Více

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Britská fotografka a umelkyňa Nadia Lee Cohen patrí k najvýraznejším vizuálnym hlasom súčasnosti. Narodila sa v Essexe, ale po štúdiách presídlila do Los Angeles, kde našla svoj ikonický rukopis. Jej práca sa vyznačuje sýtymi farbami, filmovou estetikou a atmosférou, ktorá osciluje medzi glamour a absurditou. Ak dnes niekto udáva tón toho, ako vyzerá vizuálny jazyk módy a popkultúry, je to práve Nadia Lee Cohen.

    Fotografie a projekty Nadiy Lee Cohen majú silu vtiahnuť diváka do paralelného vesmíru, kde sa každodenné scény menia na vizuálne rozprávky a postavy prestávajú byť obyčajnými modelmi. Umeleckyňa pracuje s ikonickými motívmi americkej kultúry, prvkami 90. rokov a starostlivo vystavanými kulisami. Každý jej záber pôsobí ako filmová scéna, v ktorej sa divák stáva svedkom príbehu s vlastnou atmosférou a významom. Fotografka vďaka tomu získala rešpekt v galerijnom prostredí aj v komerčných kampaniach. Čo je kombinácia, ktorú zvláda málokto.

    Nadia Lee Cohen kombinuje umenie s komerciou. Doslova ako nikto iný

    Nadia Lee Cohen vyrastala v Essexe a detstvo strávila obklopená britskou kultúrou 90. rokov. Už vtedy ju fascinovala estetika vtedajšieho ženského pôvabu, ktorý neskôr premenila na základnú tému svojej tvorby. Štúdium fotografie jej poskytlo technický základ, ale rozhodujúce bolo až presídlenie do Los Angeles. Práve tam objavila inšpiráciu v kulisách amerického sna. Od zaprášených motelov až po krikľavé billboardy. Kulisy začala pretvárať v moderné mýty a vytvorila vizuálny jazyk, ktorý dnes pozná každý, kto sa zaujíma o súčasnú estetiku.

    Zdroj: The Room By Basmatee | Women

    Veľký ohlas vzbudila napríklad kniha Women, na ktorej pracovala šesť rokov a ktorá predstavuje stovku portrétov žien v starostlivo štylizovaných úlohách. Ďalším zásadným projektom je Hello, My Name Is, v ktorom Cohen skúma identitu prostredníctvom nájdených menoviek. Vytvorila na základe nich sériu bizarných, ale fascinujúcich postáv. Obe knihy doplnili rozsiahle výstavy, napríklad v galérii Jeffrey Deitch v Los Angeles a New Yorku. Tam ukázala, že jej fotografie fungujú nielen na stránkach, ale aj vo veľkoformátovej podobe, obklopené inštaláciami.

    Zdroj: Nadia Lee Cohen | Hello, My Name Is

    Spolupráca s hviezdami posunula jej meno k širšiemu publiku. Zendaya sa objavila v kampani pre značku On, kde Cohen vytvorila snovú scénu s prvkami sci-fi a glamouru. S Kim Kardashian pracovala na coveri pre Interview Magazine aj v kampaniach pre SKIMS, kde premenila známu tvár v archetyp dokonalej postavy. Lana Del Rey bola zase súčasťou jej kampaní inšpirovaných pin-up estetikou, ktoré dokázali prepojiť retro náladu s modernou. Fotografka vytvorila aj odvážne projekty pre Dsquared2, v ktorých tradične nechýbala provokácia ani humor.

    Pred kamerou aj za kamerou. V novej fotoknihe Cohen vystupuje tiež ako modelka

    Nadia Lee Cohen sa často stavia aj pred objektív a vytvára vlastné alter egá, ktoré obývajú jej snímky. Každé z nich je zhmotnením určitej fantázie, kostýmu alebo charakteru, ktorý odráža fascináciu identitou ako performanciou. Autoportréty ju stavajú do úlohy modelky, herečky a režisérky zároveň. Vďaka tomu vzniká svet, v ktorom sa hranice medzi realitou a fikciou úplne stiera. Publikum sleduje, ako sa Cohen premieňa a ako prostredníctvom vizuálnych masiek otvára tému premenlivosti vlastného ja.

