Více

    ― Reklama ―

    Skupina MayDay minulý týždeň v Parížskej ulici usporiadala protest proti luxusu. Jej členovia sa obliekli do bielych kukiel a tričiek tvoriacich nápis „useless“. Odkazovali na to, že drahé oblečenie odvádza pozornosť od dôležitejších hodnôt. Argument však pôsobí prázdno, pretože pravá príčina tlaku na mladých ľudí pramení inde. V tomto kontexte pôsobia luxusné butiky skôr ako kulisa, než aby boli zdrojom problému.

    Vysoká móda, proti ktorej skupina MayDay protestovala minulý týždeň na Parížskej ulici, predstavuje viac než symbol statusu. Každý model vzniká z vízií, ktoré prepájajú tradíciu s inováciou a posúvajú estetiku odvetvia. Luxusné domy fungujú ako ateliéry kreativity, kde sa rodia siluety a materiály, formujúce budúcnosť módy. Sféra vyjadruje kultúrne dedičstvo, príbehy a odvahu experimentovať. Luxusná ulica slúži ako galéria, v ktorej sa mieša história, súčasnosť aj vízie ďalších dekád.

    Protest falošne obvinil módu. Skutočný problém je skrytý inde

    Protest proti „high fashion“ znie pútavo, pretože dokáže rýchlo vzbudiť emócie. Lenže namiesto hľadania pravých príčin frustrácie sa pozornosť stáča k viditeľnej fasáde. K logám, butikom a kabelkám. Problém pritom pramení z oveľa hlbších zdrojov. Súčasná generácia vyrastá v prostredí, kde tlak na výkon, úspech a sebavedomie rezonuje na každom kroku. Sociálne siete nastavujú krivé zrkadlo, ktoré vnucuje predstavu, že šťastie sa dá ľahko kúpiť. Luxusné značky sa potom stávajú ľahkým terčom, hoci často samy odrážajú úplne odlišné hodnoty.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by MAYDAY (@mayday.767)

    „Mladí ľudia dnes vnímajú high fashion značky ako symbol statusu, úspechu a šťastia,“ vyhlásila skupina MayDay. High fashion však predstavuje skôr laboratórium kreativity. Stačí sa pozrieť na kolekcie, kde návrhári pretvárajú tradičné strihy, experimentujú s materiálmi a nastavujú smer módnej scéne. Luxus sa nestáva prekážkou, ale zdrojom inšpirácie, ktorý dokáže premeniť vnímanie estetiky od fast fashion až po nezávislých návrhárov. Redukovať jeho význam na status symbolu ignoruje to podstatné. Tradičné remeslo, kreatívny význam a kvalitné materiály.

    Vinu nesú obrazovky telefónov. Frustráciu predávajú sociálne siete

    To neznamená, že luxusný priemysel nenesie žiadnu vinu. Musí sa zodpovedať za svoj vplyv na životné prostredie alebo za nedostatočne spravodlivé pracovné podmienky. Skutočné jadro problémov mladej generácie však možno hľadať v psychologickom tlaku, ktorý vychádza z digitálneho prostredia. Neustále porovnávanie sa s ostatnými vyvoláva pocit nedostatočnosti a vytvára dojem, že bez určitého životného štýlu nie je možné uspieť. Toto je zdroj frustrácie mladých ľudí, nie v butikových výkladoch. Tie len odrážajú sny a inšpirácie, ktoré tu boli vždy, len dnešná doba ich posilnila a urýchlila.

    Zdroj: Pexels

    Odpoveďou teda nie je protestovať proti Parížskej ulici, ale vedieť pracovať s vlastnou identitou mimo tlaku nemilosrdných algoritmov. Luxusné značky sa nesnažia diktovať ľuďom, ako majú žiť, ale prinášajú jedinečný produkt, ktorý oslovuje tých, ktorí hľadajú jedinečnosť a kvalitu. Módny dom predstavuje kontinuitu, príbeh a umenie, ktoré sa odráža v látkach a strihoch. Nedávne výkriky proti luxusu preto pôsobia skôr ako nepochopenie toho, kde sa v skutočnosti odohráva dráma dnešnej generácie. Možno práve tam, kde uprostred noci svieti displej telefónu.

