Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paleta farieb z dielne Fendi pre túto jeseň a zimu funguje ako obraz rímskej oblohy pri západe slnka. Tmavá listnatá zelená, hlboká zemitá hnedá a sivá grafitová, s nádychom petrolejovo modrej, prechádzajú do svetlých, skoro až rozbahnených tónov terakoty a púdrovej ružovej. Šarlátová a „bubblegum pink“ dodávajú nečakaný akcent. Výsledok pôsobí ako harmonická kompozícia, v ktorej má každý odtieň presne určenú úlohu.

    Každý odtieň jesennej a zimnej kolekcie Fendi je spojený s konkrétnym výrobkom, čím vzniká kolekcia, ktorá rozpráva príbeh nielen o dedičstve značky Fendi, ale aj o dokonalých farbách. Semišové kabáty, kožušinové detaily a saténové prvky pôsobia ako plátno, na ktorom sa hravo odrážajú jednotlivé tóny. Pastelové tašky Baguette s kovovými prvkami ukazujú, že paleta nie je len o farbách, ale aj o esteticky funkčných ozdobách. Výsledok ponúka eleganciu a všestrannosť, vďaka ktorej sa kolekcia pôsobí nadčasovo.

    Ako iní mixujú drinky, Fendi mixuje farby. V aktuálnej kolekcii najlepšie zo všetkých

    Kolekcia jeseň/zima 2025 od módneho domu Fendi obsahuje odtiene, ktoré dokážu rozjasniť aj ten najpochmúrnejší deň. Na čele palety stojí takzvaná forest green a sivá, teda temné a hlboké tóny, ktoré pôsobia ako spoľahlivý základ pre kabáty či šály. Čokoládovo hnedá sa objavuje v tvídových sukniach a kožušinách, takmer vždy sprevádzaná jemným leskom. Tmavomodrá a grafitová dodávajú kolekcii chladný kontrast a evokujú súčasnú mestskú modernosť. Vďaka tomu sa dajú ľahko kombinovať s tlmenými doplnkami z kože a kašmíru.

    Zdroj: Fendi

    Druhú tvár kolekcie tvoria teplejšie odtiene, evokujúce západ slnka nad romantickým Rímom. Terakotová farba sa rozlieva na plisovaných sukniach a kožušinovom lemovaní na kabátoch. Farba Burnt Sienna prináša jemnosť a ženský nádych, najmä v kombinácii s dokonale spracovanou kožou. Kolekciu dopĺňajú šarlátová a „bubblegum“ ružová, zdanlivo odvážne farebné akcenty, ktoré vyniknú na večierku aj v každodennom šatníku. V kombinácii s neutrálnymi tónmi pôsobia ako farebný výkrik, ktorý osvieži a dodá energiu outfitu. Nikdy však nepôsobia prehnane.

    Zdroj: Fendi

    Baguette i Peekaboo majú novú tvár. Osviežujú ich metalické aplikácie

    Jednotlivé prvky odevu potom hrajú dôležitú úlohu ako nositelia celej palety. Spy Bag sa vracia so strihovou rukoväťou v jemných sorbetových farbách a kabelky Peekaboo a Baguette dostávajú nový vzhľad prostredníctvom flitrovej výšivky alebo kovových prvkov. Nová Giano stelesňuje hravosť archívnej inšpirácie. Jediným pohybom sa premení zo spojky na kabelku cez rameno a kombinuje dva odtiene. Ovčia koža alebo plisovaný taft odrážajú svetlo a menia odtiene podľa prostredia, čím dodávajú kolekcii ďalšiu vrstvu dynamiky. Podobne ako výrobky, ktoré sú posiate flitrami.

    Zdroj: Fendi

    Okrem toho aktuálna paleta Fendi funguje prakticky v zimných a jesenných šatníkoch. Hlboké odtiene prinášajú vizuálne teplo a pocit stability, svetlejšie tóny ružovej rozjasnia outfit a akcenty červenej ho pozdvihnú. Kombinácia materiálov a farieb je dostatočne vyvážená na to, aby pôsobila sofistikovane a zároveň zostala nositeľná. Módny dom opäť ukazuje, ako dokonale dokáže skĺbiť farby s nadčasovosťou. Jednotlivé tóny sa stávajú jazykom, ktorý vytúženú rovnováhu rozpráva.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fendi (@fendi)

