Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Český vzťah k Valentino Rockstud produktom tvorí špecifický mikro vesmír. Dizajn, ktorý si vo svete hýčka status módneho podpisu, u nás často získava úplne iný kontext. Mladé nositeľky z neho vytvárajú ľahký mestský doplnok, ktorý pôsobí až príliš samozrejme. A v ich kombináciách až lacno. Kabelky aj topánky s kovovými pyramidami pôsobia ako každodenná kulisa pražských kaviarní. Teaser k Diabol nosí Pradu 2 však prináša energiu, ktorá môže celú rovnováhu na českej módnej scéne ešte prevrátiť.

    Teaser k Diabol nosí Pradu 2 naservíroval perfektný styling Rockstud. Ďakujeme!

    Valentino Rockstud predstavuje dizajnový detail, ktorý sa zrodil v roku 2010 pod vedením Marie Grazie Chiuri a Pierpaola Piccioliho. Drobné kovové pyramídy, inšpirované rímskym dekoratívnym štýlom bugnato, vytvárajú obraz, ktorý pôsobí ľahko architektonicky. Rockstud sa objavil na sandáloch, lodičkách aj kabelkách a stal sa okamžite rozpoznateľným prvkom celej značky. Jeho sila spočíva v jednoduchej geometrii, ktorá sa chová ako šperk pripevnený priamo na koži samotného produktu.

    Zdroj: Valentino

    V českom prostredí však Rockstud získava zaujímavý dvojitý život. Zatiaľ čo svet dizajn vnímal ako symbol kreativity a talianskeho pôvabu, u nás sa často menil v módny „basic“, ktorý si doprajú mladé ženy milujúce efekt luxusu bez hlbšieho stylingového kontextu. Sandálky s pyramidami sa objavovali v outfitoch, ktoré pôsobili skôr prekomplikovane než sofistikovane. Kabelky s rovnakým motívom sa stali spoločníkmi bežných lookov a Rockstud tak v českej optike strácal svoj pôvodný charakter.

    Devil Wears Prada 2

    Zdroj: Profimedia

    Práve preto pôsobí filmový teaser ako fascinujúci kultúrny experiment, ktorý má pre Česko veľkú váhu. Diabol nosí Pradu 2 pracuje s Rockstud tak, aby z neho vyžarovala dynamika a autorita. Kamera sa na detaile zastaví s presnosťou, ktorá dokáže prebudiť túžbu módnych fanúšikov. Tento krátky záber dokáže premeniť optiku vnímania dizajnu spôsobom, ktorý fashion marketing miluje. Nenápadne, ale efektívne. Rockstud vďaka tomu pôsobí ako detail pripravený na nový typ interpretácie.

    Nové reinterpretácie môžu byť štýlové. Poradia si s nimi aj česká módna scéna?

    Valentino trendy módny moment podporuje aktívnou komunikáciou. Sociálne siete zaplavujú nové interpretácie stylingu legendárnych drobných pyramíd, ktoré sa štýlovo vzďaľujú pôvodným kombináciám zo začiatku minulej dekády. Tvar, kov aj štruktúra pôsobia v nových outfitoch zrelšie a menej doslovne. Očakávaný film tým smeruje Rockstud do polohy, v ktorej môže osloviť štýlovo sebavedomé publikum, ktoré ocení výraz detailu bez potreby dramatického stylingu. Úplne inak než sme v Česku boli doteraz zvyknutí.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Footwear News (@footwearnews)

    Otvára sa preto zásadná otázka. Môže filmový moment zmeniť aj české vnímanie Rockstud? Teaser pracuje s energiou, ktorá láka k znovuobjaveniu. Kovanie začína pôsobiť ako plnohodnotný mestský doplnok, ale aj ako detail s veľkými ambíciami. Vďaka marketingu, ktorý si značka vo filme najskôr zaplatila, je viac než možné, že sa v budúcnosti stretneme s novými ikonickými produktmi. Rockstud získava príležitosť stať sa znovu statementom. Tentokrát s noblesou, ktorú mu film dodáva presne dávkovaným glamour efektom.

    Zdroje: Autorský text, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    ― Reklama ―

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Český vzťah k Valentino Rockstud produktom tvorí špecifický mikro vesmír. Dizajn, ktorý si vo svete hýčka status módneho podpisu, u nás často získava úplne iný kontext. Mladé nositeľky z neho vytvárajú ľahký mestský doplnok, ktorý pôsobí až príliš samozrejme. A v ich kombináciách až lacno. Kabelky aj topánky s kovovými pyramidami pôsobia ako každodenná kulisa pražských kaviarní. Teaser k Diabol nosí Pradu 2 však prináša energiu, ktorá môže celú rovnováhu na českej módnej scéne ešte prevrátiť.

    Teaser k Diabol nosí Pradu 2 naservíroval perfektný styling Rockstud. Ďakujeme!

