Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Keď hostia prehliadky z dielne Chanel pre nadchádzajúcu jar a leto vstúpili do nedávno zrekonštruovaných priestorov Grand Palais, okamžite ich pohltila vlna nadšenia. Impozantná runway pripomínajúca ďaleký vesmír priniesla nostalgické spomienky na grandiózne sety z dielne návrhára Karla Lagerfelda. Nový kreatívny riaditeľ francúzskej značky Matthieu Blazy chcel odkázať na myšlienku „Universe of Chanel“.

    Zdroj: Chanel

    A čoskoro bolo jasné, že svojou očakávanou víziou mieri až ku hviezdam. Vo svojej debutovej kolekcii pre legendárny módny dom umne spojil prvky odkazujúce na Chanel a čerstvý závan budúcnosti. Hoci do nej zakomponoval detaily pripomínajúce slávnu zakladateľku značky Gabrielle „Coco“ Chanel, výsledok nepôsobil ako obyčajný pokus o napodobeninu úspešného archívu.

    Zdroj: Chanel

    Namiesto toho talentovaný návrhár uviedol novú éru značky Chanel, ktorá sa určite zapíše do dejín módy. Matthieu Blazy je len štvrtým kreatívnym riaditeľom slávnej značky, ale módnej scéne je už teraz úplne jasné, že je na správnom mieste. „Chcel som vytvoriť niečo univerzálne, ako sen, niečo mimo našej doby,“ popísal potom návrhár svoj zámer podľa Wallpaper.

    Chanel vyhral pomyselnú súťaž. Matthieu Blazy odhalil viac než úspešný debut

    Hravá a energická kolekcia potom okrem iného odkazovala na obľúbený zvyk Gabrielle „Coco“ Chanel. Rada nosila oblečenie svojho priateľa Arthura „Boy“ Capela. Modelky preto vyšli na mólo v krátko strihaných sakách alebo dlhých bielych „pánskych“ košeliach s ležérne vyhrnutými rukávmi. Ďalší význam skrývali roztrhané verzie ikonických tvídových oblekov.

    Dizajnér totiž v podobne „obnosených“ návrhoch vyniesol na povrch lásku Chanel k oblečeniu, ktoré pôsobí živo a používane. Rovnakú myšlienku vyzdvihla rovnako nová varianta legendárnej kabelky 2.55, ktorá pôsobila, akoby bola predávaná z generácie na generáciu. Matthieu Blazy potom odkázal na zakladateľku značky množstvom ďalších detailov a ponúkol rovnako vlastnú verziu „little black dress“.

    Zdroj: Reuters

    Keby boli módne prehliadky posledných týždňov súťažou, Matthieu Blazy by ju ľahko vyhral. Preto nie je prekvapením, že si na konci úchvatnej prehliadky vyslúžil ovácie v stoji. Svedkom jeho viac než úspešného debutu potom bola, ako už je zvykom, rovnako rada celebrít, medzi nimi bol tentokrát napríklad Pedro Pascal, Nicole Kidman, Tilda Swinton, Penelope Cruz alebo Ayo Edebiri.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Wallpaper, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.sk/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    Matthieu Blazy mieri až ku hviezdam. Chanel vdýchol nový život

    ― Reklama ―

    Paríž sa včera stal svedkom posledného očakávaného debutu, ktorý okamžite vyšplhal na vrchol zoznamu uplynulých módnych premiér. Matthieu Blazy odhalil svoju víziu Chanel, ktorú módnemu domu vdýchol nový život. Ukázal značku v novom svetle, ktoré nikto nečakal, ale všetci ho milujú.

    Keď hostia prehliadky z dielne Chanel pre nadchádzajúcu jar a leto vstúpili do nedávno zrekonštruovaných priestorov Grand Palais, okamžite ich pohltila vlna nadšenia. Impozantná runway pripomínajúca ďaleký vesmír priniesla nostalgické spomienky na grandiózne sety z dielne návrhára Karla Lagerfelda. Nový kreatívny riaditeľ francúzskej značky Matthieu Blazy chcel odkázať na myšlienku „Universe of Chanel“.

