Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Miláno zaplavila žiara obrovských priesvitných vajec, v ktorých pózovali modelky kolekcie Diesel SS26. Glenn Martens rozpútal hru, ktorá vtiahla celé mesto do víru prekvapení. Namiesto tradičného móla bola vytvorená interaktívna trasa, kde každý nález znamenal nový zážitok a stretnutie s kolekciou. Diváci sa stali hráčmi a objavovali módu priamo pri jej zrode.

    Diesel premenil tradičnú prehliadku na dobrodružstvo a ukázal, že móda môže fungovať ako mestská expedícia. Priehľadné vajíčka fungovali ako živé vitríny, QR kódy otvárali ďalšie zastávky a Miláno sa premenilo na otvorenú galériu. Jarná prezentácia tak nepôsobí ako kolekcia tradične uzavretá v ateliéri, ale ako udalosť, ktorá dýcha spolu s ulicami a ľuďmi. Ako sa na značku Diesel sluší.

    Diesel SS26 ako hra. Návštevníci hľadali modely pomocou indícií

    Dizajnér Glenn Martens použil mesto ako scenár plný kontrastov a energie. Modely sa objavili v baroch, kostoloch a na námestiach, zatiaľ čo návštevníci hľadali jednotlivé inštalácie pomocou skrytých indícií. Každé vajíčko predstavovalo samostatnú kapitolu, v ktorej sa móda stretla s architektúrou a pulzom metropoly. Diváci boli priamymi svedkami zrodu identity jarnej kolekcie.

    Zdroj: Diesel

    Samotný rad potom pracuje s klasickými Diesel prvkami. Denim z recyklovaných vláken tentokrát získal laserom opracovaný povrch pripomínajúci röntgenovú snímku. Biker prvky sa pre zmenu rozbiehajú do asymetrických línií, kožené a denimové sukne končia pri kolenách a vrstvené bundy menia tvar podľa pohybu modelov alebo modeliek. Každý detail vyvoláva pocit napätia a streetového ducha.

    Zdroj: Diesel

    Koniec bežných prehliadok? Martens i Demna sa zhodujú

    Dizajnér Glenn Martens pokračuje v redefinícii denimu a zároveň otvára nové materiálové možnosti. Trompe l’oeil potlače vytvárajú textúry, švy a zámerne sa odhaľujú. Dvojité vrstvenie potom dodáva sochársky objem. Oblečenie tak pôsobí ako vizuálna hádanka, ktorá mení charakter podľa svetla a uhla pohľadu. Každý kúsok prináša unikátnu kombináciu chaosu a precíznej (de)konštrukcie.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Diesel (@diesel)

    Zážitok z prezentácie kolekcie Diesel SS26 vyzýva k aktívnej účasti a ruší klasické rozdelenie medzi publikom a modelom či modelkami. Miláno sa stalo platformou, kde sa móda stretáva s hudbou, digitálnymi technológiami a spontánnou atmosférou mesta. Týmto krokom Martens pozicionuje Diesel ako značku, ktorá vytvára súčasnosť priamo v uliciach a z publika robí spoluhráčov svojej vízie. Podobnú víziu predviedol Demna aj pre značku Gucci, a to len o pár hodín skôr.

    Zdroje: WWD, Hypebae, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Modely v priesvitných vajíčkach. Diesel premenil Miláno na hracie pole

    ― Reklama ―

    Miláno zaplavila žiara obrovských priesvitných vajec, v ktorých pózovali modelky kolekcie Diesel SS26. Glenn Martens rozpútal hru, ktorá vtiahla celé mesto do víru prekvapení. Namiesto tradičného móla bola vytvorená interaktívna trasa, kde každý nález znamenal nový zážitok a stretnutie s kolekciou. Diváci sa stali hráčmi a objavovali módu priamo pri jej zrode.

