhár tak zožal ováciu aj od speváka Eltona Johna alebo herca Jareda Leto.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Gustaf Westman redefinuje sviatočný dizajn. Tentokrát v spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patrí k najvýraznejším menám dizajnu a opäť potvrdzuje, že jeho tvorba presahuje hranice tradičného poňatia interiéru. Po nedávnej spolupráci s automobilkou BMW prichádza ďalší projekt, tentokrát s IKEA. Kolekcia Home of Celebration spája energiu farieb, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným svetom švédskej značky. Výsledkom je 12 objektov, ktoré menia pohľad na sviatočné stolovanie.

    Michael Kors ponúka únik. Kolekciu pre jar a leto 2026 ponoril do kľudu

    Zatiaľ čo Ralph Lauren v stredu odhalil svoju najnovšiu kolekciu, návrhár Michael Kors odštartoval oficiálny kalendár Newyorského týždňa módy. Na Manhattane predstavil svoje návrhy na nadchádzajúcu jar a leto. Pri ich tvorbe čerpal z leta plného cestovania a vytúženého pocitu úniku. Splývavé dlhé siluety a mäkké materiály ponúkli závan pokoja.

    Frankenstein okúsil luxus. Filmové kostýmy doplnili šperky od Tiffany & Co.

    Slávny klenotnícky dom Tiffany & Co. pomohol oživiť tajomný príbeh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmoch pre najnovšiu filmovú adaptáciu legendárneho románu. Do filmu zapožičala 27 archívnych a moderných kúskov svojich luxusných šperkov. Zdobila najmä vzhľad postavy Elizabeth, ktorú stvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z si plní vlastné šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, ako nevyhorieť

    Z prázdnej šálky sa nedá nalievať. Najnovší trend "Fill your own cup" mladej generácii na sociálnych sieťach pripomína, že starostlivosť o seba nie je sebeckosť, ale základný predpoklad psychického a fyzického zdravia. V čase neutíchajúcich notifikácií a takmer nekonečných povinností sa stáva nevyhnutnosťou spomaliť, dobiť energiu a až potom ju opäť rozdávať ďalej.

    To najlepšie z Benátok. Na aké filmy sa môžete tešiť tentoraz?

    Medzinárodný filmový festival v Benátkach tento rok oslávil svoj 82. ročník. Hoci niektorí kritici označili tohtoročnú ponuku za pomerne slabú, našlo sa niekoľko filmov, ktoré vyvolali silné emócie a získali si divákov. Vybrali sme päť filmov, ktoré by ste si v najbližších mesiacoch nemali nechať ujsť. Od politicky naliehavého dokumentu cez čiernu satiru až po gotický veľkofilm.

    Móda v kocke: Naomi Campbell tancuje v Pucci a Tilda Swinton má vlastnú výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, ktorá roztancovala jeho jesennú kolekciu. Značka Boucheron si zase za svoju tvár zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdame chystá výstavu o Tilde Swinton a La Galerie Dior pre zmenu odhalí exhibíciu s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney potom spolupracuje s Jeffom Koonsom.

    Pánske must-haves na jeseň 2025. Vedie nadčasová klasika

    Páni, prichádza jeseň a s ňou aj čas posunúť svoje outfity na vyššiu úroveň. Tohtoročná sezóna prináša štýl, ktorý je uvoľnený, ale pritom premyslený až do posledného detailu. Do hry sa vracajú nadčasové ikonické kúsky v modernom poňatí, s ktorými zažiarite. Pripravili sme pre vás preto zoznam kľúčových jesenných must-haves, ktoré zaistia, že budete vyzerať sebavedome a trendy pri každej príležitosti.

    Maximalizmus prenikol aj do interiérov. Na scénu vracia Art Deco

    Nedávny report platformy Pinterest potvrdil, že maximalizmus ovláda tiež trendy na poli interiérového dizajnu. Odkryl totiž nárast vyhľadávania inšpirácie spojenej so štýlom Art Deco. Hlboké farby, bohaté textúry a symetrické tvary, to všetko bude definovať jesenné domácnosti. Pritom nie je potrebná veľká renovácia, stačí len pár jednoduchých úprav.

    Prívesky s letom neodchádzajú. Na jeseň ozdobia aj rozviate sukne.

