Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Galaktická scéna, Celine trenčkot, kvetinové džínsy a kožené čižmy. Vízia, ktorá mala stvrdiť pozíciu Vogue ako laboratória módnej mekky, sa premenila na estetický experiment bez presvedčivého výsledku. Timothée Chalamet, symbol súčasnej popularity, sa ocitol v priestore, ktorý pripomína skôr digitálnu koláž než módny sen. Kritika najnovšej obálky amerického magazínu Vogue je hlasná, úprimná a vypovedá mnohé o tom, ako číta súčasné publikum luxusný obraz.

    Návrat do minulosti. Obálka s Timothée Chalamet pôsobí ako zastaraný plagát

    Keď Vogue oznámil decembrové číslo s Timothée Chalamet, očakávania boli vysoké. Ide totiž o poslednú obálku, pod ktorou je ako šéfredaktorka podpísaná Anna Wintour. Jeden z najvplyvnejších módnych magazínov planéty, fotografka s aurou legendy a hollywoodska hviezda, ktorá dokáže predať i pokrčené sako. Kombinácia sľubujúca kúzlo. Lenže realita pristála niekde medzi Photoshopom a filtrom na TikToku.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Vogue (@voguemagazine)

    Cover zachytáva známeho herca, ako „levituje“ uprostred galaktickej hmloviny, a to v rámci spolupráce s NASA. Výsledok však pripomína promo k low-cost sci-fi seriálu. Sýte farby, lacné svetelné efekty a Chalamet, ktorý v záplave galaxy vzoru, ktorý si obľúbili legíny a mikiny v roku 2013, stráca charizmu. Hoci Vogue chcel rozprávať príbeh o transcendencii a vesmíre, publikum číta skôr chaos a prehnanú štylizáciu s extrémne jednoduchou grafikou. Nie, že by inokedy podobná grafika bola zlá, ale v tomto prípade pôsobí vlastne neprofesionálne.

    Sociálne siete majú jasno. Za všetko vraj môže legendárna fotografka Annie Leibovitz

    Pod príspevkom s obálkou na Instagrame sa okamžite rozhorela módna búrka. „Kto to robil, stážista z NASA?“ píše jeden užívateľ. „Páči sa mi Timmy, ale toto je Photoshop z deväťdesiatok,“ komentuje ďalší. A zatiaľ čo Chalamet mlčí, Annie Leibovitz čelí ďalšej vlne kritiky po nedávnom neúspechu s Anne Hathaway. Internet má jasno. Vogue s Annie Leibovitz sa tentokrát vydali mimo obežnú dráhu. Nie je ničmenej možné fotografke odobrať relevanciu, za sebou má naozaj legendárne fotenie. V minulosti napríklad nafotila obálku Vogue ako poctu Karlovi Lagerfeldovi.

    Zdroj: LGA – Annie Leibovitz

    V jadre aféry sa však skrýva viac než len pár zlých filtrov. Ide o stret tradície a digitálnej kultúry. Bohužiaľ ale v tom najhoršom slova zmysle. Americký magazín Vogue si po dekádach precízneho vizuálneho rukopisu dovolil experiment, ktorý skôr než luxus pripomína pomyselný TikTok algoritmus. V ére, keď vizuál predáva postoj, sa i drobný prešľap mení v globálnu aféru. A tento zrejme nebol úplne drobný.

    @holdensmith962 nemôžem #PopCulture #popculturenews #foryou #timotheechalamet #voguechallenge ♬ Chill Vibes – Tollan Kim

    Napriek tomu má kozmická chyba svoje čaro. Ukazuje, že i módne impérium dokáže vyvolať virálnu reakciu a potvrdiť, že stále udáva tón. Chalamet je nechceným hrdinom internetového humoru, ale taktiež tvárou momentu, kedy Vogue siahol po absurdite. V dnešnej dobe je práve absurdno tá najúčinnejšia forma publicity. Podčiarknuté, spočítané, vizualizácia príšerná, mediálny dopad výborný. Usúďte sami, čo je v dnešnom svete viac?

    Zdroje: Autorský text, People, Daily Mail, Daily Front Row, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Kozmický prešľap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet zožal kritiku

    ― Reklama ―

    Americký Vogue uzatvára rok vizuálnym experimentom, ktorý strháva módny svet. Decembrové číslo s Timothée Chalametom malo byť poctou predstavivosti a technologickej spolupráci s NASA. Namiesto toho vyvolalo diskusiu o hraniciach vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz premenila herca na kozmickú siluetu, ktorá však vyzerá prekvapivo plocho. Internet reaguje s intenzitou, akú si Vogue svojou popularitou zaslúži. Avšak s nekompromisným pohľadom. Navyše ide o posledné číslo, ktoré vzniklo pod vedením odchádzajúcej Anny Wintour.