    Diesel premenil tradičnú prehliadku na dobrodružstvo a ukázal, že móda môže fungovať ako mestská expedícia. Priehľadné vajíčka fungovali ako živé vitríny, QR kódy otvárali ďalšie zastávky a Miláno sa premenilo na otvorenú galériu. Jarná prezentácia tak nepôsobí ako kolekcia tradične uzavretá v ateliéri, ale ako udalosť, ktorá dýcha spolu s ulicami a ľuďmi. Ako sa na značku Diesel sluší.

    Diesel SS26 ako hra. Návštevníci hľadali modely pomocou indícií

    Dizajnér Glenn Martens použil mesto ako scenár plný kontrastov a energie. Modely sa objavili v baroch, kostoloch a na námestiach, zatiaľ čo návštevníci hľadali jednotlivé inštalácie pomocou skrytých indícií. Každé vajíčko predstavovalo samostatnú kapitolu, v ktorej sa móda stretla s architektúrou a pulzom metropoly. Diváci boli priamymi svedkami zrodu identity jarnej kolekcie.

    Zdroj: Diesel

    Samotný rad potom pracuje s klasickými Diesel prvkami. Denim z recyklovaných vláken tentokrát získal laserom opracovaný povrch pripomínajúci röntgenovú snímku. Biker prvky sa pre zmenu rozbiehajú do asymetrických línií, kožené a denimové sukne končia pri kolenách a vrstvené bundy menia tvar podľa pohybu modelov alebo modeliek. Každý detail vyvoláva pocit napätia a streetového ducha.

    Zdroj: Diesel

    Koniec bežných prehliadok? Martens i Demna sa zhodujú

    Dizajnér Glenn Martens pokračuje v redefinícii denimu a zároveň otvára nové materiálové možnosti. Trompe l’oeil potlače vytvárajú textúry, švy a zámerne sa odhaľujú. Dvojité vrstvenie potom dodáva sochársky objem. Oblečenie tak pôsobí ako vizuálna hádanka, ktorá mení charakter podľa svetla a uhla pohľadu. Každý kúsok prináša unikátnu kombináciu chaosu a precíznej (de)konštrukcie.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Diesel (@diesel)

    Zážitok z prezentácie kolekcie Diesel SS26 vyzýva k aktívnej účasti a ruší klasické rozdelenie medzi publikom a modelom či modelkami. Miláno sa stalo platformou, kde sa móda stretáva s hudbou, digitálnymi technológiami a spontánnou atmosférou mesta. Týmto krokom Martens pozicionuje Diesel ako značku, ktorá vytvára súčasnosť priamo v uliciach a z publika robí spoluhráčov svojej vízie. Podobnú víziu predviedol Demna aj pre značku Gucci, a to len o pár hodín skôr.

    Zdroje: WWD, Hypebae, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kocke: Zomrela dizajnérka Pam Hogg a Jacquemus má svoju prvú skiwear kolekciu

    Zomrela škótska návrhárka Pam Hogg, ktorá obliekala Kate Moss, Kylie Minogue aj Rihannu. Jonathan Anderson odhalil prvú víziu pánskej kolekcie pre jeseň roku 2026 a Jacquemus spoločne s Nike predstavil svoju prvú skiwear kolekciu. Gucci zamieri so svojou budúcou cruise kolekciou do New Yorku a spoločnosť EssilorLuxottica je pripravená odkúpiť podiel značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian rozdeľuje internet. Vyniesla kontroverznú Birkin bag zo slonej kože

    Kim Kardashian sa v seriáli All’s Fair objavila s kabelkou Birkin, ktorá podľa znalcov pochádza z kože afrického slona. Luxusný svet okamžite vytvoril dva tábory. Na jednej strane stoja hlasní kritici, na druhej fascinovaní zberatelia. Elephant Leather Birkin patrí k najvzácnejším kabelkám Hermès, ktorých výroba však skončila pred niekoľkými dekádami. Sociálne siete sa po odvysielaní epizódy zmenili na javisko, kde vedľa morálneho rozhorčenia rastie posadnutosť cenovkou a investičným potenciálom.