    Valentino Rockstud predstavuje dizajnový detail, ktorý sa zrodil v roku 2010 pod vedením Marie Grazie Chiuri a Pierpaola Piccioliho. Drobné kovové pyramídy, inšpirované rímskym dekoratívnym štýlom bugnato, vytvárajú obraz, ktorý pôsobí ľahko architektonicky. Rockstud sa objavil na sandáloch, lodičkách aj kabelkách a stal sa okamžite rozpoznateľným prvkom celej značky. Jeho sila spočíva v jednoduchej geometrii, ktorá sa chová ako šperk pripevnený priamo na koži samotného produktu.

    Zdroj: Valentino

    V českom prostredí však Rockstud získava zaujímavý dvojitý život. Zatiaľ čo svet dizajn vnímal ako symbol kreativity a talianskeho pôvabu, u nás sa často menil v módny „basic“, ktorý si doprajú mladé ženy milujúce efekt luxusu bez hlbšieho stylingového kontextu. Sandálky s pyramidami sa objavovali v outfitoch, ktoré pôsobili skôr prekomplikovane než sofistikovane. Kabelky s rovnakým motívom sa stali spoločníkmi bežných lookov a Rockstud tak v českej optike strácal svoj pôvodný charakter.

    Devil Wears Prada 2

    Zdroj: Profimedia

    Práve preto pôsobí filmový teaser ako fascinujúci kultúrny experiment, ktorý má pre Česko veľkú váhu. Diabol nosí Pradu 2 pracuje s Rockstud tak, aby z neho vyžarovala dynamika a autorita. Kamera sa na detaile zastaví s presnosťou, ktorá dokáže prebudiť túžbu módnych fanúšikov. Tento krátky záber dokáže premeniť optiku vnímania dizajnu spôsobom, ktorý fashion marketing miluje. Nenápadne, ale efektívne. Rockstud vďaka tomu pôsobí ako detail pripravený na nový typ interpretácie.

    Nové reinterpretácie môžu byť štýlové. Poradia si s nimi aj česká módna scéna?

    Valentino trendy módny moment podporuje aktívnou komunikáciou. Sociálne siete zaplavujú nové interpretácie stylingu legendárnych drobných pyramíd, ktoré sa štýlovo vzďaľujú pôvodným kombináciám zo začiatku minulej dekády. Tvar, kov aj štruktúra pôsobia v nových outfitoch zrelšie a menej doslovne. Očakávaný film tým smeruje Rockstud do polohy, v ktorej môže osloviť štýlovo sebavedomé publikum, ktoré ocení výraz detailu bez potreby dramatického stylingu. Úplne inak než sme v Česku boli doteraz zvyknutí.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Footwear News (@footwearnews)

    Otvára sa preto zásadná otázka. Môže filmový moment zmeniť aj české vnímanie Rockstud? Teaser pracuje s energiou, ktorá láka k znovuobjaveniu. Kovanie začína pôsobiť ako plnohodnotný mestský doplnok, ale aj ako detail s veľkými ambíciami. Vďaka marketingu, ktorý si značka vo filme najskôr zaplatila, je viac než možné, že sa v budúcnosti stretneme s novými ikonickými produktmi. Rockstud získava príležitosť stať sa znovu statementom. Tentokrát s noblesou, ktorú mu film dodáva presne dávkovaným glamour efektom.

    Zdroje: Autorský text, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Móda v šate Vianoc. Luxusné značky opäť vítajú čas sviatkov

    Čarovné momenty pred praskajúcim krbom, snehom zaviate krajiny a darčeky v klasickom červeno-zelenom baliacom papieri. Presne tak vyzerá módny svet, ktorý už naplno opustil ruch jesenných týždňov módy a obrátil svoju pozornosť smerom k blížiacim sa sviatkom. Vlastné poňatie Vianoc predstavili aj značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Nan Goldin predstavuje výstavu This Will Not End Well. Minulosť mení na film

    Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.

    Londýn sa dostal do sveta filmov. Spoznajte 10 najlepších filmov BFI festivalu

    Filmový festival BFI, ktorý by si nemal nechať ujsť žiadny filmový fanúšik, tradične dorazil do Londýna. Tento rok uviedol 247 filmov pochádzajúcich zo 79 rôznych krajín sveta, z ktorých 42 percent vzniklo z hláv režisérok alebo nebinárnych tvorcov. Na ich premiére nechýbali filmové hviezdy a významné osobnosti, ako je Kristen Stewart alebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery.

    Gucci zdoláva svahy. Zimná kolekcia Altitude prvýkrát mieša luxus s technológiou

    Začala lyžiarska sezóna a Gucci nezaostáva. Ako správny zástupca Talianov prichádza so zimnou kolekciou Altitude. Od tých predchádzajúcich sa však líši a to tým, že ponúka nielen luxus, ale aj technické vybavenie pre vrcholové výkony. Na snehu môžete zažiariť s oblečením, ktoré v sebe spája najmodernejšie technológie, precízne spracovanie a nezameniteľnú estetiku módneho domu.

    ― Reklama ―