Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Módne výstavy konané v priestoroch Metropolitného múzea umenia v New Yorku, známeho tiež ako The Met Museum, patria medzi najsledovanejšie udalosti sveta módy. Nie je preto divu, že milovníci módy v pondelok napäto čakali na oznámenie témy ďalšej výstavy, ktorú organizuje tamojší Costume Institute. Tentoraz to bude Costume Art, snaha pochopiť nadčasové spojenie medzi vysokou módou a umením.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by IMAGES (@dawn_images)

    Výstava sa preto zameria na umelecké zachytenie oblečeného tela, a to pomocou predstavenia takmer 200 kúskov umenia vedľa 200 návrhov oblečenia alebo doplnkov. Cieľom je pochopiť červenú niť, ktorá oba svety od nepamäti spája. „Téma zdôrazní vzťah medzi odevom a telom,“ popísalo newyorské múzeum. Zároveň ide o odkaz na samotný Costume Institute, ktorý vznikol v roku 1937 ako Museum of Costume Art.

    Zdroj: The Met Museum

    O deväť rokov neskôr sa však prepojil s The Met Museum, a to za podpory vtedajšieho módneho priemyslu. Nadchádzajúcu výstavu potom sprevádza nečakaná novinka. Bude sa totiž konať v novom priestore, ktorý sa nachádza vedľa Great Hall a predstavuje „novú kapitolu múzea“. Bude niesť názov Condé M. Nast, podľa zakladateľa vydavateľstva Condé Nast, ktorý patrí medzi kľúčových partnerov a sponzorov každoročnej módnej výstavy aj Met Gala.

    Met Gala pod taktovkou novej šéfky. Annu Wintour nahradí Chloe Malle

    Výstava Costume Art uzrie svetlo sveta prvýkrát v pondelok 4. mája. Odštartuje ju tradičné Met Gala, ktoré priláka rovnako zástup celebrít v róbach odkazujúcich na tematiku najnovšej exihibície. Verejnosť do nových priestorov bude môcť vkročiť od 10. mája až do 10. januára roku 2027. Jednať sa bude o prvú slávnosť, ktorú nepovedie Anna Wintour ako šéfredaktorka americkej Vogue. Tento rok ju nahradila Chloe Malle.

    @cnnMet Museum oznámilo tohtoročnú tému svojho každoročného galavečera plného hviezd. Reaguje Rachel Tashjianová zo CNN.

    pôvodný zvuk – CNN

    Práve šéfredaktorka slávneho časopisu je úzko spätá s organizáciou populárneho podujatia, ako aj so samotnou výstavou. Anna Wintourová však zostáva globálnou šéfredaktorkou Vogue. Sponzorom nadchádzajúcej prehliadky je preto tradične vydavateľstvo Condé Nast, ale aj francúzsky módny dom Saint Laurent a najnovšie aj podnikateľ Jeff Bezos a jeho manželka Lauren Sánchez Bezos, ktorí v poslednej dobe investujú aj do módy.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, CNN, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    ― Reklama ―

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Módne výstavy konané v priestoroch Metropolitného múzea umenia v New Yorku, známeho tiež ako The Met Museum, patria medzi najsledovanejšie udalosti sveta módy. Nie je preto divu, že milovníci módy v pondelok napäto čakali na oznámenie témy ďalšej výstavy, ktorú organizuje tamojší Costume Institute. Tentoraz to bude Costume Art, snaha pochopiť nadčasové spojenie medzi vysokou módou a umením.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by IMAGES (@dawn_images)

    Výstava sa preto zameria na umelecké zachytenie oblečeného tela, a to pomocou predstavenia takmer 200 kúskov umenia vedľa 200 návrhov oblečenia alebo doplnkov. Cieľom je pochopiť červenú niť, ktorá oba svety od nepamäti spája. „Téma zdôrazní vzťah medzi odevom a telom,“ popísalo newyorské múzeum. Zároveň ide o odkaz na samotný Costume Institute, ktorý vznikol v roku 1937 ako Museum of Costume Art.

    Zdroj: The Met Museum

    O deväť rokov neskôr sa však prepojil s The Met Museum, a to za podpory vtedajšieho módneho priemyslu. Nadchádzajúcu výstavu potom sprevádza nečakaná novinka. Bude sa totiž konať v novom priestore, ktorý sa nachádza vedľa Great Hall a predstavuje „novú kapitolu múzea“. Bude niesť názov Condé M. Nast, podľa zakladateľa vydavateľstva Condé Nast, ktorý patrí medzi kľúčových partnerov a sponzorov každoročnej módnej výstavy aj Met Gala.

