Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Návšteva dizajnérskeho butiku je zážitkom a príjemnou self-care chvíľkou. Svetové architektonické štúdiá sa preto predbiehajú v tom, ktoré ponúkne potenciálnym zákazníkom zážitok vyrážajúci dych. Louis Vuitton, Dior či Balenciaga, všetky známe značky majú po svete vlajkové predajne, z ktorých prechádza zrak. Ak nabudúce pocítite nutkanie nakupovať, doprajte si zážitok o niekoľko úrovní vyšší, než je štandard.

    Európa aj Ázia. Luxusné butiky po celom svete ukazujú ducha značky v novom svetle

    Dizajnér butiku značky Polène na parížskej ulici Champs-Élysées vsadil na hru s proporciami, krivkami a estetickými materiálmi. Dramatické stĺpy lemujú vysoké klenby a minimalistické police sú ručne vyrezané z talianskeho kameňa. To všetko dopĺňa dubové drevo a koža. Luxusné kožené kabelky tak vyniknú v luxusnom priestore, a to spoločne s precízne vystavenými šperkami na druhom poschodí pobočky.

    Zdroj: Polène

    Úplným opakom teplej atmosféry butiku Polène je vlajková predajňa Balenciaga v Pekingu. Vyše tisíc metrov štvorcových na štyroch poschodiach evokuje skôr duchovné minimalistické poňatie. V niektorých častiach obchodu sú dokonca miesta bez produktov, ponechávajúce priestor na nadýchnutie sa. Nájdete tu tiež archívne exponáty, vďaka ktorým celá budova pôsobí ako galéria a predajňa v jednom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Hypemaps (@hypemaps)

    Dior ani Louis Vuitton nie sú pozadu. Zlato či francúzsky minimalizmus lákajú náročných zákazníkov

    Bezkonkurenčný thajský Gold House patrí jednému z najluxusnejších módnych domov sveta, značke Dior. Pozlátená fasáda skrýva butik rozdelený na viac častí, rozvíjajúcich sa od ready to wear až po šperky zasadené do atmosféry tropickej záhrady. Miestna kultúra sa prepísala aj do dekorácií, medzi ktorými nájdete sochy z odtlačkov sloních stôp či zlatý tuk-tuk. Po nákupoch sa môžete občerstviť v Dior kaviarni.

    Zdroj: Dior

    V jednom z najvýznamnejších maloobchodných projektov v Tokiu sa okrem iného nachádza aj butik Louis Vuitton. Okrem iného ho obklopuje koncertná sála alebo strešná záhrada. Architekti chceli prepojiť maloobchodný priestor s kultúrou japonskej estetiky zmiešanej s moderným francúzskym minimalizmom. Je to teda skôr výkladná skriňa umenia než bežný obchod a vstupom sa stávate súčasťou celého diela.

    @swizzyinsg Najjedinečnejšie nákupné zážitky na svete✨ ‼️You nájdete len v Singapure: 1️⃣ Singapur má jediný plávajúci butik Louis Vuitton na svete 2️⃣ V nákupnom centre Marina Bay Sands postavili malé Benátky 3️⃣ Apple Marina Bay Sands je prvý obchod Apple na svete, ktorý je celý obklopený vodou a má 360-stupňový panoramatický výhľad na mesto ️ 4️⃣VivoCity má 300 maloobchodných prevádzok rozmiestnených na troch poschodiach a dvoch suterénnych úrovniach a je najväčším nákupným centrom v Singapure ️ #singaporeshopping #floatingapplestore #floatinglouisvuitton #shoppingsingapore #uniqueshopping #singaporeexplore #discoversingapore ♬ originálny zvuk – Mary

    Zdroje: NSS Magazine, Luxury Society, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Anita Hofmannová
    Anita Hofmannováhttps://fashionup.sk/
    Anita kromě redaktorské práce pro FashionUP hledá svoji módní inspiraci ve své druhé práci. Organizuje eventy pro beauty a fashion značky, což ji často přivádí k nápadům na zajímavé články. Kromě tipů a vychytávek v módním i kosmetickém světě se ve svých textech věnuje zamýšlením nad aktuálními trendy, jelikož až příliš ráda věci komentuje ze svého úhlu pohledu. Její psací kariéru odstartovaly spíše roztomilé pokusy o literární díla v první třídě, což se postupem času rozvinulo do práce v novinách a studium žurnalistiky a evropských studií, kde se ovšem věnovala spíše vědeckým textům.

    Luxury Insights: Svetové butiky preslávených značiek berú dych dizajnom aj detailmi

    ― Reklama ―

    Svetová móda ukazuje, že predáva nielen kvalita, ale aj zážitok a vizuálny vnem. Butikové výklady už dávno neslúžia len na predaj. Transformujú sa na dychberúcu skúsenosť a stávajú sa exkluzívnym chrámom dizajnu. Zákazníkom sa tak otvárajú príbehy značky, spojené s konkrétnymi produktmi, zatiaľ čo ich obklopuje luxusná atmosféra jedinečného architektonického diela.