    Zdroj: Chanel

    A čoskoro bolo jasné, že svojou očakávanou víziou mieri až ku hviezdam. Vo svojej debutovej kolekcii pre legendárny módny dom umne spojil prvky odkazujúce na Chanel a čerstvý závan budúcnosti. Hoci do nej zakomponoval detaily pripomínajúce slávnu zakladateľku značky Gabrielle „Coco“ Chanel, výsledok nepôsobil ako obyčajný pokus o napodobeninu úspešného archívu.

    Zdroj: Chanel

    Namiesto toho talentovaný návrhár uviedol novú éru značky Chanel, ktorá sa určite zapíše do dejín módy. Matthieu Blazy je len štvrtým kreatívnym riaditeľom slávnej značky, ale módnej scéne je už teraz úplne jasné, že je na správnom mieste. „Chcel som vytvoriť niečo univerzálne, ako sen, niečo mimo našej doby,“ popísal potom návrhár svoj zámer podľa Wallpaper.

    Chanel vyhral pomyselnú súťaž. Matthieu Blazy odhalil viac než úspešný debut

    Hravá a energická kolekcia potom okrem iného odkazovala na obľúbený zvyk Gabrielle „Coco“ Chanel. Rada nosila oblečenie svojho priateľa Arthura „Boy“ Capela. Modelky preto vyšli na mólo v krátko strihaných sakách alebo dlhých bielych „pánskych“ košeliach s ležérne vyhrnutými rukávmi. Ďalší význam skrývali roztrhané verzie ikonických tvídových oblekov.

    Dizajnér totiž v podobne „obnosených“ návrhoch vyniesol na povrch lásku Chanel k oblečeniu, ktoré pôsobí živo a používane. Rovnakú myšlienku vyzdvihla rovnako nová varianta legendárnej kabelky 2.55, ktorá pôsobila, akoby bola predávaná z generácie na generáciu. Matthieu Blazy potom odkázal na zakladateľku značky množstvom ďalších detailov a ponúkol rovnako vlastnú verziu „little black dress“.

    Zdroj: Reuters

    Keby boli módne prehliadky posledných týždňov súťažou, Matthieu Blazy by ju ľahko vyhral. Preto nie je prekvapením, že si na konci úchvatnej prehliadky vyslúžil ovácie v stoji. Svedkom jeho viac než úspešného debutu potom bola, ako už je zvykom, rovnako rada celebrít, medzi nimi bol tentokrát napríklad Pedro Pascal, Nicole Kidman, Tilda Swinton, Penelope Cruz alebo Ayo Edebiri.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Wallpaper, YouTube

    ― Reklama ―

    Loewe a On opäť spolupracujú. Prinášajú prvé spoločné tenisky Cloudsolo

    Španielsky módny dom Loewe a švajčiarska športová značka On opäť spojili svoje sily. Pre tohtoročnú jesennú a zimnú kolekciu pripravili svoje prvé spoločne navrhnuté tenisky s názvom Cloudsolo. Model spája jedinečný prístup k móde a pokročilú inováciu. Jeho cieľom je splniť moderné potreby pohodlia pri neustálom pohybe v rušných svetových veľkomestách.

    Balenciaga víta novú éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Keď Pierpaolo Piccioli prvýkrát vstúpil do parížskeho sídla Balenciagy, zostal v tichu, ktoré zvyčajne predchádza revolúcii. V archíve módneho domu strávil tri dni, v ktorých sa z histórie stala hmota a z pamäti textúra. Tam, medzi záhybmi taftu a zvlnenými siluetami, našiel novú odpoveď na otázku modernej elegancie. Jeho debut pre jar a leto 2026 otvára kapitolu, ktorá prepája čistotu formy s dizajnérskou ťažkosťou. Balenciaga sa mení na chrám, kde látka hovorí hlasom streetwear súčasnosti.

