Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo „Free the Nipple“, sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    Kedysi vyhradená len pre intimitu a pohľady v súkromí, sexi spodná bielizeň sa objavuje ako prostriedok na nájdenie a vyjadrenie samej seba. Podprsenky, korzety, košieľky, to všetko dnes prekresľuje hranice tabu. Je už dávno pasé myslieť si, že keď spod outfitu vykúka ramienko podprsenky, urobili sme niečo zle. Bola by predsa škoda, keby podprsenka, za ktorú sme utratili majland, nebola poriadne vidieť, nie?

    Zdroj: Chantelle X

    Free the Nipple vystriedalo heslo No Pants. Ako sexi bielizeň pretvára ženskosť

    Spodná bielizeň vždy niesla symbolický rozmer. Je jedným z mnohých detailov, ktoré hrali v móde úlohu v rozlišovaní pohlaví. Zaujímavé je, že podprsenka a nohavičky, ako ich dnes poznáme, sa objavili v obchodoch až v 20. storočí. Predtým ženy nosili spodné nohavičky zvané „modesty hose“ s rozparkom v rozkroku. Ten mal umožniť priamy prístup k intímnym partiám. Uzavretý priestor medzi nohami bol vyhradený iba mužom.

    Zdroj: Miu Miu Fall Winter 2023

    Časom útlaku je ale koniec. Čipkované podprsenky, perlami zdobené korzety či guma značkových slipov nad lemom nohavíc búra hranice medzi súkromným a verejným priestorom. Spodná bielizeň je dnes vyrábaná ako pre funkčnosť, tak estetický vzhľad. Nechýba mu prirodzene ani pohodlnosť. Či už ide o vyjadrenie slobody, pohodlia, sily, alebo proste provokáciu, spodná bielizeň neustále pretvára súčasné kódy identity.

    Ikonickým príkladom bola kolekcia Miu Miu z roku 2023, ktorú inšpirovali ženské stereotypy. Značka ich však obrátila naruby s názvom „No Pants“. Herečka Mia Goth otvárala prehliadku vo flitrovaných nohavičkách, čím mala vypichnúť široké spektrum ženskosti. Mladšie zákazníčky pristupujú k noseniu bielizne odvážnejšie než napríklad ich matky. Modelky preto kráčali po móle so sebavedomím, hoci mnohým chýbali nohavice alebo boli rozcuchané. Proste im bolo jedno, kto si o nich čo myslí.

    Zahoďte hanbu a nasaďte silu. Zahaľte sa do čipky a odhaľte, kto naozaj ste

    Spodná bielizeň sa stáva neodmysliteľnou súčasťou nášho šatníka, či už ideme na mólo, do reštaurácie alebo na večernú prechádzku mestom. Učí ženy byť v súlade so svojou nahotou a nehanbiť sa za svoje telo. Mnohí by povedali, že sa veľmi líšia od hnutia „Free the Nipple“, ale vo svojej podstate oba trendy hovoria to isté. Buďte sami sebou, buďte slobodní, odvážni a ignorujte odsudzovanie všetkých ostatných.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Kylie Jenner Fan Page (@kyliesunivera)

    Zdroje: Numeró, Grazia, Miu Miu, The Last Word, Instagram

    Autor článku:

    Spoločenský útlak má nové meno. Spodná bielizeň ako nový zdroj sebavedomia

    ― Reklama ―

    Po niekoľkých rokoch, keď módnej scéne dominovalo heslo „Free the Nipple“, sa úlohy obrátili. Do popredia opäť preniklo nosenie spodnej bielizne, a to hlavne sexi čipky a podprseniek. Trend, ktorý bol predtým spájaný so spoločenským útlakom žien, dnes dostáva nový význam. Bielizeň totiž nemusí len zahaľovať bradavky a dávať prsiam dokonalý tvar, ale môže sa stať prostriedkom na vyjadrenie novo nadobudnutého sebavedomia.

    Kedysi vyhradená len pre intimitu a pohľady v súkromí, sexi spodná bielizeň sa objavuje ako prostriedok na nájdenie a vyjadrenie samej seba. Podprsenky, korzety, košieľky, to všetko dnes prekresľuje hranice tabu. Je už dávno pasé myslieť si, že keď spod outfitu vykúka ramienko podprsenky, urobili sme niečo zle. Bola by predsa škoda, keby podprsenka, za ktorú sme utratili majland, nebola poriadne vidieť, nie?