    Zdroje: Autorský text

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Fendi v obložení atraktívnych farieb. Módny dom naservíroval perfektnú paletu

    ― Reklama ―

    Paleta farieb z dielne Fendi pre túto jeseň a zimu funguje ako obraz rímskej oblohy pri západe slnka. Tmavá listnatá zelená, hlboká zemitá hnedá a sivá grafitová, s nádychom petrolejovo modrej, prechádzajú do svetlých, skoro až rozbahnených tónov terakoty a púdrovej ružovej. Šarlátová a „bubblegum pink“ dodávajú nečakaný akcent. Výsledok pôsobí ako harmonická kompozícia, v ktorej má každý odtieň presne určenú úlohu.

    Každý odtieň jesennej a zimnej kolekcie Fendi je spojený s konkrétnym výrobkom, čím vzniká kolekcia, ktorá rozpráva príbeh nielen o dedičstve značky Fendi, ale aj o dokonalých farbách. Semišové kabáty, kožušinové detaily a saténové prvky pôsobia ako plátno, na ktorom sa hravo odrážajú jednotlivé tóny. Pastelové tašky Baguette s kovovými prvkami ukazujú, že paleta nie je len o farbách, ale aj o esteticky funkčných ozdobách. Výsledok ponúka eleganciu a všestrannosť, vďaka ktorej sa kolekcia pôsobí nadčasovo.

    Ako iní mixujú drinky, Fendi mixuje farby. V aktuálnej kolekcii najlepšie zo všetkých

    Kolekcia jeseň/zima 2025 od módneho domu Fendi obsahuje odtiene, ktoré dokážu rozjasniť aj ten najpochmúrnejší deň. Na čele palety stojí takzvaná forest green a sivá, teda temné a hlboké tóny, ktoré pôsobia ako spoľahlivý základ pre kabáty či šály. Čokoládovo hnedá sa objavuje v tvídových sukniach a kožušinách, takmer vždy sprevádzaná jemným leskom. Tmavomodrá a grafitová dodávajú kolekcii chladný kontrast a evokujú súčasnú mestskú modernosť. Vďaka tomu sa dajú ľahko kombinovať s tlmenými doplnkami z kože a kašmíru.

    Zdroj: Fendi

    Druhú tvár kolekcie tvoria teplejšie odtiene, evokujúce západ slnka nad romantickým Rímom. Terakotová farba sa rozlieva na plisovaných sukniach a kožušinovom lemovaní na kabátoch. Farba Burnt Sienna prináša jemnosť a ženský nádych, najmä v kombinácii s dokonale spracovanou kožou. Kolekciu dopĺňajú šarlátová a „bubblegum“ ružová, zdanlivo odvážne farebné akcenty, ktoré vyniknú na večierku aj v každodennom šatníku. V kombinácii s neutrálnymi tónmi pôsobia ako farebný výkrik, ktorý osvieži a dodá energiu outfitu. Nikdy však nepôsobia prehnane.

    Zdroj: Fendi

    Baguette i Peekaboo majú novú tvár. Osviežujú ich metalické aplikácie

    Jednotlivé prvky odevu potom hrajú dôležitú úlohu ako nositelia celej palety. Spy Bag sa vracia so strihovou rukoväťou v jemných sorbetových farbách a kabelky Peekaboo a Baguette dostávajú nový vzhľad prostredníctvom flitrovej výšivky alebo kovových prvkov. Nová Giano stelesňuje hravosť archívnej inšpirácie. Jediným pohybom sa premení zo spojky na kabelku cez rameno a kombinuje dva odtiene. Ovčia koža alebo plisovaný taft odrážajú svetlo a menia odtiene podľa prostredia, čím dodávajú kolekcii ďalšiu vrstvu dynamiky. Podobne ako výrobky, ktoré sú posiate flitrami.

    Zdroj: Fendi

    Okrem toho aktuálna paleta Fendi funguje prakticky v zimných a jesenných šatníkoch. Hlboké odtiene prinášajú vizuálne teplo a pocit stability, svetlejšie tóny ružovej rozjasnia outfit a akcenty červenej ho pozdvihnú. Kombinácia materiálov a farieb je dostatočne vyvážená na to, aby pôsobila sofistikovane a zároveň zostala nositeľná. Módny dom opäť ukazuje, ako dokonale dokáže skĺbiť farby s nadčasovosťou. Jednotlivé tóny sa stávajú jazykom, ktorý vytúženú rovnováhu rozpráva.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by Fendi (@fendi)

    Zdroje: Autorský text

    ― Reklama ―

    Veľký návrat značky Alexander Wang. Ako vyzerá nová „Wang Girl“?