    Tento rok zaznamenal významný comeback príveskov, ktoré definujú počiatok milénia. Spočiatku sa začali objavovať na luxusných kabelkách, postupne ale presídlili rovnako na tenisky alebo sandále. Začína byť však jasné, že módnu scénu po úspešnom lete neopustia ani na jeseň. Tentokrát sa ale presunú na ďalší kúsok z vášho šatníka, a to sukne.

    Maison Margiela rozširuje portfólio. Dáva nový význam číslu 2

    Módny dom Maison Margiela prehlbuje svoje ikonické číselné radenie. Nedávno odhalil svoj nový sektor s názvom Line 2. Číslovka totiž doteraz žiadne projekty neukrývala. Značka pod ňou teraz ovšem hodlá schovávať umelecké inštalácie, kampane alebo rozhovory. Projekt odštartuje začiatkom septembra v Soule výstava s názvom Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Pánske baleríny priniesli organickú revolúciu. Zaplnia jesenné botníky

    Pánske baleríny sa na tohtoročných prehliadkach stali symbolom novej kapitoly. V dámskych botníkoch sa subtílna obuv objavuje už roky, tentoraz sa ale jej silueta preliala aj do pánskeho segmentu. Návštevníci fashion weekov dali najavo, že minimalistická elegancia plochej obuvi patrí do každého botníka. V okamihu, keď sa v balerínach začali objavovať známi umelci a trendsetteri, bolo jasné, že ide o nový obuvnícky smer.

    Značka Oishii posúva hranice luxusu. Ponúka exkluzívne virálne jahody

    Sociálne siete v posledných mesiacoch zaplavili videá používateľov, ktorí s nečakaným očakávaním konzumujú jahody. Ide totiž o luxusné balenie ôsmich plodov z dielne značky Oishii, za ktoré mnohí zaplatia až 12 dolárov. Lákavé sú predovšetkým vďaka svojmu až dystopicky perfektnému tvaru, farbe a vôni. Pestované sú po celý rok vo vertikálnych farmách.

    Zomrel Giorgio Armani. Zanecháva za sebou legendárne módne dedičstvo

    Módny svet smúti. Vo štvrtok zomrel ikonický taliansky návrhár Giorgio Armani, a to vo veku 91 rokov. Zanechal tak za sebou legendárne dedičstvo, ktoré prepísalo módnu históriu. Svet prvýkrát uchvátil svojou dokonalou rovnováhou medzi elegantnými pánskymi návrhmi a bohatými haute couture kolekciami. Jeho rovnomenná značka tento rok oslávila 50. narodeniny.

    Keď sa taška zmení na bagetu. Baguette kabelky definujú aktuálne trendy

    Tašky, ktoré boli kedysi postavené na pevnej konštrukcii a objeme, sa zrazu rozťahujú do dlhších a nižších línií. Bagetové kabelky sa stávajú symbolom, ktorý nezaťažuje, ale pôsobí prirodzene a svižne. Minimalistický koncept otvára nové možnosti stylingu a zároveň dodáva ikonickým modelom novú energiu. Pripomína nám, že krása je v detaile a že aj jednoduchá kabelka môže mať proporcie hodné zložitej architektúry.

    Jonathan Anderson má svoju prvú múzu. Dior bude zastupovať Mikey Madison

    Stále ešte čerstvý kreatívny riaditeľ Dior, Jonathan Anderson, odhalil svoju prvú múzu. Do pozície ambasadorky francúzskeho módneho domu vymenoval úspešnú herečku Mikey Madison. Návrhár pritom ešte ani nepredstavil svoju prvú dámsku kolekciu. Svetu ju ponúkne na Parížskom týždni módy dňa 1. októbra. Už teraz však môžeme odhadnúť jeho víziu.

    Julia Roberts vyniesla novú verziu Versace. Internet hovorí o druhej vražde Gianniho

    Julia Roberts mala na filmovom festivale v Benátkach ukázať eleganciu a tradíciu. Namiesto toho sa stala symbolom búrky, ktorá otriasa svetom módy. Jej outfit z dielne nového kreatívneho riaditeľa Versace, Daria Vitale, spustil lavínu kritiky. Sociálne siete zaplavili komentáre, ktoré hovoria o "druhej vražde Gianniho" a o tom, že sa slávna herečka nevedomky stala tvárou jedného z najkontroverznejších módnych debutov poslednej dekády.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―