    Zdroj: Chantelle X

    Free the Nipple vystriedalo heslo No Pants. Ako sexi bielizeň pretvára ženskosť

    Spodná bielizeň vždy niesla symbolický rozmer. Je jedným z mnohých detailov, ktoré hrali v móde úlohu v rozlišovaní pohlaví. Zaujímavé je, že podprsenka a nohavičky, ako ich dnes poznáme, sa objavili v obchodoch až v 20. storočí. Predtým ženy nosili spodné nohavičky zvané „modesty hose“ s rozparkom v rozkroku. Ten mal umožniť priamy prístup k intímnym partiám. Uzavretý priestor medzi nohami bol vyhradený iba mužom.

    Zdroj: Miu Miu Fall Winter 2023

    Časom útlaku je ale koniec. Čipkované podprsenky, perlami zdobené korzety či guma značkových slipov nad lemom nohavíc búra hranice medzi súkromným a verejným priestorom. Spodná bielizeň je dnes vyrábaná ako pre funkčnosť, tak estetický vzhľad. Nechýba mu prirodzene ani pohodlnosť. Či už ide o vyjadrenie slobody, pohodlia, sily, alebo proste provokáciu, spodná bielizeň neustále pretvára súčasné kódy identity.

    Ikonickým príkladom bola kolekcia Miu Miu z roku 2023, ktorú inšpirovali ženské stereotypy. Značka ich však obrátila naruby s názvom „No Pants“. Herečka Mia Goth otvárala prehliadku vo flitrovaných nohavičkách, čím mala vypichnúť široké spektrum ženskosti. Mladšie zákazníčky pristupujú k noseniu bielizne odvážnejšie než napríklad ich matky. Modelky preto kráčali po móle so sebavedomím, hoci mnohým chýbali nohavice alebo boli rozcuchané. Proste im bolo jedno, kto si o nich čo myslí.

    Zahoďte hanbu a nasaďte silu. Zahaľte sa do čipky a odhaľte, kto naozaj ste

    Spodná bielizeň sa stáva neodmysliteľnou súčasťou nášho šatníka, či už ideme na mólo, do reštaurácie alebo na večernú prechádzku mestom. Učí ženy byť v súlade so svojou nahotou a nehanbiť sa za svoje telo. Mnohí by povedali, že sa veľmi líšia od hnutia „Free the Nipple“, ale vo svojej podstate oba trendy hovoria to isté. Buďte sami sebou, buďte slobodní, odvážni a ignorujte odsudzovanie všetkých ostatných.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Kylie Jenner Fan Page (@kyliesunivera)

    Zdroje: Numeró, Grazia, Miu Miu, The Last Word, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kocke: Značky vydávajú hviezdne kampane a Rotate oslavuje debut

    Vianoce nie sú jedinou témou, okolo ktorej značky točia svoje najnovšie kampane. Sarah Burton pre Givenchy obsadila Rooney Mara a Paulu Simonon do hlavných úloh letnej kolekcie. Jacquemus a Stella McCartney využívajú hviezdne tváre na propagáciu svojich najnovších kabeliek a Canada Goose si na pomoc prizvala hudobníka Willieho Nelsona. Spoločnosť Rotate zasa oslavuje svoju debutovú kolekciu obuvi.

    Marketing nultých rokov. Prečo je po dvoch dekádach taký príťažlivý?

    Marketing nultých rokov definovala vizuálna odvaha a nekompromisný štýl. Značky ako Sony, H&M alebo PlayStation experimentovali s dynamickými vizuálmi, futuristickými farebnými paletami a ikonickými tvárami popkultúry. Reklamy kombinovali hudbu, módu a technológiu v harmónii, ktorá oslovovala mladé publikum a nastavovala nové štandardy vkusu. Dnes sa práve táto vizuálna odvaha vracia, rezonuje na sociálnych sieťach a inšpiruje moderné marketingové kampane.

