Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Legendárna módna stálica končí. Návrhárka Véronique Nichanian po 37 rokoch opúšťa pozíciu kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie módneho domu Hermès. Toto rozhodnutie prezradila vo štvrtok v rozhovore pre francúzsky denník Le Figaro. Vedenie jednej z najsilnejších značiek na súčasnom trhu s luxusom však zatiaľ neoznámilo jej nástupcu alebo nástupkyňu.

    Vždy, keď sa zdá, že sa kolotoč módnych zmien spomalí, opäť sa naplno roztočí. Tentoraz oznámil nečakanú zmenu módny dom Hermès. Po 37 rokoch podľa denníka Le Figaro odchádza návrhárka Véronique Nichanian, ktorá mala na starosti pánsku časť značky. Počas svojej kariéry pomáhala definovať jej estetiku založenú na nadčasovom štýle pripomínajúcom „quiet luxury“. Svoju poslednú prehliadku predstaví v januári budúceho roka.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Konkrétne sa módna scéna môže tešiť na jej veľké finále 24. januára. „Som veľmi hrdá na to, že som mohla byť súčasťou tejto veľkej rodiny, v ktorej sa mi darilo a kde som si mohla naplno užívať kreatívnu slobodu,“ okomentovala svoj odchod podľa Fashion Network Nichanian. „Vždy som chcela vytvárať dlhotrvajúce oblečenie súčasnosti. Pre mňa neexistuje žiadny Hermès muž, ale iba Hermès muži,“ uviedla ďalej.

    Zdroj: Hermès

    „Srdečne ďakujeme Véronique za jej pohľad, jej víziu, jej štedrosť, jej energiu a jej zvedavosť,“ oznámilo pre zmenu vedenie luxusnej spoločnosti. Sedemdesiatjedenročná návrhárka odštartovala svoju kariéru u Hermès v roku 1988, potom, čo získala skúsenosti u módneho domu Nino Cerruti. Stavala pritom na svojom vzdelaní, ktoré získala na prestížnej škole École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne.

    Hermès ako útočisko stability. Módna značka víťazí nad nepriaznivou ekonomickou situáciou

    Véronique Nichanian zvažovala odchod už niekoľko rokov. Zvažovala to spolu s generálnym riaditeľom Hermès Axelom Dumasom a umeleckým riaditeľom Pierrom-Alexisom Dumasom. „Hermès bol natoľko láskavý, že mi umožnil vybrať si moment, keď sa mi zdalo správne odísť,“ vysvetlila návrhárka podľa WWD. Počas svojej kariéry sa stala jednou z mála žien, ktoré viedli pánsky sektor luxusnej značky.

    @newsfash Rozlúčka návrhárky Hermès #hermes #veroniquenichanian #hermesbag ♬ News3 News Business VP(856793) – Kei

    Vedenie spoločnosti zatiaľ neoznámilo jej nástupcu ani nástupkyňu. Rozhodnutie však plánuje oznámiť v najbližších dňoch. Oznámenie módneho domu Hermès je prekvapujúce aj preto, že na búrlivej luxusnej scéne predstavuje pomyselné útočisko stability. Nielenže si udržiava stabilné vedúce postavenie, ale aj napriek dlhodobo nepriaznivej hospodárskej situácii sa mu darí dosahovať vytúžené zisky.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 rokoch opúšťa pánsku divíziu Hermès

    ― Reklama ―

    Legendárna módna stálica končí. Návrhárka Véronique Nichanian po 37 rokoch opúšťa pozíciu kreatívnej riaditeľky pánskej sekcie módneho domu Hermès. Toto rozhodnutie prezradila vo štvrtok v rozhovore pre francúzsky denník Le Figaro. Vedenie jednej z najsilnejších značiek na súčasnom trhu s luxusom však zatiaľ neoznámilo jej nástupcu alebo nástupkyňu.

    Vždy, keď sa zdá, že sa kolotoč módnych zmien spomalí, opäť sa naplno roztočí. Tentoraz oznámil nečakanú zmenu módny dom Hermès. Po 37 rokoch podľa denníka Le Figaro odchádza návrhárka Véronique Nichanian, ktorá mala na starosti pánsku časť značky. Počas svojej kariéry pomáhala definovať jej estetiku založenú na nadčasovom štýle pripomínajúcom „quiet luxury“. Svoju poslednú prehliadku predstaví v januári budúceho roka.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fashionup.cz (@fashion_upcz)

    Konkrétne sa módna scéna môže tešiť na jej veľké finále 24. januára. „Som veľmi hrdá na to, že som mohla byť súčasťou tejto veľkej rodiny, v ktorej sa mi darilo a kde som si mohla naplno užívať kreatívnu slobodu,“ okomentovala svoj odchod podľa Fashion Network Nichanian. „Vždy som chcela vytvárať dlhotrvajúce oblečenie súčasnosti. Pre mňa neexistuje žiadny Hermès muž, ale iba Hermès muži,“ uviedla ďalej.