    Galaktická scéna, Celine trenčkot, kvetinové džínsy a kožené čižmy. Vízia, ktorá mala stvrdiť pozíciu Vogue ako laboratória módnej mekky, sa premenila na estetický experiment bez presvedčivého výsledku. Timothée Chalamet, symbol súčasnej popularity, sa ocitol v priestore, ktorý pripomína skôr digitálnu koláž než módny sen. Kritika najnovšej obálky amerického magazínu Vogue je hlasná, úprimná a vypovedá mnohé o tom, ako číta súčasné publikum luxusný obraz.

    Návrat do minulosti. Obálka s Timothée Chalamet pôsobí ako zastaraný plagát

    Keď Vogue oznámil decembrové číslo s Timothée Chalamet, očakávania boli vysoké. Ide totiž o poslednú obálku, pod ktorou je ako šéfredaktorka podpísaná Anna Wintour. Jeden z najvplyvnejších módnych magazínov planéty, fotografka s aurou legendy a hollywoodska hviezda, ktorá dokáže predať i pokrčené sako. Kombinácia sľubujúca kúzlo. Lenže realita pristála niekde medzi Photoshopom a filtrom na TikToku.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Vogue (@voguemagazine)

    Cover zachytáva známeho herca, ako „levituje“ uprostred galaktickej hmloviny, a to v rámci spolupráce s NASA. Výsledok však pripomína promo k low-cost sci-fi seriálu. Sýte farby, lacné svetelné efekty a Chalamet, ktorý v záplave galaxy vzoru, ktorý si obľúbili legíny a mikiny v roku 2013, stráca charizmu. Hoci Vogue chcel rozprávať príbeh o transcendencii a vesmíre, publikum číta skôr chaos a prehnanú štylizáciu s extrémne jednoduchou grafikou. Nie, že by inokedy podobná grafika bola zlá, ale v tomto prípade pôsobí vlastne neprofesionálne.

    Sociálne siete majú jasno. Za všetko vraj môže legendárna fotografka Annie Leibovitz

    Pod príspevkom s obálkou na Instagrame sa okamžite rozhorela módna búrka. „Kto to robil, stážista z NASA?“ píše jeden užívateľ. „Páči sa mi Timmy, ale toto je Photoshop z deväťdesiatok,“ komentuje ďalší. A zatiaľ čo Chalamet mlčí, Annie Leibovitz čelí ďalšej vlne kritiky po nedávnom neúspechu s Anne Hathaway. Internet má jasno. Vogue s Annie Leibovitz sa tentokrát vydali mimo obežnú dráhu. Nie je ničmenej možné fotografke odobrať relevanciu, za sebou má naozaj legendárne fotenie. V minulosti napríklad nafotila obálku Vogue ako poctu Karlovi Lagerfeldovi.

    Zdroj: LGA – Annie Leibovitz

    V jadre aféry sa však skrýva viac než len pár zlých filtrov. Ide o stret tradície a digitálnej kultúry. Bohužiaľ ale v tom najhoršom slova zmysle. Americký magazín Vogue si po dekádach precízneho vizuálneho rukopisu dovolil experiment, ktorý skôr než luxus pripomína pomyselný TikTok algoritmus. V ére, keď vizuál predáva postoj, sa i drobný prešľap mení v globálnu aféru. A tento zrejme nebol úplne drobný.

    @holdensmith962 nemôžem #PopCulture #popculturenews #foryou #timotheechalamet #voguechallenge ♬ Chill Vibes – Tollan Kim

    Napriek tomu má kozmická chyba svoje čaro. Ukazuje, že i módne impérium dokáže vyvolať virálnu reakciu a potvrdiť, že stále udáva tón. Chalamet je nechceným hrdinom internetového humoru, ale taktiež tvárou momentu, kedy Vogue siahol po absurdite. V dnešnej dobe je práve absurdno tá najúčinnejšia forma publicity. Podčiarknuté, spočítané, vizualizácia príšerná, mediálny dopad výborný. Usúďte sami, čo je v dnešnom svete viac?