    Zdroje: Instagram, YouTube, Refresher

    Protest na Parížskej nie je na mieste. Móda za nespokojnosť mladých nemôže

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Skupina MayDay minulý týždeň v Parížskej ulici usporiadala protest proti luxusu. Jej členovia sa obliekli do bielych kukiel a tričiek tvoriacich nápis „useless“. Odkazovali na to, že drahé oblečenie odvádza pozornosť od dôležitejších hodnôt. Argument však pôsobí prázdno, pretože pravá príčina tlaku na mladých ľudí pramení inde. V tomto kontexte pôsobia luxusné butiky skôr ako kulisa, než aby boli zdrojom problému.

    Vysoká móda, proti ktorej skupina MayDay protestovala minulý týždeň na Parížskej ulici, predstavuje viac než symbol statusu. Každý model vzniká z vízií, ktoré prepájajú tradíciu s inováciou a posúvajú estetiku odvetvia. Luxusné domy fungujú ako ateliéry kreativity, kde sa rodia siluety a materiály, formujúce budúcnosť módy. Sféra vyjadruje kultúrne dedičstvo, príbehy a odvahu experimentovať. Luxusná ulica slúži ako galéria, v ktorej sa mieša história, súčasnosť aj vízie ďalších dekád.

    Protest falošne obvinil módu. Skutočný problém je skrytý inde

    Protest proti „high fashion“ znie pútavo, pretože dokáže rýchlo vzbudiť emócie. Lenže namiesto hľadania pravých príčin frustrácie sa pozornosť stáča k viditeľnej fasáde. K logám, butikom a kabelkám. Problém pritom pramení z oveľa hlbších zdrojov. Súčasná generácia vyrastá v prostredí, kde tlak na výkon, úspech a sebavedomie rezonuje na každom kroku. Sociálne siete nastavujú krivé zrkadlo, ktoré vnucuje predstavu, že šťastie sa dá ľahko kúpiť. Luxusné značky sa potom stávajú ľahkým terčom, hoci často samy odrážajú úplne odlišné hodnoty.

    Zobraziť príspevok na Instagrame

    A post shared by MAYDAY (@mayday.767)

    „Mladí ľudia dnes vnímajú high fashion značky ako symbol statusu, úspechu a šťastia,“ vyhlásila skupina MayDay. High fashion však predstavuje skôr laboratórium kreativity. Stačí sa pozrieť na kolekcie, kde návrhári pretvárajú tradičné strihy, experimentujú s materiálmi a nastavujú smer módnej scéne. Luxus sa nestáva prekážkou, ale zdrojom inšpirácie, ktorý dokáže premeniť vnímanie estetiky od fast fashion až po nezávislých návrhárov. Redukovať jeho význam na status symbolu ignoruje to podstatné. Tradičné remeslo, kreatívny význam a kvalitné materiály.

    Vinu nesú obrazovky telefónov. Frustráciu predávajú sociálne siete

    To neznamená, že luxusný priemysel nenesie žiadnu vinu. Musí sa zodpovedať za svoj vplyv na životné prostredie alebo za nedostatočne spravodlivé pracovné podmienky. Skutočné jadro problémov mladej generácie však možno hľadať v psychologickom tlaku, ktorý vychádza z digitálneho prostredia. Neustále porovnávanie sa s ostatnými vyvoláva pocit nedostatočnosti a vytvára dojem, že bez určitého životného štýlu nie je možné uspieť. Toto je zdroj frustrácie mladých ľudí, nie v butikových výkladoch. Tie len odrážajú sny a inšpirácie, ktoré tu boli vždy, len dnešná doba ich posilnila a urýchlila.

    Zdroj: Pexels

    Odpoveďou teda nie je protestovať proti Parížskej ulici, ale vedieť pracovať s vlastnou identitou mimo tlaku nemilosrdných algoritmov. Luxusné značky sa nesnažia diktovať ľuďom, ako majú žiť, ale prinášajú jedinečný produkt, ktorý oslovuje tých, ktorí hľadajú jedinečnosť a kvalitu. Módny dom predstavuje kontinuitu, príbeh a umenie, ktoré sa odráža v látkach a strihoch. Nedávne výkriky proti luxusu preto pôsobia skôr ako nepochopenie toho, kde sa v skutočnosti odohráva dráma dnešnej generácie. Možno práve tam, kde uprostred noci svieti displej telefónu.