    Zdroj: Nadia Lee Cohen | Julie Bullard

    Na túto líniu nadväzuje taktiež jej najnovšia fotokniha s názvom Julie Bullard, ktorú vytvorila spoločne s britským fotografom Martinom Parrom. Cohen sa v nej znovu postavila pred objektív a stvárnila tak titulnú postavu inšpirovanú svojou detskou opatrovateľkou, ktorá pre ňu kedysi zosobňovala svet ženského pôvabu a spomínaného glamour. Kniha má podobu rodinného albumu z 90. rokov, so zlatou špirálovou väzbou a falošnou koženou obálkou a obsahuje sériu snímok, kde Cohen ožíva ako opatrovateľka Julie, ale aj ďalší členovia fiktívnej rodiny.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by nadia lee cohen (@nadialeecohen)

    Nadiu Lee Cohen oceňujeme najmä preto, že dokázala spojiť umenie s komerciou tak, že jej vizuál pôsobí rovnako silno v galérii, ale aj na billboarde. Jej práca formuje estetiku súčasnej módy aj popkultúry a ovplyvňuje tiež generáciu mladých fotografov, ktorí v jej prístupe nachádzajú inšpiráciu. V dobe, keď sa obrazy šíria rýchlosťou sociálnych sietí, ponúka Cohen vizuál, ktorý diváka zastaví a prinúti k zamysleniu. Jej odkaz spočíva v odvahe, s akou pracuje s gýčom, glamour a absurditou. Vďaka tomu sa totiž stala ikonou, ktorú stojí za to sledovať.

    Zdroje: HUBE Magazine, British Journal of Photgraphy, W Magazine, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbík
    Marek Wrbíkhttps://fashionup.sk/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    Po stopách ikon: Nadia Lee Cohen udáva smer modernej „fotografii“

    ― Reklama ―

    Britská fotografka a umelkyňa Nadia Lee Cohen patrí k najvýraznejším vizuálnym hlasom súčasnosti. Narodila sa v Essexe, ale po štúdiách presídlila do Los Angeles, kde našla svoj ikonický rukopis. Jej práca sa vyznačuje sýtymi farbami, filmovou estetikou a atmosférou, ktorá osciluje medzi glamour a absurditou. Ak dnes niekto udáva tón toho, ako vyzerá vizuálny jazyk módy a popkultúry, je to práve Nadia Lee Cohen.

    Fotografie a projekty Nadiy Lee Cohen majú silu vtiahnuť diváka do paralelného vesmíru, kde sa každodenné scény menia na vizuálne rozprávky a postavy prestávajú byť obyčajnými modelmi. Umeleckyňa pracuje s ikonickými motívmi americkej kultúry, prvkami 90. rokov a starostlivo vystavanými kulisami. Každý jej záber pôsobí ako filmová scéna, v ktorej sa divák stáva svedkom príbehu s vlastnou atmosférou a významom. Fotografka vďaka tomu získala rešpekt v galerijnom prostredí aj v komerčných kampaniach. Čo je kombinácia, ktorú zvláda málokto.

    Nadia Lee Cohen kombinuje umenie s komerciou. Doslova ako nikto iný

    Nadia Lee Cohen vyrastala v Essexe a detstvo strávila obklopená britskou kultúrou 90. rokov. Už vtedy ju fascinovala estetika vtedajšieho ženského pôvabu, ktorý neskôr premenila na základnú tému svojej tvorby. Štúdium fotografie jej poskytlo technický základ, ale rozhodujúce bolo až presídlenie do Los Angeles. Práve tam objavila inšpiráciu v kulisách amerického sna. Od zaprášených motelov až po krikľavé billboardy. Kulisy začala pretvárať v moderné mýty a vytvorila vizuálny jazyk, ktorý dnes pozná každý, kto sa zaujíma o súčasnú estetiku.

    Zdroj: The Room By Basmatee | Women

    Veľký ohlas vzbudila napríklad kniha Women, na ktorej pracovala šesť rokov a ktorá predstavuje stovku portrétov žien v starostlivo štylizovaných úlohách. Ďalším zásadným projektom je Hello, My Name Is, v ktorom Cohen skúma identitu prostredníctvom nájdených menoviek. Vytvorila na základe nich sériu bizarných, ale fascinujúcich postáv. Obe knihy doplnili rozsiahle výstavy, napríklad v galérii Jeffrey Deitch v Los Angeles a New Yorku. Tam ukázala, že jej fotografie fungujú nielen na stránkach, ale aj vo veľkoformátovej podobe, obklopené inštaláciami.