    Vianoce očami Burberry. Daniel Lee vymenil trenčkoty za stromček

    Claridge's, luxusný hotel v centre Londýna, tradične zveruje zdobenie svojho vianočného stromčeka do rúk významnej osobnosti módnej scény. Tento rok kreatívny riaditeľ Burberry Daniel Lee premenil sviatočnú výzdobu podľa vlastnej vízie . Jednotlivé ozdoby odkazujú na dlhoročnú tradíciu značky, zatiaľ čo ikonický kockovaný vzor pohlcuje zvyšok luxusneho interiéru hotelového lobby.

    Shein pod paľbou. Čelí žalobe francúzskych obchodníkov aj výzve poslancov

    Problémy fast fashion reťazca Shein vo Francúzsku sa neskončili. Teraz čelí žalobe zo strany francúzskych maloobchodníkov. Právne kroky proti značke podniklo 12 federácií a niekoľko značiek. Olej do ohňa kritiky prilievajú aj miestni poslanci. Viac ako 80 z nich vydalo oficiálne vyhlásenie, v ktorom požadujú zákaz značky Shein v mene "ochrany pracovníkov, verejného zdravia a planéty".

    Móda v kocke: Swarovski rozžiaril Paríž a Marty Supreme má merch

    Značky vítajú Vianoce pomocou kampaní, ale aj špeciálnych výkladov či pop-upov. Výnimkou nie je ani spoločnosť Swarovski, ktorá tento rok rozsvietila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekciu pre rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidujú Kiki Boot a Nike servíruje polievku v Číne. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Rozpráva 150 rokov histórie módneho domu

    Vydavateľstvo Assouline v spolupráci s Louis Vuitton uvádza knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módneho domu od jeho založenia až po súčasnosť. Autor Arthur Dreyfus spracoval 406 strán a 320 obrazových materiálov do formy vizuálnej kroniky značky, ktorá definuje francúzsky luxus. Predslov napísal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha už vyšla a okamžite sa stala jedným z najdiskutovanejších titulov tohtoročnej módnej knižnice.

    Luxury Insights: púštny sen na obzore. Saudská Arábia plánuje prvý luxusný vlak

    Saudská Arábia posúva hranice miestneho luxusu. Koncom budúceho roka privíta svoj prvý luxusný vlak s názvom The Dream of the Desert. Cesta dlhá až 1 300 kilometrov predstaví skvosty krajiny za oknami aj v prepracovanom interiéri. Koncom októbra mala verejnosť možnosť vidieť prvé návrhy exkluzívneho projektu, ktorý sľubuje nezabudnuteľné zážitky.

    Dialóg dvoch velikánov. La Galerie Dior bude hostiť tvorbu Azzedina Alaïu

    La Galerie Dior vzdáva hold jednému z najväčších mien módneho sveta. Od štvrtka 19. novembra sprístupní výstavu Azzedine Alaïa’s Dior Collection, ktorá pripomína odkaz slávneho tuniského návrhára. Dizajnér sa preslávil nielen svojimi bodycon róbami, ale aj vášňou pre zberateľstvo vysokej módy. Značnú časť jeho zbierky potom tvorili práve návrhy z dielne samotného Christiana Diora.

    Valentino Rockstud je späť. Uspeje kolekcia aj mimo šatníkov pobehlic z Prahy 1?

    Podpätky Valentino Rockstud sa nečakane objavili v teaseri Diabol nosí Pradu 2 a na pár sekúnd ovládli internet. Detail, ktorý kedysi symbolizoval taliansku predstavu o okázalom luxuse, získava nový popkultúrny moment. Značka aj film pracujú s obuvníckou drámou, vďaka ktorému získava Rockstud čerstvý impulz. Vizuálna sila traileru pripomína, že pre Valentino typické kovanie nie je zatratené, ako sa v posledných rokoch mohlo zdať. Otázka však mieri inam. Čo tento návrat urobí s jeho povesťou v módnom mini svete Prahy 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánske hodinky ovláda retro aj tradícia