    TikTok Highlights: Tradičnej káve konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipov aj trikov na sociálnej sieti TikTok už pred pár rokmi objavili alternatívu tradičnej kávy s názvom mushroom coffee. Takzvaná hubová káva však v posledných mesiacoch narastá na popularite. Podľa jej zatvrdených fanúšikov totiž sľubuje prísun energie, avšak bez rizika úzkosti a s bonusom posilnenia imunity, zlepšenia pozornosti a zníženia zápalov.

    Fendi láka do nového kráľovstva v Miláne. Otvára brány Palazzo Fendi

    Luxusná móda, prvotriedne umenie a historická architektúra vytvárajú dychberúcu mozaiku s názvom Palazzo Fendi. Svetoznáma rímska značka otvára dvere nového kráľovstva v Miláne. Pri príležitosti nedávneho Milánskeho fashion weeku odhalila zrekonštruované priestory svojej vlajkovej pobočky v talianskom hlavnom meste módy. Ukrývajú nielen butik, ale aj exkluzívne reštaurácie a remeselný ateliér.

    Zbohom, diverzita! Plus size modelky nenápadne miznú z fashion sveta

    Plus size modeliek je na mólach rok od roku čoraz menej. Kritici špekulujú, že snaha o diverzitu v módnom svete možno nikdy nebola myslená úprimne. Smrteľnú ranu jej však nedávno zasadilo masívne rozšírenie lieku na chudnutie s názvom Ozempic. Prehlásiť svetové hnutie body positivity za neúspech by však bolo až príliš unáhlené.

    Jeseň patrí uhorkám. Sociálne siete získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledných sezónach ovládajú trendy inšpirované populárnym jedlom. Zatiaľ čo v lete slávili svoju popularitu sardinky, jeseň patrí kyslým uhorkám. Sociálne siete získala takzvaná pickle girl. Ide o estetiku, ktorá žiada nielen bezbrehú lásku k nakladanej zelenine, ale aj módne kúsky v zelených odtieňoch tejto trendy pochutiny.

    Balenciaga má novú tvár. Pierpaolo Piccioli odhalil svoj debut

    V sobotu večer sa v Paríži konala ďalšia očakávaná módna premiéra. Tentoraz sa predstavil návrhár Pierpaolo Piccioli, nový kreatívny riaditeľ značky Balenciaga. Návrhárov prvý počin si vyslúžil ovácie v stoji a niet divu. V kolekcii na nadchádzajúcu jar a leto umne spojil svoj vlastný rukopis plný textúr a výrazných farieb s tradíciou módneho domu.

    Ďalší trend na obzore. Harémové nohavice budú vládnuť budúcu jar

    Doterajšie prehliadky svetových týždňov módy prehovorili jasne. Harémové nohavice hodlajú definovať nadchádzajúcu jar i leto. Na módne móla dorazili v modernej podobe, pohrávajúcej sa s rôznorodými štýlmi a materiálmi. Ich kúzlo spočíva vo variabilite, perfektne ich doplní voľný sveter, nadčasová košeľa i vypasovaná kožená bunda. Stačí si vybrať, po čom váš šatník túži.

    Generácia Alpha má svoju skin care. Stojí za ňou poradca Rhode a trinásťročná slečna

    Generácia Alpha pomaly rastie. Dôkazom je trh, ktorý neúprosne začína cieliť na zákazníkov narodených v roku 2013 a neskôr. Skin care brandy nezaháľajú a už v októbri sa objaví čerstvý hráč. Yes Day vytvorila trinásťročná Coco Granderson a mieri vysoko. Niet divu, za vývojom produktov stojí externý poradca pre populárnu značku Rhode, založenú Hailey Bieber.

    Newyorská luxusná scéna víta nováčika. Ohromí reštaurácia Seahorse

    Luxusná gastronomická mapa New Yorku má dlho očakávaného nováčika. Úspešný reštauratér John McDonald otvoril po viac ako troch rokoch príprav reštauráciu Seahorse, nachádzajúcu sa na Union Square v čerstvo opravenom W Hotel. Hostí láka na minimalistické pokrmy plné rýb a morských plodov, ale aj premyslené drinky a dychberúci interiér.