    Alexander Wang sa po siedmich rokoch vrátil na módny kalendár New York Fashion Week s kolekciou, ktorá vyžaruje sebavedomie aj vyzretú estetiku. Show navyše oslávil 20. výročie od založenia svojej značky. V jeho ponímaní oslavuje návrat primárne ikona "Wang Girl". Tentokrát s prímesou kockovanej potlače, ostrých kontúr a vízií ženy, ktorá vládne vlastnému času. Návrhár poskladal odkaz minulosti a transformoval ho do siluety modernej ženy.

    Prada skúma identitu. Jej premenlivosť stvárnila Scarlett Johansson

    Módny dom Prada zverejnil ďalšiu kampaň so svojou ikonickou kabelkou Galleria. Tvárou kampane je už po tretí raz herečka Scarlett Johansson, tentoraz pod režisérskou taktovkou Yorgosa Lanthimosa. Súvisiaci krátky film popisuje premenlivosť našich identít a odráža aj rôzne podoby, ktoré za uplynulé roky nadobudla aj samotná taška.

    Prečo sa z módneho sveta vytratili večierky? Bujarosť strieda sofistikovanosť

    Večierky patria k móde rovnako ako prehliadkové móla. V 90. rokoch aj pred pandémiou určovali rytmus celej éry a stali sa laboratóriom ikonických obrazov. Paparazzi vtedy prinášali zábery plné dymu, šampanského a hodvábnych rób, ktoré neskôr definovali pojem glamour. Kto chcel hovoriť o móde, musel poznať aj atmosféru elitných večierkov. Čo sa teda zmenilo?

    Francúzsko zavádza „eco-score“. Prezradí dopad módy na životné prostredie

    Módnu scénu vo Francúzsku čaká významná zmena. Tamojší odevný priemysel musí od začiatku októbra začať aplikovať nové environmentálne značenie, známe aj ako "eco-score". To podľa presne daných kritérií priradí oblečeniu body indikujúce jeho dopad na životné prostredie. Francúzska vláda plánuje súvisiacu verejnú kampaň na začiatok budúceho roka.

    Michael Kors ponúka únik. Kolekciu pre jar a leto 2026 ponoril do kľudu

    Zatiaľ čo Ralph Lauren v stredu odhalil svoju najnovšiu kolekciu, návrhár Michael Kors odštartoval oficiálny kalendár Newyorského týždňa módy. Na Manhattane predstavil svoje návrhy na nadchádzajúcu jar a leto. Pri ich tvorbe čerpal z leta plného cestovania a vytúženého pocitu úniku. Splývavé dlhé siluety a mäkké materiály ponúkli závan pokoja.

    Frankenstein okúsil luxus. Filmové kostýmy doplnili šperky od Tiffany & Co.

    Slávny klenotnícky dom Tiffany & Co. pomohol oživiť tajomný príbeh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmoch pre najnovšiu filmovú adaptáciu legendárneho románu. Do filmu zapožičala 27 archívnych a moderných kúskov svojich luxusných šperkov. Zdobila najmä vzhľad postavy Elizabeth, ktorú stvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z si plní vlastné šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, ako nevyhorieť

    Z prázdnej šálky sa nedá nalievať. Najnovší trend "Fill your own cup" mladej generácii na sociálnych sieťach pripomína, že starostlivosť o seba nie je sebeckosť, ale základný predpoklad psychického a fyzického zdravia. V čase neutíchajúcich notifikácií a takmer nekonečných povinností sa stáva nevyhnutnosťou spomaliť, dobiť energiu a až potom ju opäť rozdávať ďalej.

    Päťdesiatkrát a stále prvýkrát. Trenčkoty vedia prekvapiť, nebojte sa trendy zmien

    Trenčkoty sú tento rok znovu v móde, aj keď z nej vlastne nikdy neodišli. Ikonický béžový kúsok prešiel evolúciou a obchody ho teraz ako na bežiacom páse ponúkajú v rozličných variáciách. Módne domy a ich návrhári dokazujú, že jeden z najpraktickejších prvkov vášho šatníka je takzvaným statement piece, zapadajúcim do každej generácie aj štýlu.