    Návšteva dizajnérskeho butiku je zážitkom a príjemnou self-care chvíľkou. Svetové architektonické štúdiá sa preto predbiehajú v tom, ktoré ponúkne potenciálnym zákazníkom zážitok vyrážajúci dych. Louis Vuitton, Dior či Balenciaga, všetky známe značky majú po svete vlajkové predajne, z ktorých prechádza zrak. Ak nabudúce pocítite nutkanie nakupovať, doprajte si zážitok o niekoľko úrovní vyšší, než je štandard.

    Európa aj Ázia. Luxusné butiky po celom svete ukazujú ducha značky v novom svetle

    Dizajnér butiku značky Polène na parížskej ulici Champs-Élysées vsadil na hru s proporciami, krivkami a estetickými materiálmi. Dramatické stĺpy lemujú vysoké klenby a minimalistické police sú ručne vyrezané z talianskeho kameňa. To všetko dopĺňa dubové drevo a koža. Luxusné kožené kabelky tak vyniknú v luxusnom priestore, a to spoločne s precízne vystavenými šperkami na druhom poschodí pobočky.

    Zdroj: Polène

    Úplným opakom teplej atmosféry butiku Polène je vlajková predajňa Balenciaga v Pekingu. Vyše tisíc metrov štvorcových na štyroch poschodiach evokuje skôr duchovné minimalistické poňatie. V niektorých častiach obchodu sú dokonca miesta bez produktov, ponechávajúce priestor na nadýchnutie sa. Nájdete tu tiež archívne exponáty, vďaka ktorým celá budova pôsobí ako galéria a predajňa v jednom.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Hypemaps (@hypemaps)

    Dior ani Louis Vuitton nie sú pozadu. Zlato či francúzsky minimalizmus lákajú náročných zákazníkov

    Bezkonkurenčný thajský Gold House patrí jednému z najluxusnejších módnych domov sveta, značke Dior. Pozlátená fasáda skrýva butik rozdelený na viac častí, rozvíjajúcich sa od ready to wear až po šperky zasadené do atmosféry tropickej záhrady. Miestna kultúra sa prepísala aj do dekorácií, medzi ktorými nájdete sochy z odtlačkov sloních stôp či zlatý tuk-tuk. Po nákupoch sa môžete občerstviť v Dior kaviarni.

    Zdroj: Dior

    V jednom z najvýznamnejších maloobchodných projektov v Tokiu sa okrem iného nachádza aj butik Louis Vuitton. Okrem iného ho obklopuje koncertná sála alebo strešná záhrada. Architekti chceli prepojiť maloobchodný priestor s kultúrou japonskej estetiky zmiešanej s moderným francúzskym minimalizmom. Je to teda skôr výkladná skriňa umenia než bežný obchod a vstupom sa stávate súčasťou celého diela.

    @swizzyinsg Najjedinečnejšie nákupné zážitky na svete✨ ‼️You nájdete len v Singapure: 1️⃣ Singapur má jediný plávajúci butik Louis Vuitton na svete 2️⃣ V nákupnom centre Marina Bay Sands postavili malé Benátky 3️⃣ Apple Marina Bay Sands je prvý obchod Apple na svete, ktorý je celý obklopený vodou a má 360-stupňový panoramatický výhľad na mesto ️ 4️⃣VivoCity má 300 maloobchodných prevádzok rozmiestnených na troch poschodiach a dvoch suterénnych úrovniach a je najväčším nákupným centrom v Singapure ️ #singaporeshopping #floatingapplestore #floatinglouisvuitton #shoppingsingapore #uniqueshopping #singaporeexplore #discoversingapore ♬ originálny zvuk – Mary

    Zdroje: NSS Magazine, Luxury Society, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Ferragamo ako óda na Harlem. Značka postavila kolekciu na Lole Todd

    Maximilian Davis vytvoril pre Ferragamo atmosféru, ktorá dýcha energiou jazzového veku a zároveň transformuje jeho vizuálny jazyk do moderny. V sále s mäkkým kobercom sa tak odohrávala scéna, kde sa lesk striedal s architektúrou strihov a svetlo kĺzalo po textúrach ako noty. Línia pôsobila ako rytmická báseň, pričom každý pohľad mal svoj vlastný verš. Bola to pripomienka toho, ako sa dá tradícia umne prepísať do nového príbehu.

    Dries Van Noten prepisuje leto. Nová kolekcia sa nesie na vlnách

    Paríž zažil okamih, keď sa móda pretavila do výbuchu farieb. Julian Klausner premenil prehliadku Dries Van Noten na dramatický obraz, ktorý evokoval energiu oceánu. Diváci nevnímali len šaty, kabáty či topy. Cítili módny rytmus, ktorý prúdil celou sálou. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý strih odevu sa spojili do jedinej vizuálnej hry. Julian Klausner pre Dries Van Noten od začiatku pracoval s motívom vlny. Nebolo to dekoratívne gesto, ale kľúč k celej sezóne. Vlna ako symbol pohybu, premeny a intenzity. Inšpirácia pre jeho jarnú a letnú kolekciu sa premietla do materiálov, farieb a siluet, ktoré vyvolávali pocit plynulosti. Hostia sa ocitli v prostredí, ktoré pripomínalo javisko, kde sa móda stala dynamickým prúdom. A to doslova.

    ― Reklama ―