    Zdroj: Nadia Lee Cohen | Hello, My Name Is

    Spolupráca s hviezdami posunula jej meno k širšiemu publiku. Zendaya sa objavila v kampani pre značku On, kde Cohen vytvorila snovú scénu s prvkami sci-fi a glamouru. S Kim Kardashian pracovala na coveri pre Interview Magazine aj v kampaniach pre SKIMS, kde premenila známu tvár v archetyp dokonalej postavy. Lana Del Rey bola zase súčasťou jej kampaní inšpirovaných pin-up estetikou, ktoré dokázali prepojiť retro náladu s modernou. Fotografka vytvorila aj odvážne projekty pre Dsquared2, v ktorých tradične nechýbala provokácia ani humor.

    Pred kamerou aj za kamerou. V novej fotoknihe Cohen vystupuje tiež ako modelka

    Nadia Lee Cohen sa často stavia aj pred objektív a vytvára vlastné alter egá, ktoré obývajú jej snímky. Každé z nich je zhmotnením určitej fantázie, kostýmu alebo charakteru, ktorý odráža fascináciu identitou ako performanciou. Autoportréty ju stavajú do úlohy modelky, herečky a režisérky zároveň. Vďaka tomu vzniká svet, v ktorom sa hranice medzi realitou a fikciou úplne stiera. Publikum sleduje, ako sa Cohen premieňa a ako prostredníctvom vizuálnych masiek otvára tému premenlivosti vlastného ja.

    Zdroj: Nadia Lee Cohen | Julie Bullard

    Na túto líniu nadväzuje taktiež jej najnovšia fotokniha s názvom Julie Bullard, ktorú vytvorila spoločne s britským fotografom Martinom Parrom. Cohen sa v nej znovu postavila pred objektív a stvárnila tak titulnú postavu inšpirovanú svojou detskou opatrovateľkou, ktorá pre ňu kedysi zosobňovala svet ženského pôvabu a spomínaného glamour. Kniha má podobu rodinného albumu z 90. rokov, so zlatou špirálovou väzbou a falošnou koženou obálkou a obsahuje sériu snímok, kde Cohen ožíva ako opatrovateľka Julie, ale aj ďalší členovia fiktívnej rodiny.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by nadia lee cohen (@nadialeecohen)

    Nadiu Lee Cohen oceňujeme najmä preto, že dokázala spojiť umenie s komerciou tak, že jej vizuál pôsobí rovnako silno v galérii, ale aj na billboarde. Jej práca formuje estetiku súčasnej módy aj popkultúry a ovplyvňuje tiež generáciu mladých fotografov, ktorí v jej prístupe nachádzajú inšpiráciu. V dobe, keď sa obrazy šíria rýchlosťou sociálnych sietí, ponúka Cohen vizuál, ktorý diváka zastaví a prinúti k zamysleniu. Jej odkaz spočíva v odvahe, s akou pracuje s gýčom, glamour a absurditou. Vďaka tomu sa totiž stala ikonou, ktorú stojí za to sledovať.

    Zdroje: HUBE Magazine, British Journal of Photgraphy, W Magazine, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kocke: Versace načrtáva svoju budúcnosť a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovacia služba Netflix privítala piatu sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jej vzdáva aj módny dom Fendi, ktorý predstavil ňou inšpirovanú kolekciu kabeliek. Asics robí vlny novým hybridným modelom Gel-Kinetic SP a Dior približuje víziu Jonathana Andersona prostredníctvom Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vianoce vlajkovú pobočku a Versace začína vidieť svoju budúcnosť.