    Zdroje: Autorský text, People, Daily Mail, Daily Front Row, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Shein dobýva Paríž. Napriek škandálu láka desaťtisíce návštevníkov

    Fast-fashion reťazec Shein slávi v Paríži napriek nedávnemu škandálu aj pretrvávajúcim protestom úspech. Pred týždňom otvoril v historickom nákupnom centre BHV svoju prvú kamennú pobočku. V rovnakom čase však musel čeliť tvrdej kritike kvôli predaju sex bábik pripomínajúcich deti. Napriek tomu prvá pobočka Shein doteraz privítala niekoľko desiatok tisíc návštevníkov.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má víťaza. Vychádzajúcou hviezdou je Ashlynn Park

    Americká módna scéna oslavuje vychádzajúcu hviezdu. Návrhárka Ashlynn Park vyhrala v pondelok cenu CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenenie jej zabezpečí dotáciu vo výške 300 tisíc dolárov a účasť v mentorskom programe. Na tohtoročných CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O dizajnérke a jej značke Ashlyn tak rozhodne nepočujeme naposledy.

    TikTok Highlights: Populárne Cosy Cardio pripomína potešenie z pohybu

    S jeseňou sa na TikTok scénu vracia tak trochu zabudnutý trend. Cvičenie s názvom Cosy Cardio narastá na obľube už od roku 2023. Ide o spôsob, ako ľahko a z pohodlia domova prekonať nechuť k pohybu. Či už kvôli tomu, že čelíte zotaveniu po úraze, alebo vás sterilné prostredie posilňovní odrádza. Zapáľte si sviečku, zapnite obľúbený seriál a hurá do toho.

    Móda v šate Vianoc. Luxusné značky opäť vítajú čas sviatkov

    Čarovné momenty pred praskajúcim krbom, snehom zaviate krajiny a darčeky v klasickom červeno-zelenom baliacom papieri. Presne tak vyzerá módny svet, ktorý už naplno opustil ruch jesenných týždňov módy a obrátil svoju pozornosť smerom k blížiacim sa sviatkom. Vlastné poňatie Vianoc predstavili aj značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Rapper Rilès vydal nový album. Spracovanie pripomína umelecký rituál

    Francúzsky rapper Rilès premenil vydanie svojho nového albumu THE 25th HOUR na vizuálnu udalosť, akú Paríž dlho nezažila. V galérii Ellia Art Gallery si sadol na 24 hodín a 42 minút k pásu, po ktorom plynuli tisíce prázdnych vinylových obalov. Každý z viac ako 20 tisíc kusov označil odtlačkom svojej ruky potretej červenou farbou, čím ich premenil na limitovanú edíciu aj symbol ľudskej vytrvalosti. Tento čin nadväzuje na jeho predchádzajúce vystúpenie, keď za jeden deň na bežiacom páse prebehol viac ako 200 kilometrov.

    Balmain osirel. Po 14 rokoch ho opúšťa kreatívny riaditeľ Olivier Rousteing

    Vždy, keď sa zdá, že módny kolotoč zmeny kreatívnych riaditeľov skončil, objaví sa ďalšia náhla zmena. Tentokrát zo svojej vedúcej pozície odchádza štyridsaťročný návrhár Olivier Rousteing. Francúzsky módny dom Balmain opúšťa po 14 rokoch v jeho čele. Za svoje pôsobenie dokázal značku prepojiť s popkultúrou, zapojiť ju do sveta nových technológií a vytvoriť vlastnú Balmain Army.

    Svadobné šaty hviezd diktujú trendy. Inšpirujú štýl aj odvahu ďalších neviest

    Deň, na ktorý čaká takmer každá žena. Od romantického pokľaknutia až po veľkolepý obrad je to cesta plná emócií, očakávaní a snov. Všetko sa začína jediným okamihom, iskrivým prsteňom, pohľadom plným lásky a slovami, ktoré zmenia celý život. Od tohto momentu sa začína cesta plná plánovania, nápadov a detailov, na ktorých záleží. Šaty, ktoré nosia celebrity, potom inšpirujú milióny neviest na celom svete, určujú trendy a dokazujú, že elegancia a štýl sú nákazlivé. Výber svadobných šiat je v skutočnosti často momentom, keď sa žena prvýkrát uvidí ako nevesta.

    Módnu scénu zaplavili Vianoce. Značky chrlia sviatočné kampane

    Nastal čas, na ktorý sa niektorí tešia celý rok a iní jeho príchod skôr oplakávajú. Blížiace sa Vianoce totiž neznamenajú iba okamihy radosti a potešenia, ale aj stresu. Módne značky ťažia z túžby podobnému tlaku uniknúť a ponúkajú kampane, umožňujúce krátky útek pred sviatočným zhonom. Odkazujú na silu lásky, jedinečného talentu či jednoduchého potešenia.