    Zdroje: Instagram, YouTube, Refresher

    ― Reklama ―

    Jacquemus pripíja s Veuve Clicquot. Spoločne vzdávajú hold silným ženám

    Francúzsky módny dom Jacquemus a výrobca luxusného šampanského Veuve Clicquot predstavujú poetickú spoluprácu. V jej srdci leží limitovaná edícia fľaše La Grande Dame 2018 vintage a skulpturálny chladiaci set. Značky spája nielen láska pre tradíciu a remeslo, ale aj úcta k silným ženám. Oboje podčiarkuje obľúbenosť žltej farby, ktorá symbolizuje radosť.

    M.A.C Cosmetics má novú tvár. Kozmetickú značku bude zastupovať Doja Cat

    Speváčka Doja Cat odhalila novú beauty spoluprácu. Na uplynulom odovzdávaní ocenení MTV Video Music Awards potvrdila, že sa stala novou globálnou ambasádorkou spoločnosti M.A.C Cosmetics. Na červenom koberci totiž predviedla svoj klasický červený rúž v odtieni Lady Danger. Prizerajúcich sa však prekvapila, keď si z neho s chuťou odhryzla.

    Po stopách módnych ikon: Ako Marc Jacobs stelesnil módnu iróniu

    Marc Jacobs patrí medzi najvplyvnejších tvorcov súčasnej módy. Od 80. rokov až po súčasné prehliadky dokáže každej kolekcii vtlačiť vlastný osobitý charakter, značnú iróniu a pestrú odvahu. Jeho rukopis stojí na nečakaných kontrastoch. Či už medzi ulicou a haute couture, alebo popovou kultúrou a tradíciou. Práve vďaka tomu sa stal ikonickým návrhárom, ktorý sa nebojí experimentovať s farebnou paletou aj materiálovou extravaganciou.

    Na větrné hůrce čaká nová adaptácia. Prvé ukážky rozdeľujú internet

    Prvé útržky očakávanej novej adaptácie románu Na větrné hůrce vyvolali v divákoch rozporuplné reakcie. Režisérka Emerald Fennell totiž poňala film vo svojom klasickom štýle. Oproti predlohe má teda o dosť viac sexuálny ráz. Fanúšikov knihy pobúrili nielen odvážne zábery, ale aj kontroverzné obsadenie. To všetko podčiarkol soundtrack z dielne Charli XCX.

    Julia Roberts vyniesla novú verziu Versace. Internet hovorí o druhej vražde Gianniho

    Julia Roberts mala na filmovom festivale v Benátkach ukázať eleganciu a tradíciu. Namiesto toho sa stala symbolom búrky, ktorá otriasa svetom módy. Jej outfit z dielne nového kreatívneho riaditeľa Versace, Daria Vitale, spustil lavínu kritiky. Sociálne siete zaplavili komentáre, ktoré hovoria o "druhej vražde Gianniho" a o tom, že sa slávna herečka nevedomky stala tvárou jedného z najkontroverznejších módnych debutov poslednej dekády.

    Po stopách módnych ikon: Ako Raf Simons definoval minimalizmus?

    Dizajnér Raf Simons sa do sveta módy nevrhol ihneď. Pôvodne študoval priemyselný dizajn a navrhoval nábytok. Až stretnutie s antverpskou módnou scénou a návštevy parížskych prehliadok ho priviedli k rozhodnutiu vydať sa módnou cestou. V roku 1995 založil značku nesúcu jeho meno a už čoskoro sa ukázalo, že jeho rukopis bude jedinečný. Geniálna tvorba ho doviedla na vrcholy módnych domov ako Prada, Dior alebo Jil Sander.

    Jar 2026 patrí ikonickej farbe Klein Blue. Vracia sa do módy aj dizajnu

    Sýto modrá farba s názvom International Klein Blue je späť na scéne. Zatiaľ čo tento rok sme ju mohli vídať predovšetkým v interiérovom dizajne, budúci rok zažiari opäť aj v móde. Potvrdil to tohtoročný Kodanský fashion week. Aká je história farby a prečo je považovaná za takú výnimočnú?

    Niche baleríny polarizujú módny svet. Na jeseň víťazí hravá kontroverzia

    S jeseňou prichádza chladnejšie počasie, ktoré ale stále necháva priestor pre hravé a chic outfity. V prechodnom období medzi letom a jeseňou využijete v botníku netradičné baleríny, od ikonických "tabis" cez športovo ladené five finger shoes až po elegantné šnurovacie modely. Túto jeseň platí jedno pravidlo. Čím kontroverznejšie, tým lepšie.