    Zdroj: Hermès

    „Srdečne ďakujeme Véronique za jej pohľad, jej víziu, jej štedrosť, jej energiu a jej zvedavosť,“ oznámilo pre zmenu vedenie luxusnej spoločnosti. Sedemdesiatjedenročná návrhárka odštartovala svoju kariéru u Hermès v roku 1988, potom, čo získala skúsenosti u módneho domu Nino Cerruti. Stavala pritom na svojom vzdelaní, ktoré získala na prestížnej škole École de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne.

    Hermès ako útočisko stability. Módna značka víťazí nad nepriaznivou ekonomickou situáciou

    Véronique Nichanian zvažovala odchod už niekoľko rokov. Zvažovala to spolu s generálnym riaditeľom Hermès Axelom Dumasom a umeleckým riaditeľom Pierrom-Alexisom Dumasom. „Hermès bol natoľko láskavý, že mi umožnil vybrať si moment, keď sa mi zdalo správne odísť,“ vysvetlila návrhárka podľa WWD. Počas svojej kariéry sa stala jednou z mála žien, ktoré viedli pánsky sektor luxusnej značky.

    @newsfash Rozlúčka návrhárky Hermès #hermes #veroniquenichanian #hermesbag ♬ News3 News Business VP(856793) – Kei

    Vedenie spoločnosti zatiaľ neoznámilo jej nástupcu ani nástupkyňu. Rozhodnutie však plánuje oznámiť v najbližších dňoch. Oznámenie módneho domu Hermès je prekvapujúce aj preto, že na búrlivej luxusnej scéne predstavuje pomyselné útočisko stability. Nielenže si udržiava stabilné vedúce postavenie, ale aj napriek dlhodobo nepriaznivej hospodárskej situácii sa mu darí dosahovať vytúžené zisky.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, The Business of Fashion, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Akčný žáner opäť ožíva. Film Jedna bitka za druhou dobýva filmové plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do kresla režiséra skrátka patrí. Jeho najnovší films názvom Jedna bitka za druhou žne nadšené ohlasy nielen od divákov, ale aj prísnych kritikov. Napínavý, humorný, ale napriek tomu hlboký a provokatívny dej opäť prebúdza k životu akčný žáner. Leonardo DiCaprio vás navyše ani tentokrát nenechá vydýchnuť.

    TikTok Highlights: Káva získala novú podobu, nesie názov proffee

    Používatelia sociálnej siete TikTok si nikdy nenechajú ujsť žiadny trik týkajúci sa životného štýlu alebo wellness. Niet divu, že si zamilovali proffee, t. j. kávu doplnenú proteínom alebo kolagénom. Sľubujú si benefity v podobe vytúženého prílevu energie, ale aj regenerácie svalov či dokonca úbytku hmotnosti. Je však tento módny nápoj taký prospešný, ako vyzerá na obrazovkách telefónov?

    Luxury Insights: Najdrahšie lyžiarske strediská lákajú na zimnú rozprávku

    Zima má určite svoje čaro, v tých najluxusnejších kútoch sveta však žiari mágiou. Prémiové lyžiarske strediská siahajú ďaleko za hranice zjazdoviek. Návštevníkom ponúkajú pohľad na najnovšie módne kolekcie na svah, nezabudnuteľné zážitky a eleganciu na úrovni. Zimná dovolenka tu naberá na obrátkach, bez ohľadu na to, kde presne sa nachádzate.