    Ponuka pánskych hodiniek na tieto Vianoce presahuje rámec bežných darčekov. Okrem ikonických značiek, ako sú Audemars Piguet alebo Breguet, sú tu aj hodinky Tissot, Citizen a Casio. Značky, ktoré dokazujú, že aj rozumná investícia môže mať špičkový dizajn a charizmu. Trendy ukazujú dve línie. Návrat k tradičným "mužským" hodinkám a fascináciu digitálnou retro estetikou. Či už ide o titánové chronografy, mramorované ciferníky alebo ručne gravírované logá, tohtoročný výber má spoločný cieľ. Urobiť z času zážitok.

    Elie Saab rozširuje pôsobnosť. Navrhne dizajn tryskáča Bombardier

    Luxusná značka Elie Saab skúma nové vody. Módny dom známy predovšetkým pre svoje dychberúce haute couture kolekcie už predtým okúsil navrhovanie exkluzívnych rezidencií, hotelov alebo jácht. S najnovším projektom sa však pozrie až do oblakov. Navrhne totiž interiér tryskáča z dielne spoločnosti Bombardier. Dizajn modelu Global 8000 hodlajú spoločne odhaliť budúci rok.

    TikTok Highlights: Sociálnu sieť pohltila mánia „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipov na platforme TikTok podľahli novej vášni. Tentokrát medzi sebou zdieľajú metódu prezývanú "peptide stacking". Ide o kombináciu peptidov, od ktorých si sľubujú rýchlejšie spaľovanie tukov a regeneráciu po posilňovaní alebo viac energie. Virálny trik však nepodporujú relevantné overené štúdie a odborníci preto radia sa mu radšej oblúkom vyhnúť.

    Met Gala 2026 pozná svoju tému. Costume Art prepojí vysokú módu s umením

    Metropolitné múzeum umenia v New Yorku už teraz presúva svoju pozornosť na budúci rok. Zástupcovia tamojšieho Costume Institute totiž v pondelok oznámili tému budúcej módnej výstavy. Odvíja sa od nej rovnako dress code, v ktorom sa bude v roku 2026 konať slávny galavečer Met Gala. Exihíbícia s názvom Costume Art pripomenie červenú niť napevno spájajúcu klasické umenie a svet vysokej módy.

    Z módy rovno na tanier. Retro jedlo oslavuje svoj návrat

    Na stoloch sa opäť lesknú strieborné podnosy, v koktailových pohároch tancujú červené čerešne a plátky uhoriek sa točia, akoby chceli vyrozprávať príbeh elegancie minulých desaťročí. Gastronómia objavuje pôvab retra. Nie nostalgia, ale luxus v starom štýle. V ére minimalistických jedálnych lístkov sa vracia čaro opulentných receptov, ktoré oslavujú detaily, farby a rituály.

    Dior blúdi v magickom labyrinte. Módny dom víta tohtoročné Vianoce

    Slávnostná atmosféra doľahla aj na módny dom Dior. Značka koncom minulého týždňa odkryla tohtoročnú tému vianočnej kampane. V Paríži navyše slávnostne odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na najnovšiu cruise kolekciu, ktorú ešte návrhárka Maria Grazia Chiuri predstavila v tajomných rímskych záhradách Villa Albani Torlonia.

    Poznáte najľahšiu tkaninu na svete? Super Organza vznikla tak trochu „omylom“

    Super Organza patrí k najtenším a najľahším tkaninám, ktoré kedy človek vytvoril. Aj keď neplánovane. Pochádza z Japonska, z vývoja spoločnosti Amaike LLC, ktorej know-how vychádza z technologického inžinierstva v oblasti látok. Vlákna s hrúbkou jednej pätiny ľudského vlasu tvoria materiál s hmotnosťou piatich gramov na meter štvorcový. Prada ho použila pre jar 2024, zatiaľ čo Balenciaga ho zaradila do haute couture kolekcie pre jeseň 2025. V módnych domoch sa z technického zázraku stala vysoko žiadaná látka.

    ― Reklama ―