    Žiť ako v rozprávke. Európske hrady a zámky ponúkajú luxusné ubytovanie pre náročných

    Stať sa kráľovnou alebo kráľom bolo túžbou mnohých detí. Hrad s veľkou bránou a rozsiahle zámocké sály evokujú bohatstvo a čarovný život. Našťastie, dospelí majú svoje možnosti. Vyberte sa na luxusnú dovolenku a vyskúšajte si, aké je to žiť na takomto zámku. Budete sa cítiť ako v rozprávke, a navyše o vás bude kráľovsky postarané.

    Pánske parfémy tejto sezóny vás prekvapia. Rozvoňajú citrusy aj luxusný koňak

    Jeseň okrem nových módnych inšpirácií prináša aj parfumové novinky a dlho očakávané twisty zabehnutých klasík. Nielen dámy, ale aj páni sa majú na čo tešiť. Tohtoročné vône sa držia drevitých a jantárových tónov, často ale s prekvapivým záverom. Či už ide o citrus alebo koňak, isté je, že si muži vyberú svojho favorita ako do kancelárie, tak na formálnu večeru.

    Lovkyne démonov a divákov. K-popový zázrak ovládol Netflix, hitparády aj módu

    K-pop: Lovkyne démonov je najsledovanejším filmom v histórii Netflixu. Animovaný film, ktorý na prvý pohľad cieli hlavne na deti a dospievajúcich, prekročil očakávania. Za tri mesiace od premiéry nazbieral cez 210 miliónov zhliadnutí a soundtrack sa stal globálnym hitom. Jeho úspech búra kultúrne a generačné hranice. Čo je na ňom teda také príťažlivé?

    Paríž ovládla móda. Na rad prišli značky Mugler, Schiaparelli a Rick Owens

    Týždeň módy v Paríži pokračuje a spolu s ním nastupujú na scénu kolekcie pre jar a leto 2026. Čerstvú víziu predstavil okrem iného nový kreatívny riaditeľ Mugler, Miguel Castro Freitas. Napriek tomu, že na seba pozornosť módneho sveta strhávajú hlavne očakávané debuty, úspešné kolekcie odhalili rovnako značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Ferragamo ako óda na Harlem. Značka postavila kolekciu na Lole Todd

    Maximilian Davis vytvoril pre Ferragamo atmosféru, ktorá dýcha energiou jazzového veku a zároveň transformuje jeho vizuálny jazyk do moderny. V sále s mäkkým kobercom sa tak odohrávala scéna, kde sa lesk striedal s architektúrou strihov a svetlo kĺzalo po textúrach ako noty. Línia pôsobila ako rytmická báseň, pričom každý pohľad mal svoj vlastný verš. Bola to pripomienka toho, ako sa dá tradícia umne prepísať do nového príbehu.

    Dries Van Noten prepisuje leto. Nová kolekcia sa nesie na vlnách

    Paríž zažil okamih, keď sa móda pretavila do výbuchu farieb. Julian Klausner premenil prehliadku Dries Van Noten na dramatický obraz, ktorý evokoval energiu oceánu. Diváci nevnímali len šaty, kabáty či topy. Cítili módny rytmus, ktorý prúdil celou sálou. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý strih odevu sa spojili do jedinej vizuálnej hry. Julian Klausner pre Dries Van Noten od začiatku pracoval s motívom vlny. Nebolo to dekoratívne gesto, ale kľúč k celej sezóne. Vlna ako symbol pohybu, premeny a intenzity. Inšpirácia pre jeho jarnú a letnú kolekciu sa premietla do materiálov, farieb a siluet, ktoré vyvolávali pocit plynulosti. Hostia sa ocitli v prostredí, ktoré pripomínalo javisko, kde sa móda stala dynamickým prúdom. A to doslova.

    ― Reklama ―