    Hútiovia po takmer piatich rokoch prepustili modelku. Porušovať mala „morálne kódy“

    Jemenská modelka Intissar al-Hammadi je po takmer piatich rokoch opäť na slobode. Cez víkend o tom reportovala agentúra AFP. Dvadsaťpäťročná žena bola uväznená v roku 2021 vojenskou skupinou Hútiovia, ktorá od roku 2015 vládne časti krajiny. Ako dôvod pre jej zatknutie vtedy uviedla "porušovanie lokálnych morálnych kódov", čo ľudskoprávne organizácie označujú za nepodložené.

    Bizarná diéta podľa Vogue. Sedemdesiate roky sa s poruchami príjmu naozaj nemaznali

    V čase, keď klub Studio 54 diktoval nočný rytmus a cigareta v ruke symbolizovala štíhlosť, vznikol fenomén, ktorý dnes pôsobí ako z groteskného sna. Magazín Vogue priniesol "crash diétu". Režim, sľubujúci eleganciu a telo ako z ateliéru Richarda Avedona. Luxusné zúfalstvo zabalené do lesklých stránok. Štýl mal váhu dogmy a káva s vajíčkami bola viac než raňajky, bola to viera.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester prináša poetickú temnotu

    Ann Demeulemeester patrí medzi najtajomnejšie a zároveň najvplyvnejšie postavy belgickej avantgardy. Jej meno sa stalo synonymom čiernej, svetla a poézie v odevnej forme. Od debutu v 80. rokoch kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxne ide o avantgardný minimalizmus, ktorý dýcha hlbokou emóciou. Vytvára šaty, pohybujúce sa medzi mäkkosťou a autoritou, medzi kožou a hodvábom, medzi Leonardom Cohenom a punkom. Každá kolekcia je skôr pomyselným žalospevom než módnym vyhlásením.

    CFDA udelila svoje ocenenia. Tentoraz oslavujú Ralph Lauren aj Thom Browne

    New York v pondelok večer privítal jednu z najdôležitejších udalostí roka. Ceny CFDA sú obdobou módnych Oscarov a slúžia ako významné ocenenie amerických dizajnérov. Tentoraz si ocenenie prevzali návrhári ako Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace a sestry Olsenové. Ocenenie módnej ikony zase od Anny Wintour prevzal rapper A$AP Rocky.

    Nevesty jesene 2026 majú jasno. Svadobné šaty sa chvejú v rytme ikon

    Nedávny týždeň svadobnej módy v New Yorku prehovoril. Vyhlásil trendy na jeseň 2026 a potvrdil to, čo mnohí očakávali. Svadobné šaty budúcej sezóny čerpajú z minulých a ešte len budúcich svadieb slávnych ikon. Značky reflektujú šaty Seleny Gomez, Charli XCX a hádajú, čo bude mať na sebe Taylor Swift. To všetko dopĺňa záplava čipiek a volánov v štýle Márie Antoinetty.

    Coperni prepisuje bodycare. Oblečenie napúšťa prospešnými baktériami

    Značka Coperni vie, ako vytvoriť virálny moment a posunúť hranice nemožného. Či už to boli šaty modelky Belly Hadid v spreji, alebo robotickí psi na módnej prehliadke. Tentokrát sa však jej zakladatelia Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydať komerčnejším smerom a predstaviť kolekciu odevov napustených synbiotickou zmesou, ktorú by ste inak našli vo svojej chladničke.

    Prada mení diváka. Inštalácia „The Audience“ na Frieze Week mení úlohu diváka

    Prada sa tradične zúčastňuje jedného z najvýznamnejších umeleckých a kultúrnych týždňov. Frieze Week je udalosť konajúca sa v Londýne, na ktorej sa prezentujú nové diela, inštalácie a performance svetovo uznávanými umelcami, galeristami a dizajnérmi. Inštalácia patriaca Prade sa stáva každý rok stratégiou, ako prepojiť módu so svetom umenia. A každý rok značka žne na Frieze Week úspech. Tento rok nebude výnimkou.

    Kozmetická taštička je už pasé. Na jej miesto nastupujú beauty charms

    Tohtoročná lavína trendy príveskov naberá na obrátkach. Zatiaľ čo letu dominovali virálne plyšáky Labubu alebo hravé doplnky, jeseni kraľujú takzvané beauty charms. Ide o miniatúrne verzie základných pomocníkov z tradičných kozmetických taštičiek. Na súčasnej scéne signalizujú nielen trvajúcu vládu maximalizmu, ale aj túžbu milovníkov módy ukázať svoj status.

    ― Reklama ―