    Met Gala pod taktovkou novej šéfky. Annu Wintour nahradí Chloe Malle

    Výstava Costume Art uzrie svetlo sveta prvýkrát v pondelok 4. mája. Odštartuje ju tradičné Met Gala, ktoré priláka rovnako zástup celebrít v róbach odkazujúcich na tematiku najnovšej exihibície. Verejnosť do nových priestorov bude môcť vkročiť od 10. mája až do 10. januára roku 2027. Jednať sa bude o prvú slávnosť, ktorú nepovedie Anna Wintour ako šéfredaktorka americkej Vogue. Tento rok ju nahradila Chloe Malle.

    @cnnMet Museum oznámilo tohtoročnú tému svojho každoročného galavečera plného hviezd. Reaguje Rachel Tashjianová zo CNN.

    pôvodný zvuk – CNN

    Práve šéfredaktorka slávneho časopisu je úzko spätá s organizáciou populárneho podujatia, ako aj so samotnou výstavou. Anna Wintourová však zostáva globálnou šéfredaktorkou Vogue. Sponzorom nadchádzajúcej prehliadky je preto tradične vydavateľstvo Condé Nast, ale aj francúzsky módny dom Saint Laurent a najnovšie aj podnikateľ Jeff Bezos a jeho manželka Lauren Sánchez Bezos, ktorí v poslednej dobe investujú aj do módy.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, CNN, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Trendy kabelky mažú hranice súkromia. Jar 2026 definuje zraniteľnosť

    Budúca jarná a letná sezóna pôsobí na pozadí usychajúceho lístia a neoblomného chladu ako na míle vzdialená. Módny svet má aj tak už teraz jasno, čo ju bude definovať. Posledná vlna svetových týždňov módy prehovorila jasne, súkromie posúva svoje hranice. Návrhári odhalili otvorené kabelky, často len s jedným uchom, ktoré reflektujú búrlivú dobu a lákajú svojou zraniteľnosťou.

    Dior blúdi v magickom labyrinte. Módny dom víta tohtoročné Vianoce

    Slávnostná atmosféra doľahla aj na módny dom Dior. Značka koncom minulého týždňa odkryla tohtoročnú tému vianočnej kampane. V Paríži navyše slávnostne odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na najnovšiu cruise kolekciu, ktorú ešte návrhárka Maria Grazia Chiuri predstavila v tajomných rímskych záhradách Villa Albani Torlonia.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Móda v šate Vianoc. Luxusné značky opäť vítajú čas sviatkov

    Čarovné momenty pred praskajúcim krbom, snehom zaviate krajiny a darčeky v klasickom červeno-zelenom baliacom papieri. Presne tak vyzerá módny svet, ktorý už naplno opustil ruch jesenných týždňov módy a obrátil svoju pozornosť smerom k blížiacim sa sviatkom. Vlastné poňatie Vianoc predstavili aj značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Namiesto čokolády nohavičky. Skims uvádza adventný kalendár plný zvodnosti

    Značka Skims nesklamala a opäť dokazuje, že vie prekvapiť. Spolu so zimnou kolekciou prišla spoločnosť s adventným kalendárom, ktorý rozhodne nie je obyčajnou vianočnou klasikou. Stvorený je pre všetky "fashionistky", ktoré rady kombinujú pohodlie s luxusom a milujú každý deň odhaliť malý módny zážitok. Čo je na ňom také jedinečné? Obsahuje 25 párov nohavičiek, ktoré spestria každé ráno a urobia z čakania na Vianoce skutočnú radosť.

    Figy ovládajú sociálne siete. Želáte si smoothie alebo carpaccio?

    Figy vstupujú do sveta kulinárneho glamour ako neodolateľný vizuálny magnet. Ich príjemná textúra a medové tóny okamžite premenia tanier na fotografiu hodnú instagramového feedu. Influenceri aj food blogeri si ich zamilovali pre ich schopnosť kombinovať eleganciu s hravosťou. Od carpaccia až po smoothie bowls. Figa dáva jedlu šmrnc, ktorý sa fotí sám. Je symbolom sofistikovaného, moderného životného štýlu, kde estetika a zdravie tancujú ruka v ruke.