    Ralph Lauren vidí trojfarebne. Odštartoval Newyorský týždeň módy

    Začal kolotoč septembrových týždňov módy. Prehliadky odhaľujúce kolekcie pre jar a leto 2026 neoficiálne odštartovala šou z dielne Ralph Lauren. Návrhár ponúkol decentnú eleganciu, ktorú podčiarkla výrazná paleta farieb. Skladala sa totiž iba z troch odtieňov, čiernej, bielej a červenej. Dizajnér tak urobil krok stranou od klasického preppy štýlu a prenikol do modernizmu.

    Pánska obuv sa pohráva s kontrastom. Paríž diktuje jesennú footwear

    Pánska obuv na Parížskom týždni módy pre jeseň a zimu 2025 pôsobila ako najpriamejší indikátor súčasných trendov. Z prehliadok i showroomov totiž vzišli modely, ktoré pracujú s jasnými kontrastmi. Môžeme sa tešiť na športový základ prevedený do luxusu, klasiku preformátovanú do experimentu alebo minimalistické tvary postavené proti maximalizmu.

    Gentle Monster skóruje. Perfektné kampane sú doplnené príkladným marketingom

    Gentle Monster je jednou zo značiek, ktoré zmenili spôsob, akým móda komunikuje so svojimi zákazníkmi. Kórejský výrobca okuliarov sa stal kultúrnym hráčom, ktorý dokáže spojiť architektúru, umenie a marketing do jedného dokonalého celku. Každá kolekcia pôsobí ako kapitola príbehu, ktorý sa odohráva v digitálnych kampaniach, ale aj vo fyzickom priestore.

    TikTok radí, ako zachrániť deň. Nový trend kladie dôraz na maličkosti

    Sociálna sieť TikTok prichádza s ďalším trendom, ktorý sľubuje pohodovejšie voľné dni. Koncept s názvom "Save the Day", teda "Zachráň deň" radí, ako prekonať hodiny naplnené iba prácou a nestratiť pri tom sám seba. Kľúčom k vyrovnanejšej nálade sú podľa neho malé aktivity, ktoré nás opäť "ukotvia". Môže to byť čítanie knihy, prechádzka alebo rozhovor s priateľom.

    Rosalía si obliekla Calvin Klein. Speváčka žiari v čerstvej kampani

    Módny dom Calvin Klein naverboval do svojej najnovšej kampane ďalšiu známu osobnosť. Jeho ikonickú spodnú bielizeň tentokrát v reklame pre tohtoročnú jeseň obliekla španielska speváčka Rosalía. Na fotografiách, o ktoré sa postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekciách Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to vo vani, baggy džínach aj s pytónom.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týždeň módy sa niesol v novom duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pre sezónu jar/leto 2026 ukázal, že aj po viac ako 20 rokoch dokáže prekvapiť. Organizátori tento rok výrazne zredukovali počet prehliadok a znovu vsadili na fyzickú prítomnosť. Tým sa celá akcia sprehľadnila, zintenzívnila a získala väčší medzinárodný presah. V centre diania nestála iba estetika, ale aj na to, ako reagovať na skutočné japonské podnebie a ako vniesť do módy ľahkosť.

    M.A.C Cosmetics má novú tvár. Kozmetickú značku bude zastupovať Doja Cat

    Speváčka Doja Cat odhalila novú beauty spoluprácu. Na uplynulom odovzdávaní ocenení MTV Video Music Awards potvrdila, že sa stala novou globálnou ambasádorkou spoločnosti M.A.C Cosmetics. Na červenom koberci totiž predviedla svoj klasický červený rúž v odtieni Lady Danger. Prizerajúcich sa však prekvapila, keď si z neho s chuťou odhryzla.

    Po stopách módnych ikon: Ako Marc Jacobs stelesnil módnu iróniu

    Marc Jacobs patrí medzi najvplyvnejších tvorcov súčasnej módy. Od 80. rokov až po súčasné prehliadky dokáže každej kolekcii vtlačiť vlastný osobitý charakter, značnú iróniu a pestrú odvahu. Jeho rukopis stojí na nečakaných kontrastoch. Či už medzi ulicou a haute couture, alebo popovou kultúrou a tradíciou. Práve vďaka tomu sa stal ikonickým návrhárom, ktorý sa nebojí experimentovať s farebnou paletou aj materiálovou extravaganciou.

    ― Reklama ―