    Proenza Schouler má nové vedenie. Do čela značky vstúpi Rachel Scott

    Svet módy zachvátila ďalšia očakávaná zmena vo vedení luxusnej značky. Talentovaná návrhárka a zakladateľka značky Diotima Rachel Scott prevezme vedenie značky Proenza Schouler. Svoju prvú kolekciu na jeseň a zimu 2026 predstaví na jar budúceho roka. Náznaky jej práce však bude možné vidieť už na rýchlo sa blížiacom newyorskom týždni módy.

    Niečo tomu chýba? Neúplný outfit zachránite vďaka jednoduchým trikom

    Niektoré dni outfit jednoducho sadne. Inokedy sa ale na seba pozeráte do zrkadla a márne sa snažíte prísť na to, čo vašej siluete chýba. Podľa učebnice je všetko správne. Ladia farby, mejkap vyzerá čisto a oblečenie obopína správne miesta, vám ale v odraze aj tak niečo nesedí. Možno vám pomôže jeden z troch základných tipov, vďaka ktorým tento problém okamžite zmizne.

    Film Materialists divákov príliš nenadchol. Kritizujú povrchnosť a neautentickosť

    Film Materialists od Celine Song konečne dorazil do českých kín. V hlavných úlohách sa predstavia Dakota Johnson, Pedro Pascal a Chris Evans. Film Materialists , ktorý je pokračovaním úspešného debutu Celine Songovej Past Lives, zanechal v divákoch skôr rozpaky. Namiesto avizovanej romantickej komédie prišla romantická dráma. Kritici vytýkajú povrchnosť postáv, neautentickosť milostného trojuholníka a nevhodne vložený vedľajší dej.

    Dráma u Versace. Prečo sa návrhár Dario Vitale nedočká debutovej show?

    Začiatky v novej práci bývajú ťažké. Výnimkou nie je ani lukratívna pozícia kreatívneho riaditeľa jedného z najväčších talianskych módnych domov. Svoje o tom vie značka Versace a jej nový šéf Dario Vitale, ktorý sa ocitol pod drobnohľadom po tom, čo spoločnosť oznámila šokujúcu správu. Jeho debutová prehliadka sa na Milánskom fashion weeku neuskutoční. Čo stojí za týmto radikálnym rozhodnutím?

    Post Malone debutoval v Paríži. Odhalil prvú show značky Austin Post

    Známy spevák Post Malone predbehol zvyšok módneho sveta. Mesiac predtým, než do Paríža dorazí očakávaný týždeň módy, odhalil vo francúzskej metropole debutovú show svojej značky Austin Post. Kolekcia zožala úspech predovšetkým vďaka návrhom kopírujúcich jeho štýl, teda westernovým a kovbojským lookom, ale s dávkou moderného štýlu.

    Nielen na listoch, ale aj na perách. Trendy jesenné odtiene hrajú všetkými farbami

    Obľúbené ročné obdobie vyčíňa nielen v šatníkoch, ale aj kozmetických taštičkách. Tohtoročné trendy jesenné odtiene rúžov a leskov ponúknu rôznorodú paletu. Od efektu zamazania od čučoriedok až po precízne orámované pery, na jeseň sa v zrkadlách budú odrážať ústa hodné bozkov.

    Jeseň podľa Ann Demeulemeester. Ponúka neorganizovaný chaos

    Kreatívny riaditeľ značky Ann Demeulemeester Stefano Gallici v kolekcii FW25 ukazuje, že nová éra môže byť temná, rozhádzaná a spočiatku neorganizovaná. Napriek tomu v sebe nesie zvláštnu krásu. Či už sú to vrstvy roztrhanej látky, kože alebo kabáty s asymetrickými líniami. Čierna pohlcuje emócie a dáva im konkrétny tvar, zatiaľ čo svetlo preniká cez biele akcenty a javí sa ako záblesk nádeje.

    Móda v kocke: Tom Ford naverboval Tildu Swinton a Pomellato chystá výstavu

    Giorgio Armani sa vyjadril k budúcnosti svojho módneho domu a naznačil plán svojho odchodu. Brunello Cucinelli oznámil sľubné výsledky za prvý polrok a Tom Ford naverboval Tildu Swinton na propagáciu značky Black Orchid Reserve. Prehliadka Louvre Couture dosiahla míľnik milióna návštevníkov a Pomellato plánuje výstavu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―