    Prada chce dostať druhú šancu. Indické sandále sa budú vyrábať s miestnymi remeselníkmi

    Napodobeniny dizajnových tričiek s ošúchaným logom alebo rádoby luxusné kabelky z lacnej kože (bohužiaľ) predstavujú neodmysliteľnú súčasť odvrátenej stránky módy. Že k inšpirácii bez uznania pôvodného zdroja pristúpi aj Prada, však čakal málokto. Módny dom teraz dúfa, že svoje meno očistí. Kultúrnu apropriáciu indických sandálov mieni napraviť oficiálnou spoluprácou.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy sa opäť ukázal vo svojom najlepšom kabáte

    Prehliadka Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku priniesla pohľad, ktorý si žiada spomalenie a sústredenie. Druhá kolekcia od Matthieu Blazyho pre módny dom Chanel pôsobí sebavedome a presne. Namiesto okázalého rozprávania stavia na detailoch, gestách a vrstvenom čítaní. Každý look funguje ako samostatná kapitola i súčasť širšej kompozície. A v tejto koncentrácii spočíva jej sila.

    Lunárny nový rok 2026 hrá spoločnosti Burberry do kariet. Definuje ho znamenie koňa

    Koniec roka predznamenáva aj začiatok niečoho nového. Módny dom Burberry preto hľadí vpred a už teraz víta lunárny nový rok 2026. Vydal preto špeciálnu kolekciu venovanú znameniu koňa, ktoré bude definovať nadchádzajúce mesiace. Symbol tentoraz hrá britskej značke do kariet, keďže ladí s jej historickým logom jazdca. Práve to označuje väčšinu kúskov v najnovšej kolekcii.

    St. Moritz opäť dobýva sociálne siete. V čom spočíva jeho čaro?

    Zimné sociálne siete tento rok opäť zaplavuje estetika, ktorá pripomína staré filmové kotúče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, ktorá vonia po dreve, snehu a drahom alkohole. St. Moritz sa každé predvianočné obdobie vracia do popredia ako kultúrny symbol zimného luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelov, kožušín, okuliarov s masívnymi obrúčkami a slnkom zaliatych svahov budia túžbu po atmosfére, ktorá sa v modernom svete ťažko replikuje.

    Štýl v rádoby nudnom kabáte? Odtieň Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone farbou roka 2026. Na prvý pohľad pôsobí ako čisto biela, v skutočnosti ale obsahuje jemné teplé aj studené podtóny, vďaka ktorým je harmonická a vyvážená. Patrí do rodiny bielych odtieňov, ktoré v nás vyvolávajú pocit nového začiatku. Outfity v tejto farbe pritom rozhodne nemusia pôsobiť nudne. Vďaka práci s textúrou materiálov, prepracovanému strihu a jemným detailom sa z Cloud Dancer stáva výrazný a elegantný prvok, ktorý vynikne aj bez farebných kontrastov.

    Móda v kocke: Louis Vuitton má novú tvár a Sabato De Sarno napísal knihu

    Louis Vuitton rozširuje svoj arzenál hviezdnych tvárí. Najnovšou ambasádorkou vymenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila aj partnerstvo s legendárnymi pretekmi Formuly 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydáva pre-fall 2026 kolekciu plnú ikonických detailov Rockstud a Met Gala 2026 pozná svojich spolupredsedov. Návrhár Sabato De Sarno vydáva knihu o Neapole.

    Vianočný dress code podľa módnych domov. Ako by vás obliekol Chanel alebo Dior?

    Vianoce už nesmelo klopú na dvere a prípravy idú na plné obrátky. Sviatočná sezóna je ako stvorená na to, obliecť si outfity, ktoré zvýraznia vašu jedinečnosť a osobitý štýl, či pri štedrovečernom stole dokonca na chvíľu umlčia prekvapených starých rodičov. Každý rok prichádzajú módne domy s novými trendmi, ktoré udávajú tón vianočnému dress code a inšpirujú nás k tomu, aby sme sa počas sviatkov cítili výnimočne.

    Vianočný wishlist vášho obľúbeného magazínu je tu. Nové tváre, nové túžby, rovnako veľké sny

    Rok 2025 už má zbalené a my opäť sedíme nad zoznamami prianí, ktoré sa tvária nenáročne, ale v skutočnosti by priviedli k plaču nejedného elfského účtovníka. Redakcia sa premiešala, omladila, rozšírila a s ňou sa premenili aj naše darčekové ambície. Urobte si pohodlie, realita počká. Tu je náš vianočný wishlist, v ktorom sa opäť potvrdzuje, že kreativita je krásna… ale aj drahá.