    Designblok myslí aj na módu. V súťaži Diploma Selection zažiarili mladé talenty

    Predposledný deň medzinárodného festivalu dizajnu a módy sa opäť niesol v znamení novej generácie tvorcov. Začínajúci návrhári a absolventi z celej Európy mali možnosť predstaviť svoje diplomové práce v rámci prestížnej súťaže Designblok Diploma Selection, ktorá sa tentokrát konala v priestoroch Novej Špirály. Po nabitom dni plnom módnych shows odborná porota vybrala ako víťazku dizajnérku Andreu Rehbein, pričom druhé a tretie miesto obsadili návrhári Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Alaïa skúma nový minimalizmus. Ponúka hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier predstavil v Paríži kolekciu Alaïa SS26. Každý krok modeliek plynul s presnosťou, ktorá diktovala novú formu minimalistického pokoja. V priestore naplnenom odleskami zrkadiel sa zrodila móda, ktorá dýcha vlastným rytmom. Pomalým, presným a podmanivým. Pieter Mulier vytvára architektúru odevu, v ktorej sa dekonštrukcia a strapce stávajú jazykom ženskosti. Alaïa opäť dokazuje, že je módnym domom, ktorý nepotrebuje senzáciu, aby zapôsobil.

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Kedysi dávno. Historické poznatky sa ukrývajú v najkrajších knižniciach sveta

    Knižnice rozhodne nie sú len tiché sály plné prachu. V mnohých častiach sveta slúžia ako vzácne svätyne, kde ľudia s úctou skláňajú hlavy. Vo vnútri kláštorov, univerzít, ale aj len tak samostatne stojace knižnice patria k najobľúbenejším turistickým miestam. Našťastie si zatiaľ zachovávajú zaslúženú úctu návštevníkov a nechávajú na vás naplno dýchnuť svoju atmosféru.

    Od heroínu k Ozempicu. Cesty, ako byť chic, sa menia, tlak na štíhlosť zostáva

    Ovisnuté lícne kosti, detsky útle ramená, špicaté kolená. Herečky a modelky to často maskujú, ale premena ich siluety v posledných rokoch jasne ukazuje, že žijeme v ére Ozempic chic. Môžeme si nahovárať, že tentoraz je za chudnutím medicína v podobe lieku potláčajúceho chuť do jedla. V skutočnosti sme esteticky, ale aj filozoficky oveľa bližšie zatracovanej ére heroín chic, než sme si možno ochotní pripustiť.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje jej smernice

    Zástupcovia Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj zverejnili výsledky investigácie značky Shein. Podľa reportu nedodržiava čínsky fast fashion gigant stanovené smernice pre nadnárodné spoločnosti, týkajúce sa ľudských práv, ochrany životného prostredia a spravodlivých platov. Medzivládna organizácia začala prieskum po sťažnosti dvoch francúzskych poslancov.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrýva hviezdnu oponu

    Streamovacia služba Netflix privítala vo štvrtok nový hviezdny dokument. V jeho strede stojí bývalá speváčka a úspešná návrhárka Victoria Beckham. Trojdielny seriál sľubuje odokrytie jej neľahkej cesty na vrchol módneho priemyslu, kam sa len tak niekto nedostane. Súčasťou príbehu sú nielen archívne zábery, ale aj rozhovory s poprednými osobnosťami módnej scény.

    Day to night. Inteligentné outfity vás z práce vezmú rovno do víru noci

    Pracovne vyťaženým ženám sa ľahko stane, že zatiaľ čo cez deň sú potrebné na formálnom meetingu a v kancelárii, večer ich čaká uvoľnená zábava na úrovni. Našťastie je módny svet priaznivý aj zložitým situáciám. Umožňuje preto vytvoriť outfit vhodný na celodenné nosenie. K perfektnému výsledku stačí iba pár premyslených kúskov a správny styling.

    Burberry pripomína svoje dedičstvo. Oslavuje ho aj Olivia Colman

    Britský módny dom Burberry zakladá marketing na prepojení svojho viac ako 150 rokov starého dedičstva a modernej energie. Ponúka preto tradičné kockované trenčkoty a dlhé kabáty, to všetko v inovatívnom šate nových materiálov. Smerovanie luxusnej značky odráža rovnako jej najnovšia kampaň It’s always Burberry Weather. Zažiari v nej okrem iného aj herečka Olivia Colman.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresľuje identitu Jil Sander

    Hudba dokáže rozšíriť priestor kolekcie rovnako presne ako čisto strihaný kabát. Bochum Welt prináša do módy zvuk, ktorý vytvára atmosféru a vizuálny rytmus. Spolupráca s Jil Sander ukazuje, že minimalizmus má svoju vlastnú akustickú podobu. Zvuk už nie je len sprievodným prvkom, ale stáva sa súčasťou identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, ktorá pôsobí na zmysly zo všetkých strán.

    ― Reklama ―