    Generáciu Z dobehla nostalgia. Jej šatník formujú trendy divokých deväťdesiatych rokov

    Nočná mora rodičov generácie Z opäť klope na dvere. Keď kráčate po ulici, niekedy máte pocit, že ste použili stroj času a vrátili sa do divokých deväťdesiatych rokov. Toto desaťročie je známe svojou štýlovou rozmanitosťou, ktorá často vychádzala z populárnej hudby a určovala, ako vás ostatní vnímajú. A čo je najdôležitejšie, diktovala vám spôsob obliekania. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a ďalšie. Na prvý pohľad každý vedel, kam patríte.

    Balmain má po 14 rokoch novú tvár. Módny dom povedie Antonin Tron

    Legendárna francúzska značka Balmain začiatkom týždňa oznámila nečakanú správu. Jej kreatívne vedenie po 14 rokoch opúšťa návrhár Olivier Rousteing. Módny dom už ale pozná svoju novú tvár, ktorou sa stane dizajnér Antonin Tron. Známy je svojím vlastným labelom Atlein. Z jeho vedenia ale teraz odíde, aby mohol svoju tvorivú činnosť naplno zamerať na Balmain.

    Gucci zdoláva svahy. Zimná kolekcia Altitude prvýkrát mieša luxus s technológiou

    Začala lyžiarska sezóna a Gucci nezaostáva. Ako správny zástupca Talianov prichádza so zimnou kolekciou Altitude. Od tých predchádzajúcich sa však líši a to tým, že ponúka nielen luxus, ale aj technické vybavenie pre vrcholové výkony. Na snehu môžete zažiariť s oblečením, ktoré v sebe spája najmodernejšie technológie, precízne spracovanie a nezameniteľnú estetiku módneho domu.

    Luxury Insights: Dubaj víta ďalšiu inováciu. Pohostí lesné nákupné centrum

    Luxusné nakupovanie nadobúda nové rozmery. Návšteva obchodných centier už dávno nie je len o výbere vysnívaných kúskov, jedná sa o unikátny zážitok. Presne to sľubuje najnovší projekt spoločnosti Majid Al Futtaim, ktorá v Dubaji vybuduje prvé tamojšie lesné nákupné centrum. V ňom totiž vyrastie viac ako milión stromov, ktoré budú ochladzovať často neznesiteľne horúce prostredie.

    Nike vracia legendárnu spoluprácu. S Martine Rose oslavuje e-šport a gaming

    Na módnu scénu opäť nastúpilo populárne spojenie dvoch módnych vizionárov. Britská návrhárka Martine Rose a americká značka Nike uvádza ďalšiu spoluprácu. Tentokrát vzdávajú hold svetu e-športu a gamingu, ktorý v ich očiach stelesňuje demokraciu. To všetko zachytáva aj nový model sneakers Shox MR4, prepájajúci nadčasovú eleganciu so športovým duchom.

    Móda v kocke: Saint Laurent narastá na obľúbenosti a Anok Yai je modelkou roka

    Módny dom Saint Laurent oslavuje. Vyšplhal sa na vrchol rebríčka platformy Lyst a stal sa najviac "hot" značkou posledného štvrťroka. Oslavy chystá aj Anok Yai, ktorá bude na tohtoročných Fashion Awards 2025 vymenovaná za modelku roka. Selfridges potom poctí Vianoce spolu s Disney a Dr. Martens vydáva prvú vodeodolnú obuv. Dakota Johnson žiari vo svojej prvej Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobného asistenta. Pomôže s nákupom aj psychickou pohodou

    Nová funkcia Pinterest Assistant pretvára spôsob, akým nakupujeme online. Vizuálny AI sprievodca redefinuje nákupný digitálny priestor a mení každú interakciu s platformou Pinterest v osobný dialóg s estetickou víziou. Používateľ vstupuje do prostredia, kde technológia chápe jeho vkus rovnako citlivo ako ľudský poradca. Personalizácia prebieha okamžite a každé odporúčanie rezonuje s individuálnym štýlom. Pomocník premieňa scénu digitálneho nakupovania v priestor, kde estetika a praktickosť splývajú.

    Rapper Rilès vydal nový album. Spracovanie pripomína umelecký rituál

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester prináša poetickú temnotu

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    ― Reklama ―