    TikTok Highlights: Zimné nechty, ktoré zdivočeli. Hailey Bieber búra tradíciu

    Influencerka a podnikateľka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží príliš na tom, aký odtieň lícenky, očných tieňov alebo rúžu zvolí. Svojou možno pôvodne aj bezmyšlienkovitou voľbou odštartuje nový virálny trend. Výnimkou nie sú ani jej zimné nechty, ktoré vyzývajú tradíciu na súboj. Jemné trblietky alebo uhladený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvieracou potlačou.

    Pinterest číta rok 2026. Predpovedá nostalgiu a optimistický eskapizmus

    Dnešná doba plná neustáleho zhonu a o pozornosť bojujúcich sociálnych sietí žiada autenticitu, pohodlie a optimizmus. Presne tieto hodnoty definujú podľa najnovšej predpovede platformy Pinterest rýchlo sa blížiaci rok 2026. Odvíjajú sa od nich preto aj trendy, ktoré nás majú budúci rok sprevádzať. Patrí medzi ne temná knižná estetika, neladiace nechty alebo neutíchajúca láska ku kapuste.

    Nudný maloobchod je mŕtvy. Retail prechádza extrémnou premenou

    Maloobchod vstúpil do obdobia, v ktorom sa úspech obchodov odvíja od atmosféry a výrazného priestorového riešenia. Zákazník sleduje autentickosť miesta a reaguje na prostredie, ktoré má charakter a jasnú identitu. Luxusné domy aj fast fashion reťazce pracujú s interiérom ako s nástrojom prežívania módy. Obchody sa preto pod ich víziou menia na ucelené mestské udalosti.

    Koniec vegánstva? Trend jednej dekády ticho mizne z mainstreamu

    Ešte pred svetovou pandémiou to vyzeralo, že budúcnosť patrí čisto rastlinnej strave. Spomínate si na to, že rok 2019 bol vyhlásený rokom vegánstva? Dávne vízie sa však nenaplnili a v súčasnosti sa zdá, že vegánstvo ustupuje nielen z bežných jedálničkov, ale aj z kultúrneho a mediálneho mainstreamu.

    Najkrajšie vianočné stromčeky Claridge’s. Poznáte tradíciu sviatočného Londýna?

    Vianočné stromčeky Claridge’s patria k najkrajším londýnskym momentom decembrovej sezóny. Každý rok pretvára hotelové lobby inštalácia, ktorá prináša noblesu, fantáziu a veľkorysú kreativitu. Strom vždy získa podobu pripomínajúcu couture objekt a pracuje s priestorom rovnako prirodzene ako šperk s telom. Hostia prichádzajú za atmosférou, ktorá v sebe nesie jasný rukopis svetového návrhára. Claridge’s tak každé Vianoce štartuje obdobie, ktoré ovplyvňuje vkus aj očakávania celého Londýna.

    Kto obsadí voľné miesto vo Versace? Špekulácie naberajú na obrátkach

    Versace stojí na prahu ďalšej kapitoly. Po odchode Daria Vitaleho sa módny svet zameriava na tvorcov, ktorí dokážu kult ikonickej značky ďalej rozširovať a dať mu nový impulz. Pripravenosť niekoľkých výrazných osobností vytvára mimoriadne živý priestor pre strategické úvahy. Predstava nového vedenia kreatívneho smeru Versace rezonuje celým odvetvím. Módny dom otvára pole pre talenty, ktoré vedia pracovať s drámou, eleganciou a prítomnosťou okamihu.

    Chappell Roan skúša novú úlohu. Svoju tvár prepožičia MAC Cosmetics

    Popová hviezda Chappell Roan mení smer. Po tom, čo prehlásila, že svoju tvár neprepožičia žiadnej známej značke, prekvapila nečakaným oznámením. Stala sa totiž novou ambasádorkou MAC Cosmetics. Medzi dôvody, prečo zmenila názor, speváčka uviedla zdieľané hodnoty a dlhodobú podporu, ktorú spoločnosť venuje LGBTQI+ komunite už od svojho založenia v 80. rokoch.

    ― Reklama ―