    Koncern LVMH pod taktovkou jednej rodiny. Arnaultovci vlastnia väčšinu jeho akcií

    Zakladateľ a dlhoročný líder skupiny LVMH Bernard Arnault zavŕšil kľúčovú etapu svojej celoživotnej stratégie. Séria cielených nákupov akcií v hodnote 1,6 miliardy dolárov priblížila jeho rodinu k absolútnemu ovládnutiu najväčšieho luxusného konglomerátu sveta. Francúzske médiá potvrdzujú, že Arnaultovci teraz držia viac ako polovicu akcií spoločnosti. V čase, keď trh s luxusom prechádza spomalením, posilnil biznismen svoju pozíciu s presnosťou, ktorá definuje jeho podnikanie.

    Louis Vuitton nasleduje svetlo. Vianočnou kampaňou vzdáva hold cestovaniu

    Francúzsky módny dom Louis Vuitton je ďalší z radu luxusných značiek, ktoré vítajú rýchlo sa blížiace Vianoce. Vo svojej sviatočnej kampani s názvom Le Voyage des Lumières sa tentokrát vydáva na dychberúcu cestu svetla, ktorú definuje žiariaci lampión. Vzdáva tým hold svojej dlhej histórii, ktorej korene ležia nielen v tradičnom remesle, ale predovšetkým túžbe po cestovaní.

    Nan Goldin predstavuje výstavu This Will Not End Well. Minulosť mení na film

    Nan Goldin predstavuje svetu svoje najnovšie dielo s názvom This Will Not End Well. Rozsiahla výstava očarila kritikov umenia a v divákoch vzbudila silné emócie. Umeleckyňa v nej spomína na 80. roky a postupne sa prepracováva skrz minulosť až do súčasnosti. Výsledná práca je zložená ako film, jednotlivé statické snímky umne zachytávajú momenty obyčajného života.

    Trend sober glow-up naberá na sile. Odmieta alkohol a sľubuje žiarivejšiu pleť

    Generácia Z posilňuje instagramový a tiktokový trend, ktorý zasahuje oblasť duševného zdravia a fyzickej kondície, má ale tiež veľký kozmetický prínos. Koncept známy ako sober glow-up vyzýva k dlhodobej triezvosti. Ako odmenu ponúka okrem iného výraznú zmenu tváre, pozdvihnutie kontúr a vyrysovanie lícnych kostí. Ako po zákroku estetického dermatológa.

    Londýn sa dostal do sveta filmov. Spoznajte 10 najlepších filmov BFI festivalu

    Filmový festival BFI, ktorý by si nemal nechať ujsť žiadny filmový fanúšik, tradične dorazil do Londýna. Tento rok uviedol 247 filmov pochádzajúcich zo 79 rôznych krajín sveta, z ktorých 42 percent vzniklo z hláv režisérok alebo nebinárnych tvorcov. Na ich premiére nechýbali filmové hviezdy a významné osobnosti, ako je Kristen Stewart alebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery.

    Gucci zdoláva svahy. Zimná kolekcia Altitude prvýkrát mieša luxus s technológiou

    Začala lyžiarska sezóna a Gucci nezaostáva. Ako správny zástupca Talianov prichádza so zimnou kolekciou Altitude. Od tých predchádzajúcich sa však líši a to tým, že ponúka nielen luxus, ale aj technické vybavenie pre vrcholové výkony. Na snehu môžete zažiariť s oblečením, ktoré v sebe spája najmodernejšie technológie, precízne spracovanie a nezameniteľnú estetiku módneho domu.

    Nike vracia legendárnu spoluprácu. S Martine Rose oslavuje e-šport a gaming

    Na módnu scénu opäť nastúpilo populárne spojenie dvoch módnych vizionárov. Britská návrhárka Martine Rose a americká značka Nike uvádza ďalšiu spoluprácu. Tentokrát vzdávajú hold svetu e-športu a gamingu, ktorý v ich očiach stelesňuje demokraciu. To všetko zachytáva aj nový model sneakers Shox MR4, prepájajúci nadčasovú eleganciu so športovým duchom.

    Móda v kocke: Saint Laurent narastá na obľúbenosti a Anok Yai je modelkou roka

    Módny dom Saint Laurent oslavuje. Vyšplhal sa na vrchol rebríčka platformy Lyst a stal sa najviac "hot" značkou posledného štvrťroka. Oslavy chystá aj Anok Yai, ktorá bude na tohtoročných Fashion Awards 2025 vymenovaná za modelku roka. Selfridges potom poctí Vianoce spolu s Disney a Dr. Martens vydáva prvú vodeodolnú obuv. Dakota Johnson žiari vo svojej prvej Valentino kampani.

    ― Reklama ―